Marraskuun murut

Rinkilä, tää odottaminen on kyllä tuskaa, oli varsinkin sen tuulimunaepäilyn kanssa. Odotan itse kuin kuuta nousevaa liikkeiden tuntumista, sen jälkeen kaikki on todellista ja varmistus vauvasta tulee joka päivä :) mulla ultra ens tiistaina! Ei enää kauaa...

Liidu, mulla on tullut painoa nyt vajaa kaks kiloa. Oon pari kertaa oksentanut ja huonon olon takia on ollut pakko syödä koko ajan jotain. Nyt varmaan kyllä myös painon nousu vähän tasaantuu kun olo helpottaa eikä tarvi ihan jatkuvasti napsia jotain.

Mä oon ollut tän viikonlopun koulutuksessa, ja vähän kipeenä...huono yhdistelmä. Flunssa meinaa tulla, mutta ei ihan oo kuume noussut, pää on kuitenkin tukossa.

Meiltä on jo moni kysynyt aiotaanko selvittää sukupuolta...aiemmat on kaikki tyttöjä joten en oo nyt varma ajattelisinko todennäköisyyksien kallistuvan tytön vai pojan puoleen :D ei mulle väliä ole, mutta oon ehtinyt myydä melkein kaikki tavarat aiemmilta niin mietin olisko helpompi valmistautua. Toisaalta, viimeisestä ei tiedetty ja sekin oli aika kutkuttavaa :) ja ekasta sanottiin poika, kunnes salissa muuttui tytöksi. En siis tiedä yhtään kysyäkö vaiko eikö... mites te muut?!
Me kaksi 11+4
 
Täälläkin raskaus muuttui ns. todelliseksi vasta sydänäänet kuultuani:love: ultraan on vielä pari viikkoa.. Pahoinvointi on jo väistynyt mutta väsymys vaan lisääntyy. Nyt iski vielä kunnon vatsatauti kuumeen kera puolisolta.. Sitä alkaa tässä olossa jopa kaipaamaan raskauspahoinvointia:D
Paino on minulla tippunut ennen vatsatautia noin 4kg ja nyt taudin jälkeen vielä kilon. Eiköhän se pikkuhiljaa ala kohta jo nousemaankin.
Meiltäkin on kyselty, että halutaanko tietää sukupuoli jo ultrassa. Kyllä ihan valmistatumisen kannalta halutaan tietää, vaikka itse olen jo nyt ihan varma että masussa on poika:D
Elli ja pieni 11+3
 
Halukkaita taas fb-ryhmään lisäilty :)

Ryhmästä sen verran, että päätettiin nyt ryhmän sisällä jäsenmäärän kolistelevan aikalailla maksimiaan, ja näinollen ryhmä tullaan sulkemaan piakkoin. Jos täällä siis vielä oli jokunen ryhmään haluava, niin kipinkapin mulle laittamaan viestiä, jotta saan viimeisetkin ryhmään lisättyä. :)
 
Meillä oli niskaturvoke ultra toissapäivänä! Niiiiiin ihana pieni potkiainen siellä köllötteli ja hyppeli. ojenteli jalkoja. Kaikki oli tosi hyvin. Me saatiin kuulemma talon paras ultralaite ja näkyi kyllä oikeasti tosi hyvin! Erottui sormetkin ja ihan asennoissa kun kääntyi "kameraa" kohti niin polvien kolmiulotteisuuden jne. mietin kuinka pienet ne sormet vielä on, kun pääperämitta oli 6,4cm, reisiluu 7mm ja sormet erottui siltio_O Rakenteet katsottiin alustavasti. Virtaukset oli kunnossa ja niskaturvotustakin vain 0,63mm. En siis osallistunut veriseuloihin, tykkään nähdä käytännössä rakenteet mieluummin. Onneksi näin. Ja sydän jumpsutti 170 krt/min. Saatiin kuviakin:love:

Laskettu aika muuttui taas...viimeksi mentiin raskaudessa kaksi viikkoa takapakkia, tällä kertaa kurottiin viikolla. Laskettu aika siis 1.11.17
Happy happy:love: Ihanaa päivää muillekin!

ai niin, ja viikkoja siis tänään 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen laittanut faceryhmästä viestiä jo tovi sitten muttei vielä ole lisätty :)

Tänään oli np-ultra, eilen neuvolassa ultrasivat yllättäen (viime raskaudessa heillä ei ollut vielä laitteita) ja saivat viikoiksi jo 13+5. Siitä äkkiä vaihtamaan ensi tiistain ultraa aiemmalle ajalle, jotta saavat seulontoihin ja onneksi tälle päivää oli vielä yksi vapaa aika. Siellä hän köllötteli ja kaikki näytti olevan ok. Lasketuksi ajaksi saivat 29.10, nyt viikkoja siis 13+5. Kai voin silti teidän kanssa täällä hengailla ja josko sinne face-ryhmäänkin vielä pääsis? :D
 
Moikka kaikki!
Täällä yks marraskuisen odottaja ja la on marraskuun lopulla. Onkohan face-ryhmään mahdollista päästä, vaikka täällä ei oo keskustellutkaan? Ajattelin aluksi, etten tarvitse mitään vertaistukiryhmiä, mut nyt kun tässä on useamman viikon sulatellut raskausuutista, niin kummasti mieli muuttuu :D
 
Eka ultra ja lääkärineuvola takana. Molemmista ihan hyviä uutisia. Kaikki kunnossa mitä nyt verenpainetta täytyy kotona mittailla. Mulla on jo sellainen neuvolamittauskammo, että saan ihan huolestuttavia lukemia aina siellä. Onneksi antavat mun mittailla rauhassa kotona todellisempia lukemia ja luottavat siihen kirjanpitoon.

Mulla oli vähän omituinen ultralääkäri niskaturvotusultrassa. Se ei kauheesti vauvaa esitellyt, mutta kaikki oli siis kunnossa. Multa tarkastettiin jotkut istukan virtaukset just noiden kohonneiden verenpaineiden takia ja siksi ultraajakin oli lääkäri. Mutta nyt se on ohi ja odotus jatkuu.

Vähän jo kutkuttaisi jotain pienelle hankkia. Meillä on kyllä hyvin esikoisen jäljiltä vaatteita varastossa. Ne voisi kyllä inventoida ja miettiä mitä puuttuu. Tämä vauva syntyy niin eri aikaan kuin ensimmäinen. Voi olla, että äitiyspakkauksen haalari on iso ekana talvena ja pieni seuraavana talvena. No perussisävaatteet nyt menee vuodenajasta riippumatta. Mutta jotain tekisi kyllä jo mieli ostaa. Ne vauvan vaatteet kun on niin söpöjä.

Mites muut, joko shoppailut on alkaneet? Mitä olette hankkineet?

Liidu 13 + 5
 
Täälläki nt-ultrassa käyty. Turvotusta oli 1,9 eli normaalisti ja pieni oli 5,7cm pitkä :) Kaikki oli kunnossa ja nyt vaan jännäämään rakenneultraa heinäkuussa:D Onneksi ultraaja kertoi koko toimenpiteen ajan paljon mitoista jne. ei siinä tullut mieleen kysyäkkään mitään kun pientä vaan tuijotteli ruudulla:love: Muutaman päivän nuoremmaksi hän tosin osoittautui eli nyt 12+1 eikä 12+5. Laskettu aika siirtyi 13.11. Tehtiinkö muiden nt-ultra sisäkautta vai vatsan päältä? Täällä vatsanpäältä. Sain myös kuulla että seuraavassa ultrassa on mahdollisuus käyttää 4d-ultrausta:)

Itse olen ostanut jo muutaman vaatteen ja sukulaisilta on tullut jo vanhoja vaatteita säilöön. Kyllä niitä alkaa pikkuhiljaa kertyä viimeistään sitten kun sukupuoli on selvillä:whistle:
 
Ihana kuulla että muidenkin nt-ultrat on ollut onnistuneita! On se uskomatonta kuinka siellä vatsassa on niin pieni ja silti niinkin valmis mini-ihminen :)

Mä en oo vielä ostanut vauvalle mitään, kaverilta saan kyllä hoitoalustan ja jotain mun aiempia äitiysvaatteita varmaan...äippähousut oonkin jo joutunut ostamaan. Vaunutkin löytyy, muuten oon ehtinyt kaiken vauvatavaran laittaa kiertoon.

Mulle on tullut jo merkkejä liitoskivuista...viimeisestä alkoivat vasta 18 viikolta, mutta ne olikin ihan jäätävät. Mulla on kyllä yliliikkuvat muutenkin nämä. Eilen väsytti aivan kauheasti ja aamu alkoi pöntön halauksella. ugh...kyllä tän on kohta jo loputtava.

Mahakin on pömpsähtänyt ulos :) hyvillä mielin eteenpäin vaan, odotan jo innolla liikkeitä ja voisin vaikka vannoa että eilen illalla tuntui ihan hennot potkutukset! Jos olis eka, en yhdistäis, mutta kaikissa ollut sma ja oon aina miettinyt olisko ja samanlaisina ne on sitten jatkunut, joten kyllä nämä varmasti on :D Onko muut jo tuntenut ekat liikkeet?

Me kaksi 14+0
 
Ei hitsi! Vihdoinkohan mä uskaltaisin johonkin ryhmään liittyä. Täällä odotellaan esikoista. Antoi odottaa itseään 2,5v lapsettomuus tutkimuksissa/hoidoissa oltu jo vaikka kuinka kauvan. Nyt viimein luomukierrosta nappasi <3. Täällä mennään 12+1, käytiin nt-ultrassa eilen ja fiilikset on tosi hyvät ja vauvalla kaikki hyvin. Ei turhempia turvotuksia.
 
Wau, onnea viviland! Varmasti ihana olo :) kaikella on aikansa, ihanaa, että teidän vauvan aika on nyt vihdoin koittanut <3

Unohdin viimeksi vastata kun joku kyseli miten ultrattiin ja siis nt-ultra tehtiin vatsan päältä. Hyvin näkyi :)

Tänään on vähän särkenyt kyllä päätä, mutta sain myös ekan pesänrakennuspuuskan ja laitoin toppavaatteet varastoon ja kevyemmät tilalle. Haettiin vielä muksuille välikausikengät ja tarvitsijoille pari takkia :) nyt on lapsilla vermeet ulkoilla ja äitillä hyvä mieli :)

14+1
 
Hei Viviland ja tervetuloa mukaan! Mulla lähes sama tausta, eli reilun parin vuoden lapsettomuus takana & siihen liittyvät tutkimukset. Hoidoista luovuttiin, mutta luomuplussa yllätti meidät :love:

Ultra vasta ensi maanantaina, jonka jälkeen olin ajtellut vasta liittyä fb ryhmään, mutta jos tuo ryhmä on täynnä, niin toivoisin että täällä jatkuisi myös keskustelu. Onko muuten kaikki täällä saanut nt utrassa ns. "puhtaat paperit"? Mua kyllä jännittää se ihan hirmuisesti, mutta odotan innolla

Toi 4D ultra kyllä kiinnostaisi, missähän kunnissa sitä on tarjolla. Osaako joku kertoa löytyykö Jorvista? Onko joku käynyt Brunolla tai aikoo mennä?

Mulla ollut nyt muutaman päivän omituinen vatsakipu. En oikein osaa edes selittää, mutta ihan kuin kohtua jotenkin polttelisi/kourisi. Onko muilla vastaavaa? Mulle tullut kyllä myös vähän liikaa painoa tähän mennessä et voihan se olla että vatsa vaan venyy... Olen ollut koko elämäni jonkin sortin dieetillä ja nyt kun se on kielletty (joka on ollut tavallaan ihanan vapauttavaa), niin oon tainnut antaa vähän liian paljon löysää itelleni. Neuvollassa tosin sanottiin, etten saa stressata nyt painon noususta, tärkeämpää on että olin lopettanut heti tupakoinnin kun sain tietä raskaudesta (mikä varmasti myös lisännyt ruokahaluja) :rolleyes:

En ole tehnyt vielä mitään hankintoja vauvalle, paitsi hakenut lapsuudenkodistani omia vauva-ajan vaatteita ja äitiyspakkauksen makuupussin vuosimallia -78, eli aika retroa (mm. sinapinkeltainen kudottu villa-asu) :D


Rinkilä 12+1
 
Heippa! En ole aikoihin tänne kirjoitellut, mutta meillä menee tosi hyvin :love: nt-ultrassa käyty ja kaikki oli loistavasti. Pahoinvointi ja väsymys on vihdoinkin hellittänyt. Nyt odottelen innolla raskausmasua, uusia vaatteita on jo pitänyt ostaa mutta eipä tuo maha vielä mitenkään selkeä raskausmaha ole :LOL:

Laitoin viestiä facebook-ryhmästä mutta en ole päässyt. Jokohan se sitten on täynnä?


Onnea kaikille uusille mukaan tulleille!:love:
Puff 14+1
 
Heips!

Onkohan täällä enää ketään? Tykkään mieluummin kirjoitella nimettömänä kuin facessa. Joten jos on ketään samanhenkisiä niin pidetään tämä ketju hengissä...

Lapset sairastui parvorokkoon viime viikolla ja itsekin sain oireita. Nyt täällä jännätään verikokeiden tuloksia pelonsekaisen tuntein.

Innukka ja piskuinen 16+2
 
Moikka. Isompi fb-ryhmä on tosiaan jo täynnä, mutta on perustettu myös pienempi ryhmä. Siitä on täällä myös aiemmin mainittu, mutta nyt päätettiin että mukaan mahtuisi vielä muutama. Jos on kiinnostuneita sinne, niin laittakaa yksityisviestiä minulle :)
 
Mäkin kirjoittelen täällä mielummin :)
Toisessa neuvolassa käyty ja parin viikon päästä jo ensimmäinen lääkärikäynti. Masu alkaa pikkuhiljaa jo näkyä ja olo on muuten niin kun ei raskaana olisikaan!
Kuinka moni aikoo kysyä sukupuolen rakenneultrassa? Itse haluan tietää vaatteiden värin kannalta:D

Elli ja pieni 14+5
 
Moi Elli!

Milloin teilläpäin on lääkärissäkäynti? Ru en aio kysyä sukupuolta, koska se on sitten mukava yllätys. Vaatteiden valintaa se hankaloittaa kyllä, olisihan se toisaalta mukava kun osaisi värikoodata oikein

Innukka ja piskuinen
 
Moi

Mulla on huomenna neuvola lääkäri ja rakenne ultra on sitten juhannuksen jälkeen 29.6.

Täällä on pahimmat kuvotukset mennyt ohi. Tietysti jotain pientä jos ruokaväli venyy. Nyt sitten vaan masun kasvua tässä odottelen, jotain pientä on jo havaittavissa onneksi. :)

Viviland 14+5
 
Kiva, kun täälläkin joku jaksaa höpistä. Musta saa kyllä turina seuraa. Nyt alkaa vissiin se vaihe, että raskaudesta alkaa nauttia. Pahimmat väsyt ja kuvotukset ovat takana. Maha alkaa pikkuhiljaa näkyä ja tuntua. Mulla on menossa toinen raskaus ja maha on kyllä isompi nyt kuin ekassa tässä vaiheessa. Pian täytyy alkaa kaivelemaan oikeita mammavaatteita esiin. Erityisesti housuosasto tekee jo tiukkaa.

Eka lääkäri oli jo ja seuraava ultra on ennen juhannusta. Ajattelin kysyä sukupuolta, joskos pieni suostuisi sen näyttämään. Tiedän sitten tehdä hankintoja etukäteen.

Mites onko tielle tullut jotain raskaudenaikaisia mielihaluja? Mun tekee mieli kurkkua. Ihan outoa. Ei ole ennemmin tuo noin himottanut. Raakaa kurkkua salaatissa on nyt ihan unelmien täyttymys. Painon kannalta tuo on ihan hyvä himotus. Hillomunkit ja sipsit alkaisivat näkyä puntarilla paljon helpommin. Mulla on ekstraneuvola viikon päästä verenpaineiden takia. Pääsee samalla taas hyppäämään puntarille. Vähän jännittää paino. Ennestäänkin sitä oli runsaasti ja vähän tuntuu siltä, että lisää on tullut kun en kuitenkaan ole ihan vaan kurkkua syönyt. ;)

Mulla on kotidopleri ja koetin sillä kuullostella pikkuisen sydänääniä viikonloppuna. Hieman iski huolestus, kun en niitä pariin päivään saanut kuulumaan. Mutta eilen illalla löytyi ja huolet hävisivät. Josko nyt uskaltaisi taas muutaman päivän olla huoleton ja onnellinen odottaja.

Me ollaan kerrottu tästä tulevasta lapsesta nyt jo kaikille. Samaan tahtiin, kun on kerrottu useammalle ihmiselle on mulla lisääntynyt huoli siitä, että meneekö kaikki hyvin. Sitä joutuu sitten niin isolle porukalle kertomaan, jos tässä nyt joku menee pieleen. Ristiriitaisia fiiliksiä.

Kirjoittakaa kuulumisianne,

Liidu 16+4
 
Meillä lääkäri 16+2 eli ensi viikolla:) Tällöin varmaankin tehdään jo ensimmäinen sisätutkimuskin? Rakenneultra vasta 3.7.. en millään malttais odottaa:D
Meilläkin jo kerrottu suurimmalle osalle lähipiiriä. Vaikka jotain sattuiskin niin on ainakin paljon tukijoita:)
Nyt voisin elää pelkillä puolukoilla! Ja suolaiset ruoat maistuu paremmin kuin makeat.
 
Mulla oli neuvolalääkäri tiistaina ja kaikki oli hyvin :) vauva vastasi täysin la:n mukaisia viikkoja kun ultrattiin. Mä ostin kanssa kotidopplerin viikko sitten, olen sillä aina välillä kokeillut ja aina on sydänäänet löytynyt :) <3 vauva majailee aina samassa kohdassa niin löytyy aika helposti.

Mitä teille muille kuuluu? :)

Puff 17+1
 

Yhteistyössä