Marraskuun mussukat ♥ *Elokuusta marraskuuhun *

Eilen supisteli puol pvää suht kipeestikkin mutta loppui sitten kuin seinään ja jäi vaan jatkuva kipu nivusiin ja selkään. Tänään tullu pari tuntuvaa supistusta ja on aika etova olo, muttei muuten mtn kummosempia. Naureskelin tuossa kun äiti osannu olla aika rauhallisesti eikä oo soitellu tai laitellu viestiä kysyäkseen tilannetta, niin eiköhän se sit tänään laittanu :LOL: Kattoo ny kui nuo muut ihmiset rupee hermoileen ku LA on ylihuomenna :LOL: Miehellä alkaa vapaat vasta huomenna niin toivottavasti nyt vauva ei tänään päättäis tulla, paitsi nyt tietenki sit illalla ku mies on jo työstä tullu kotiin :p
Ens viikon torstaina olis jo eka lääkäriaika nuoremmalle tytsylle jonka jälkeen joka viikko olis joko lääkäriä tai psykologia vuoden loppuun asti, ja lääkärikäynneillä mun pitää olla mukana.... Yhtää tiiä kui mä saan kaiken tän soviteltua ja todella toivon ettei vauva päätä tulla kovinkaan yliaikasena :unsure: Pakko nuo ajat kuitenkin käyttää kun muuten kaikilla menee muhun hermo oli mun syy mikä tahansa ja jos peruisi niin uusia aikoja ei varmaan tän vuoden puolelta enää sais... ähh... Ihanku tässei olis tarpeeks ajateltavaa muutenki :ninja:


Laiskis & pikkukaveri rv39+5 :love:
 
Ei tarttenu jäädä synnyttään! (y)
Ultrattiin, katottiin kohdun suu ja makoiltiin käyrillä 10 minuuttia. Kohdun suu oli yhdelle sormelle auki, eli jotain edistystä tapahtunut. :D Lääkäri sanoi kuitenkin että koska paikat ovat vielä niin epäkypsät niin ei aleta hampaat irvessä käynnistelemään. :) Uusi aika 25.11. eli laskettuna aikana, jolloin sitten luultavasti käynnistellään, jos ei ole itsekseen lähtenyt käyntiin.

Nyt on vaivannut väsymys ja nukuin nytkin 3 tunnin päikkärit! :eek: Pitää huomenna pyytää neuvolassa mittaamaan hemoglobiini.. Ja jos saatas se isyyden tunnustus vihdoin tehtyä. :D

38+5
 
Täällä vihdoin ja viimein neljän päivän käynnistelyiden jälkeen saatiin eilen tyttö maailmaan. Painoa oli 3795g ja pituutta 48cm eli onneks ei sit ollukkaan niin iso ko pelkäsin. nyt tääl sairaalassa vielä ja kaikki hyvin. tulempa sit kirjottelemaan tarkempaa kuvausta synnytyksestä ko kotia pääsen.
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Onnea peikko! <3 Minä jo vähän oottelinki uutisia. :)

Täällä on nyt supistellut eilen illasta asti mutta eivät tunnu vahvistuvan. sillon tällön tullee napakampi supistus, mutta plääh.. :D Tyttö synty 39+2. Nyt on 39+1. Haluaisin jo synnyttään.
 
Onnea.
Täällä kans supistellu aamusta asti. On epäsäännöllisiä, mutta muuttuneet nyt selkeästi kivuliaammiksi. Et toivottavasti vaan tihenis koska on kyllä kivuliaita. Oon käyny isolla hädällä viis kertaa tänään. Eikö seki voi olla joku merkki?

No toivottavasti pääsen synnyttää vaikka sekin kyllä jännittää, mut ei tääkää kivaa oo. Esikoisesta supistukset oli samantien säännöllisiä ja tiesin kyllä että nyt on tosi kyseessä.
Tsemppiä nopnopille (y)

Jenanie ja tyyppi 39+0
 
Mä kävin "isolla hädällä" monta kertaa sinä päivänä kun synnytys käynnisty :) ja esikoisen kohalla ei tarvinu ku kerran käydä,ku tuli semmosella kerta paineella kaikki kerralla ulos :D oli vähä maha sekasin ...

Onnea peikolle! ♡
 
Ei taida vauvaa vielä tänään tulla. Supistuksia tullee ja mennee sekä limatulppa on alkanut irtoamaan, mutta ei ole vieläkään kovin kivuliaita suppareita tullut. Harmi, nyt viikonloppuna oisi esikoisen hoitopaikan kannalta ollut helpompi. :D

Joko Jenanie on päässyt tositoimiin?

Nopnop ja sammakko 39+2
 
Hellurei, ja yhtenä vielä:sneaky:
Tää syntyy varmaan joulukuussa sitten, keskiviikkona olis laskettuaika, silloin myös polille kontrolliin ku lapsivedenmäärä alkanu vähentyyn.
Onnea kaikille vauvaantuneille, ja tsemppiä meille muille vielä:ROFLMAO:

vauvis ja sintti 39+5:love:
 
Huomenta.
Meille syntyi sunnuntaina 19.59 poika 3890g ja 51cm. Synnytys oli sitten aivan jotain muuta kun nopea. Kesti n. 16 tuntia. Synnytys keskeyty ja jouduttiin käynnistää uudestaan. Sillä se sitten lähtikin liikkeelle tosi rajusti. Vauva oli vähän hartioistaan jumissa ja säikähti sitä. Lähti heti heräteltäväks. Sain hänet sit onneks mun viereen.

Eilen hän sit lähti teholle tiheän hengityksen takia ja tarvi välillä lisähappea . Tänään selviää onko infektiota. Ja että pääsisikö hän vierihoitoon takas.

Yö tuntu tosi luonnottomalta ku hän ei ollu mun kanssa. :cry:

Mut vauva on mitä söpöin ja kaiken vaivan ja työn arvoinen.:love:

Tsemppiä kaikille ketkä viel odottaa ja tsemppiä synnytyksiin. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Nessu87
Onnittelut Peikko ja Jenanie! :love:

Täällä ollaan oltu tiiviisti vauvakuplassa ja totutellaan uuteen tulokkaaseen. Ekat päivät olen ollut todella väsynyt ja unta saatu muutama tunti kerrallaan, nyt mennyt jo muutama yö hieman paremmin.

Munkin mielestä olis kiva jos keskusteluja jaksetaan jatkaa täällä vielä kun kaikkien vauvat syntyneet, vertaistukea on aina kiva saada ja kuulla miten muilla menee.
 
No niin elikkäs sitä synnytyskertomusta;
Menin tosiaan jo tiistaina sinne käynnistykseen ja sain sillon yhen sytotex-tabletin murusen. Jonku verran oli omiaki supistuksia siinä ja tosi hyvin ne sitten tiheniki iltaa kohden. Illalla olin sit jo tosi kipeä ja supisteli 5min. välein ja kutsuin sitten jo miehenki paikalle. Päätin mennä ammeeseen koska viimeksi se autto tosi hyvin, mut siinä sit käviki niin että kaikki supistuksen loppu ko seinään ko sielä makoilin. Olin tosi turhautunu! Mut koska ne ei takaskaan tullu niin eimuuta ko mies kotia ja nukkumaan.

Keskiviikkona sit taas jatkettiin nuilla sytotexeillä koska ei nuo tiistain supistukset ollu kuitenkaan saanu mitään aikaa. Kanavaa 2cm ja kahelle auki olin vain. Sain keskiviikkona niitä pillereitä onneks kolme ja taas oli illalla tosi hyviä supistuksia. Mutta yötä kohden ne taas loppu. Otin unitabletin ja päätin että huomen lähen kotia jos ei taaskaan oo mitään tapahtunu.

Torstai tuli ja olin sit auki 3-4cm ja kanava oli hävinny. Valitettavasti sairaala oli tosi täys ja koska mulla ei ollu supistuksia ollenkaan niin jouduin sitten kottiin.Sanoivat vaan että heti jos alkaa supisteleen kipeästi niin äkkiä takas koska kalvot saattas puheta helpostikki. Vähän oli jännää olla kotosalla ko välistä kyllä supisteliki, mut hyvin kestin ne TENS-laitteen kanssa.

Noh, sit koitti vihdoin perjantai ja menin sit jo aamusta takas ko torstaina lupaltiin sitä kalvojen puhkasua. Ja puoli yheltä sit ko sali vapautu niin kalvot puhkastiin. Hirveesti tuli lapsivettä n.1,5l joka sit selittiki minun mahan aika ison koon! Supistukset sit alko tiheneen tosi nopeaa sen jälkeen ja pyysin kohdunkaulan puudutusta. Sain sen mut eipä se kovin hyvin auttanu. Soittelin miehelle että alahan tulla jo, on jo aika kippeitä supisteluja. Olin sit kahen maissa 6cm auki ja sillon pyysin spinaalin jonka sain ja se onnistu tosi hyvin. En tuntenu mitään supistuksia. Laittoivat oksitosiini tipan kans voimistaan supistuksia.Sit vaan ooteltiin, mies tuli tässä vaiheessa saliin ja ihmetteli ko olin ihan rauhallinen, et missäs ne kipeät supistukset on? :) Sit kello lähenteli jo neljää ja aloin tuntemaan supistuksia taas niin kätilö sit sano että alahan ponnistaan vaikka en ihan 10vm auki ollukkaan. Supistukset tunsin aika kipeänä jo, mut onneks alapää muuten oli ihan puutunu. Siinä sit viiden kunnon ponnistuksen jälkeen saatiin tyttö maailmaan <3

Eli tosi nopeaan eteni tuon kalvojen puhkasun jälkeen koko synnytys oli ohi kolmessa tunnissa. Mut tosi hyvä fiilis jäi. Spinaali vaikutti hyvin, ainut vaan et ois ollu kiva jos ois päässy vähän aikasemmin ponnistaan niin ei ois niitä supistuksiakaan tuntenu. Mut ei pidä olla liian vaativa :)

Ja niistä jälkioireista :) Niitä ei onneks ollu läheskään niin paljon ko viimeks. Vähän tärisytti synnytyksen jälkeen, mut meni nopeaan ohi, olo oli tietenki vähän heikko, mut heti pystyin nousemaan sängystä ja sain vauvan mukaan jo eka yöksi. Pari tikkiä joutuivat ompelemaan emättimeen, mut mitään sen pahempia repeämiä ei tullu. Joten alapääkin on onneks ollu suht kivuton.

Sairaalassa sit oleiltiin vauvan kans kolme päivää. Imetys lähti tosi hyvin käyntiin, maito nousi rintoihin jo toisena päivänä. Jälkisupistukset kesti pari päivää, mut niihin pyysin sit särkylääkettä niin hyvin neki kesti.

Nyt täällä kotona totutellaan uuteen elämään. Meitä onki nyt neljä. Esikoinen 2v. on ihan suht hyvin ottanu tulokkaan vastaan. Haluais koko ajan syliin ja silittelee päästä. Mustasukkasuuttakin toki on, aina ko syötän vauvaa niin sillon just syliin haluais ja pitäs hänen kans leikkiä. Mut eiköhän hänki totu tähän uuteen tilanteeseen.Oma mieliala vähän heittelee, välillä on tosi ilonen ja vaan ihastelee vauvaa, mut välistä sit iskee itkukohtauksia ja huoli että miten tässä näiden kanssa pärjää. Mies on yrittäjä niin hän ei mitään isyyslomaa pysty pitämään. Joten tässä on pitäny sit heti totutella tähä yksin lasten kanssa oloon. Kämppä on kyllä ko räjähys ko tuntuu että tuon imetyksen ja ruuanlaiton lisäksi ei kyllä mittään muuta ehi.

Onnea kaikille muillekki vauvan saaneille ja tsemppiä vielä viimesille ja voimia sit synnytykseen. Mie varmaan poistun vähän takavasemmalle ja yritän täälä selvitä tästä arjen pyörityksestä.
 
Mulla oli kans hirvee sydämen tykytys ihan seuraavalle päivälle asti . En muistanu esikoisen aikana et ois ollu vastaavaa :eek: muuten olin pirtee ja hyväs kunnos.

Varmaan ärsyttävää jos joutuu ravaan noin usein synnärillä ja sit kotiin. Onneks kuitenkin tuli sieltä loppujen lopuks ;) :D

Meillä kans kohta 3veen kanssa ollu totuttelua. Mustasukkasuutta löytyy,mut myös positiivista kiinnostusta vauvaan ,esikoisella tosin rankka uhma päällä joka hankaloittaa arkea :confused: lisäks oon pääasias vaan yksin näitten lasten koiran,ja kissojen lisäks . Uskon et arkeen tulee helpotus kun saa nää päivä rutiinit toimiin,ja esikoisen tottuun tähän tilanteeseen.

Tosiaan voitas tehä jatkoa ryhmälle kun kaikki päässy synnäriltä. Jutskaillaan siitä sit ku ollaan valmiita :)

Vointeja ja jaksamisia kaikille!
 
Laskettu aika ja osastolla ollaan. :D Ultrassa huomattiin että lapsivettä on niukasti ja painoarviokin pysyi samana eli 2,6 kg. Lääkäri meinas että joko viime viikolla tai nyt tullut arvio vääristää, mutta paljoa ei kasvua kuitenkaan ole tullut.
Pistettiin ballonki ja ootellaan. Supistuksia tulee säännöllisesti. :) En millään malta oottaa että saan vauvan syliin. Vielä ainakin hymyilyttää, vaikka jännittääkin. :D

Nopnop ja sammakko 40+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jenanie
Meille syntyi poika 40+1 mitoin 2995 g ja 48,5 cm. Ultran painoarvio oli siis ihan päin honkia. :D Ballongilla käynnistys onnistui hyvin ja synnytys eteni luonnollisesti. :) Tänään päästiin kotia ja isosiskolla flunssa! :eek: Nyt täällä ihan hysteerisenä puunaan paikkoja ja komentelen miestä ja tyttöä pesemään käsiä ja läträämään käsidesillä. Toivon todella että vauva ei saa flunssaa. :/

Kirjoittelen synnytyksestä myöhemmin vähän tarkemmin. :)

nopnop ja Kasperi 2pv
 
Oikein paljon onnea kaikille marras-mussukan saaneille ja voimia vielä sitä odottaville. :love: pitkästä aikaa tulin lukemaan tänne kuulumisia. Me ollaan sairastettu heti koko porukka niin ei oo ollut voimia eikä aikaa ylimääräiseen. Vauvaki ollut räkäinen ja nyt sitte yrittänyt huolehtia että pikkuinen pysyy lämpimänä ja pilkottua sipulia pitänyt vauvan lähettyvillä että ei mee nenä tukkoon.

Joko muilla on ollut tai on ristiäiset /nimiäiset tiedossa?
Meillä ristiäiset viikonloppuna ja vähän meinaa stressiä repiä mut jospa niistä selvitään. Mut nyt alan nukkuun ku Vauvaki nukahti.
Hanri ja poika (huomenna tasan 4 viikkoa vanha )
 
Me pidetään nimeämiset vast tammikuussa. Ku ei haluta kiireiseen joulukuulle ku kaikilla jouluressiä ja joulu valmisteluja ym,niin helpompi kaikille sit tammikuus pitää ne. Ha joutuu suunitella niitä niin että mun äidin työt ei mee päällekkäin,haluan että äiti pääseemyös paikalle. Nimi on päätetty ja on jo rekisterissäkin :)

Sen verran oon antani ihmisille vihiä että loppuu a:han ja nimes myös kirjain i,ei oo kukaan vielä oikein arvannu.
 
Meille syntyi pieni vauhtihirmu tyttö torstaina 24.11 klo 8.50 :love: Synnytys kesti täydet neljä tuntia plus jälkeisvaihe. Nopea oli, mutta hyvin tyytyväinen olen kätilöiden toimiin vaikkeivät oikeen kärryillä meinanneet pysyä kun aukesin 4cm -> 10cm puolessa tunnissa :LOL:
Tyttö on suht tyytyväinen, eilen oli känkkäränkkä pvä ja kitistiinki sitten vähän jatkuvasti. Yö meni onneksi todella hyvin, nukuttiin kaksi neljän tunnin pätkää joiden välissä oltiin noin tunti hereillä tissillä. Vielä eilen olin huolissani kun hän ei ollut vielä jaksanu pysyä hereillä tissillä kun vain 5-10min mutta jo eilen illalla ennen maata menoa olikin jo tunnin tissillä. Rinnat rupeevat tottumaan tähän hommaan, eivät ole ihan niin kipeät enää ja rinnanpäätkin alkavat parantumaan.
Tänään pitää käydä lääkärissä näyttämässä silmiä kun toinen silmä rähmii niin pahasti ja silmänympärys on punanen ja turvonnu, silmätulehdus vissiin :unsure:
Huomenna olisikin sitten neuvolatädin kotikäynti, toivottavasti pikkuneidillä on jo paino alkanu nouseen.

Piti ottaa ja ostaa isokasa tyttövärisiä ja olosia, niin ja varsinki sopivan kokosia, vaatteita tällai pikasesti :LOL: ei ollut kuin sinisiä tai jtn himo isoja vaatteita entuudestaan. Jos olis etukäteen tienny vauvan sukupuolen ei olis varmaan tämmöstä sähläämistä asian kanssa :ROFLMAO:

Väsynyt laiskis & pikkuneiti 6vrk :love:
 
Täälä kans yritetään totutella tähän ainaiseen väsymykseen!!! Kokoajan on ihan zombi olo ko haluttas vaan nukkua. Meillä baby heräilee 2-3tunnin välein yölläki ja nyt on vielä nuhan saanu jostain ja on ihan tukkonen. En saa sitten ite nukuttua ko toinen raukka siinä vieressä kokoajan tuhisee ja röhisee. Vähän väliä saan suolatippoja tiputella nenään ja imeä räkiä pois.... Mut toivotaan et pikkunen paranis ja ei tarvis lähteä sairaalaan tään tukkosuuden kanssa. Mut nyt tuo taas tuolla heräilee joten syöttään.
 
Meilläkin rähmi silmät n. Viikon mutta äidinmaito autto meillä! :)

Mäkin olin edelliset 2 päivää ihan tosi lopussa.tänään sit ollu helpompi päivä . Mut mulla vaivaa unottomuus ,siis vaik oon kuinka väsyny ollu illal niin vaikee saada unesta kiinni :( turhaa pyörin välil 2kin tuntia sängys unta ettien

Onnea kaikille vauvan saaneille!
 
Nessu ongelma tuoki ettei sit saa nukuttua ko pystyis muuten. Mie kyllä nukahan tosi helposti illalla ja nukahan monesti vielä yölläki ko syötän sit oon ihan sekasin sitku taas herään ja vauva makoilee siinä vieressä et koska oon syöttäny viimeks :)

Mut mulla tullu nyt semmonen rasittava vaiva ko tukkeutunu maitorauhanen! Ollu nyt jo kaks päivää toisessa rinnassa tuos ylhäällä rintalastan vieressä kova pahkura. Oon yrittäny sitä hieroa ja lämmittää kuumapakkauksella, mut ei se mihinkään lähe! Soitin jo neuvolaanki ja sano sielä vaan että jos se ei lähe niin tekee todennäkösesti nopeaan rintatulehuksen ja siihen pitäs sit antibiootit syyä. Ei kiinnostas yhtään!! Mut tässä oon sit ootellu kuumeen nousemista, mut ei ainakaan vielä oo noussu. Mut jos jollain ois vinkkejä miten sen saisin pois niin otetaan vastaan. Tosiaan rinnan lämmittämistä ja hieromista on kokkeiltu jo. Oon lypsäny rintaa tyhjäksi aina syöttöjen välissä, oon lypsäny sitä saunassa, alottanu aina pahkura rinnasta syöttämisen. Noh siinäpä nuo mitä oon yrittäny. Aina syötön jälkeen se on vähän pienempi mut sitten se aina tulee takasin.

Muuten menny vauvelin kans ihan ok. Tietenki tuo nuhasuus teettää vähän hommaa ko pittää vähän väliä imeä ylimääräsiä räkiä pois et raukka saa kunnolla henkeä. Toivon vaan että tuo nuha tässä lähiaikoina helpottas.

Mut onnea kaikille vauvelin saaneille! Onko vielä monta jotka oottelee?
 

Yhteistyössä