Marraskuun murut

Oivoi. Pahoinvoinnin loppumisesta ei tietoakaan. Joka aamu saa pönttöä halailla.
Rakenneultrassa käyty eilen, kaikki oli niinkun pitää! :) sukulaiset ennustanut että poika tulee, mä oon ollut varma että rinsessa tulee ja sehän se oli. Äidin vaisto ;)
Rv 20+5
 
Ellie: voi ethän sä voi tuommoista valvomista jatkaa! Mitä neuvolasta sanottiin? Kuulostaa lohduttomalta, muttaa voi kun osaisi auttaa. Oletko kokeillut kamomillateetä?.. Itselläni on tullut aamuheräilyt kaikissa raskauksissa, eli herään viiden kuuden välillä ihan sillai pirteänä, mutta vapaapäivinä jatkan kyllä oikein tyytyväisenä unia :)

Kysynpä vaan: tsempit oksentelun kanssa. Itsellä vielä herkässä, mutta ei ole enää edes joka viikkoista, oon kyllä tosi iloinen että se loppu!

Omaa napaa sitte: eli kesäloma on ohi ja töissä ehtinyt olla jo viime viikon.porukkaa lomilla, hirveä kiirus ja selkähän siinä meinaa prakata kun työasennot ei ole aivan ihanteellisia vaikka kuinka yrittää huolehtia ergonomiasta. Hain eilen sen anita tukivyön. Äkkisiltään tuntuu että voiko olla mitään hyötyä, mutta kokeillaan nyt.
Sitten olen tosi iloinen, pääsen hypnosynnytysvalmentajakoulutukseen!!!jihaa! Jospa siitä saisi nyt itse hyötyä ensin ja sitten voi alkaa valmentaa muita. Ilmiönä vasta tulossa suomeen, mutta niin tervetullut juttu, että eiköhän se tule jäädäkseen.
Ja tänään verikokeisiin, tarkastatetaan kilppariarvot, edellisessä raskaudessa alko loppua kohti rikkoa rajoja.

Tuli mieleen, että kuinka te muut näin raskausaikana huollatte itseänne? Mä aloin käymään refleksologisissa hoidoissa n. Kerran kuussa,, sanana monelle tutumpi ehkä vyöhyketerapia, mutta tässä hoidetaan koko vartalolta, ei vain jaloista. Oon aiemminkin käynyt, nyt raskausaikana reaktiot selvästi voimakkaampia. Mutta tähdätään tällä nyt siihen, että itsellä kroppa suurin piirtein toimisi ja vauva kehittyisi ja imisi itseensä hyvin kulkevaa energiaa. Ei pitäisi sitten tulla koliikkeja tai baby blueseja ja synnytyskin pitäisi olla sujuvampi. Vaikka ei oo kyllä ennenkään ollut koliikkia eikä baby bluesia, mutta synnytys saisi kylä olla sujuvampi! Sitten olen ajatellut, että pitäisi liikkua enemmän...mutta se on vähän jäänyt, no töissä tietysti, mutta muuten...
Yritän myös säntillisemmin muistaa ottaa vitamiinit. Mutta nyt työt kutsuu, joten mukavaa päivää kaikille!

Kastepisarainen ja pieni 24+1 (iiks, kriittinen 24 ohitettu)!!!
 
Kastepisarainen: Neuvolan lääkäri määräsi rentoutusharjoituksia unettomuuteen:DTiedä sitten miten hän luuli niiden auttavan. Tämä vuorotyö vaan vaikeuttaa nukkumisyrityksiä.. Nyt jo pari edes hieman paremmin nukuttua yötä takana (en kylläkään rentoutusta kokeillut) ja toivottavasti vielä parempia edessä!

Elli 22+3
 
Onko muut jo saanut äitiyspakkauksia? Mulla lukee kelan sivuilla että avustushakemus tehty 10.7, käsitelty ja myönnetty 11.7 ja postitettu 13.7. Mutta ei mulle oo tullut mitään ilmotusta postista tai matkahuollosta :( pitää soitella tänään matkahuoltoon että makaako siellä... :(
 
Aiheuttaakohan tämä kesä vähän tämmöistä yksinpuhelua...?

No äitiyspakkaus ei löytynyt vieläkään...ei ole ainakaan meidän matkahuollossa, ehkä ensi viikolla löytyisi..

Mun maha on varmaan ylittänyt jonkun kriittisen rajan, koska töissä mulle on alettu avaamaan ovia :whistle: huomaa kyllä että pitkin päivää alkaa jo olla vähän sellainen olo, että välillä pitää oikein henkäistä kunnolla. Olisiko puuskuttamista sitten. Vauva kääntyi perätilaan tässä jossain kohdassa, painaisiko pää sitten palleaan... sinänsä työmotivaatio ihan ok, mutta kyllähän se tuntuu aika hurjalta että vielä kaksi kuukautta pitäisi tällä mahalla (ja selällä) tehdä hoitotyötä, jossa on kuitenkin välillä tosi outoja työasentoja :ROFLMAO:

Mitä muille kuuluu? Seesteinen keskiraskaus menossa? Mä jatkan siivoamista, pesänrakentamista... :) ja kun taas ultrassa veikattiin tyttöä, niin vauva sai nyt työnimen...

Kastepisarainen ja Elviira 25+4 :love::love::love:
 
Helou!

Mä voin hypätä tänne mukaan pitämään keskustelua yllä! Toivottavasti muitakin vielä löytyy ettei tosiaan yksin tartte höpistä.
Oon seurannut ketjua alusta asti, mutta liittyminen on jäänyt alussa omien pelkojen takia.
Kolmatta pientä odotellaan; kotoa löytyy pojat -10 ja -12. Ultrassa meille veikkailtiin vaihteeksi tyttöä. Ihan uusi aluevaltaus mulle Kolmanteen poikaan olin asennoitunut ja kaikki tavarat ja vaatteet on tallella, mut nyt taiskin osa mennä uusiksi.

Tässä olis mun rivi:
Lavelyn, la 14.11., Tyks ja kolmas

Nyt pitää joutaa aamutoimiin, mutta huhuilen nyt muita marraskuisia, vieläkö te ootte siellä?

Lavelyn 25+2
 
No hellou ja tervetuloa mukaan!

Päätimpä minäkin sitten pitkästä aikaa sitten kirjoitella.. suurin syy oikeastaan miksi en ole paljon kirjoitellut on ollut se, että pelkään mun juttujen olevan niin negatiivisia, enkä haluaisi täällä sellaista lietsoa. Lähinnä negatiivisia siksi, että en ole oikeastaa uskaltanut missään vaiheessa nauttia tästä raskaudesta, vaan olen pelännyt sitä sun tätä koko ajan.

Pari viikkoa sitten olinkin jo kirjoittamassa, kun synkistelin sitä että olen ihan "epänormaali" kun tuntui, että olen ainut joka ei vieläkään tuntenut mitään liikkeitä. Jopa neuvola tätsy oli varaamassa mulle ylimääräisiä aikoja sydänäänten kuunteluun, etten stressaisi asiaa niin paljon. Mutta kun loma alkoi ja rauhoituin, niin nyt on alkanut jotain pientä lähes joka päivä tuntumaan. Sekin tosoin lisäsi sitten stressiä, kun neuvolla sanottiin että sitten kun ne liikkeet alkaa tuntumaan, niitä pitää tuntea joka päivä...

Olen ajatellut, että jos olisin saanut vauvan nuorempana (nyt siis 39 ja eka lapsi tulossa), niin olisikohan sitä stressannut näin paljon vai olisiko sitä silloin osannut olla huolettomampi. Tietenkin tätä stressaamista varmaan lisää se, että jo tää raskaaksi tulo kesti yli kolme vuotta.

Oletteko jo tehteet jotain suurempia hankintoja, kuten vaunut ja turvakopat yms? Mä olen osatunut yhden vaatekerran vauvalle ja sitten on saatu kaverilta pinnasänky. Jotenkin en vaan vieläkään meinaa uskoa tätä todeksi ja koko homma tuntuu aivan epätodelliselta. En yhtään osaa kuvitella, että kohta meillä asuu joku vauva o_O

Aika moni puhui jossain vaiheessa, ettei ollut saanut lähes yhtään painoa vielä lisää, mitenkäs nyt? Itselleni oli tullut puoleenväliin mennessä jo 10kg lisää, olenkohan ainut? Neuvolassa asiasta ei kommentoitu mitään, ennenkuin kysyin, mutta yritti lohdutella, että toisille kilot kertyy alussa ja toisille vasta lopussa. Sokerirasituksesta sain kuitenkin "huippuarvot", eli kaiken pitäisi olla siltäosin kunnossa :)

t. rinkilä + poika 25+2
 
Rinkilä, kyllä ainakin mun puolesta täällä saa tuulettaa ihan kaikenlaisia tuntoja! Noi huoli- ja pelko-jutut on varmasti monelle odottajalle tuttuja. Ainakin mulle on! Enkä osannut ottaa nuorempana yhtään sen rennommin Ehkä päinvastoin. Edelliset lapsukaiset syntyi, kun olin 24 ja 25 ja nyt on ikää tän kolmannen syntyessä 31. Jotkut pelot edellisiltä raskauksilta on helpottaneet, mut niiden tilalle on tullut uusia. Syy, miksi en tänne heti alussa liittynytkään liittyi vahvasti siihen, että ennen tätä odotusta mulla oli kaksi peräkkäistä keskenmenoa, joista toinen just ennen tätä raskautta. Jotenkin se menetyksenpelko on ollut vahvasti läsnä tässä odotuksessa ja on jotenkin ajatellut olevansa ikään kuin "toistaiseksi" raskaana. Pikkuhiljaa on onneksi helpottanut oloa se ajatus, että nyt syntyessään vauvalla olisi edes mahdollisuus elämään.
Itse yritän huomioida ne pienet hetket, kun huolet ei just sillä hetkellä paina ja vauva monottaa masussa ja olen vaan tosi iloinen siitä, että tähän asti on päästy! Toki, näin kolmannen lapsen odotuksessa tietää jo, että se nyytti on kaikkien näiden ei niin kivojen puolien arvoinen!

Hankinnoista/vaunuista jne. Mä kokosin jo meidän vaunut Tuolla ne nyt eteisessä oottaa tuhisijaa! Itse asiassa, ne piti koota sen takia, että katsottiiin, että miten ne mahtuu eteisessä olemaan, mutta siihen ne nyt jäi. Meillä on Emmaljungan Duo Edget Sport-rungolla.
Hankintalistalla on uusi turvakaukalo, kun edellinen on saatu käytettynä esikoiselle, joten se on jo kohta 10-v. vanha, et muovit ei saata olla enää ihan kunnossa. Lisäksi haaveilen Baby Björnin sitteristä

Vaate-asiat menee joka tapauksessa osittain uusiksi, kun edelliset lapset on poikia ja nyt veikkailtiin pikkusiskoa saapuvaksi. Kiva, kun oon tosiaan pojilta melkeen kaiken säästänyt ja nyt varmaan pitää alkaa urakalla kirppistelemään jne.

Oma äiti-identiteetti on nyt kyllä päivityksessä, kun on jo seitsemisen vuotta ollut äiti pojalle. Vähän semmonen olo on ollut, että "apua, enhän mä tiedä pienistä tytöistä mitään!" Lähipiirissäkin on herättänyt tunteita tämä mahdollisuus tyttöön, kun anoppi on kohta 40-vuotta odottanut pientä tyttöä. Nyt on sitten pieniä mekkoja ja vaaleanpunaista jo anoppilassa odottamassa...

Ootteko muut huomanneet, et maidon tuotanto olisi aloittelemassa toimintaa? Täällä tihkuu jo ja herumis-tunne tulee pahimmillaan monta kertaa päivässä. Onneksi ei oo vielä pahemmin paidat kastuneet, mutta liivit tietty ottaa osumaa. Nytkin toinen rinta on aran oloinen ja kovasti toivon, että se liittyy tähän maito-asiaan, eikä mulle oo kehittymässä jotain mystistä rintatulehdusta..

Puh, tulipas runoiltua!

Lavelyn 25+4
 
Kirjottelenpa nyt sitten uudelleen.. päivystyksestä. Rintatulehdusta epäilen. Ei oo auttaneet käsin lypsyt (ja hei, ihanku sieltä sais kauheen tehokkaasti mitään ulos ilman vauvaa!!) ja lämpö. Olo iltaa kohden kehnompi ja lämpöä ja lihassärkyä pukkaa. Rintatulehdus on tullut tutuksi edellisistä imetyksistä (kaikki yhtä poikkeusta lukuun ottamatta päättyneet antibioottihoitoon), mut en nyt ihan heti ajatellut, että se vaanii mua näin raskausaikanakin! Google tiesi kertoa, että on ilmeisen harvinaista..
Onpa kuulkaa kiva tapa viettää lauantai-iltaa!
 
No onhan täällä muitakin, ajattelin jo olevani yksin!

Ja Rinkilä, ehdottomasti täällä saa purkaa huonompaakin fiilistä! Itseasiassa mulla on ollut vähän samaa ongelmaa, ei nyt huolestumiseen asti, mutta lähinnä ärsyttää kun ei liikkeet tunnu kuin pieninä muljahduksina vaikka viikkoja jo melkein 28! Muista tuntunut ihan terävät hyvät potkut tyyliin 18 viikosta eteenpäin...Ehkä ne tästä. Nyt on alkanut vauva punkemaan jonnekin tonne alas niin että meinaa tulla sellasta juilimista siihen suuntaan. Viimeinen kolmannes häämöttää :D

Lavelyn, tervetuloa! Mulla on kyllä tässä raskaudessa myös ollut paljon epätodellisempi olo kuin aiemmissa. Niiden aikaan oon ollut 23, 25 ja 28. Nyt 32 ja musta tuntuu ihan epätodelliseslta että oikeasti meille vielä tulee vauva :D Nuorempana se oli jotenkin "itsestäänselvempää". Enkä nyt tarkoita että olisin silloinkaan pitänyt sitä itsestäänselvyytenä, mutta ympärilläkin kaikki vain sai lapsia. Nyt on kaveripiirissä sellanen tauko, että joko lapset jo tehty tai eivät ole vielä aloittaneet. Voi ihana teille pieni prinsessa poikien jälkeen! Täytyy myöntää, että vaikka itsellä kolmen tytön jälkeen olisi ollut ihan hauska kokea myös pojan äitiys niin jaksan edelleen innostua röyhelöistä ja pienistä mekoista ja sukkahousuista, tytöt on ihania!

maidon tuotannosta ei vielä ole ollut suoranaisesti merkkejä, mutta mulla on koko raskauden ollut ihan kosketusarat nännit, ihan hirvittää miltä tuntuu kun vauva käy niihin kiinni. Muistan edellisistä, että eka kuukausi ollut aikalailla kivuliasta vaikka imetys on hyvin sujunutkin. Tsemppiä sun rintatulehdukseen! Ei tosiaan varmaan ole kovin yleistä raskausaikana. Kerran sain sen viimeisimmästä talvella, kävin lykkimässä pihassa neidin uneen talvella vaan hupparilla ja vielä mietin että nyt ei tullut kyllä suojattua rintoja kylmältä ja heti se iski...

Mullakin se äitiyspakkaus löysi lopulta perille ja tänään saan laittaa eilen pestyt petivaatteet pieneksi sängyksi :love: Muuten hankintoja ei ole vielä tullut kauheasti tehtyä...katsellaan nyt wv caddy maxia autoksi, käytettynä varmastikin. Ja turvakaukalo pitää myös hommata. Vaunut löytyikin jo ennestään ja sängyksi hommaan kolmannen runkopatjan meidän sänkyyn kiinni ja ostinkin jo sellaisen vauvapesän sitten siihen sängylle että ei kukaan pyöri vauvan päälle. Ja se kuivausrumpu...ja niitä pieniä vaatteita...onhan tässä vielä hommattavaa, varmaan enemmän noita vaatteita katselen sitten kun jään äitiyslomalle, vielä 7 viikkoa töitä, sitten se alkaa (y)

Hei mietin sellasta kun meitä on täällä kuitenkin aika pieni porukka marraskuisissa ketkä halutaan tässä julkisesti jutella, että jos alottaisin uuden ketjun ja tehdään siihen se lista alkuun, meillähän ei tässä taida edes olla listaa, vähän näkisi mistä päin suomea ja monettako odotellaan. Olisi helpompi ryhmäytyä ja tulisi ehkä sitten helpommin kirjoiteltua muidenkin. miltä kuulostaa? Loppuraskautta kohti asiaakin yleensä riittää :)

Kastepisarainen ja Elviira 27+4
 
Kastepisarainen, musta toi uusi ketju on hyvä idea! Kannatan!
Mä jotenkin olin ihan asennointunut siihen kolmanteen poikaan, koska jotenkin omissa ajatuksissa se tietty vaikutti tutulta ja jollainlailla helpolta, kun nyt kaksi jo oli ja resepti on hyväksi havaittu! Vielä viikko rakenne uä:n jälkeen saatoin miettiä, että näinköhän mä nyt unta vai onko meille oikeasti mahdollisesti tulossa tyttö. Sen verran vankasti oli poikaolo

Eilen päivystyksestä sain sitten mukaani antibioottikuurin (ylläri). Nyt istuskelen täällä kaalinlehti tississä kotisohvalla. Kuumeilu on tänään jatkunut ja eipä auttanut yhtään sekään, että tänään on satanut koko päivän ja lapset hyppii seinille. Kesäloma ei kyllä lopu yhtään liian aikaisin. Esikoinen menee tosiaan kouluun ihan näillä näppäimillä ja taitaa toista vähän jännittää! Ihan mielenkiinnolla odotan tulevaa syksyä ja sitä, millaiseksi meidän arki muodostuu, kun yksi onkin koulussa. Tietty sit marraskuussa kaikki vasta muuttuukin

Eilisestä päivystyksessä istumisesta vielä sen verran, että taisi vaavi olla tyytyväinen koko siellä istumisen ajan, kun äiti istui ihan paikoillaan ja oli hiljaa Kova jumppa oli menossa
 
Moi pitkästä aikaa!

Meillä on vanhan talon myymistä, uuden asunnon remppaamista ja muuttohässäkkää, joten en ole oikeen kerennyt palstailemaan tai ylipäätään olemaan edes raskaana :D

Painoa on paukahtanut sellanen 7 kiloa yhteensä ja erittäin nousujohteista näyttää tämä painokehitys olevan.

Hankintoja en ole tosiaan edes kerennyt miettimään tämän kaiken hässäkän keskellä, ja kaikki vanhat vauvatavarat olen aikanaan myynyt pois. Tässä kovasti pohdiskelen ottaako äitiyspakkausta vai rahat. Onko mitään suosituksia muuten vaunuista? Ja onko joku miettinyt lapsivakuutusta? Mulla on esikoisella Tapiolasta, mutta miten tuntuu, että se olis ihan kauheesti kallistunut ja onko omavastuuseen tullut joku 10% systeemi sen normi omavastuun lisäksi?

Maitoa ei mulla ole tullut vielä, mikä sinänsä on ihmeellistä, koska mulla on saattanut menkkojen lähestyessä ei-raskaana ollessa tulla tippa jos toinenkin rinnasta maitoa (puristettaessa).

Millanen olo teillä on? Mulla on nyt sellasta ongelmaa, että maha vissiin painaa isoja verisuonia tukkoon ja oonpa sitten jo meinannut pyörtyillä kauppaan ja pelkääjän paikalle autoon. Eli tosiaan ihan istuessakin olo saattaa mennä niin tukalaksi, että lähtee taju. Ja eipä enää jaksa ihan samalla tahdilla muutenkaan heilua, ylämäet ja portaat pistää puuskuttamaan ja maha pingottuu. Olisko muuten myös rintsikkasuosituksia (en halua vielä imetysliivejä ostaa), tuntuu että nuo kaarituelliset painaa kanssa ja siitäkin saa tukalan olon aikaseksi?

Mitäs vielä, mulle käy kaikki eli uusi ketju passaa vallan hyvin.

Huomenna sokerirasitukseen, ihan hirveetä piikkikammoiselle ihmiselle :eek:

t. S11L1, en muista viikkoja, oisko 26. eli 25 + jotain
 

Yhteistyössä