**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Piprane ema: Mä olen päättänyt hankkia sterilisaation. Mulla ei myöskään oikein sovi hormonaalinen ehkäisy eikä ajatus muutenkaan houkuta,että söisin niitä lopun ikääni. Ja kierukkaa en halua...joten ei paljoa ole vaihtoehtoja. Meillä sitten jo 4 lasta ja minä tänä vuonna 31v. Ja tämä viimeisin oli yllätysvauva joten en enää näitäkään halua :D Mutta sterilisaatiota ei enää tehdä synnytyksen yhteydessä,kysyin tätä neuvolassa. varattava erikseen aika operaatiota varten.

Mua vaivaa myös issias tuossa pakaran päällä. Välillä pahana ja välillä ei ollenkaan.

Niin ja onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

LilliM
 
Juu.. ultrassa käyty ja tyttöhän sieltä meille on tulossa, kuten epäilinkin :)

Kaikki ei kuitenkaan ollut varmuudella kunnossa. Aivoissa oli jokin mitta normaaliarvojen ylärajalla. Kahden vk päästä on kontrolliultra Oys:ssa ja jos tilanne on huonontunut niin ei hyvää tiiä :'( Voi kuulemma olla normaaliakin, mutta pakko seurata tilannetta.

Eipä nyt oikein irtoa enempää tekstiä ja voi olla etten lähiviikkoina juurikaan tänne kirjoittele :( tuun sit ilmoitteleen miten kävi ja toivottavasti palaan joukkoon kirjoitteleen ja odotteleen loka-marraskuuta..

Pirtsi
 
Onnea Zaijuska ja Eveny poikalupauksista :heart:
Onnittelut Pirtsi:lle tyttölupauksesta, ja voimia odotukseen :hug:

Mulla oli pakarasärkyä oikealla puolella alkuraskaudessa, ja tein itse diagnoosin että käveleminen pahensi sitä huomattavasti. Nyt kävelen ainoastaan pakolliset, ja olen alkanut liikkumaan pyörräillen, pyöräily selkeesti auttaa särkyä pysymään poissa, joten suosittelisin kokeilemaan ainakin :)

Väsyttää hieman.. puoli kuusi alotin työt ja yksitoista tuntia tuli työn merkeissä vietettyä. Siihen reilun 10km pyöräily kotiin, ja eläinten terraarioiden putsaus |O
Onneksi huominen päivä töissä vaikuttaa lupaavan helpolta, täytyy vaan toivoa että masupoika antaa mun nukkua edes 7 tuntia, ennenkuin aloittaa aamujumppansa :D
Poika istuu perätilassa edelleen tossa ihan edessä, voimaa on jaloissa kiitettävästi, ja mulla ei ole mitkään superhyvät unenlahjat niin tässä sitä sitten ollaan.

Tanya & herra hukkapätkä 21+4
 
Saana: paljonko tuli hintaa niille valkeille emmaljungille? minä kans aivan myyty niille mutta hinta hirvittää :/

hei alaselkäkipuilusta kärsiville, eräs tuttava oli saanut apua vyöhyketerapiasta tähän vaivaan ja samalla oli saanut vauvankin käännettyä oikein päin tosi myöhäsemmillä viikoilla mitä me nyt ollaan, mutta itse ajattelin kanssa kysyä tuota rupeaako näillä viikoilla sitä tekemään on meinaa alaselkä ruennut kipeytymään.

Niin ja tuosta hemoglobiinista vielä, että vissiin niillä joilla se otetaan joka kerta on se pikamittari meidän nlo sitä ei ole vaan pitäisi käydä labrassa. Ens kerralla kyllä kysyn sitä koska väsy vaivaa aikalailla.

Kietaisubodeista... Muistaakseni ne oli ihan käteviä :) ainut että mies oli niiden kanssa ihan hepakassa että mikä nauha tulee mihinkin :D

Minulla oli esikoiselle jonkun verran vaatteita 50cm ja ne menikin alkuun tosi hyvin päälle kun pituutta oli syntyessä tasan 50cm. mutta enemmän varmaan sitten niitä 56cm.

Mutta nyt lähden vielä nauttimaan aurinkotuoliin ilta auringosta

liongirl
 
Minkä kokoinen kannattaisi olla marras vauvan ensimmäinen haalari? Kun kerran äpakkauksen haalari on niin iso.

Kun kerran poju tulossa niin tarvitaan aika paljon vaatteita, sillä suvussa kaikki poika lapset jo teini-ikäisiä. Tytöissä vielä vauvoja.
 
Eveny Itse aattelin et ostan jonkun 62cm haalarin.

Onnea Kaikille Ultrassa käyneille :flower:

Mulla on ollu koko raskauden ajan alaselkä kipua varsinkin vasemmalta puolelta,taitaa olla iskias.Välillä säteilee koko jalkaan. Sain neuvolasta hyvän ohjeen,alaselän venytykseen. Nostetaan jalka koukkuun pöydälle ja sit kumarrutaan sen jalan yli.Venyttää todella hyvin pakarassa.Pöytä tietysti korkea,esim ruokapötyä.

Huomenna ois aamupäivällä ultraan meno. Pikku hiljaa rupeaa jännittämään. Kyllähän tätä on jo odotettukin.
 
LilliM: riippuu varmaan paikkakunnasta ku ei oo kauaa ku yks tuttu sai sterilisaation samalla kertaa =)

Pirtsi ( toivottavasti meni oikein ) tsemppiä ja toivotaan, että harmitonta, mutta hyvä kun kontrolloivat.

eka haalari: itse ku ostan käytettyä pääasiassa niin ostan ehkä jopa 56 ekan ja sit 62 seuraavaksi. Uutena jos ostan niin 62 saa olla =) On jääny niin esikoiselta kammo ku se äp oli sillon muistaakseni 80cm ja sitä myttyä oli ranteissa ja nilkoissa sitten...kakkoselta mulla oli 56 haalari ekana.
Juuri kirpparilta ostamani jutut oli 56 ja 62 veluuriset kevyttoppahaalarit, joita ajattelin autoillessa käyttää ja sit jos sattuu, että ei oo kovaa pakkasta ( nykyään ku talvet on mitä on ) .

taas täällä käväsemässä =)
 
vihdoin netti toimii taas sitten aamun..

tänne onkin ehtinyt tulee hurjasti kirjoittelua

suhvelille onnea puolivälin saavuttamisesta :)

hemoglobiini on mitattu viimeks kertaalleen silloin ekassa neuvolassa rv5+, oli silloin 131

bv:lle zaijuskalleja evenylle onnittelut poikalupauksista :)

blush: tuo mahan kovettelu kuulostaa supisteluilta kyllä

pirtsille onnittelut tyttölupauksesta, toivotaan että kaikki on kunnossa pikkuisella kuitenkin
:hug:

talvihaalarin koko: ostaisin 62cm haalarin

 
puhnalle - kiitos vinkistä, täytyy testata tota tyynyhommaa :)

Pirtsi - voimahaleja :hug: toivon sydämeni pohjasta että kaikki on pienellä hyvin :heart:

Taisin tuntea eilen ensimmäiset supistukset. Satuin kokeilemaan illalla nukkumaan mennessä alavatsaa, ja ihan kun navan alla olisi ollut puolen litran limupullo poikittain. Sitten hetken päästä samanlainen fiilis oikealla puolella vatsaa. Ei sattunut, mutta kiristi inhottavasti. Siinä sitten panikoin tunnin verran ja pelkäsin että supparit muuttuu kipeäksi.. mutta ei onneksi! Kaikki uudet tunteet näin ensikertalaisena pelottaa :x

Silent 19+1 (2 yötä rakenneultraan)
 
Pirtsi :hug:

Minä aion hankkia sterilisaation tämän raskauden jälkeen. Kyselinkin siitä jo lääkärissä ja täällä ei kuulemma niitä tehdä synnytyksen yhteydessä. Paitsi jos sattuu sektioon joutumaan, niin sitten on mahdollista. Lähetettäkään ei laita raskausaikana vielä, vasta synnytyksen jälkeen. Mulla ikää 33v ja neljäs siis tulossa, ehdot täyttyy :D Mullekaan ei sovi hormonaalinen ehkäisy yhtään. Tosin nyt tässä vielä arvotaan miehen kanssa, että tehdäänkö se sterilisaatio tosiaan mulle vaiko sittenkin miehelle.

Meillä on kuopukselle ostettu 62cm talvihaalari ja sillä mennään alkuun tulokkaan kanssa. Ihanan suklaanruskea, joten menee kummalle tahansa :) Tallessa on myös kuopuksen äp:ssa ollut haalari.

18+1
 
Pirtsille täältäkin voimahalit odotteluun!!! :hug: Odottavan aika kun on aina pitkä :( Toivotaan, että seuraavassa ultrassa olisi kumminkin kaikki kunnossa ja tämä olisi sitä "normaalia" vaihtelua :hug:

Onnittelut Evenylle ja BV:lle ultrakuulumisista!

Itselläni olisi vielä 2 vk seuraavaan neuvolaan ja reilu 2 vk rakenneultraan... :/ Jospa se aika täs menis juhannuksen ja sen jälkeen mökkeilyn merkeissä. Miehellä meinaan alkaa loma juhannuksesta eteenpäin 2 viikkoa =) B) Joten tällä viikolla to-la ollaan reissussa ja 30. päivä lähdetään vajaaksi viikoksi mökille Saimaan rannalle =) Tulee oltua sitten vähemmän linjoilla :p
 
Onnea kaikille ultrissa käyneille! Tosiaan, paljon poikia tulossa. :)

Pirtsille voimia! Tuollainen aina säikäyttää, vaikka olisikin väärä hälytys. Selvisikö ultrassa, mihin tuo kohonnut arvo sitten viittaisi? Sori, jos utelen tyhmiä. Toivon ja uskon, että pienellä kuitenkin kaikki hyvin! :hug: :heart:
 
Ultrassa käyty kanssa tänään ja kaikki oli kunnossa. Sukupuoli jäi aivan täysin arvoitukseksi vielä. Lääkäri sanoi että tämä on niin tiukasti jalat ristissä, että ei mitään näy. No 14 päivä on seuraava lääkärikäynti ja ultra niin ehkäpä sitten jotain näkyisi, tai ainakin voi toivoa.

Napanuoravirtaus oli nyt parantunut tässä huonommassakin suonessa nyt. Liekö raskauden eteneminen tai primaspan lääkitys auttaneet tähän. Raskausmyrkytys riski väheni samalla 30% :sta 10%ttiin. Se oli ihan mukava uutinen.
 
Huomenta kaikille,

Ihana aamu, sain nukuttua ihan kohtalaisen hyvin mitä nyt heräsin kaksi kertaa suonenvetoihin.. unohtu taas se magnesiumin otto yöksi :)
Sain juuri tietää, että voin alottaa lomani jo tänään iltapäivällä, ei tarvitse huomenna tulla jollen välttämättä halua, ja enhän mä haluakaan :heart:
Mahtavaa kolme viikkoa kesälomaa, ja mies on lomalla myöskin :) Viikko ollaan ainakin kotosalla, kun mulla on seuraava neuvolakäynti 5.7, toivottavasti ne nyt mittaa multakin sen hb:n kun sitä ei ole alun jälkeen mitattu, ja aika monella täällä se on laskenut reippaasti. Olo nyt sentään on erinomainen, että ei kai siinä mitään :)
Eilen tilasin parit napilliset kietaisubodyt, ja aivan ihanan näköisen potkupuvun :heart:

Tanya & herra hukkapätkä 21+5
 
Talvihaalarista aion ostaa ticketin 56cm puvun, tuolle kuopukselle oli sillon kun hän tammikuussa syntyi ostettu reimatecin 62cm puku ja se oli auttamatta aivan liian suuri, ja jäi siis käyttämättä. Riippuu siis tuo koko paljon haalarinmerkistäkin. Itse en tykkää yhtään käyttää lapsilla ylisuuria vaatteita, vaan niiden pitää olla just passeleita...

Eilen olin palkanlaskentaan yhteydessä, aloitan varhennetun äippäloman 1.9 JEE!!!! Ja sitten lomapäiviä jää jotakin 30 ensi kesään äippäloman jatkoksi pidettäväksi. Työnantaja maksaa palkkaa 72 ensimmäiseltä ä-loma päivältä :D

Pirtsi :hug:

Tänään ainut vapaapäivä tällä viikolla, jos kävisi lasten kanssa puistossa ja sitten aloittaisi ikkunanpesu-urakan :x Ensiviikonloppuna esikoisen rippijuhlat ja tekemistä piisaisi, kunhan vaan olisi aikaa....

kirppunen 21+5
 
Meidän neuvolassa ei oteta mitään verikokeita, eli hb mitataan vaan tosi harvoin. Mulla on mitattu se nyt tässä raskaudessa kerran. Silloin arvot oli hyvät, joten ehkä niitä ei sitten tarvi olla kovin usein mittaamassa. Viime raskaudessa arvot pysyi myös hyvinä loppuun asti, eikä sitä montaa kertaa mitattu. Silloin söin sitä luontaistuotekaupan ferrofortea.

Eikö tossa Ticketissä ole koot hirmu suuret?
 
rakenneultra takana ja tää mamma on yhtä hymyä ollut sen jälkeen :D

kaikki oli hyvin, painoarvio noin 300g, istukkaa oli koko matkalla kohdun etuseinässä, siis istukka alkoi ihan kohdun korkeimmalta kohdalta ja jatkui alas asti joten ei ihme ettei liikkeitä aina tunne.. meille lupailtiin POIKAA :heart: =)

kurpitsa rv19+4
 
Ohhoh, en oo näköjään muistanut täälläkään käydä päivittämässä tietoja :ashamed:
Raskausviikkoja tällä hetkellä 17+4. Viime perjantaina kävin neuvolassa, vaavin sydänäänet vaihteli 130-155 välillä. Ja kovasti liikuskeli, mahtavan "kuuloisia" ne liikkeet =)
Esikoista siis odotellaan & jännittää välillä ihan kamalasti. Toisaalta on ihanaa kun tätä on niin odotettu, mutta toisaalta taas pelottaa koko ajan, varsinkin se että jos vaavi ei oo terve... Heinäkuun 13.pv rakenneultra, sitä odotellessa...tärkeintä ois että vaavilla ois kaikki hyvin, mutta mä tahtoisin myös tietää sukupuolen :) En oo vielä uskaltanut edes ostella mitään.
Häät meillä on heinäkuun viimeisenä lauantaina. Jännityksellä odotan miten tuo masu ehtii kasvaa, vielä sunnuntaina puku meni päälle (puku kun on hankittu jo ajat sitten ennen raskautta). Puku on niin kaunis että ois harmi jos se ei mahtuisi. Mutta onneksi puvussa on nyöritys selässä.
Vitamiineja mäkin oon syönyt heti siitä asti kun sain tietää olevani raskaana. Väsymys loppui n. 3 viikkoa sitten, mutta siihen asti se olikin jotain ihan järkyttävää, olisin myös voinut vaan nukkua 24/7. Yölliset vessakäynnitkin on muuten vähentyneet & alaselkäkivut helpotti kuukausi sitten (iskiastyyppinen kipu).
Masuasukin liikkeitä en oo vielä tuntenut, mutta en oo ottanut asiasta stressiä, koska ensimmäinen kyseessä ja voihan mennä vielä useampi viikko ennen kuin mä ne tunnistan liikkeiksi :LOL:
Jaksamisia kaikille, voikaamme paksusti =)
 

Yhteistyössä