MARRASKUUN MURUSET 2010

RouvaPapunen, sano sitten kun aloitan päivittäjän hommat :D

Yökkö olo, jouduin tänään ensimmäistä kertaa halaamaan pönttöäkin :x
Meillä muksut on olleet flunssassa ja pientä lämpöäkin on ollut, itse olen onneksi vielä "lisätaudeilta" säästynyt..

BV ja Chilli 7+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaja78:
Alkuperäinen kirjoittaja katjuska80:
Itse olen myös koittanut tsempata pääkoppani siihen malliin, että marraskuussa meillä on pieni murunen - ja piste!
Yrittänyt järkeillä sen niin, että meillä ei yksinkertaisesti voi olla niin p.a tuuri, että saadaan huonoja uutisia kaksi kertaa peräkkäin.. Mutta tokihan niinkin voi käydä. Lisäksi viimeksi keskenmeno sattui niin samaan sikainfluenssapiikin kanssa, että teki mieli laittaa syyt sen niskoille..

Kappas kun meillähän kävi sama juttu! Otin possupiikin rv 7+3 ja ultran mukaan pienen kehitys oli tyssännyt rv 7+4, vaikka km käynnistyikin sitten vasta 10+6... Olen vähän mielessäni laittanut tuon km:n possupiikin piikkiin, vaikka mitään todisteita ei tietenkään ole. Jotenkin vaan niin yksiin menee ajoitus, ettei vaan voi ola sattumaa (vaikka tietysti voi).

Muutenkin yhdyn Katjuskan sanoihin, juuri noin mäkin ajattelen, mitä tossa kirjoitit :) !

Jaja78 todella samanlainen kuvio meillä!
Mulla myös piikki rv7 ja ekassa ultrassa rv10 näkyi ultrassa että kehitys oli pysähtynyt tuonne rv7-8 :(
Liekö tosiaan sattumaa vai ei, mutta toivotaan että on tällä kertaa molemmilla parempi onni matkassa ;)
 
Nyt sain verikokeen tulokset ja raskaushormoni oli 1957, (arvo otettu viikoilla 5+0) viitearvoissa on joo, mutta eikös tämä muutenkin teistäkin kuulosta ihan hyvältä!? jotenkin helpotti tuo tieto, vaikka ihan luotettavia nuo apteekin testitkin ovat...

Possupiikistä, minä otin sen alkuvuodesta ja vasta sen jälkeen aloitettiin yritys uudelleen muutaman kuukauden tauon jälkeen. Minulla kun oli hiukan epäilyksiä sen turvallisuuden kanssa raskausaikana, niin en ehdoin tahdoin halunnut itseäni siihen laittaa, nyt sitten toivon että tuo piikki minua ja möhköfanttia suojaa koko matkan ajan...
 
Mä taas otin lapsilleni ja itselleni (kun tuota ylipainoa on, niin kuulun riskiryhmään).
Luitteko muuten MTV3 aamun uutiset: "Sikainfluenssan riskit raskaana oleville jopa 13-kertaiset".
Tässä vielä linkki maikkarin sivuille: http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/03/1082022

Jokainen tietysti päättää omalla kohdallaan ottaako rokotuksen vai ei.
 
Ei jakseta sitä sikapiikkiä enää vatvoa jookos tässä ketjussa, ne ottaa ketkä ottaa ja ne ei ketkä ei ota. Paljon väärää tietoa sitkeästi liikkuu muka tutkimattomuudesta yms, mitä en jaksa enää lähteä oikomaan. Mitä kenkenmenoihin tulee, niin noilla viikoilla niitä tulee muutenkin. Toisaalta tiedän tapauksia, joissa meni keskensamaan aikaan kun äiti sairastui tautiin kunnolla, ei tostakaan voi tietää..

Itse sen otin syksyllä jo työni puolesta ja lapset rokotettiin myös. Olivat muuten terveitä koko talven vaikka ympärillä riehui kaikki pöpöt..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella-83:
Ei jakseta sitä sikapiikkiä enää vatvoa jookos tässä ketjussa, ne ottaa ketkä ottaa ja ne ei ketkä ei ota. Paljon väärää tietoa sitkeästi liikkuu muka tutkimattomuudesta yms, mitä en jaksa enää lähteä oikomaan. Mitä kenkenmenoihin tulee, niin noilla viikoilla niitä tulee muutenkin. Toisaalta tiedän tapauksia, joissa meni keskensamaan aikaan kun äiti sairastui tautiin kunnolla, ei tostakaan voi tietää..

Itse sen otin syksyllä jo työni puolesta ja lapset rokotettiin myös. Olivat muuten terveitä koko talven vaikka ympärillä riehui kaikki pöpöt..
Joo, ei mun ollutkaan tarkoitus muutakuin kysäistä, että vieläkö ne tarjoaa sitä jossain, siis piikkiä.

Asiasta toiseen, parantuisi nuo muksut nopsaan, niin huomenna voisi mennä koluamaan taas kirppareita, mä ainakin rakastan sitä hommaa =)
 
Kiitos kaikille tsempeistä! :heart:

Ja isot onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower:

En sitten pääse tänään ultraan. Aikasintaan ens ke on mahdollista päästä täällä. Meidän TK:ssa kun ei ole kuin yksi ihminen, joka osaa ultrata, ja hän päivystää seuraavan kerran ens ke. Eilen päivystyksessä vastannut nainen ei ihan tiennyt asiaa...
Ja vuoto.. sitä tulu myöhään illalla lisää, noin 12 tuntia sitten. Suunnilleen parin rkl verran taas. Sen jälkeen ei oo tullut, ainoastaan sellasta ruskeeta kuivunutta verta on vähän jäänyt paperiin. Kipuja ei ole. Neuvolasta sanoivat, että vuodon määrä ei ainakaan vielä puolla, että olisi kesken mennyt. Voi toki sitä enteillä, mutta voi olla vaaratontakin. Kuulemma huomaan jos kesken menee, vuoto äityy runsaaksi? Ja oli sitä mieltä, että jos tämä km enteilee, niin se tulee tapahtumaan varmaan vlopun aikana.. eli ei muuta kuin odottelemaan.
 
Ei ne taida enää niitä piikkejä tyrkyttää, tiedä sitten jos tulee toinen influenssa-aalto tms..
Silloin viimeksi oli se "pahin" tilanne päällä kun päätin mennä piikin ottamaan, sillä hetkellä tuntui oikealta päätökseltä kun oli niin suuri haloo asiasta joka paikassa. Ja mistä vaan kysyi niin suositeltiin ottamaan. Mutta jos jotain saisi muuttaa niin tekisin tällä hetkellä toisin, eli jättäisin ottamatta koko rokotuksen. Voihan se tosin olla, että koska moni sen kuitenkin ehti ottaa, oli koko aalto sitten odotettua lievempi. Tiedäpä häntä.

Kaipa tuostakin kokemuksesta jotain oppi, ainakin sen että ei ne asiat aina mene niinkuin toivoo ja odottaa. Tulenpahan ainakin arvostamaan tulevaa mukeloa entistäkin enemmän, jos vain mahdollista :)
 
Suhveli, voimia sulle sinne ultran odotteluun ja toivottavasti enempää vuotoa ei tule! :heart:
Lohdutuksena voin kertoa, että siskollani oli myös pientä vuotoa alkuraskauden aikana, mutta terve tyttö syntyi helmikuussa -09. Eli vuoto ei aina välttämättä tarkoita keskenmenoa, kuten täällä palstalla on jo aiemmin kerrottukin.
 
Lueskelin noita aikasempia kirjoituksia ja Jiinas kyseli Gessleineistä...meillä on esikoisen ajoilta gessleinit oisko ollu trend-malli ja meillä taitaa olla ilmakumit, ja nyt kun oisin viisaampi niin ottaisin kennot. Ne ilmakumit kun pikkuhiljaa aina tyhjeni niin välillä vaunut oli tosi raskaat. (tietty jos olisi viisas niin täyttäisi niitä aina välillä, mutta mä olen saamaton... :p) Muuten suosittelen noita Gessleinejä tosi paljon, ihanat olivat! Mutta voipi olla että mun mieleni tekee tälle möhköfantille hankkia uudet vaunut, vaikka noista edellisistä tykkäänkin niin paljon ja sitten kyllä joudun ne myymään, ei ukkokulta muuten anna mun uusia ostaa...

 
Täältä tulee iso plussa Emmaljungan Duo Edgelle! Meillä oltu niihin erittäin tyytyväisiä! Ja edelleen ovat käytössä esikoisella 1,5v, nukkuu päikkärinsä niissä ja iltaisin käydään kävelyllä. Kunto ja ulkonäkö on kuin uusilla, joten saletisti jatkavat uskollisesti pikkukakkosella, milloin meitä nyt sitten kakkosella siunataan...
Tosin ovat tosi isokokoiset, joten melkein turha kuvitella sedan-autoon tunkevansa... ja farmarinkin takaluukku on kyllä yhtä vaunua, kun ne matkaan otetaan...
 
Täällä mukaan odottamaan ilmoitautuu toista lasta odottava 24v äippä.
Laskettuaika olis 21.11 ja jos loppuun asti mennään niin synnytyspaikka PHKS

Heti alusta tässä on oireiltu.. Kaikki hajut ällöttää ja kaikki ruoka yököttää. Siitä testin tekoon myös innoistuin kun ensimmäisen kanssa oli ihan sama juttu. Minä soitin neuvolaan jo samantien niin ei ainakaan pääse unohtumaan =)
 
A-H
Vaunuja/rattaita meidän reilu 10kk vanhalla neidillä on ollut jo 4kpl, että kokemusta on :)

Brio kombi Oli hyvät ja tukevat rattaat, mutta tosi isot ja raskaat. Eivät varmasti mahdu pienimpiin hsseihin. Jos asuu maalla tai muuten on huonokuntoiset tiet, niin sitten suosittelen :)

Emmaljunga City Jet Täydelliset kaupunkirattaat, kevyet, kääntyvät etupyörät ja cittykopan kanssa soveltuu vastasyntyneellekkin. Jousituksessa 2 säätöä, hard ja soft. Eivät ole sitten niin mukavat työntää, jos on kovin paljon lunta, tai muuten houno tie. Eli siis kaupunkiin/keskustassa asuvalle suosittelen kovasti :)

Sitten paras vikana eli Emmaljunga City Cross Tällaiset meillä on nyt ja aikaisemmin oli vaan eri väriset. Kevyet työntää, myös kaupungilla mahtuu kääntyilemään kohtuullisen hyvin. Iso kuomu, jonka saa ihan alas vedettyä, eli siis lapsen saa tuulelta/auringolta täysin suojaan nukkumaan. Hyttysverrko on intrgroituna kuomun reunaan, joten kulkee aina mukana. Jousitusta saa säädettyä 3 eri asentoon. Itse en muita rattaita enää koskaan osta, ehkä twin city crossit sitten jos tarve vaatii :D

Muista rattaista olen kavereilta kuullut kokemuksia, eli Emmaljunga Cerox: Todella raskaat, kun lapsi on työntäjään päin, mutta toisin päis sitten erittäin kevyet. Emmaljungan Duo Edge kombit oli kaverilla ja ei tykännyt, kun olivat raskaat työnnellä.

Tällainen vaunuextra tällä kertaa :D Kysellä voi tietysti lisää, jos joku erityisesti kiinnostaa :)
 
tervetuloa uusille ja onnittelut plussasta!! :flower:

täällä ei oikeastaan oireita vähääkään, hiuksia vaan irtoaa urakalla ja välillä on päiviä ku pitää vettä kitata hullun lailla. pientä paniikkia meinaa tulla onkohan tuolla masussa ees mitään kasvavaa.. ultra on ma 29.3 ja toivottavasti sitte löytyy syke.

nuita vaunujuttuja oon ite kans miettiny. meillä on tällä hetkellä esikoisella yhdistelmävaunut joista ei oo mitään hajua minkä merkkiset! meillä puhkesi yks rengas viime syksynä ja otin sit vaunut mukaan babystyleen ja lastentarvikkeeseen eikä kummastakaan tiijetty mitkä vaunut oli.. eikä tietenkään löytynyt sopivaa rengasta mutta onneksi emmaljungan rengas oli sopiva (jarru ei tosin toimi sen kans). noh, nyt mulla kuiteski on iskeny himo ostaa esikoiselle rattaat. pitäs ehkä ostaa matkarattaat mutta tuntuu et ne on niin renkkania ni haluttas ehkä ostaa jotku jykevämmät. ja menishän ne sitte tulevalla vaavilla kuhan kasvaa ja vois laittaa seisonalaudan esikoiselle.
toisaalta meillä on pakko ostaa tuplat jas marraskuussa vauva saadaan. oon vähän kattonu carena double swingejä tai sitte easywalker duo -vaunuja.. oon kyllä niin intohimosesti jo perehtyny kaikkiin nuihin vaunu- ja ratasjuttuihin että pitäs varmaan kohta itellä alkaa niitä valmistamaan että sais mieluiset!! :LOL: aina muka jotain vikaa tai sitte joissakin on muka paremmin. :D nii ja siis ku onhan se hintaki aika iso asia.. tietenki jos alkais kattoo vaikka huuto.netistä tai jostai. tuntuu vaan että oon niin huono etsimään, pitäs oikeastaan koko ajan olla kytiksellä että jos sattuu tulemaan mieluiset myyntiin.

voi ku kaikilla on jo pikkuselle jo joku lempinimi ja me ei olla ees vielä puhuttu kutsumanimestä.. ehkä keksitään sitte jos ultrassa näkyy pikkunen sydän =)

tasse 5+5
 
Mä mietin kanssa noita emmaljungia tällä kertaa kun ovat niin ryhdikkäät ja korkeat jotenkin, mutta uudessa kuvastossa mua ei miellyttänyt kyllä mikään väri tai malli...

Mä puhun vielä noitten gessleinien puolesta, ne menee tosi pieneen tilaan ja on hyvät ja kun otti kovikkeet pois, mikä onnistui helposti ja heitti koko kopan pesukoneeseen niin se tuli sieltä kuin uutena, tosi kätevää! Ja ne väriyhdistelmät on niin ihania, meillä on noi suklaaruskeat missä tehosteena turkoosia ja valkoista. Mulla on vaan nyt haaveissa että jos tulisikin tyttö niin saisi pinkit vaunut ... ;)

Mä kerkisin jo viimeksi keskenmeno-raskaudessa hankkimaan sellaiset ihanat retrot tummanruskeat vakosamettivaunut, sellaiset 70-lukuiset tms ja ostin niihin pitsit ja kaikki, meinasin ne kankaalla vuorata ja tuunata sisävaunuiksi, nukkumapaikaksi alakertaan kun makuuhuoneet on yläkerrassa, niin ne vaunut ois kätsyt. Katsotaan josko tällä kertaa ne saisi jo käyttöönkin... ;)

Vaahtis ja möhkis 5+1
 
Mitäs neuvoja osaisitte antaa koskien matkustamista, etenkin lentämistä, raskaana ollessa? Parin kuukauden kuluttua olisi tiedossa pitkä lento Yhdysvaltoihin, silloin viikkoja 15 koossa ja takaisin tullessa 18, joten pahoinvointihan lienee ainakin tuolloin jo loppunut? Eikä varmaan vatsakaan vielä haittaa?
Entäpä myöhemmillä viikoilla matkustaminen? Kokemuksia?
 
Uutena tullaan eli saa lisätä listaan ja toivottavasti pysytään.

Lillii, 35v, neljäs ja K-PKS, niin ja la24.11

Oikein paljon onnea kaikkille meille plussanneille ja todella paljon ja pitäviä tarrasukkia.
Mulle tehtiin kaavinta jouluviikolla ja raskaus oli keskeytyny rv5-6. Mulla loppu raskausoireet, jotka oli jo alkanu.
Keskenmenoja on ollut aikaisemminkin, mutta niissä olen ruvennu vuotamaan ja alkio tullu itekseen pois, mutta nyt lääkäri päätyi kaavintaa, koska kohdussa oli niin paksusti jotain "seinämää"...ei maallikko ymmärtäny.

Mutta uudella vauhdilla täysillä kohti Marraskuuta. Meillä ennestään 3tyttöä 02, 05 ja 09. Keskiviikkona tein testin ja viiva oli niin heikko, mutta eipä menkkojakaan kyllä oo kuulunu =) . Alku sivuilta huomasin, et Ella-83 oli linkittäny kiinalaisen kalenterin sukupuoliennustuksista ( http://www.holodeck.com/pregnancy/chinese-cal.html ) ja tyttöä se meille taas ennusti. Sen verran utelias olen, et pitääpä kattoo, et miten ennustus menny aiempien lasten kohilla...

Oikein paljon vointeja kaikille

Lillii ja Reinoannikki 4+2

 
Kiinalaisen kalenterin sukupuoliennustus povaa meille tyttöä B) jos iahn oikein sitä tajusin tulkita. Vaikka toisaalta olen varma siitä että meille tulee 7 veljestä ennen ensimmäistäkään tyttöä :LOL: Yksi poika meillä vasta on.

Te joilla on jo entuudestaan lapsia, paljonko tulee ikäeroa? Meidän nassikka kerkiää syyskuussa täyttää jo 4 ja mennä kerhoon!!! :heart: :eek:
 
Tervetuloa uusille :flower:

Mun pitää ostaa tuplarattaat, että tuo meidän keskimmäinenkin mahtuu vauvan kanssa samaan rattaisiin, ikää hänellä vauvan syntyessä 1,5v

Eli mä aloitan sitten ma päivityksen, kai mä voin sit samoten tehdä uuden pinon jo ens kuulle? Koska kun aloitan päivittämisen, niin pakkohan mun on joka tapauksessa uusi pino tehdä =)

Eli olisko kellään suositella hyviä tuplarattaita, mulla kun ei niistä ole mitään hajua =)

BV ja Chilli 7+2
 
Liittyisin joukkoon! :) Jenspa, 23 vee ja esikoista odotellaan, MKS ja la 24.11.. rv 4+2 :)

Onnea kaikille plussanneille ja tarrasukkia matkalle!! :heart:

Erikoisempia oireita ei juurikaan ole ollut, muuta kuin mahanippailuja, palelua ja ruokahalun kasvu.... Ekaa neuvolakäyntiä odotellessa ja toivoessa että odotus menee hyvin loppuun asti.. :heart:
 

Yhteistyössä