Marraskuun Mussukat 2014

Täällä mennyt suhteellisen mukavasti. Tylleröinen nukkuu yleensä 23-04 ja 04-07. Välissä vartin yösyöttö. Siinä saa jo itsekin nukutuksi.

Kiloja vähitellen karistelen. 8kg on jo tippunutkin eli noin puolet saamistani kiloista. Imetystä täälläkin, korvikkeita ei ole tarvinnut. Jos sitten jonnekin lähden niin pullossa on omaa maitoa mukana. Maidonkerääjää käytän, sillä muutoin olisi rintaliivin suojat litimärät imetyksen aikana. Pakkaseen saan maidonkerääjällä maitoa litran viikossa..

Meillähän on ollut tuota lääkärissä ravaamista tytön poikkeavuuden vuoksi. Nyt olisi sitten leikkaus tiedossa. Vaikka järki sanookin kaiken menevän hyvin, kylmää jo pelkkä ajatus 6 viikkoisesta leikkauksessa.
 
täällä on raskauskiloja ehkä yks jäljellä, mut huomaa että löysä on olo :D onneks to on jälkitarkastus ni sen jlkn aattelin mennä jumppiinki, nyt vaa salilla käyny varovasti ja kävelylenkeillä.

täällä on yörytmi alkanu löytyä, tyttö nukkuu suunnillee klo 2-10 parilla syötöllä. ja päivät jaksaa olla aikalailla hereillä pikkupäikkäreillä. mut on toki sit semmosia unitankkauspäiviäki:)

Millä Piiu alotitte kiinteät?

tsemppiä mrsrockille leikkauksen odotteluun! <3
 
Mrsrock kovasti jaksamista vauvan leikkaukseen ja toipumisaikaan.

Luppelo aloitimme banaani-mustikka-riisi soseella ja huomenna olisi tarkoitus perunaa antaa. Porkkanasose odottaa pakkasessa mutta ei ennen maitoaltistusta aloiteta sitä.

Onneksi en hirveästi tehnyt suunnitelmia synnytys ja vauva-aikaan liittyen,mut ne mitä mietin ei toteutuneet.
Meillä tyttö menee nukkumaan n.21 ja herää suunnilleen siinä 2 aikaan,4 aikaan ja puoli 6 aikaan ja sit n.7-8 nousee ylös.
Torstaina on meillä ne ekat rokotteet,saapi nähdä tuleeko mitä sivuvaikutuksia. Mielenkiinnolla odotan myös kiinteän ruoan vaikutusta painoon.

Piiu
 
Onpa täällä luettavaa, kiva! En jaksanut aikoihin avatakaan konetta muuta kuin pakollisiin ja puhelimella ei tuu täällä käytyä.

Tultiin justiin 2kk neuvolasta ja mun jälkitarkastuksesta. Pyysin lääkäriä katsomaan mun vatsalihakset ja yllättäen ne ovat jo palautuneet :O Saa alkaa treenaamaan, mutta kevyesti käski ottaa silti alkuun. Eipä mulla kiirettä rankempaan olekaan, sitä ehtii kyllä. Mutta raskaus- ja joulukiloja on niin paljon että jotain on pakko asialle tehdä, en todellakaan halua uusia vaatevarastoa isompaan! Tosin aiemmin imetys on pitänyt joka kilosta tiukasti kiinni vaikka mitä ja miten söisi ja liikkuisi, joten saa nähdä miten nyt käy :| Miehen kanssa päätettiin kuitenkin nyt alkaa herkkulakkoon, tai mä lupasin olla mässyttelemättä suklaata ja karkkia ainakin helmikuun loppuun jos saan ostaa parit kantovälineet siitä hyvästä :D Oon aivan hurahtanut kantamiseen, odottelen postissa tulevaksi pariakin kudottua liinaa, neliöliinaa ja kantotakkia. Näillä pakkasilla en noin pienen kanssa uskalla tosin lähteä vielä ulkoilemaan, mutta lauhempina päivinä pitäisi tarjeta kyllä takin alla liinassa :)

Pojalla on kaikki hyvin, rotan sai. Ja kaikki muutkin rokotteet otetaan mitä annetaan. Mulla on vanhempi tytöistä kärsinyt muutaman korvatulehduksen eikä saanut aikoinaan rokotetta, nuorempi on saanut rokotteen eikä yhtä ainoaa korvatulehdusta ole ollut elämänsä aikana. Voihan se olla sattumaakin, tai sitten on vain tuuria matkassa nuoremman tytön kohdalla :)
Painoa pojalle on kuukaudessa tullut 1190g ja pituutta 3,3cm, eli makkaroiden kasvatukseen on keskittynyt :D Sen on näkönenkin! :heart: Öistä en uskalla nyt mainitakaan, kun ne jotenkuten sujuvat - alkuhan meillä oli yhtä valvomista ja on noita valvottuja öitä nytkin satunnaisesti osunut. Ja todellakin rehellistä valvomista, viimeisin oli kun vauva ihan iloisena höpötellen ja hymyillen valvoi 02-07 :O Aamu-uninen kaveri on normaalisti, perhepedissä nukutaan nenut vastakkain :heart:

MrsRockille tsempit myös täältä. Onhan se hurja ajatus, että pieni joutuu jo leikkaukseen! Voimia teille, varmasti hyvin menee :)

Ankka & D 2kk
 
Miulla oli vähän samat ajatukset raskausaikana miinuska kun siulla, mut eipä nuo toteutuneet. Korviketta en oo kuitenkaan antanut, vaan ne kiinteet aloitettiin. Enempää en miekään oo suunnitellut just siksi, ettei ne kuitenkaan onnistu. Kantoliinalla kantaminen on kyllä onnistunut niinkuin oli ajatuksissakin :D
Kävimme tänään siellä uimassa ja mukavaa oli molemmilla :)
Täällä ei makkaroita löydy neidiltä, paitsi kaksoisleuka, joka on kyllä miun muistaakseni aina ollut tytöllä.
Jouduin tänään hakee laukun toiselta puolelta kaupunkia kun eilen oltiin imetystukiryhmässä ja olin laukkuni sinne jättänyt :( Onneksi kotona oli vara verensokerimittari ja puhelin sattui olemaan vauvan hoitokassissa.

Piiu
 
MrsRock tsemppiä leikkaukseen!

Aika mukavasti monen vauvat tuntuvat nukkuvan!:)

rokotteista me otetaan kyllä kaikki, rokoteohjelmaan lisäksi myös vesirokko ja hepatiitit heti kun ne saa ottaa. Matkustellaan paljon ja siksi koen tärkeänä, että rokotteet on kunnossa. Tuberkuloosirokotettakin mietittiin kovasti esikoiselle, päädyttiin kuitenkin, ettei sitä oteta kun sairaalasta suosittelivat niin. Onhan se tylsää kun pientä pistetään, mutta koen hyödyn suuremmaksi.

Mukava kuulla piiu, että uintireissu oli mennyt mukavasti!:)

painosta Olen normaalipainoinen ja mulle ei jäänyt raskauskiloja, jouluna tosin onnistuin yhden hankkimaan.:) liikuntaa olen jo aloitellut ja yritän syödä terveellisesti, tosin nyt vähän huonolla menestyksellä kun herkkuhimo vaivaa..:/

Meillä arki menee kivasti, kunhan ottaa huomioon, että aikaa menee aika paljon enemmän kaikkeen kahden kanssa.:) vauva nukkuu edelleen yöllä hyvin, 12-14h ja syö siinä 1-2 kertaa yleensä. Päiväunet on usein 1h luokkaa, välissä valvoo n 1h luokkaa. Sisällä nukkuu edelleen pääosin, en millään raaski yksin laittaa ulos nukkumaan, vauva tuntuu niin pieneltä vielä.. Missä muiden vauvat nukkuvat?

Täysimetyksellä täällä mennään, esikoista täysimetin lähes 6 kk ikään ja lopetin imetyksen 1v iässä. Varmaan nytkin samalla tavalla teen ellei mitään yllättävää tule.

Mulla on ranteet ihan kipeät vauvan kantelusta vaikka en edes mielestäni kovin paljoa häntä kanna kun on aika tyytyväinen tapaus!
 
Nyt on leikkaus tehty ja tyttö kotona. Viime yön vietti lastenteholla, sillä oli nukutuksen jälkeen vielä väsähtänyt. Hengityskoneesta irroitettiin jo muutama tunti leikkauksen jälkeen. Ihana huomata, miten lapset toipuvat nopeasti. Aamulla sain lastenosastolle (missä itse olin yötä) urhean, iloisen ja touhuilevan prinsessan <3 Nyt pääsee äitikin huokaisemaan helpotuksesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Wc Ankka
Meillä on huomenna ristiäiset :) 15.1 tuli 2kk täyteen. :heart:

Meillä meinaa tyttö alkaa olee melkonen suursyömäri tuon korvikkeen kanssa 120-140ml menee n. 2-4h välein aamusta iltaan. Yöllä menee 1-3krt 120ml. Neuvolassa oli puhetta että harkitaan kiinteitä kun 3kk täyttyy.

Mulla oli tänään jälkitarkastus. Kaikki palautunu hienosti. Kurkattiin myös vatsalihasten palautuminen ja sain luvan alkaa niitäkin treenailemaan :) Raskauskiloja kerätyistä 24kg:sta on jäljellä 1,6kg :) Ehkäisyksi otin minipillerit kokeiluun. Kapselin kovasti olisin halunnut, mutta juuri nyt ei ole varaa maksaa niin paljoa KERRALLA ehkäisystä... :(

Saa nähä alkaako menkat kohta kun illalla alkoi ilkeät alavatsa jomotukset :( tai en tiedä voiko ne johtua myös tehdyistä gynetutkimuksista tms... no seuraillaan...

Mukavaa viikonloppua!

t. Hipsutin ja typy 2kk :heart:
 
Hei,

kylläpäs aika kuluu nopeasti! Onko muilla ollut iltahulinointia havaittavissa? Meillä vauva nukkuu päivät kiltisti, mutta iltaisin alkaa huuto johon ei tunnu auttavan mikään. Muutenkin unirytmi tuntuu olevan aivan hukassa, mutta en tiedä miten sitä näin pienellä alkaisi muuttamaankaan.

Entä mitä keinoja olette keksineet vatsavaivojen helpottamiseen? Olen koittanut hieroa vauvan vatsaa, mutta sekin auttaa vain hetkellisesti - kenties pitäisi tarkkailla omia syömisiäni vähän paremmin. D-vitamiinit vaihdettiin jo pois Relasta ja kokeillaan nyt Minisuneja, joillakin ilmeisesti myös relatipat ovat aiheuttaneet vatsanväänteitä.

http://tuliaisiahaikaralta.blogspot.com/
 
MrsRock mukava kuulla, että vauvan leikkaus ja toipuminen sujui hyvin :)

hipsutin88 menikö teillä ristiäiset hyvin? Meillä on ristiäiset ensi lauantaina.

Miulla ei onneksi ole kuukautisista ollut tietoakaan ja toivottavasti ei ihan heti olekaan. Minipillerit miekin otin kokeiluun ja kohta alkaa kolmas liuska niitä. Ilmaiseksi sain jälkitarkastuksesta ne. Joskus olen kokeillut niitä, mutta silloin tuli tiputteluvuotoa ja jätin ne sitten pois. Nyt ei onneksi mitään ole.

Kääntyminen, meillä ei vielä käännytä, eteenpäin kyllä jo sängyssä möngertää. Minkä ikäisenä vauvat yleensä kääntyy?

Pituus: kahden kk iässä 54,1cm ja 3kk iässä 57,7cm(synt.49cm) Muut mitat nyt 3kk neuvolassa oli paino 5300g ja py38,8 cm (synt. 3570g ja py.32,5cm).

Piiu ja tyttö 3kk 1vko
 
Ristiäiset ohitte :) Tytsy oli mukavasti toimituksen ajan ja jaksoi myös seurustella sen jälkeen. :heart: Äipällä meinas itkettää ku pappi puhui kauniisti. Vieraita oli kivasti vain oma porukka. Mukava tunnelma ja ruoka oli hyvää. Sylikummi tekaisi ison lihavoileipäkakun, hänen siskonsa mango- ja valkosuklaajuustokakut. lisänä keksiä, geishaa ja karjalanpiirakoita ja munavoita ja tietty kahvi, tee ja limu lapsille.

Meillä meinaa iltasin kans olla pientä itkuilua. Vatsakipuilua se ei oo.. erilaista ku vatsavaivoje aikaan. Neuvolaa oli tost puhetta et on kuulema normaalia ja "kuuluu vissiin ikään"

Hipsutin ja Milja :heart:
 
Meidän neiti on alkanut isoksi tytöksi. Nukkumaan mennään 22-00 välillä ja yöllä tankataan "yhden pysähdyksen taktiikalla" eli herätään 4-5 välillä syömään. Sitten huidellaankin unta aamuun asti. Kyllä äidillekin kelpaa :)

Vatsavaivat helpottivat. Operaation jälkeen ollaan annettu Panadolia, joten se on sitten kiertänyt vatsassa enemmän ja vähemmän. Oikein kunnon oravanpyörä, kivut tai vatsakivut.

Lääkärineuvolassa kaikki oli kunnossa. Tyttö oli päättänyt, ettei seuraile tyhmää helistintä vaan seuraa mieluummin unta.. painoi silmänsä kiinni. Iho täynnä hormoninäppyä, ja ristiäiset tietysti ylihuomenna. Tulee kaunis, punakka lapsi!

Mites muilla menee?
 
Heissan !

pitkästä aikaa minulla aikaa avata kone.. kokeilemme opetella nukuttaa neitiä pinnikseen myös päivisin niin äitikin saa omaa aikaa.. tähän menes päivisin nukkunut mun vieres sohvalla joten en oo osannut tarttua mihinkään silloin kun neiti nukkuu.

Silmäilin keskustelua pikaiseen sivusilmällä ja ainakin rokotuksista on ollut puhetta... Me otamme neitille ohjelman mukaiset rokotteet, vaikka rotan vaikutukset pelottaakin hiukan..

D-tipat aiheuttaa tytölle masuvaivoja joten niitä annamme joka toinen päivä. kokeillaan jossain kohtaa sitten antaa joka päivä..

muuten meillä ollaan iloisia ja reippaita tyttöjä..

7.1 neitillä oli neuvola ja mitat oli paino:4650g pituus: 54.5cm ja pipo: 37,4cm

Täällä mennään täysimetyksellä ja alun hankaluuksien jälkeen jopa äiti onnistuu nauttimaan siitä.. Paino mulla seilaa +/- 2kg lähtöpainoon... koskas vatsalihaksia sai ruveta oikein tekemään?

Milloin vauvoille aloitellaan soseita? ja mistä olette aloitelleet ? mä tääl yks päivä pähkäilin et voisin valmiiks ostaa jotain mut ei hajuakaan mitä :D ehkä jossain kohtaa teen ite sosei, ainakin kokeilen mut kai kaupankin sosei kyl syödään.. Tekeekö teistä joku itse soseita?

millaisia ristiäisiä olette suunnitellut? Meillä on ristiäiset 8.2 nimi päätetty ja sinne asti se salataan... masuaikainen nimi ei pysynytkään neidille ja se oli kerrottu miehen isoäidille ja vetas herneen nenään kun ei siinä pysyttykkään, eikä kerrottu uutta. kun hän levitti sitä joka suuntaan jopa mun äiti kuuli sen työpaikaltaan.. Ja isoäiti ilmoitti ettei tuu ristiäisiin jonka jo muokkas et tulee kun muu suku rauhoitti sen.. mä vaa otin nokkiini hänen käytöksestään. ja kulema meinaa neitiä kutsua sillä toisella nimellä siitä huolimatta miks me hänet kastetaan....
tässä mein murunen <3


Moon stars ja tirppa 6vko
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ristiäiset huomenna. Ihan vain mummit ja kummit linjalla mennään. Kutsumanimi on kerrottu heti synnyttyä ja se pidetään. Koko nimi on sitten ylläri.

D-tippoja alettiin meillä antamaan niin, että ensin 2 tippaa/päivä viikon, sitten 3 päivässä viikon ja nostettiin vähitellen siihen 5 tippaa/päivässä. Hyvin on sujunut.
 
Pitkästä aikaa...

Mä olen nyt antanut Jekovitia kun D3 laittoi kakan ihan kirkkaanvihreäksi ja limaiseksi... Tämän purkin jälkeen kokeilen taas tavallista.

Vauva kasvaa: 2kk neuvolassa 6165g ja 61cm. Yrittää kovasti kaikenlaista liikettä, kädet ja jalat viuhtoo ja mahallaan nostaa kovasti jalkoja ylös. Äsken kierähti mahalta selälleen, se menee tietysti puolivahingossa, mutta jotain yritystä siinä oli selvästi. Nyt on vihdoin ruvennut hymyilemään enemmän ja vähän nauraakin :)

Joko näin pieni voi vierastaa? Viime päivinä on ollut sellaista oiretta khan periaatteessa tuttujen ihmisten kanssa (isovanhempien, joita nähdään monta kertaa viikossa).

Moon stars, kaikesta ne ihmiset loukkaantuukin... Tämän vuoksi me ei kerrottu kummankaan lapsen nimeä etukäteen, ettei kukaan pääse kommentoimaan :D Me päädyttiin lopulta pyytämään kuopukselle sama "siviilikummi" kuin esikoiselle. Tultiin siihen tulokseen, että ko. ihminen on meidän läheisin ystävä ja jopa ainoa, joka sellaiseen rooliin halutaan :D Onneksi ei kastettu niin ei tarvittu kahta...
 
moon stars, onpa outo suhtautuminen nimiasiaan isoäidillä. Soseista, 4-6kk iässä yleensä aloitellaan,mutta yksilöllistä vaihtelua on. Esim. me aloitettiin muutamaa päivää ennen 3kk. Olen perunasosetta ja porkkanasosetta itse tehnyt. Söpö lapsi teillä :)

Meillä oli lauantaina ristiäiset, kummit ja iso-,sekä isoisovanhemmat olivat paikalla, sekä miun nuorin veli. Omat vanhempani eivät päässeet flunssan takia paikalle.

Myö on tytön kanssa käyty kerhossa ja kantoliinakahvilassa, viime viikolla aloitettiin ne ja imetystukiryhmässä ollaan käyty jo ihan pienestä pitäen.
Kolmen hyvän painonkehitys viikon jälkeen tuli taas hidas viikko ja painoa oli tullut vaan 30g :( Tänään kontrolliin ja katotaan mitä sitten.
Voi vierastaa, kun meilläkin tuntuu vierastavan, ei suostu kun isomummojen sylissä olemaan huutamatta ja perhetyöntekijää vähän meinasi vierastaa perjantaina.

Meillä tyttö nukkuu omassa sängyssä, se on jatkettava lastensänky, melko korkealla turvalaidalla. Sänky on meidän sängyssä kiinni. Meillä ei ole ollenkaan pinnistä, tuossa äitiyspakkauksen lootassa myös joskus päikkärit ottaa.

Mutta nyt tuo neito heräilee, joten jatkan myöhemmin lisää.

Piiu ja tyttö 3kk 2vko(noin)
 
miinuska kontrolli meni ihan hyvin siinä suhteessa ettei tarvinnu sairaalaan lähteä :) Eilen alkoi tytöllä maitoaltistus ja oli siis lastenlääkärin aika. Sen luvalla jatkuvat viikottaiset painokontrollit lopetetaan ja tytölle saa tulla painoa vaan vähänkin, kunhan ei tipu alaspäin. :) Päästään siis normaaliin arkeen, JEE :D

Piiu ja neito 3,5kk
 
Tasaisen tylsää :D Meillä nla perjantaina ja on kyllä jännä nähdä mitat! Veikkaan, että 7kg menee rikki ja pituus yli 65cm. Joko teillä tartutaan esineisiin? Meillä kyllä vahingossa mutta ei vielä tarkoituksella. Katselinpäiväkirjasta, että esikoinen oppi vajaa 3-kuisena, eli varmaan tämäkin pian. Kovasti jokeltelee ja naureskelee ja on iloinen kaveri :)
 
Hei vaan kaikille! Meillä tytön mitat 4kk neuvolassa tällä vkolla: paino 5660g, pit.60cm ja py.39.9cm. Esineisiin jo tarttuu ja vie niitä suuhunsa, osaa kääntyä myöskin selältä mahalleen ja mahalta selälleen. Paljon juttelee ja naureskelee. Kiinteitä syö hyvin, joitakin allergioita on ilmennyt myöskin :( Edelleen imetän pääsääntöisesti ja toivottavasti vielä pitkään :)

Piiu ja neito kohta 4kk 2 vko
 
Painoveikkaus meni kohdalleen, tasan 7kg, pituus sen sijaan jäi vähän alle, eli 64,5cm :) Viime päivinä on alkanut näyttää, että pikkuinen katselee ihailevasti ja kiinnostuneesti kaikkea, mitä isosisko tekee. Suloista <3 Hirveää "meteliä" pitää myös, tuntuu, että olisi paljon asiaa ja liikkeelle pitäisi päästä. Tiettyjä rajoitteita on kuitenkin vielä, kuten nyt vaikka se, että pää ei vielä pysy ihan kauhean hyvin vauhdissa mukana :D

Saimme lähetteen fysioterapiaan, kun pää on jonkinverran "litistynyt", kun pitää koko ajan niin voimakkaasti oikealle. Saapi terapeutti tarkistaa, että onko joku hermo jumissa. Terkkari itse ei ollut siitä huolissaan, mutta me haluamme tarkistaa ajoissa, ja tätä myös suositteli hierojani, joka myös vauvoja hoitaa.

Tänään ollaan menossa "perheuintiin" muistelemaan uintiotteita pikkuvauvan kanssa. Ihan kiva nähdä, tykkääkö vauva yhtä paljon kuin esikoinen, joka myös 3-kuisena aloitti vauvauinnissa.
 
Heissan tännekin taas :)

Meillä neiti sai kasteessa nimen Jade Sabrina :heart: Ne meni kaikki hyvin ainoastaan papista ei neiti tykännyt siinä itki hiukan kun pappi lähelle tuli.. toisin ei ollut ihan meidänkään mieleen se pappi mut eipä annettu vaihtoehtoo..

Täällä myös jaatuskalla on rytmi tullut 21-23 menee nukkumaan ja herää 03-05 välill syömään ja taas nukutaan.. yhdeksän jälkeen sitten noustaan ylös.. ja sen kyl huomaa koska neiti ei meinaa enää nukkua uusiks :D

Täällä ollaan terveitä oltu toisin mä sain angiinan jostain ja vetelen antibiottei.. mies ja jaatuska kyllä pysynyt terveenä...

Jaatuska on ruvennut suosimaan vaan toista rintaa joten katotaan kuinka kauan se kestää.. ja jopa syömävälit pidentyneet.. en sit tie onko normaalia vai ei..

tossa koht saa sosei ruveta tekemään itse niin, teettekö te itse? ja miten ? mä oon ihan ulalla :)

2kk neuvolassa jade oli : pituus 57.5 cm paino 5950g ja pipo 39.8cm
Pituus menee tasaisella käyrällä painoon oltiin saatu sellainen kiva nousu piikki eli maito ainakin riittä :D

moon stars ja jade 2,5kk
 
Hei vaan kaikille!
Täällä allergiat tyttöä vaivanneet :( toivottavasti ajan kanssa helpottaisi sit.
Moonstars: teen soseet pääsääntöisesti itse. Bataattia olen antanut, perunaa, lihaa jne. Juurekset vaan keitän ja sit soseutan. Pakasteeseen laitan jääpalamuotissa uudet maut jotta saa pieniä annoksia. Tuttu maku menee isompana syöntiannoksena minigrip-pussissa pakkaseen. Kun käyttää jääpalamuottia kannattaa siirtää kuutiot pakastepussiin kun ovat jäätyneet, voi tulla muuten makua pakkasesta. Joskus olen laimentanut ennen syöttöä maidolla sosetta. Soseet olen tehnyt veteen.

Täällä neidolla ensi vkolla 5kk neuvola ja toinen rokote. On niin järkyttävän nopeasti aika kulunut, miun vauva on kohta iso tyttö.

Piiu ja tyttö 4kk 3 vko
 
Zarita: onko teillä vauvalla pää oikeelle sekä pystyssä että makuulla ja antaako kuitenki kääntää vasemmalleki? meillä tytöllä on kans oikeavoittoista ollu, unissaanki ennen kääns heti oikeelle vaikka ois asettanu sänkyyn niin, että vasemmalle päin naama. no nyt on tasottunut tuo, mut edelleen pystyssä ollessa mielummin kattoo oikealle, ja mahalleen jos asettaa "poski maata vasten" (eli ettei oo käsiensä varassa ylävartalo koholla) niin ei millään anna laittaa niin että ois vasemmalle päin.. oon kans miettiny että onko niskat jumissa. En kyl tiiä saadaanko kuitenkaa fyssarille lähetettä kun selkeästi kuitenkin molemmille puolille kattoo esineitä ym. Toivoisin ite kyllä lähetettä, mut varmaan riippuisko vähän paikkakunnastakin että kuin herkästi saa.. tiekkö kuin nopeasti te saatte ajan? voishan tuota tietenki omakustanteisestikin käyttää vauvoja hierovalla vyöhyketerapeutillakin tms..:)
 
Olenpa unohtanut täällä käydä... :(
Luppelo, kovasti oikealle "kenottaa" pystyssäkin ja vastustaa jonkin verran pään kääntämistä. Me saatiin ihan terkkarilta se lähete neuvolasta, sen kun sanottiin vaan. Valitettavasti aika saatiin tilaushetkestä vasta kuukauden päähän, eli vajaan parin viikon kuluttua on. Itse en edelleenkään ole siitä niin valtavan huolissani, mutta mies se välillä ei saa edes nukuttua... Hän kun meni netistä lukemaan, että pahasti "littana" pää laitetaan kolmeksi kuukaudeksi kypärään. No, minun mielestäni tätä pään muotoa hädin tuskin huomaa, vaikka tietäisi katsoakin. Mut voihan olla, että saan vielä katua huolettomuuttani.
Esikoisen aikaan tein soseet pääsääntöisesti itse, nyt en ole vielä tarkkaan miettinyt. Aika rasittavalta se tuntui usein, mutta toisaalta jotenkin tykkään ajatuksena siitä, että tiedän (ja ymmärrän) just, mitä ruuassa on. Teenhän omat ruokanikin itse yleensä :) Varsinkin tykkäsin laittaa jauhelihaa ja kalaa, koska niitä ei tarvinnut enää erikseen soseuttaa. Kanan soseuttaminen esimerkiksi oli minusta ihan vihonviimeistä puuhaa :D
 
zarita: no jospa ei kypärää tarviis kuitenkaa!!:) se on kyl kauheeta kun lukee netistä jtn ja sit ei saa sitä mielestään..! mä oon saanu vauvan niskaa varmaa vähän vetreytettyä kun oon aina ottanu sen yösyöttöjen jlkn kun heti nukahtaa, nii vähäks aikaa polvelle mahalleen niin että pää vasempaan.. unissaan ei tajua hangotella vastaan ;) niin nyt sit hereilläki on antanu sillon tällön laittaa massulleen pää vasemmalle :D
 

Yhteistyössä