Marraskuun muruset *MEIDÄN KUU!* <3

Onnittelut vauvoista Hipsu86 ja Saana! :flower: :heart:

Eveny, kiva kun poika pääsi kotiin. Nyt vain vauva-arjesta nauttimaan. :)

Pandalle tsemppiä käynnistykseen!

Kiitos taas synnytyskertomuksista. Niitä on kiva lukea ja elää mukana niissä syntymän jännittävissä hetkissä.

Täälläkin eletään nyt jännittäviä hetkiä. Enää tämä päivä ja meidän pikkuinen neiti on mahan ulkopuolella! :eek: :heart:

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 39+5



 
Heippa pitkästä aikaa!

Eli meille syntyi ihastuttavan täydellinen tyttö rv 41+4 9.11 klo 16.46 painoa 3150g, pituutta 46cm.
Tyttö tyytyväinen syö ja nukkuu ja välillä ihmettelee maailmaa. Tissimaidolla mennään, lisämaitoa ei ole edes laitoksella tarvinnut. Mamma on väsynyt, mutta onnellinen, aikamoista pyöritystähän tämä on, kun kuopuskin on niin nuori vielä....
Tässä hieman synnytyskertomusta
Eli maanantina 8.11 kävin siellä yliaikaiskontrollissa ja lääkäri teki tosi ronskin tutkimuksen, siitä sitten menkka jomotuksia iltapäivän ja illan ajan. Yhdeksän jälkeen kävin sänkyyn pitkälleen ja puoli kymmeneltä tunsin, kun jotain hulahti housuun, eikun kiirellä vessaan ja lapsivettä alkoi sitten valumaan pitkin kinttuja. Soitin synnärille ja sieltä antoivat käskyn lähteä hissun kissun sinnepäin, vaikka suppareita ei ollutkaan. Mies kerkesi juuri lähteä yövuoroon, joten miehelle soitto että hakee äitinsä meille ja menoksi. Synnärillä olin käyrässä ja ottivat streptokokki näytteen, koska vedet oli mennyt. Ei tietoakaan suppareista, joten päästiin miehen kanssa tutkimushuoneeseen nukkumaan. Aamulla lääkäri tsekkas tilanteen, kaula hävinnyt ja reilulle sormelle auki. Siinä sitten käveltiin pitkin sairaalaan, mutta vain muutama pieni supistus tuli, joten puolenpäivän jälkeen laitettiin oksitosiinitippa. Klo 14 alkoivat säännölliset supistukset, klo 14.45 aloin imppaamaan ilokaasua, klo 15.30 tarvitsin tujumpaa puudutetta, joten sain kohdunlkaulapuudutuksen, joka auttoi vain noin ½ tuntia. Jossain vaiheessa sain annoksen antibioottia suoneen, kun vesien menosta oli jo 18 tuntia .Mies lähti klo 15.45 kahville ja ei mennyt kun pari minuuttia kun mulla oli järkyttävät tuskat päällä, soitto kätilölle että epiduraali tänne ja heti, mutta yllättäen olikin paikat täysin auki, joten eikun ponnistamaan. iski paniikki, ukko kahvilla ja lapsi syntyy kohta.... Vauva olikin vielä aika ylhäällä, joten nousin seisaalleen ponnistelemaan, jotta vauva laskeutusi, samantien mies tulikin sitten paikalle. Roikun miehen kaulassa, portatiivi perseen alla ja kätilö hieroi alaselkää, koski niin perkeleesti se vauvan laskeutuminen, ettei oo tosikaan! Sitten sain kammettua itseni sängylle ja alkaa todenteolla ponnistamaan, se oli kauheaa, en edes muistanut millaista tuskaa se vaihe on, kun vauvan pää tulee ulos! Sieltä se pieni neiti sitten syntyi 16 minuutin ponnistusvaiheen jälkeen. Samalla kaikki kivut kaikkosi ja meidän täydellinen paketti parkaisi. Mies leikkasi napanuoran ja sitten vauva olikin rinnalla tunnin. Synnytyksen kesto 2h46min. Alapäähän pari pientä tikkiä, olo synnytyksen jälkeen loistava, kävely ja istuminen onnistui kuin ennenkin.

Imetys sujuu hyvin, vauva ei ole tarvinnut ollenkaan lisämaitoa. Kotiinlähtöpäivänä selvisi, että minulla on se streptokokki b siinä näytteessä minkä ottivat kun menin synnyttämään. Onneksi kerkesin 1 annoksen saada synnytyksessä antibioottia, nyt vaan toivotaan, että vauvalle ei se tarttunut, toistaiseksi ainakin virkeä ja hyvävointinen vauva.

Haltioissaan ollaan meidän murusesta, kuopuksella on hieman rankkaa, kun ei saa enää kaikkea huomiota. Mies on hemmotellut minua yllin kyllin. Aamuisin odottaa katettu aamupala, valitin kipeitä hartioita ja mies kävi ostamassa sellaisen hierovan shiatsu istuimen. Muutenkin mies auttaa paljon, mutta tämä luksus loppuu ensi viikolla, kun mies palaa töihin.....

Onnea kaikille muillekin vauvautuneille ja tsemppiä koitokseen teille, joilla synnytys vielä edessä!
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään mitään vinkkiä millä pääsen näistä kamalista nivuskivuista eroon? :(
Hyvä kun kävelemään pääsee, istumasta seisomaan nouseminen on kaikista hirveintä ja kauheen työn takana saada esim sukkia tai housuja jalkaan? Eilen kävin aika reippaalla kävelyllä ja siellä noi alkoi... Aikasemmin ollu myös vähän nivuset kipeenä mut ei nyt näin paljoa..
 
tänään kävi neuvolatäti kotikäynnillä.
pojan paino ei ollut vielä syntymäpainossa, itseasiassa painoa oli tullut 10g siitä kun sairaalasta kotiuduttiin eli syntymäpaino oli 3510g ja kotiinlähtöpäivänä 3260g mutta neuvolatädin mielestä ei syytä huoleen koska ei tiedetä paljonko tuo paino on tuosta kotiinlähtöpainosta vielä tippunut niinä ensimmäisinä kotipäivinä joten tissimaidolla jatketaan vielä hyvillä mielin ja viikon päästä sit onkin jo ensikäynti tuolla lastenneuvolan puolella.

maitoa on kuulemma tisseissä ja pojan imuote hyvä joten sen puoleen kaikki hyvin. nännit on haavoilla ja hiukan arat mutta paranemaan päin kun olen ahkerasti aina imetysten jälkeen rasvannut. meillä mennään tän imetyksen kans lapsenmukaisesti..poika herää itse syömään kyllä yleensä 3h välein, iltaisin tisutellaan tiheämmin..jos näyttää siltä ettei tuota painoa rupea pojalle tulemaan pelkällä tissimaidolla niin sit otan tissittelyn lisäksi korvikkeet kehiin..

onnittelut kirppuselle pienestä tytöstä :flower:

kurpitsa ja poika 8pvää
 
Onnea kaikille vauvautuneille!


Täällä ollaan oltu piiitkään taustalla.. Paljon olen lueskellut, mutta millään en ole kirjoittamaan muka ehtinyt...Tosi nopeesti mennyt koko tämä raskaus aika ja tyttö kohta 2v pitänyt äipän tosi kiireisenä. Taitaa ruveta tajuamaan että joku on tulossa viemään hänen huomioo kun viime viikot on koko ajan ollut kimpussa.. =)

Lähtöä synnyttämään täälläkin ollaan jo kovasti odoteltu. Ja niinkuin jollain muullakin täällä on ollut, niin on ollut 3 yötä että on supistellut jo kovasti ja aika säännöllisesti, mutta jossain vaiheessa kivut lopahtanut niin että olen nukahtanut. Aamulla ottanut päähän ja paljon.

Kiitoksia synnytyskertomuksista, niitä on ollut kiva lukee. Ja paljonhan noita syntyneitä jo onkin.

Olen lasketun ajan ilmoittanut aiemmin väärin.. se on siis 26.11. Mutta ei sillä niin väliä ole. Ei enää meillä kellään oo kovin kauaa kun pikku nyytti syliin saadaan =)

Kiddi ja möhkö 38+3
 
Pään särystä kärsitään täälläkin. :(

Pikku mies on nyt alannut oppia rinnasta syömään. Mutta hitaasti edetään ruokailun suhteen.

Yöt menee aivan ihanasti kun poika nukahtaa joskus 11-12 välillä illalla ja seuraavaksi syödään 4 aikaan. aamulla sitten herätään 8 aikana. Tänään nukahdin poika kainalossa päiväunille ja mies tuli pelastamaan vauvan omaan sänkyyn.

Onkos täällä suunniteltu syntyneiden puolelle ryhmää?

Onnittelut vauvautuneille <3

Nyt taas tulee kutsuhuutoa että pitääpi ilmeisesti mennä.

Eveny ja poju 8 vrk
 
Juu, ei meillä tosiaankaan mitään synnytystapa arviota täällä ole.. Varmaan sellaiset erikoistapaukset pääsee käymään tuolla n. 100km päässä tarkkailussa.. On meillä neuvolassa sellainen vanha ultra jolla nyt ei mitenkään erikoisella tavalla pysty tarkkailemaan mitään..
Esikoisen aikaan katottiin vk:llla 41+0 ja sano, että vähän on vettä, mutta ihan normaalia.. Synnytin 42+1 ja silloin ei ollut ollenkaan. Tympii tämä odottelu!!!

puhnalle38+4
 
Moikka,

pelottavan hiljaista ollut masussa koko päivän...pitää kohta ottaa liikelaskentaa, aiemmin ei ole ehtinyt, koko pvä menossa. Siis eihän sitä voi edes sanoa ääneen, mikä on se suurin pelko tässä loppuraskaudesta, kaiken on mentävä hyvin loppuun asti!!

Nyt on toisetkin kummit lapselle varmistuneet, helpotus! Eipä ole enää kolmannelle niin helppoa keksiä läheisiä ihmisiä kummeiksi kun itse en halua puolituttuja enkä miehen pikkusisaruksia vain sukulaissuhteen vuoksi, kun ei niitä kiinnosta meidän perhe muutenkaan.

Tuliko yhtään isänpäivävauvaa???
 
Onnittelut uusille vauvautuneille, kirppunen oli ainakin ja Hipsu ja Saana.
Täällä ei tapahdu mitään, mikä nyt on näillä viikoilla normaalia mutta ihan hienosti kehittelen jo melkein samantasoista turhautumista kuin viimeksi la:n mentyä. Jospa saisin elmistöni (ja vauvankin elimistön) psyykattua uskomaan että ollaan pitemmällä...

Supistuksia kaikille niitä toivoville ja tsemppiä vauva-arjen alkuun, pian se on kaikilla meillä edessä =)

Sokeripala 38+2

Piti vielä lisätä että Maija, täälläkin ollut nyt masussa hiljaisempaa, aina ne vaadittavat liikkeet saa esiin kun alkaa laskentaa pitämään mutta vähiin on mennyt. Toivotaan että olisi sitä hiljentymistä synnytyksen alla niin täällä kuin sielläkin!
 
Viimeksi muokattu:
Päivien päivää taas kaikille. Tänne ei kuulu kummempia, huomista oottelen ku poika lähtee yökylään mummin ja palan luokse ja mä toivon saavani viimein siivottua. Tänään auton kytkin hajos lopullisesti ja hyppäsin pitkästä aikaa fillarin selkään. Järkyttävää oli, meinasin yskiä keuhkot pihalle ku on tämä flunssa yhä vaan ja takatarakalla parikyt kiloa lisäpainoa. Nyt mä toivon kyllä NIIN kovasti että saan sen uuden auton pian huollosta, ottavat sen tänään työn alle.
Ei edelleenkään mtn tuntemuksia, paitti semmonen epäusko että ihanko oikeesti mä olen raskaana ja kohta synnärillä.
Ja kultapossulle täytyy kyllä nyt valitettavasti ilmottaa, että ei niihin nivukipuihin oikeen muu auta ku synnytys :( Mulla myös liitoskivut tosi ikäviä ja kävely pahentaa kipua. Yskiessä kuuluu aina napsahdus tuolta lantiosta. Mut toisaalta, se hyvä puoli niissä liitoskivuissa on, että ainakin tietää kropan toimivan kuten kuuluukin ja nivelten joustavan kunnolla, se on synnytystä ajatellen tosi tärkeää.
Nukkuessa isoin apu on riittävän monesta tyynystä: yks polvien välissä auttaa jo paljon.
Mä koitan nyt saada nukutuksi, synnytystuulia kaikille! :)
 
Kirppuselle oikein paljon onnea pikkuruisen tytön syntymän johdosta! :heart: Onnea myös muille joita en ole muistanu onnitella, se ei ole ollut tarkoitukseni, kaikki me ollaan yhtä tärkeitä!

Katjalle tulin laittamaan vielä heipat neitin hakumatkalle!! Aattele, kohta sullaki on vaava sylissä! :heart: Toivottavasti sektio menee hyvin ja palautuisit siitä tosi hienosti!

Plääh...täällä edelleen yhessä kasassa! Eilen oli kyllä jo tosi hyvän olosia suppareita ja yölläki heräsin aivan järkyttävään selkäkipuun (joka oli niiiiiin tuttua ed synnytyksistä)!! Mutta miks ne loppuu ja mihin ne katoaa???????
Onneksemme saatiin äitini tänne illalla, on sitte apuna ja tukena ku lähtö tulee ja muutenki, ei olla ollenkaan tukea saatu koko kk:n aikana ku ukkokulta sairastu...Mirtsulle iso kiitos! :flower:
Jos sitä ite pääsis nyt rentoutumaan ja vauvaki uskaltas maailmaamme saapua ku kaikki ei oo niin pelottavaa ja yhdellä hetkellä elämistä...

Yritän taas laitella supparituulia meille sitä tarvitseville, toivotaan ettei kenenkään meidän tartte enää kauaa ootella...JAKSUJA siskot!

Crocus ja yksiössään hyvin viihtyvä Murunen 39+1
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :)

Täällä menee hienosti vauvan kanssa. On todella rauhallinen ja tyytyväinen tyttö :heart: Vaipanvaihdosta tulee vähän sanomista ja nälästä ilmoittaa äänekkäästi, jos ei ala pian kuulua evästä. Imetys ei suju, mutta pumpaten saan hyvin maitoa ja sitä riittää päivän tarpeisiin. Öisin annan korviketta.

Perjantaina oli punnitus, mutta ihan vielä ei ollut syntymäpainossa. Huomenna uusi käynti ja luulisi painon nousseen, sen verran kova syömään tyttö on :D Kohta päästään aloittamaan ulkoilutkin, sitä olen kyllä odottanutkin! Alkaa pää hajota täällä sisätiloissa jo. Tyttö siis painaa yhä alle 3kg ja siksi ei saada ulkoilla vielä.

Ristiäiset on 12.12. Paikka ja pappi on varattu ja nimikin alkaa muotoutua vähitellen. Ensimmäinen nimi on jo varma, mutta toisia nimiä vielä pyöritellään.

aletheia ja mini 11 päivää
 
Ei tullut synttärilahjavauvaa tänne ei :p No, ihan oikeasti mä oletan jotain tapahtuvan vasta ensi tai sitä seuraavalla viikolla (eli viikoilla 39 tai 40). Miehellä on toistaiseksi viimeinen yövuoro nyt ensi yö, niin toivon ettei silloin ainakaan lähde tämä vauva syntymään. Olisin varmaan ihan paniikissa täällä, jos lähtisikin. Ja jostain syystä mä aina oletan, että juuri yöllä alkaa tapahtumaan sitten kun alkaa, vaikka eihän se aina niin mene. Tuo miesten lempi ässä on nyt otettu ahkerampaan käyttöön täällä, siitä kun oikeasti tutkimusten mukaan voisi olla jotain hyötyäkin paikkojen avautumisen edistymisen suhteen ;)

Onnittelut kirppuselle tyttösestä! =)

Kiva kuulla kiddistäkin! :)

Voimahali Crocukselle, ei ole helppoa teillä! :hug: Toivotaan, että miehesi tila lähtisi nyt kohenemaan kunnolla!

vaimo ja pikkuveli-vaavi 38+1
 
Viimeksi muokattu:
40+0 eikä tunnettakaan, että saattaisi syntyä edes lähipäivinä. Lonkka ja alaselkä on kyllä tulessa, mutta ehkä ne on kankeina vain huonosti nukutun yön jäljiltä...Tänään neuvolaan, taas se täti lupaa että pian syntyy...
 
Onnea kaikille vauvautuneille taasen :flower:


Täällä on kans yksi vähän väsynyt äiti, mutta liekö suurin syy tämä sektiohaava joka rajoittaa tekemisiä ja osa asioista tuntuu vaivalloiselta.. hyvin on kuitenkin haava lähtenyt paranemaan ja jälki on todella siisti!

Meillä poika sai sairaalassa lisänimen herra 90ml, sillä useiden syöttöjen (tissi&pullo), seurustelun ja nukutusyrityksien ja viimeisenä vielä 2h imetyksen jälkeen poika vetäsi pullosta lisämaitoa vielä 90ml ja sitten torkahti.. :D Todella hyvä ruokahalu pojalla. ja eikös se pikkuvauvan mahalaukun pitäny olla tooosi pieni....

Nukkuminen: Sankari nukkuu helposti 4h unia, öisin jopa 6h, joka itsellä on hieman pelottanut että onko siitä haittaa, mutta ainakin vielä poika on ihan tyytyväinen. Seurustella jaksaa tunnista kahteen, ja pikkuhiljaa alkaa hoksaamaan ettei yöllä seurustella..

Maitoallergiasta: kuinka yleistä pikkuvauvoilla on nuo maidosta tulevat ihottumajäljet/näppylät? Mulla itsellä on rinnat näpyillä ja pojalla posket :/ itsellä meni reagoimiseen useampi päivä, mutta pojalla se alkoi näkymään heti.

Imetys: Imetyksessä ei ole ongelmia, mutta mulla tekee älyttömän kipeää. Eri asennot on kokeiltu ja vauvan imuotteetkin katsottu, eikä niissä pitäisi olla häikkää, mutta pojalla on niin hirveä imuteho että tuntuu kuin joku tuikkisi neulalla nänniin . Rintakumikaan ei kipuun auta :(

Ilmavaivat vauvalla:
Meillä on näitäkin, toisinaan kiusaksi asti.. jokusen kerran pojalla on niin kovin ilmaa masussa että menee tunti saada se nukkumaan kun ei tule pieruna eikä röyhtäsynä. Hotkivaa sorttia tämäkin vauva..

Jokatapauksessa kaikki hyvin, onhan tää hieman erilaista arkea vauvan kanssa kuin ennen. :heart:

H3idi ja herra 90ml :D
 
H3idi, kyllä se imetys mulla sattui muutaman viikon,mutta sitten nännit alkoi tottua uuteen tehtäväänsä. Jos sulla ei vielä ole sitä lansinol-voidetta, niin suosittelen hommaamaan. Se auttaa kipuun nopeasti. Prismasta ostin tuubin pure-lan-nimistä voidetta, sitä oli siellä samassa hyllyssä ku tutteja ja tuttipulloja jne. Apteekista saa samaa tavaraa lansinoh-nimisenä, mutta hintaa on tuplat.
 
Tuli taas neuvolassa käytyä.
Paino +306g (jihuu kerranki normaalisti :D )
RR 124/81
Hb 121
sf 36 (sama kun viimeks)
tarjonta rt
syke 140

Että sellasta. Eipä siis erikoista. Sinne äitipolille saan ajan sitten lasketuks ajaksi ja pitää kuulemma ottaa tavarat mukaan :) Että saa nähä jos käynnistetään sillon, riippuu vauvan koosta jne. Kuulemma tuntuu aika isolta.
Neuvolaan oli tullu joku ultralaite ja terkkari halus kattoo sillä ihan huvikseen että oppis vähän käyttämään sitä.... Kuulemma näytti vähän siltä että vauva ei oiskaan ihan pää alaspäin vaan jotneki vinottain??? Mutta sanoi kyllä että kädellä kokeillessa tuntui olevan ihan niinkun pitääkin, ja ennemmin kuulemma luottaa siihen miltä kädellä tuntu.... Noh, toivotaan :)

Ja viikkojahan on 38+1
 
Mulla on noihin nänneihin parhaiten auttanut Bebanthen. Ostin myös Prismasta sitä Purelania, mutta ei auttanut niin hyvin. Rintapumppu pistää nännit tosi koville, auts! Onneksi tuossa mun pumpussa on se silikonipehmuste.
 
Oikein paljon onnea kaikille vauvansa saaneille :heart:

Täällä ollaan uutta arkea opeteltu neitokaisen kanssa. Imetys sujuu ihan ok, mutta olen joutunut antamaan lisämaitoa,kun tuntuu, ettei rintamaitoa tule vaan tarpeeksi :( Joku kirjoitti vauvansa kovasta imutehosta, niin täällä ilmoitetaan toinen kovan imutehon omaava vauva :) Koirat on kyllä ottanut hienosti neitokaisen vastaan, ei mitään ongelmaa. Toinen koira vaan tahtoo välillä aina vähän liikaa mennä nuoleskelemaan naamaa..mutta kyllä se siitä.

Välillä täällä nukututaan huonosti yöt ja välillä mennään muutamalla syötöllä/vaipanvaihdolla.. Ilmavaivoistakin oli puhetta, niin meillä on niitäkin, tyttö kyllä piereskelee aika kovaäänisesti, että onneksi tulee ulos, eikä jää mahaan kipristelemään. Ajattelin tänään, nyt kun ei sada vettä, että käyn 15 min. vaunulenkin koirien kanssa...Nooh, kun lähdin, niin huomasin, että vaunuista toinen eturengas tyhjä, eikä ilmatkaan pysynyt siinä, GREAT! Just ku ois saanu vähän raitista ilmaa ja vielä valosan aikaan, ni ei...:)

Mutta tsemppiä kaikille odottajille, loppu häämöttää teilläkin odotusajasta! :hug:

muoks! vauvansa ei vavansa saaneille... sori kirjotusvirheet..
 
Viimeksi muokattu:
H3idi: Kyseessä ei välttämättä ole allergia, vaan vauvan "hormoninäppylät", joiden pitäisi mennä muutamassa päivässä ohi. Liittyi muistaakseni äidin hormonien poistumiseen vauvasta. Ihan normaali reaktio siis...

(.) täytyy vain todeta, että odottavan aika on pitkä... huoh...:O
 
Onnea vauvautuneille ja kärsivällisyyttä muille vielä odotteleville!:flower:

Mä oon jo aika tuskastunut tämän olon kanssa kun mitään ei merkeistä huolimatta tapahdu. Tai no nyt oon ollut vähän rauhallisemmilla mielin kun mies sopi pomonsa kanssa et jää kotiin siihen asti kun vauva syntyy. Lisää vaan jonkin verran stressiä kun pitää miehen ilmotella pomolle, että "juu, vaimolla lirahti jotain housuihin, käydään tarkistamassa.." jne.:D Vaikka siis hyvissä väleissä mies on pomonsa kanssa mutta ärsyttävää silti. Ihmeteltiin siis yks aamu kun alkoi jotain lirahtelemaan ja epäiltiin lapsivettä.. Mut nyt voidaan molemmat odotella kotona rauhassa, millon neiti päättää syntyä.

Tänään oli viimenen neuvolakäynti, täti kirjotti lähetteen Tyksiin. Aletaan käynnistelemään 41+5 eli ens viikon maanantaina.:) Toivon tietenkin et tämä tulis ihan omia aikojaan, mutta on sekin kiva että on nyt joku eräpäivä eikä tarvi loputtomiin odotella.:) Ja onhan tässä vielä melkeen viikko tuohonkin aikaa.

Kultapossu, täällä kans välillä on järkyttävät vihlonnat nivusissa ja vihlonnan lisäksi välillä oikeen särkee..:/ oon huomannut et jotain apua on makuulla ainakin kun laittaa tyynyn polvien väliin. Tosin mullakin vihloo yleensä pahiten kun liikkuu, siihen tuskin auttaaa mikään..:kieh:
 
Onnea vauvautuneille ja kärsivällisyyttä muille vielä odotteleville!:flower:

Mä oon jo aika tuskastunut tämän olon kanssa kun mitään ei merkeistä huolimatta tapahdu. Tai no nyt oon ollut vähän rauhallisemmilla mielin kun mies sopi pomonsa kanssa et jää kotiin siihen asti kun vauva syntyy. Lisää vaan jonkin verran stressiä kun pitää miehen ilmotella pomolle, että "juu, vaimolla lirahti jotain housuihin, käydään tarkistamassa.." jne.:D Vaikka siis hyvissä väleissä mies on pomonsa kanssa mutta ärsyttävää silti. Ihmeteltiin siis yks aamu kun alkoi jotain lirahtelemaan ja epäiltiin lapsivettä.. Mut nyt voidaan molemmat odotella kotona rauhassa, millon neiti päättää syntyä.

Tänään oli viimenen neuvolakäynti, täti kirjotti lähetteen Tyksiin. Aletaan käynnistelemään 41+5 eli ens viikon maanantaina.:) Toivon tietenkin et tämä tulis ihan omia aikojaan, mutta on sekin kiva että on nyt joku eräpäivä eikä tarvi loputtomiin odotella.:) Ja onhan tässä vielä melkeen viikko tuohonkin aikaa.

Kultapossu, täällä kans välillä on järkyttävät vihlonnat nivusissa ja vihlonnan lisäksi välillä oikeen särkee..:/ oon huomannut et jotain apua on makuulla ainakin kun laittaa tyynyn polvien väliin. Tosin mullakin vihloo yleensä pahiten kun liikkuu, siihen tuskin auttaaa mikään..:kieh:

elina ja vauva 40+6

muoks. Ohops, tuli kahteen kertaan..
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille !!

Onko kukaan innostunut sivujen päivittämisestä tuolla syntyneet puolella?
Olis kyl kiva jatkaa jutustelua siellä...

Täällähän alkaa kivasti jo olla vauvoja syntyneenä :heart:
Onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille !!

Meillä nukutaan ja syödään.. valveilla olo jaksot on ihan max puolta tuntia pari kertaa päivässä. Nyt 3 yötä nukkunut ekapätkän reilu 6h ja loppupätkä menee sit 2h välein syötöillä!
Onneksi on siskoonsa tullut ja syö aika nopsaa mahansa täyteen, max 10min.

Oon nukuttanu vauvan alusta asti omassa sängyssä öisin ja päivisin on olkkarissa kehdossa.
Sylitykset sillee minimissä, ettei totu kanniskeluun!
Öisin vaavii nukkuu kapaloon käärittynä, joskin aina se sieltä toisen käden ulos on saanut, ellei jopa molempia ;)
En vaihda vaippaa öisin, ellei sit tule ihan jokku niskapaskat mitä ei oo tähän mennes onneksi vielä havaittu, heh!

Teille ensimmäisen käärön saaneille, kerron vinkkinä et rutiinit on hirmu tärkeitä.
Päivisin pitäkää kotona ääntä, tv/radio päällä. Imuroikaa jne.. Vauva tottuu meteliin eikä sitten vieraammissa paikoissa ole herkkä äänille. ja näin syksyn pimeimpään aikaan, pitäkää myös iltasella valoja, jotta vauva oppii nopeasti yön ja päivän eron (päivällä valoa/ääntä, yöllä ei kumpaakaan)

Mä kävin tänään teetättämässä itselleni sormuksen lapsosista ! valkokultainen, kahdella 0,4 karaatin kivellä ja ai et ku siitä tuleeki kaunis :heart:
Mieheni lupasi sormuksen jo esikoisesta, mut se jotenkin jäi hoitamatta joten nyt sain sit molemmista tytöistä yhteisen !!
Otin sormuksen samaa kokoa ku vihkisormus eikä tietoakaa et se menis viel sormeen..
Kilot ja Turvotus lähtekää siis äkkiä pois !! ;)

Mites muuten teidän muiden paino synnytyksen jälkeen?
Mulle tuli painoo se 5.7kg ja 6pvää synnytyksestä lähteny oli 5.3kg ..
Oon kyl vähä pettyny, mut eiköhän tuo tuosta vielä tipu hiljalleen.

Täällä nukkuu molemmat tytöt, täytyy ruveta herättää tota isompaa ettei käy yöunien päälle!

Hurjasti SupistusTuulia kaikille vielä ei synnyttäneille ja Tsemppiä !! --Muistakaa hengittää ja keskittyä =)

Moon ja Pikku Sanni 9vrk
 
Mä taas kehotan vaihtamaan kakat pois samantien kun tulee. Meillä kakkonen (poika) joutui sairaalaan 4kk iässä munuaisaltaan tulehduksen takia. Syynä virtsateihin päässyt kakkabakteeri. Tuolloin oli siis annettu ohjeena, ettei kakkaa tarvitse siivota pois, jos vauva sen tekee nukahdettuaan. Joo no eipä ollut kivaa viettää viikko osastolla, kun toinen reppana oli ab-tipassa :( Sen jälkeen on tässä perheessä vaihdettu kakkavaippa heti pois.

Mä painoin ennen raskautta 77kg ja nyt kun kävin vaa'alla lukemat oli 74,5kg :) Täytyy olla tyytyväinen, vaikka pudotettavaa vielä onkin reilusti. Raskausaikana paino nousi 2kg.
 

Yhteistyössä