Marraskuun murut

Mulla on mennyt tällä viikolla unirytmi ihan sekaisin. Tai lähinnä heräilen yön aikana x miljoonaa kertaa ja herään tosi tosi aikaisin. Normaalisti en meinaa millään päästä aamulla sängystä ylös ja viikonloppuna nukun helposti vähintään kymmeneen, yleensä pidempäänkin. Onkos muilla ollut vastaavaa?
 
Kävin siis pe jo ultrassa kun hätäpäissäni aikaistin sitä kipujen vuoksi. Vähän turha reissu oli siinä mielessä ettei sykettä vielä näkynyt, ruskuaispussi ja mahdollisesti pieni alkion alku mutta viikkoja vähemmän mitä olin luullut 5+4 tai niillä main. Ehkä se vähän kuitenkin rauhoitti. Kuulemma voisin kerjätä uutta ultraa noin viikon pääästä tk:sta jo tämän huolen ja edelllisen km takia. Toinen juttu on pääseekö tässä pikkukylässä siihen mutta pitää yrittää.
Ei mitään oireita oikeastaan vieläkään sen kummemmin, suu tuntuu melkein kokoajan kummalliselta mutta ei juuri muuta.
 
Mulla on mennyt tällä viikolla unirytmi ihan sekaisin. Tai lähinnä heräilen yön aikana x miljoonaa kertaa ja herään tosi tosi aikaisin. Normaalisti en meinaa millään päästä aamulla sängystä ylös ja viikonloppuna nukun helposti vähintään kymmeneen, yleensä pidempäänkin. Onkos muilla ollut vastaavaa?
Täällä myös yöllisiä heräilyjä! Herään joka päivä paljon ennen herätystä ja yöllä tuntuu etten nuku ollenkaan. Päivisin sen sijaan voisin nukkua, mutta työtkin pitää hoitaa:D
 
Millä viikoilla kannattaa mennä varhaisultraan? kunnallisessa ultraavat vasta viikolla 12, mielenterveyshän siinä menee jos sinne asti oottelee ja miettii onko kaikki hyvin. :D
6+ viikosta eteenpäin kai suosittelevat, mun mielestä fiksuinta mennä 7+ ellei ole 100% varma hedelmöittymispäivästä :) on niin päivistä kiinni milloin se syke alkaa näkymään jos on alkaakseen. Tulee vain turhaa huolta jos liian aikaisin menee, eikä vielä sen takia näykään.
 
Moikka, ensimmäistä kertaa täällä kirjoittelen. Täällä kaksi plussa testiä tehty, ilmottaudun mukaan tänne. Eka plussa tuli tehtyä 13.3 jota en uskonut todeksi, kun viiva ei ollut tumma viiva vain vaalea. Vaikka mieheni sanoi että toihan on selvä plussa. Jäi kuitenkin mieltä painamaan tuo viiva testi joten nyt ma halusin tehdä digi testin, jossa lukisi selkeällä suomen kielellä raskaana tai ei raskaana. No positiivinen vastaushan sieltä tuli! Ensimmäinen neuvola varattuna, vähän jänskättää kun kaikki ihan uutta. Ensimmäinen lapsi siis minulle ja miehelleni toinen. Laskeskelin että la aika n. 19.11

Oireista sen verran että 24.2 lasten synttäreillä minulla oli todella vähäistä etovaa oloa, lämmöntuntua masussa ja nippailua. Samaan aikaan kun täytyi pizzaa syödä. Aavistin että raskaana ollaan.
Löysä maha x2 aamulla peräkkäisinä viikkoina. Vain yhden päivän kestänyt. Mutta kuitenkin niin että ei töihin pystynyt lähtemään. Vessassa tuli ravattua koko aamu herättyään. Ei kuitenkaan pahaa oloa olleenkaan.
Plussauksen jälkeen päivisin tuntee pieniä ja suurempia tuntemuksia mahassa. Tissit herkkänä. Joku sielä tosiaan on Vähäisiä oloja vielä, vähän jännittää tuleeko oireet voimakkaammaksi.
Onko face ryhmässä vielä tilaa ja minkälaisia kokemuksia muilla siitä?
Mä oon kanssa laskeskellu että olis la 19.11! :)
 
Tänään näyttäisi olevan tiputteluvuoto ohi. Sitä kesti noin puolitoista viikkoa, koko ajan oli enemmän tai vähemmän rusehtavaa, loppua kohden sekoittui valkovuotoon. Kipuja ei juuri ollut, pari kertaa kramppasi vähän ja välillä vihloi alavatsasta, mutta siis kuitenkin tosi pientä kipua mielestäni, ja harvoin.

Melkein ruvennut tässä mietityttämään, kun oireita ei paljon ole. Alussa vatsaa turvotti ja oli pientä painontunnetta alavatsalla (ja inhottavaa maata vatsallaan tai venyttää mahaa), mutta nuo tuntemukset katosi jossain vaiheessa. Rinnat on olleet kipeät jo muutama päivä ovulaation jälkeen, ja sen jälkeen koko ajan. Lämmöt on koholla, mutta heittelee. Kuitenkin koko ajan yli 36.7 aamulla ennen ylösnousua mitattuna kainalosta. Vähän on jotain orastavaa etovaa oloa ollut pari päivää, mutta lähinnä nälkäisenä.

Varasin ekan ultran viikolle 8, yksityiselle, kun en jaksa odotella sinne viikolle 12 kun pääsee julkiselle puolelle. Onko se siis tosiaan niin myöhään? Jossain luki 10-12.. Mutta en silti jaksa niin pitkälle odotella..
 
Täällä saatiin plussa noin viikko sitten. Toivottavasti pysyy pieni mukana Toista odotan. Esikoinen syntynyt 2014. En ole varma lasketusta ajasta. Marraskuulle joka tapauksessa menee!
Facebook ryhmä kiinnostaisi. Siellä tulee enemmän juteltua ja esikoisesta ihana ryhmä myös
 
Tänään näyttäisi olevan tiputteluvuoto ohi. Sitä kesti noin puolitoista viikkoa, koko ajan oli enemmän tai vähemmän rusehtavaa, loppua kohden sekoittui valkovuotoon. Kipuja ei juuri ollut, pari kertaa kramppasi vähän ja välillä vihloi alavatsasta, mutta siis kuitenkin tosi pientä kipua mielestäni, ja harvoin.

Melkein ruvennut tässä mietityttämään, kun oireita ei paljon ole. Alussa vatsaa turvotti ja oli pientä painontunnetta alavatsalla (ja inhottavaa maata vatsallaan tai venyttää mahaa), mutta nuo tuntemukset katosi jossain vaiheessa. Rinnat on olleet kipeät jo muutama päivä ovulaation jälkeen, ja sen jälkeen koko ajan. Lämmöt on koholla, mutta heittelee. Kuitenkin koko ajan yli 36.7 aamulla ennen ylösnousua mitattuna kainalosta. Vähän on jotain orastavaa etovaa oloa ollut pari päivää, mutta lähinnä nälkäisenä.

Varasin ekan ultran viikolle 8, yksityiselle, kun en jaksa odotella sinne viikolle 12 kun pääsee julkiselle puolelle. Onko se siis tosiaan niin myöhään? Jossain luki 10-12.. Mutta en silti jaksa niin pitkälle odotella..

Hyvä että vuoto on lakannut! Mulla ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa np-ultra vasta 12+2 ja 12+4..
 
Heips! Täällä on tikutettu haamuja keskiviikosta alkaen ja nyt viikonloppuna tummien viivojen myötä se on uskottava että meille tulisi vauva :) meneillään siis rv 4+3 ja laskettuaika 30.11. Tämä on minun neljäs raskaus. Kotona meiltä löytyy tytöt 04/10 ja 03/16, ja taivaasta pieni turner-enkeli 03/15 <3
Facebook ryhmä kiinnostais tosi paljon koska siellä on helpompi jutella ja sitä ehtii seuraamaan vaikka arki onkin hektistä :)
 
Hei, täällä on plussattu jo jonkun aikaa sitten ja la olisi 1.11. Olen seuraillut taustalla kun tämä alku on tällaista jännityksen aikaa. Oireita on ollut kaikki perinteiset, väsy, nälkä etova olo ja närästys. Kolmas lapsi olisi tulossa. Tai miehelle ensimmäinen ja minulle kolmas -08 ja -11 lapsukaiset on jo ennestään exän kanssa. Ikääkin on jo 37 :whistle: Faceryhmään haluaisin myös mukaan.
 
Soitin vihdoin neuvolaan ja kysyin pääseekö varhaisultraan uudelleen tk kautta, ihan surkeiksi menneet palvelut, ei ole kuin vatsan päältä otettava ultralaite ja ihan hyvin olisi voinut esim polille laittaa lähetteen mutta ei.. siis joudun uudelleen maksamaan yksityiselle ultran.
Lisäksi sain ekan neuvola ajan vasta huhtikuun lopulle kun viikkoja on jo 9, onkohan muualla näin.
Käyttääkö kukaan yksityisiä neuvolapalveluja läpi raskauden? kuinkahan kalliiksi tulisi.
Oman hermoilun vuoksi on ultrassa vielä käytävä muuten ei saa rauhaa ja stressi vaan lisääntyy.
 
Muilla ruokaällötyksiä, outoja himoja? Hyviä vinkkejä aamuoksennusolon selättämiseen?

Mun oli eilen saatava parsakaalia. Kävin sitä varten kaupassa, keitin puolen kilon parsakaalin ja söin yhdeltä istumalta. Hullua! Sikäli käy järkeen, että näihin aikoihin tyypin hermostoputki sulkeutuu, mitä varten sitä foolihappoa vedetään ja tummanvihreissä vihanneksissa sitä muistaakseni on erityisen paljon.

Lisäksi suosiossa on raikkaat hedelmät, kuten kylmät viinirypäleet. Ajatustakaan en voi kestää banaanista, koska sehän on ihan tunkkainen ja epäraikas hedelmä. Normaalisti en ikinä juo mehuja, mutta nyt ostin kunnon arsenaalin töitä varten sellaisia 2 dl pillimehuina olevia omena- ja appelsiinitäysmehuja. Ajattelin niitä lipitellä, kun normaali välipalani banaani tökkii pahemman kerran. Lounaalla on myös vaikeaa olla, raikas salaatti menee hyvin alas, mutta muun ruoan kanssa on vaikeuksia.
 
Soitin vihdoin neuvolaan ja kysyin pääseekö varhaisultraan uudelleen tk kautta, ihan surkeiksi menneet palvelut, ei ole kuin vatsan päältä otettava ultralaite ja ihan hyvin olisi voinut esim polille laittaa lähetteen mutta ei.. siis joudun uudelleen maksamaan yksityiselle ultran.
Lisäksi sain ekan neuvola ajan vasta huhtikuun lopulle kun viikkoja on jo 9, onkohan muualla näin.
Käyttääkö kukaan yksityisiä neuvolapalveluja läpi raskauden? kuinkahan kalliiksi tulisi.
Oman hermoilun vuoksi on ultrassa vielä käytävä muuten ei saa rauhaa ja stressi vaan lisääntyy.
Mä pääsin neuvolaan vasta ku 10 vkoa täynnä.. siinähän ehtii kriittisimmät viikot jo mennä. Onneksi omalta koulutukselta tiedän paljon vaikka eka raskaus onkin. Ehkä myös tieto lisää tuskaa ja siksi hermoilen myös yksityiselle ultraan iteki meen tai pyydän työkaveria avuksi..
 
Heippa! Täällä plussattu noin viikko sitten ja LA 27.11. Tänään kyllä piti tehdä vielä varmistuksen varmistus ja kyllähän siihen testiin vahva plussa tuli ❤ Toista odotetaan, esikoinen täytti juuri 2v. Clomifenit olleet käytössä kuten esikoisenkin kanssa. On tää kyllä vaan niin epätodellinen fiilis, pitkään tätäkin odotettu. Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti.
Faceenkin tulen mielelläni mukaan, mutta ehkä vasta varhaisultran jälkeen, joka on kyllä vasta kolmen viikon päästä. Miten sitä pystyykään sinne asti odottamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Zeetah
Moikka! Varovaisesti ilmoittaudun mukaan, plussa pärähti testiin vasta pari päivää sitten. La:sta ei ihan varmuutta mutta johonkin marraskuun loppuun ehkä menisi. Oisin myös kiinnostunut face-ryhmästä jossain vaiheessa :) Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Zeetah
Täällä neuvolassa käyty ja he laskivat lasketuksiajaksi 27.10, mutta itse oon varma, että 2.11 on lähempänä totuutta. Sanoivat, että muuttuu sitten varmaan ekassa ultrassa la. Joten kai voin pysyä täällä marraskuisissa? Facebook ryhmä kiinnostaa myös!!
 
Plussa testi tehty myös jo tovi aikaa sitten mutta ihmetys on ollut suuri, eikä oikein uskalla julkistaa asiaa vielä..niinkuin se nyt asiaa muuttaisi, höpsö pää :)

Mulla siis takana lapsettomuushoidot aiempien lasten kanssa..he ovat synty 07 ja 09. Nyt uusi kumppani, eikä olla ehkäisyä käytetty koskaan koska tällaista mahdollisuutta ei vaan pitänyt olla kohdallani..mutta niin vaan kävi että raskaustesti plussaa, ja varhaisultrassa näkyi 6+3 sydän sykkimässä ja muut härpäkkeet ja laskettuaika olisi nyt sitten 6.11.2017.
Tämä ihmetys osaltani, koska tosiaan aina kuvittelin että tällainen ei ole mahdollista..ja nyt kuitenkin on..
Mies on alkuhämmennyksen jälkeen ollut niin innoissaan etten osaa sanoakaan.. Yritti se alkuun olla vähä korrekti mutta onni ja iloisuus paisoti kyllä heti läpi ;) <3 Itsekin olen niin innoissani nyt, vaikka ajankohtahan ei tosiaankaan ollut paras mahdollinen, hehe, opiskelut ja työt ja.. mutta kun tällainen ihme jostakin suodan ja hyvän miehen kanssa niin eipä tarvinnut miettiä kauan. Nyt mä vaan pelkään kauheetsi että jotakin sattuu..joo ihan tyhmää, mutta pleko vaan on suuri.

Väsymys olitossa rv 5-8 ihan järkkyä.. otin töissäki torkkuja millo missäki pikasesti, ja koulussa ennen omaa työelämäseminaaria kävin ottamassa autossa 20 min unet.
Sitte viime ke iski lapselle noro. OMat kaksi oksensi ke-su ja miehen toinen tyttö entisestä liitosta su-ma ja mä sitte ti-ke yön..Soitin sitte työterkkaan ja kerroin, aattelin että tulee tää yks päivä saikkee ni laittoi heti kolme päivää, eli loppu viikon, kun kuuli raskaudesta. vähä vaikea jopa erottaa että onko paha olo noroa vai raskauspahoivnointia, mitä siis oli tuossa hyvinkin paljon..

Saaruskalle laitettu yv:tä, facebook kans helpompi jotneki ku on kännyssä ja kaikkee :)
Tänään siis rv 8+2
 
Heippa! Tänään suureksi onnelliseksi yllätyksekseni plussasin ja neuvolan kanssa karkeasti arvioitiin lasketuksi ajaksi 22.11. Tämä on toinen raskauteni, ensimmäinen on saatu alkuun neljä vuotta sitten lapsettomuushoidoilla ja luomulapsen mahdollisuus ei kertakaikkiaan olisi tullut mieleenikään. Vielä on ihan hämmentynyt olo tästä kaikesta. Se fb-ryhmä kiinnostaisi muakin.
 
Täältä tulisi myös mukaan yksi marraskuisen odottava La 27.11 :) Varovasti kuitenkin kun takana ainakin 3 keskenmenoa ja 1 kohdun ulkoinen. Löytyy sitä onneksi kaksi poikaa 10v ja 14v.
Tämä on kuitenkin miehelleni ensimmäinen lapsi ja kovasti itsekkin innolla odotan mitä tuleva tuo. Vielä ei oikein uskalla uskoakkaan että vauva olisi tulossa vaikka paljon luottavaisempi mieli on kuin ennen. Nyt on viikkoja 5+2(3) ja varhaisultra on 1.5viikon päästä :)
Oireita on joitain... etovaa oloa sillontällön, rinnat aristaa välillä enemmän ja välillä vähemmän.. nippailuja masussa ja jumalaton turvotus. Vatsa näyttää ihan siltä kun olis jo viikkoja enemmänkin.
Toivotaan että kaikki menee niinkuin pitääkin :)
 
Ultrassa käyty kurkkaamassa löytyykö mitään ja löytyhän sieltä 16mm möykky ja sydän sykki, nyt voi vähän huokasta helpotuksesta.
Rv 7+1 (möykky vastasi rv 8+0)

Laittelen jossain kohtaa viestiä fb ryhmästä, kiinnostaa myös miten suljettu on kun meillä tästä raskaudesta ei tiedä kuin minä ja mies..
 

Yhteistyössä