Marraskuun mussukat ♥ *Elokuusta marraskuuhun *

Niin sama tunne kuin teillä muillakin ,että se la on niin järkyn kaukana. Miten marraskuuhun voi olla vielä niin pitkä aika??? Ja vielä kun kolmella kaverilla on la kahden viikon päästä, niin kyllä olisi kiva olla jo itsekin siinä vaiheessa. Ja vaikka eilen kirjoitin, että fyysisesti olo on hyvä, niin illalla kyllä maha niin tuntui painavalta. Ja yöllä sain tunnin välein juosta vessassa.

Esikoinen ei millään aamuisin jäisi hoitoon. Tänäkin aamuna jo herätessään itki, että tahtoo olla äitin ja isin kanssa yhdessä. Sydäntä särkee jättää tyttö hoitoon, mutta vähän vielä on jaksettava.

Pitäisi vihoidn myös kaivaa vaatteet esille ja katsoa, mitä tarvitaan vai tarvitaanko mitään. Ja pienet vaipat.
 
Hei vaan kaikille!:)
Sokerirasituksessa käyty ja kaikki ok. Sokeri litku oli jälleen kerran pahaa, huoneenlämpöistä sitruunalla maistuvaa :sick:
Äippäpakkauksen sain kaksi viikkoa sitten ja äsken laitoin pyykkikoneen pyörimään, saa sit laitella kaappiin :D
Mua tuntuu väsymys painavan ja miltei joka päivä saa nukkua päikkärit :(
Eikös jollain muullakin ollut väsymystä vai muistanko väärin?
 
En muista mitä oon ees viimeks kirjoittanut mut täällä myös yks jolla tuntuu samalta ku monella muulla. La on vielä niin kau--ka-na ettei jaksais. Ja ihan kauhee väsymys tullut vissiin jäädäkseen. Neuvolaki oli alkuviikosta ja hb ihan hyvänä pysynyt ku syönyt rautaa 1tbl päivässä. Mut silti vaa väsyttää. Maha alkaa olla jo sen verran raskas et sekin rajoittaa tekemisiä. (n)

Jospa tää vielä tästä , onneks kohta syyskuu. Pikku hiljaa oon alkanut vauvan nurkkausta täydentää. Vaatteita en oo vielä pessyt mut vähän tehnyt inventaariota et tietää mitä pitäs ostaa. :)
Hanri 29+4
 
Mulla toi väsymys alkanu taas,toki on niitäkin päiviä välillä ettei oo niin väsyny.

Mä kävin esikoisen kaikki loputkin vanhat vauva vaatteet läpi ja hometta ja hometta ...meni taas 2 pussillista roskiin onneks paljon säästyi ,mut onpahan syy ostella uusia ;) ettei sinänsä niin harmita. En vaan tiiä miten kosteus oli niihin päässy? Varmaan ilman kosteus tai jotain. Noh,ei voi mitään ...pe meen kirppiksillä pyörähtään ja haen "uutta" tilalle ,eipä noi paljoo sielä maksa :)
 
Valitettavasti en löydä mitään ryhmää fb.ssa mihin pääsisi :unsure: olen etsinyt monella nimellä mutta ei löydy tuloksia...tai sitten en vain osaa etsiä :ROFLMAO: muiden vuosien ryhmiä kyllä löytyy mutta ei tulevan marraskuu ryhmää.
Pikainen kirjoitus ja nyt unten maille. Aamulla klo 7 ylös ja töihin...kiinnostus kymppi :LOL::cautious: hyvää yötä ja voikaa hyvin(y)
 
Eikö edes toi marraskuun vauvat 2016 ? No nyt huomaankin että muutettu salaiseks eli ei varmaan näy muille kuin jäsenet. Voin kyllä kysyä sieltä ylläpidolta jos yks vielä mahtuisi mukaan? :)

Nää mun selkäkivut on jotain taas kamalaa... yöllä heräsin koko aika kipuihin ja ku vessaan piti mennä.niin jouduin ottaa seinästäkin tukea kun oli vasen jalka pettää alta :sick:
 
Mä ny menin ja liityin siihen marraskuisiin, muissa fb ryhmissä en sitten olekkaan :)

Sokerirasitus meni suht hyvin. vadelman makuista piti kuulemma olla tuo mitä mulle juotettiin eikä onneks ollu ihan huonelämpöstä, närästyksen se ainaki sai aikaseks ja teippi kauniit punaset jäljet käsiin :D:LOL: Maanantaina saa sit kuulla neuvolassa tuomion.

Täälläkin kyllä väsyttää, iltasin on hyvä ku pysyy itse hereillä edes siihen asti että lapset menee yöunille :D ja aamusin on vaikea nousta ku vaa tahtois makoilla :ROFLMAO: Pissalla tulee käytyä kerran pari yössä, riippuen ihan siitä kuinka nukkuu. Istumisessa pitää jo olla hieman kekseliäs ettei paina johki epämukavasti, tai toinen rupee potkiin ja osottaan mieltä että ny o ahasta :LOL: sängyssä tarvii jo melkeen nousta istuun kyljen vaihdossa ettei mahaan satu käännös. Närästystä ny ei onneks oo joka ilta, pitänee selvitellä tuleeko jostai tietystä ruuasta/ juomasta vaiko ei :) Ainii, vallan unohtui, mulla on kauheen kuuma ja hiki koko ajan, yhtää haluis pitää sukkia ja housuja, kotona ny voi olla ilman mutta muualla ei :LOL:

Vielä olis jtn turhakkeita ostettava, tärkeimmät taitaa löytyä jo :LOL:

Laiskis & pikkukaveri rv 27+6 :love:
 
Heippa! Kiitos facebook vinkistä tosta ryhmästä. Mäkin siihen liityin just ☺

Vähän myöhässä liikenteessä mutta meidän vauvalla on laskettu aika 21.11 ja tyttölupaus ollaan saatu. ☺ Olen tätä keskusteluketju seurannut jo tovin mutta jaksoin vasta nyt rekisteröityä.
 
Kirjoitanpa minäkin kuulumisia.

Jäin sairaslomalle töistä. Ehdin olla kesäloman jälkeen 5 päivää töissä. Supistaa niin paljon ja liitokivutkin on jo aika kovat, niin sain saikkua. Ensi viikolla olis vielä lääkäri, että saan saikkua loppuajalle, kun lääkäri ei pystynyt kuulemma kerralla kirjoittamaan niin pitkälle ajalle. Äitiyslomakin alkaa varhennettuna jo 13.9 .

Sokerit oli minulla ok ja samoin muut arvot pysyneet hyvinä (kilpparit ym.). Hemppa oli vähän laskenut, joten nyt syön rautaa joka toinen päivä.

Oletteko saaneet mitään painoarvioita vauvasta? Lääkäri viime viikolla sanoi, että vauva oli 1420g. Tuolloin viikkoja oli 27+4. Eli yläkäyrillä menis. Jos jatkaa kasvuaan samalla lailla, niin ois la:n aikaan lähemmäs 5kg, mikä vähän hirvittää.... Pitää ensi viikolla lääkärissä taas kysyä, että minkä kokoinen vauva nyt on.

Nemelia ja pikkuveli rv 28+6.
 
Kiitos fb ryhmä vinkistä. Pyysin liittyä marraskuisiin (y) musta kans rupeaa tuntumaan että voisin avata suuni neuvolassa ja kertoa hiukan enemmän kivuista ja jaksamisesta, jos saisi saikkua. Tuntui jälleen raskaalta tämä päivä töissä ja mikään asento ei hyvä. :cautious: neuvola olisi vasta viimeinen päivä, ja silloin taas pääsee pikkuisen ääniä kuulemaan. Hyvin ainakin jaksaa vetää kuperkeikkaa vielä kun potkut yms tuntuu pitkin poikin. Kohtahan sen pitäisi olla jo ylösalaisin, siis toivottavasti :rolleyes: muutama viikko vielä. Täällä hankittu jo kaikki tarvikkeet mutta kaappiin en vielä ole laitellut. Pesen sitten lähempänä aikaa ja järjestykseen. Illanjatkoja kaikille. :love:
 
Miten ku muilla tuntuu olevan noita lääkäri käyntejä välissä lut mulla ei ? :eek: ainoot mis lääkäri ollu ni rv12 & rv 20 ultrat ... sit n. Viikolla 35 se synnytystapa arviointi.

Mulla viimeeks paino arvio ollu viime ultras,en muista mitä oli .hirveesti en ota ressiä kun tuntuu et ne usein näyttää mitä sattuu...turhan moni tuttu tai kaveri saanu kans "ison vauva" tuomion mut ihan normi kokonen sieltä sit tullu. Kaveri otti yhteen aikaa hirveetä ressiä et iso vauva tulossa,koitin rauhotella että se tulee oleen ihan normi kokonen ja niinhän se olikin :)

Sit facebook asiaa vielä. Eli marraskuiset 2016 ,ja marraskuun vauvat 2016 molemmat ryhmät ottaa vielä uusia mukaan. Uskoakseni marrasvaivat on se isompi ryhmä noista?
 
Näin kyllä niin häröä unta että morjens :ROFLMAO: Käytiin synnyttämässä, vauva synty ja kätilö lähetti kotiin kertomatta onko tyttö vai poika, onko kuinka pitkä, mitä painoi ja kotiin tuli lähtö suoraan synnytyssalista :ninja::LOL: Sit piti kotona kun ekaa kertaa vaippaa vaihto kurkkasta että kumpi sieltä nyt tuli :LOL: Samalla rupesin miettii että missähän se mun äitiyskortti oikeen on enkä löytäny vaipan vaippaa koko talosta vaikka olin varma että niitä olin ostanu, joutu sit laittaa likasen vaipan takas siksi aikaa että ehti käydä kaupassa jossai kilometrien päässä hakemassa vaippoja :p:LOL: Kummallisia unia :LOL:

Mikä lääkäri? Kaksi ultraa on kätilö tehny ja yhden teki lääkäri kun ei tahtonu näkyä mtn rakenneultrassa :cautious:

Kehtasin laittaa mahakuvanki eilen sinne FB ryhmään ku sinne päätin liittyä :D eka mahakuva ever :LOL:

Laiskis & pikkukaveri rv28 :love:
 
No tuntuu et joillakin ollu olikohan neuvola lääkäriä vai mitä ollut. Voi olla että mä itekin ymmärtäny väärin jotain,mut ei mulla oo ainkaan ollu muita ku ultrissa lekuri kattomas . Mut mitään varsinaista tutkimusta ei oo ollu...


Kappas,mulla tullu tonne kirjotusvirhekkin "marras vaivat 2016" :D
 
Nessu87, mulla yksi ainut lääkariaika ollut tähän asti. Yksi aika taitaa vielä olla noin kk ennen laskettua, en edes tiedä onko se ns. synnytystapa-arviokäynti vai mikä.. Että eipä täällä paljoa lääkäriä raskauden aikana näe, ellei ole jotain "seurattavaa" tai mene omakustanteisesti yksityiselle puolelle. Neuvolassakin olen käynyt kortin mukaan vasta neljä kertaa..no sieltä kyllä sanottiin heti alussa että käyntejä on karsittu paljon jos ei ole ensisynnyttäjä.
 
Jaa, itse olen käynyt kerran neuvola-lääkärillä ja neuvolassa muuten noin kuukauden välein, kun ei nyt ole ilmennyt mtn kummosempia seurattavia :) Verenpainemittarinki ostin kotiin jottei ny silläkään saralla pääse tapahtuun mtn, vaikka ny on ollutkin ihan normaalit paineet ja kaikkee :LOL:

Tänään taitaa puut kaatua ja peltikatto lähteä tuulen mukana :ROFLMAO: No ei nyt ihan, mutta hurja tuuli kumminki :LOL:

Laiskis & pikkukaveri rv28+1 :love:
 
On kyllä ollu vähä ihmeelliset ilmat . Välil satanu ja välillä paistaa. nyt tuulee ja sataa...ei ikään tiiä millanen päivä seuraavasta tulossa! Eilen oli hirveen lämmin ihan pärjäs ilman öitkähiastakin ulkona päivällä :) mun puolest viileet ilmat sais tulla ja jäädä mut toi jatkuva sade alkaa ärsyttää ...

Noi uudet neuvola käynnit on kyl välil liiankin harvakseltaan. Mä nyt sain 2vko aikasemmin ajan ku oli tarkotus mutta kun nyt kuuluun jonkin sortin "riski ryhmään". Ei siitä vissiin tuu kun 2-3 ylimäärästä käyntiä jos oon oikein ymmärtäny. Pitää kysellä neuvolast tarkemmin että miten näiden veriryhmä juttujenkaa mennään.

Nyt on tasan rv 29 :rolleyes:(y)
 
Onko teillä paljonkin harjotus suppareita? Välil lust tuntuu et niitä on koko ajan... tänäänkin maha kovettunu vähän väliä olin mä sitten liikkeessä rai levossa:unsure: on kivuttomia tosiaan ,mutta oon kuullu et tosi tiheään ja usein tulevat harj.supparitkin voi joillakin kypsyttää paikkoja.
 
Hyvää huomenta. Mulla myös nla kk välein ja nyt kerran käynyt lääkärissä rv 22. Seuraavasta ei tietoa, ehkä on joskus tai sitten ei. Ensi tiistaina olisi jälleen neuvola, pääsee kuuntelemaan tuomion kuinka paljon on tullut painoa lisää. Ei ainakaan tunnu että olisi paljon. Suonenvetoja meinaa tulla joka yö, vaikka syön monivitamiinia sekä lisäksi magnesiumia, ärsyttävää! Myös harj suppareita tulee täällä päivittäin, levossa tai liikkeessä. Meinaan myös niistä jutella tiistaina, ja kaikki muut vaivat. Tätä menoa en jaksa olla töissä loppuun asti. Mitäs, pitääkö hakeutua kunnan lääkärille vaivojen takia vai käytäntö työlääkäriä? Joskus sanoivat mulle tyäterkkarissa, että menisi neuvolalääkärin tms vastaavan kautta enkä saanut aikaa työterkkariin....perhana!:cautious: joissain tapauksissa esim flunssa pitää taas hakeutua omalle työterkkarille...OTA NYT SELVÄÄ TÄSTÄKIN :eek: no taidan kysäistä myös tätä tiistaina, niin saapa selvyyden asiaan. Isäntä ja poika nukkuu vielä, joten taidan soittaa naapurille jos keittäisi aamukahvit (y)

Ninski84 rv 27+6
 
Moikka! :) Ninski84, mulle ainakin neuvolassa varattiin lääkäriaika, kun tulee jo kipeitä supistuksia ja olen tosi väsynyt. Ei tarvinnut muuta kautta lähteä aikoja varailemaan. Eli tosiaan, keskiviikkona tulee tuomio, jäänkö jo sairaslomalle. Olisi kyllä helpotus. Liikkuminen alkaa olla vaikeaa, enkä edes voi paljon liikkua kun alkaa supistaa. Tulee paineentunnetta ha kuukautismaisia kipuja. :( levottomien jalkojen lisäksi öiseksi vaivaksi on tullut krampit. Mies epäili johtuvan liian vähästä juomisesta, onko muilla kokemuksia? Magnesiumia syön jo maksimimäärän. Mites tuo sairaslomahomma, onko kellään kokemuksia siitä, kuinka herkästi sitä kirjoitetaan? Pelottaa että lääkäri passittaa takaisin töihin, vaikkei omasta mielestäni mun paikka siellä enää ole. :|
 
Toi on kyl kurjaa kun monesti ei helpolla määrätä sairaslomaa raskaana oleville... imhottavahan toi ois olla se n.8h töissä.jos supistelee ja särkyjä! Oon ite työtön joten siinä mielessä ehkä hyväkin just nyt, itellä selkä reistaillu että tuskin ois ollu työkuntonen .eikö neuvolasta voi saada sairaslomaa?
 
Luulen että neuvolantäti ei kirjoita saikkua, yleensä tädit tai sedät ovat hoitajia..tai voihan ne kirjoittaa varmaankin mutta vain kolmeksi päiväksi kerrallaan. Pitää kysellä tosiaan tiistaina mitä mieltä on, lääkäri käynti kun oli n. Kk sitten ja silloin kaikki hyvin,kiinteä ja kiinni. Mutta selkäsärky,supistelut, yms ei vain ota loppuakseen ja olo rupee olemaan tukala. Waawi vetää sellaista kuperkeikkaa myös välillä että sattuu, mutta se on vain hyvä juttu että pyörii ja hyörii :ROFLMAO: jaksamisia kaikille, ja toivotaan että kaikkien masuasukit pysyvät tarpeeksi kauan ns. Sisätiloissa :)
 
Neuvolassa käyty, sokerirasituksen tulokset erijepat (y) painoa tullut nyt yhteensä 9kg ja mahamitta oli 26 :) Omasta mielestä tuota painoa tarviis kyllä vähä himmata, neuvolatäti ei kyllä mtn sanonu, mutta onhan mulla tätä painoa muutenki :ninja:

Kovin on vilkas tämä tyyppi, ei tarvii ainakaa miettii että onko elossa vaiko ei, kun muutkin jo näkee liikkeet :LOL:

Äkkiäkös tässä kohta on marraskuu, tällä viikolla jo kuu vaihtuu syyskuuksi :ninja:

Laiskis & pikkukaveri rv 28+3 :love:
 
Minulla on neuvolan puolesta ollut vain yksi lääkäri. Kahdesti olen käynyt sen lisäksi neuvolalääkärillä, mutta ne ovat olleet ylimääräisiä käyntejä. Torstaina olisi taas tämmönen ylimääräinen käynti. Ja nämä siis nuiden supistelujen takia.

Nemelia ja pikkuveli rv 29+3.
 

Yhteistyössä