Marraskuun mussukat ♥ *Elokuusta marraskuuhun *

Toi on ihan totta ettei kauheesti puhuta siitä synnytyksen jälkeisistä asioista niistä negatiivisista ainakaan! Mulla kyllä toipumiset lähteny ihan hyvin molemilla kerroilla. Nyt ei ainuttakaan tikkiä tarvittu .,ekas synnytykses tosin aloin poteen kotiuduttani jatkuvaa pään särkyä mikä jatku ja jatku ,kävin lääkärillä ja todettiin että raskaus materiaalia oli jääny kohtuun. Sit jouduin kaavintaan ja tulehus lääkkeet päälle.
 
No "kiva" että muillakin ollu samantyylisiä kokemuksia synnytyksen jälkeen. Kyllä niistä itekki selvisin ihan hyvin ko just aattelin että ne on ohimeneviä. Mutta ne tuli vaan aika järkytyksenä ko kukaan ei ollu puhunu mitään. Jotenki vain ajattelin että siitä sängyltä noustaan ja kävellään vauvelin kanssa sinne omaan huoneeseen ja että se alapää ei ois niin kipeä mitä se oli. Mut nytpä vähän tietää mihin varautua. Tietenkään ei välttämättä ole nuin pahat jälkioireet ko esikoisesta.

Kävin tänään ultrassa ja nyt oli kokoarvio sit 3,8kg!! Kiva, kiva! Silti eivät vielä käynnistäny koska niitä viikkoja ei ole vielä sitä 38. Kyselin sit että miksi ei, niin vastaus oli että koska vauvan keuhkot ei ole vielä valmiit. Joten ei muutako oottelemaan. Sano kyllä lantiota tutkiskellessaan että hyvän kokonen ja vauva kyllä mahtuu ulos.Eli vissiin tuo esikoinen sitä sit vähän isonsi :) Sain käynnistys ajan sit enstiistaille koska olin jo kahelle sormelle auki ja pehmeätä kanavaa ei ollu ko pari senttiä. Joten jos ei nyt viikonloppuna päätä syntyä niin tiistaina nyt ainaki. Ihan mukavat fiilikset nyt ko tietää kuitenki tuon loppupäivämäärän mitä ootella.

peikko+pikkunen 37+5
 
No mutta hyvä. Ei sen nyt luulis tässä alle viikossa ihan hirveästi kasvavan siel masussa :)

Ite ootan myös, että alkais vaan jo tapahtumaan. Aika tukala olo alkaa olee. Kävely sattuu välillä ja yöt on ihan mitä sattuu. Välillä väliin mahtuu hyviä öitä.
Mulla jotenki tässä lopussa nyt helpottanut pissaamisen suhteen :D ei oo kokoaikaa hätä ja yöllä käyn vaan 1-2 kertaa pissalla. Hän on varmaa vaa noussu vieläkin ylemmäs ja tulee sitte kuukauden päästä käynnistettynä. Toivon kyllä että ei menis niin pitkälle. Tästäkin on kokoarvio tehty ja nelikilosta veikattu täysaikasena. Et en kauheesti isompaa haluais.

Varsinkin ku eka paino syntyessään 3140g. Tosin synty tällä raskausviikolla.

No joka tapauksessa aika käy vähiin täälläkin. ..

Hyvää päivää kaikille <3

Jenanie ja tyyppi 37+5
 
Onnea vauvansa saaneille! :) Ja tsemppiä vuoroaan odottaville.

Meillekin syntyi poika maanantaina. :)

Minulla alkoi supistelut su-ma välisenä yönä. Ma aamusta mentiin sairaalaan (matkaa 90km), mutta matkan aikana välit piteni. Sairaalassa eivät ottaneet sisälle, koska välit niin pitkät ja auki vain kahdelle sormelle. Mentiin sitten lepäilemään miehen veljen luokse. Siellä supistukset rupes taas tihenemään ja tekivät jo tosi kipeetä, joten palattiin sairaalaan.
Olin 4cm auki, mutta saatiin lupa mennä saliin kipujen vuoksi. Tutkimushuoneessa meni myös vedet. Kävelin saliin hitaasti, koska supisti tosi kovasti. Salissa kerkesin ottaa parin supistuksen ajan ilokaasua, kun vauva valahti alas ja tuli kova supistuksen tarve. Kätilö tutki ja vauvan pää olikin jo puoliksi ulkona. Muutama supistus ja vauva oli ulkona. Ehdittiin siis olla sairaalassa vain vajaa tunti. Kaikki kätilöä myöten olivat yllättyneitä nopeasta synnytyksestä. En ehtinyt saada ilokaasun lisäksi mitään kivunlievitystä.

Jälkeenpäin jäi tosi hyvä mieli synnytyksestä, vaikka etenikin niin nopeasti loppuunsa. Poika on terve ja imetyskin lähti hyvin käyntiin. Eilen päästiin kotiin ja nyt totutellaan elämään nelihenkisenä perheenä. <3

T: Nemelia ja pikkuveli.
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Onnea vauvan saaneille sekä niille joilla vielä synnytys on edessä :).

Meidän pieni poika tulla tupsahti reilu kolme viikkoa etuajassa aivan kuten esikoinen aikanaan. Tällä kertaa en ehtinyt saamaan odotusaikana kortisonipiikkejä keuhkoja kypsyttämään ja poitsu vietiinkin salista teholle, jossa hän oli hengityskoneissa useamman päivän ja siitä sitten jatkettiin happiarvojen ja bilirubiinin seurannalla niin että hän oli reilu viikon vanha kotiutuessaan ja kotiutumisen jälkeen ollaan käyty sairaalassa kontrolleissa ja tutkimuksissa muutaman kerran, jatkossa sitten neuvolaseuranta ja kolmen kuukauden välein seuranta sairaalassa kunnes ikää on vuoden verran.

Synnytys meni hyvin ja lähti käyntiin yllättäen vesien tihkumisella ja kalvot puhkaistiin salissa josta meni vajaa kaksi tuntia kun vauva syntyi. Huoli pienestä oli kova ja haluttiin äkkiä vauvan luo, joten en jäänyt saliin hengailemaan vaan heti suihkuun ja osaston kautta teholle. Yhden yön vietin osastolla, maitoa lähti tulemaan suhteellisen hyvin ja kolmen vuorokauden iässä vauva sai äidinmaitoa nenämahaletkun kautta, jota sitten ahkeraan kuljetinkin sairaalaan useamman kerran päivässä.

Nyt kotona on oltu viikon verran, vauva nukkuu hyvin mutta pieni paino ja ennenaikaisuus vaikuttaa sen verran et nälkä on usein ja rinnalla pitäisi nukkua. Vauva oli syntyessään 2,8kg ja 46cm ja kotiutuessaan 2,5kg joten tässä nyt kerätään pudonneita grammoja takaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Onnea vauvoista! Näköjään muidenkin vauvat tullu kiireellä :D käyn tosiaan päivittäin näutä lukemassa että millon tulee lisää vauvoja! :love:

Meillä vauva ollu nyt vähän tyytymätön tämän yön,heräilly usein . Itellä rinnat niin kipeet että loppu illast kyenny ees paitaa pitään päällä :( olin ihan unohtanu nää helvetilliset tissi kivut imetykses... aivan järkyttävää! Toinen nänni ihan hajalla eikä auta kumet saati rasvat... me käytetään myös korviketta (luojalle kiitos siitä!) Oisin kyl hätää kärsimässä kun tyttö ois koko aika tississä kiinni.

Aijon kyllä siirtyä jossain vaiheessa kokonaan niihin pahamaineisiin korvikkeisiin ;):LOL:. Niin se meni viimeekskin ja varmasti nytkin,mut nyt alkuun imettelen kuitenkin minkä voin ja jaksan...
 
Onnea nemelia ja jenniii vauvoista! <3

Voi kun mää niin mielellään ottasin jo oman vauvan syliin. <3 Kovasti tytön kanssa juteltu masulle, että nyt saisi alkaa jo tulla ulos. Äitin luona ramppasin portaat useampaan kertaan siinä toivossa että edistäis asiaa, mutta taisin saaha vaan kipeät nivuset. :D Tänään myös saunottu melkeen tunti.

nopnop ja sammakko 38+2
 
Vauva syntyi vihdoin ja viimein torstaina päivällä. Supistelut jatkuivat 10 min välein aina öisin, avasivat paikkoja, vasta salissa tihenivät säännöllisiksi alle 10 min supistuksiksi. Oli kyllä pitkä ja kivinen tie eikä väsymyksen vuoksi helppo synnytyskään. Osastolla olokin venyy kun vauvalla nousi tulehdusarvot, huoh, eikö mikään voi sujua..
 
Onnea vauvasta <3
Harmi että synnytys oli vaikea ja raskas. Nyt se on onneksi ohi.

Vauvalle paljon tsemppiä että pian tulisi kuntoon. Toi on vissii vähä pitkän synnytyksen muitakin huonoja puolia.
Pidän täällä peukkuja teille pystyssä, että pian tekin kotiin pääsette arkea viettämäään .

Mä oon itse ihan valmis synnyttämään. Haluais vaan jo nähdä tyypin ja tietty kropan takas. Mutta hän tulee kun on valmis (y)
Mieskin tuli onneksi jo kotiin et ei tartte ilman häntä luultavasti mennä synnyttämään. Jotenkin paljon turvallisempi ja stressittömämpi olo.
Jenanie ja tyyppi 38+1
 
Onnea vauvasta! Ikävä että meni synnytys pitkäksi mutta nyt rankka odotus ja synnytys takanapäin,pääset huilaamaan ja vauvakin saadaan varmasti terveeks :)

Ihan rohkeesti pyydät kätilöitä kattoon yön vauvaa jos tarvit lepoa,niin mäkin välillä tein että pääsin nukkuun univelkoja!
 
Onnee hirveesti kaikille vauvan jo syliin saaneille!

Mie tääl vielä tämän päivän kärvistelen ja huomen sinne käynnistykseen sit. Pelottaa kyllä melkosesti ko pöljä oon tietenki netin kolunnu läpi ja lukenu että virhetarjonnan riski on suurempi jos käynnistetään aikasin. Mullahan oikeesti ois vielä se kaks viikkoa laskettuun aikaan. Mut toisaalta sitä sit miettii että jos ois annettu mennä loppuun asti niin ois saattanu olla se sektio eessä vauvan ison koon vuoksi. Joo.... Eli pelottaa jostain syystä nyt aika paljon, mut ei kait se auta ko toivoa että kaikki menis hyvin ja ehtisin saaha puudutusta ja vauva laskeutus hyvin.

Oon nyt lueskellu kans jonkuverran tuosta raskausdiabeteksesta. Mullako molemmat vauvat on ollu isoja ja jouduttu käynnistään aikasemmin. Niin luin että normaalisti sokerirasitus tehdään vasta viikolla 28, mulle se on aina tehty jo joskus 15 viikolla. Mietin sitä että jos se mulle sit vaan kehittyy vasta myöhemmässä vaiheessa ja jää siksi huomaamatta. Nimittäin mun molemmilla siskoilla on diabetes raskausaikana ollu ja lisäksi se että mulla on paljon lapsivettä vähän viittais siihen. Päätin nyt että seuraavassa raskaudessa taidan vaatia että tuo rasitus tehtäs vähän myöhemmin. Tai sit mulla jostain syystä vaan kasvaa lapset isoiksi...

Mut voimia ja tsemppiä kaikille vielä. Mie tulen tänne sit kirjottelemaan huomen miten meni, tai sitku vauva on maailmaan tupsahtanu.

peikko+pikkunen 38+2
 
Tsemppiä peikolle huomiseen.

Mulla ihan hyvä kokemus käynnistyksestä. Oli nopea ja käynnisty helposti. Mulla niillä tableteilla käynnistettiin . Oon kattonu että meillä la samana päivänä. Et katotaan koska mä pääsen synnyttää. Koska nyt näyttää et.mä saan vuorostani kokea luonnollisesti käynnistyvän synnytyksen. Jossei siis mee yli o_O

Viimeks tosiaan oli se raskausmyrkytys, mutta nyt kaikki menny hyvin tähän asti sen osalta.

Mää lähen liikenteeseen jos tää vaiks kans haluaisi tulla ulos ;)

Eilen kokeiltiin yhtä ässää ja siirsin vähän sohvaa. .. ei mitään tapahtunut :LOL: mut niinhän se vissiin on et ei ne auta paitsi jos on jo aluillaan meno.

Jenanie ja tyyppi 38+2
 
Tsemppiä huomiseen! Itelläkin paha rapa lukea _kaikesta_ ne pahimmat kauhutarinat. Mut jollakin tapaa aina aattelen että kuitenkin ihan hyvä tietää varjo puoletkin, vaikka niin ei tod.näkösesti käviskään... mä oon kova ressaan ja pelkään asioita. Viimesilläni pelkäsin kohtukuolemaa ,Nyt mun suurin pelko on kätkyt :s oikeen inhottaa ees kirjottaa toi sana...
 
Onnea Eeemaa! Inhottavaa että kesti niin kauvan, toivottavasti sairaalassa olo ei veny ihan hirveän pitkäksi. :)

Tänään ultrassa käyty ja painoarvio 2,6 kg. Nyt ois tämä vauva isompi kuin esikoinen syntyessään. :) Lääkäri tsekkasi samalla myös kohdunsuun, jolle ei ollut tapahtunut mitään ja kanavaakin jäljellä reilusti. Nyt on iltasin tullut semmosia napakoita, muttei ihan hirveän kipeitä supistuksia. Eivät näköjään ole kuitenkaan saaneet mitään aikaiseksi. :/
Äitipoliltakin soittivat minulle ajan keskiviikolle. Sanoivat että ultrataan ja katsotaan sitä käynnistystä, ota hammasharja mukaan. :eek: Itestä tuntuu ihan hassulta että nyt jo lähdettäisiin käynnistelemään kun yli viikko vielä laskettuun aikaan. Mielummin antaisin aikaa käynnistyä itsekseen. Esikoinenkin lähti liikkeelle itsekseen muutama päivä ennen käynnistysaikaa. Käynnistys olisi tuolloin ollut 39+5.

nopnop ja sammakko 38+3
 
Hei! Lämpimät onnittelut kaikille jo vauvan saaneille ja voimia vielä odottaville!
Meille syntyi 9.11. pieni tyttö. Sektiosta huolimatta synnytys oli hieno kokemus ja haaveilen jo kolmannesta lapsesta :) Kivut ovat pysyneet hyvin aisoissa, sain vauvan heti hetkeksi rinnalle ja imetys lähti käytiin ongelmitta. Edellisen hätäsektioon päättyneen synnytyksen traumat kipuineen, lastentehoineen, imetysongelmineen unhotuivat kyllä nyt täysin. Niin toivon, että vielä kolmannen lapsen saisimme, on tämä niin ihanaa. Isosisko on suhtautunut pikusiskoon hyvin ja on kovasti apuna hoitamassa. Meillä eletään ihanaa vauvantuoksuista arkea.
 
Eepos,mulla sama juttu et aloin jo miettiin kolmatta :LOL: tosin en kyllä oo tässä vaihees semmost tekemässä. Joskus kuitenkin viiden vuoden sisään ois kiva ,mut ei nyt ihan heti .

On nää kyl mahtavia! Meillä kävi neuvola täti tänään ja painoa tullu hyvin!

Siirrytäänkö me nyt jatkaan tästä johkin marraskuun lapsi keskusteluun , vai mitä meille nyt täälä tapahtuu kun lapsen saanu?
 
Älkää mua tänne yksin jättäkö nyt odottaa et synnytän, ku muut näyttää pian käynnistyksillä synnyttävän:LOL::whistle:

Mut oon miettiny kans et oisko sit uus ryhmä (y)

Mä kiipeilin rappusia keskustassa tänää ja nyt oon valmis luovuttamaan, että hän tulee kun hän itse haluaa:love:

Ja onnea taas vauvauutisista:love:
 
Niinku munkin mielestä olis ihan kiva jatkaa samalla porukalla marras mussukoina (toki mun puolesta uudetkin tervetulleita) . Vaikka mäkin oon facen puolella niin tääläkin käyn kirjotteleen :) facessakin ok mut sit taas täälä pysyy mukana helpommin ku pienempi ryhmä :)
 
Moikka! Meille syntyi aamulla tyttö ❤
Synnytys meni hienosti, yöllä tultiin ja kuudelta oli vauva ulkona. Tosin koko isänpäivä meni siihen että odottelin supistusten paluuta kun jo edeltävä yö oli suppareita mutta kerkesivät lopahtaa päivällä. Nyt hieman univelkaa siis, koitetaan toipua

Mirot ja suloinen vauva
 
onnea Eepos ja Mirot!

Täällä saatiin vihdoin pinnasänky paikoilleen! :D Nyt pitäisi siis olla ihan kaikki valmiina, jos tosiaan huomenna jo käynnistävät. :confused: Tyttö viedään isomummulaan kahdeltatoista, mutta mummulla on hammaslääkäri kolmelta ja papan kanssa kaksin en mielellään tyttöä jättäisi.. (n) Jos käynnistävät niin toivottavasti ei nyt niin nopeaa etene, että mies on juuri silloin tytön kanssa.

Lähetin miehen ostamaan mulle porkkanalaatikkoa. :D Ihme mielitekoja taas.

nopnop ja sammakko 38+4
 
Tääl vähä turhautuneena makailen sairaalassa ja valvon. Tänne aamulla tultiin, mut sit vasta kahelta eka sytotex tabletin murusen sain ja autto kyllä sen verran että alko sit parin tunnin jälkeen supisteleen. Viien maissa sit pyysin uutta murusta,mut eivät antaneet koska supistuksia kumminki tuli n.5min välein. Sit kasin maissa ne alko olemaan aika kippeitä jo ja menin ammeeseen, mut sielä ne sit loppuki kokonaan! Tosi raivostuttavaa! Nyt sit tulee lieviä suppareita kokoaja ja saa nähä pystyykö nukkuun. huomen näillä varmaan jatketaan,koska mitään aukeamista ei kumminkaan ollu tapahtunu. eli tääl vähä turhautunu peikko joka toivos jo omaa vauvaa syliin.
 
Tsemppiä peikko. Ei oo kauaa enää jäljellä kun sinne kuitenkin oot päässy. Ja kyllä se siitä lähtee. Mulla kerettiin sillo antaa niitä kolme kuuden tunnin välein. Alko illalla ihan vähän supistelee, mut loppu sitte. Yön nukuin huonosti ja aamulla sitte pärähti heti kunnolla käyntiin.

Täällä ihan uskomaton fiilis että minä hetkenä tahansa hän voi päättää tulla
Jännää.:love:

Ainoo mikä on alkanu mietityttää et jos painoarvio on se neljä kiloa laskettunaaikana ni antaako mennä sen kaks viikkoa yli? Eikö sit voi jo olla melkeen neljä ja puol kilonen? o_O

Jenanie ja tyyppi 38+4
 

Yhteistyössä