Marraskuun mussukat ♥ *Elokuusta marraskuuhun *

Iltaa kaikille. Neuvolassa siis käyty tänään ja hyvin oli poitsulla ja mammalla asiat. Poju hikotteli kun kuunneltiin sydänääniä ja hauskasti kuului tömähdys ääni joka hikan kohdalla. Oireiluista sen verran, että sainkin lähetteen äippäpolille ja käyn kokeilemassa akupunktiota (y) ihan mahtavaa että tällainen mahdollisuus on annettu. Ikinä en ennen ole kokeillut, mutta nyt onkin oiva mahdollisuus! Suppareihin, selkäsärkyyn sekä myös häntäluun takia. Sitten olisi mahdollista käydä kokeilemassa osteopaattiia myös toisessa paikassa joka saattaa auttaa enemmän tuohon häntäluuhun. Lääkäristä kysyin tosiaan, että pitääkö käydä nlalääkärillä vai työterkkarilla, niin on kuulemma valittavissa, mutta nla lääkärille olisi ehkä se helpoin, kun on kaikki tiedotkin ;) mutta nyt unten maille. :sleep:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa. Ei mullakaa liiemmin mitää lääkärineuvoloita ole ollut, vissiin normi käytäntö et alkupuolella yks ja loppupuolella yks jos ei mitää ihmeitä itellä ole. Mä kävin joskus 16 viikolla ja sit joskus 36 viikolla pitäs olla seuraava. Rv30 tuli täyteen viikonloppuna. :LOL::love: sieltä se loppu lähenee vaikka onhan sinne vielä ihan liian pitkästi. :ROFLMAO: olo alkaa olla tukala, kohta ei enää mihinkää taivu. Alaselkä kipuilee. Tämmöstä tänne.
Tsemppiä ja voimia kaikille ja etenkin niille jotka nyt jo kärsivät supistuksista ym.
 
Onko teilleuillr iskrny hitveetä napa kipua???!! Mulla on nyt toista kertaa iskeny semmonen kipu tohon navan vasemmalle puolen että huh huh! Ihan ku joku repis auki mut navan kohilta :eek: ja siis sattuu kunnolla!

Oli noita esikoisenkin aikaan ja kyllä sillon säikähin pahasti ,sen verta lujaa teki kipeetä... mut mistähän tuo nyt johtuu? Vatsa lihaksetko siel repeilee ja paukkuu,vai joku hermokohta halkeilee :D luojan kiitos menee ohi n.10-15min päästä...
 
Joo kuulostaa kyllä samalta tuo kipu mut mulla se tulee kummalle puolelle mahaa vaanmut navan korkeudelle. Ja se käy ihan järkyttävän kipeää ja sit yhtäkkiä loppuu. En kyllä itellä tiiä et mistä johtuu mut ärsyttävä kipu kyllä on.
 
Voi ei, mulla on menny nää keskustelut täysin ohi kun en tajunnut että joka kuukausi on eri ketju :whistle: Tulokset sokerirasituksesta tuli eilen ja paastosokerit hieman koholla :( Olen kyllä syönyt enemmän sokeria kun normaalisti, mutta muita riskitekijöitä raskausajan diabeetekseen ei ole. Tämä tuli aikamoisena shokkina, mutta pahin itkupaniikki on nyt onneksi ohi :cry:... Nyt en oikein tiedä mitä ajatella. Netin palstatkin tarjoavat semi tyhjentävää tietoa. Neuvolasta sanottiin ettei ole mitään syytä huolestua, siitä huolimatta sokereja täytyy jatkossa seurata päivittäin kotona ja pitää ruokapäiväkirjaa. Onko muille osunut sama epäonnen arpa kohdalle? (n) Täytyy lukea tämän kuun viestit tästä ketjusta läpi kunhan ehtii. Huomenna varmaan alkaa taas keskustelu uudessa paikassa? :D
 
Jatkona vielä edelliseen että painoa on itelle tullut vaan 4kg. Vointikin on suhteellisen hyvä mitä nyt toisinaan väsyttää enemmän. Pientä kremppaa on kropassa siellä sun täällä, kramppeihin ostin magnesiumvoidetta ja kauratyynyä käytän myös. Niillä olen pärjännyt tähän asti. Nyt tosin muutaman päivän on ollu yläselkä ja hartialihakset niin jumissa että päätäkin alkaa särkeä. Lisäksi vasemman puolen alaselkä ja kankku jumissa, siitä kiitoksena koko jalkaakin särkee, venyttely tai yllä mainutut apukeinot ei oo tuonu helpotusta... Hierojalle olis mukava päästä.
 
No nyt on ainkin iltalukemista jos menny ohi elokuun höpinät ;) no vaan 4kg on aika hyvin ! Mulla se on varmaan jo jotain 15kiloo! :unsure: no sen näkee tänään.mulla neuvola puoli 2.

laitan illalla uuden ketjun syyskuulle.ilmoitan sitten tänne kun se on tehty :) mut toisaalt mulle kyllä käy ihan hyvin vaik jatkettais tähän samaan ketjuun nää viimeset viikotkin mitä jälellä? Tää uus ketju kuukauden välein oli alkuperäisen ylläpitäjän luoma ,kun txtiä tuli sillon niin paljon kun oli enempi porukkaa, niin oli helpompi seurata mukana kun vaihdettiin kk välein. Nyt meitä ei montaa ole niin samapa tuo jos jatketaan tällä samalla ketjulla? Ihan miten teille sopii :)

No mullahan nuo napakivut ei loppuneetkaan kokonaan sen 10-15min päästä vaan hatkui koko yön... siis semmosena aaltomaisena kipuna,jouduin nukkumaan puolet yöstä puoliks istuma asennossa kun makuulla sattu niin hirveesti :sick: aivan hirveetä! Yöllä lun vessaankin piti niin menin ihan selkä kyyryssä ku teki ni ilkeetä :( Nyt aamulla on vähän pistellyt mutta ei oo rajottanu mitenkään tekemistä.

Rv 29+4
 
Jatketaan vain tähän samaan syssyyn, vai mitä muut on mieltä? Mulla eiliseen mennessä tullut 8kg lisää...aika samoissa mennään kun esikoisen kanssa. Hänen aikana tuli yht 13kg.
Meikäläiselle iski sitten tänään syysflunssa päälle. Kuinka ärsyttävää! Puolet työporukastakin puoli kuntoisia :( oli siis odotettavissa että myös tähän suuntaan iskee joku kaunis päivä :X3: ukko illan töissä ja poika lähti partioon illaksi niin käytänpä tilaisuuden hyväksi, makaan viltin alla karkkipussi vieressä :ROFLMAO: taidan laittaa vielä takkaan tulet sekä teetä lämmittämään, onhan nyt jo syksy. Voimia kaikille sekä paranemisia jos on muita kohtalotovereita :love:
 
Moi. En oo pitkään aikaan täällä käyny. Tänää eksyin :)
Meillä oli heinäkuussa rakenneultra ja siellä kaikki hyvin. Toista poikaa meille lupaili. Jouduin käymään supistusten tms takia äippäpolilla siitä sitten parin viikon päästä ja poikaa edelleen lupaili.
Onneksi kaikki oli hyvin ja sellasia kipuja ei sit ookkaa ollut.

Nyt oon saikella flunssan ja sen tuoman älyttömän väsymyksen takia. Vielä pitäs 7 viikkoa jaksaa töissä ja mä voisin vaan maata ja nukkua. No jospa se tästä parempaan menee levolle

Vauva ihanan aktiivinen masussa. Vaunut ja kaukalon oon hommannut. Muuta sit en. Varmaa olis hyvä alkaa.

Painoa mulle tullu viime tietojen mukaan n. 8 kiloa
Nyt en oo uskaltanut käydä kotona vaa-alla :LOL:

Mulla neuvola oli heinäkuun lopussa ja nyt vasta seuraavaks 15.9 utelu neuvolalääkäri niinku mun kaveri sanoi:LOL:
Aika pitkä väli. Mut jos sitte toisesta on vähä harvemmin käyntejä.

Hyviä vointeja ja syyspäiviä kaikille. Jenanie ja tyyppi 27+5
 
Moi!
Mun mielestä voidaan kanssa jatkaa samaa ketjua, eihän tässä enää niin paljoa ole kuitenkaan jäljellä. Vaikka voihan se olla että kirjoittelut täällä kiihtyy kun loppu alkaa häämöttää. Moni näyttää aktivoituneen viime aikoina.
Mulla oli tänään pitkästä aikaa neuvola. Kaikki hyvin, ainakin neuvolatädin mukaan. Muutamia kiloja tullut lisää viime kerrasta, eikä mun mahamitta ollut normaalia suurempi vaikka siltä on kyllä tuntunut. Mulla taitaa kaikki ylimääräinen olla tossa samassa kohtaa kun ei turvotuksiakaan ole. Sydänääniä kuunneltiin ja siellä se pikkuinen laukkaili.
Ei oikein ottanut täti kuuleviin korviin vaikka valittelin että melko tukala olo ollut välillä. Tädin mielestä mulla alkaa äippälomakin aikaisin, kun aloitan 2 viikkoa varhennettuna :LOL: no haloo se vaihtoehto kun on olemassa en ymmärrä että joku voi "kritisoida" mun valintaa lähteä hieman aiemmin, olen sen kyllä mielestäni ansainnut tällä kertaa.
Tässä raskaudessa oli jo aikasin sellainen olo että en kyllä voi olla hamaan tappiin töissä, ja tässä nyt pusken viimeisiä viikkoja. Muutenkin kun en ole saikulla juuri ollut, niin tuntuu että ihan tarpeeksi siellä töissä istuskellut.
Tänään alkoi virallisesti syksy ja samalla se pyöreä rv 30 tuli (y)
 
Moikka! :) täällä ollaan nyt sitten saikulla äitiysloman alkuun asti ennenaikaisten supistusten takia. Oon ollu kaks päivää kotona ja pää hajoaa.. Käyn vielä jotenkin ylikierroksilla, kun on ollu aiemmin pakko jaksaa. Jospa sitä kohta tajuais, että nyt saa hellittää ja ottaa rennosti aina kun siltä tuntuu. :) supistuksia edelleen joka päivä jos olen enemmän jalkojen päällä, toivottavasti tässä nyt kuitenkin loppuun asti päästäisiin! Huomenna vasta rv 29 täynnä.
Mulla ei ole lainkaan ollut tuollaisia napakipuja! Kuulostaa kyllä oudolle, onko se ihan normaalia? :D
Muita kipuja kyllä senkin edestä, iskias tekee paluuta, ylävatsan iho/lihakset olleet todella hellänä jo monta kuukautta. Yöllisistä jalkakrampeistakin jää kivat kivut jalkaan seuraavaksi päiväksi. :/
Hei joko ootte bongannu raskausarpia? Mä huomasin tänään ekat lantiolla molemmilla puolilla.. Pärjäis ilmanki..
 
Napakivuista: Jossain keskustelusta luin, että kivut johtuisivat kasvukivuista. Nahka venyy siihen malliin siitä kohti, että kipuilee.

Mulla oli myös kesällä navan kohdalla kipua. Pistin itsekin sen ensin nahan venymisen piikkiin. Lisäksi vauva potki usein siihen kohti. Vaan siihenpä pullahtikin napatyrä. Lääkäri sen tutki ja tuumasi sen olevan aika pieni vielä. Toivottavasti eri repiä enempää. Nyt mulla pullottaa navan sijaan se tyrä ja se näkyy välillä vaatteiden altakin. Ei onneksi ole enää kipeä samalla lailla, kuin kesällä.

Täällä lääkäri muuten määräsi saikulle jatkoa. Eli saikulla loppuaika ja 13.9 alkaakin äitiysloma varhennettuna. :)

Nemelia ja pikkuveli rv 30+0
 
Onko se niin että varhennettun alkanut mammaloma myös loppuu aikaisemmin,eli että on kuitenkin vain sen n 9kk? Mä mietin ja mietin kun laitoin Kelaan laput että milloinkahan sitten loppuisi. Ei sillä että sitä pystyy enää muuttamaan :cautious: masussa hikotellaan aika useasti nykyään, ja mietinkin että oletteko huomanneet esim jos kahvi voisi lisätä sitä? Päivällä jos juon kupin niin ei mene kauaa kun alkaa poksuttelemaan masussa :coffee: eli olen yrittänyt jättää päiväkahvit välistä. Uutena vaivana on myös täällä pohkeiden vetämistä. Magnesiumia syön nyt vähän yli 100%, ja vettä juon sekä käytän usein polvivillasukkia, jos auttaisi mutta kun ei. Levottomat jalat jääneet unholaan...
Jälleen kerran pitäisi suoraan sanottuna käydä kusemassa purkkiin, kun ensi viikolla käyn polilla suppareiden takia lääkärissä, ja pois suljetaan JÄLLEEN tulehdus. Purkit on kyllä tulleet tutuiksi kun joka kk viedään melkein näytettä sekä neuvolassa joka kerta myös katsotaan läpi. Hyvähän se on, mut plaaaaaah :ROFLMAO:

Ninski84 rv 28+4
 
Täällä nyt ei onneks särje pahemmin mitään, paitsi päätä... Paha nää tämmöset migreenikohtaukset kun ei raskaana saa syödä lääkkeitäkään, parasetamolilla mennään ja nehän nyt ei kauheesti auta (n) Kauheesti rupes aamulla ahistamaan kun tuli viestiä nuoremman tytön opettajalta että hän oli nyt sopinut ajan kuraattorille vaikka mun piti eilen hoitaa asia, mut en saannu migreeniltäni hoidettua ja nyt sit ahistaa kun en saannu itse hoidettua vaikka piti ja ähhh... :(

Kung-fu harjoitukset jatkuvat mahassani, on kyllä huomattavasti vilkkaampi kaveri kun nuo kaksi aikasempaa :LOL: Sanoin eilen miehelleki että heti kun toinen oppi käveleen niin hän varmaan juoksee rallia kissan kanssa täällä :ROFLMAO: Kissa kun varsinkin aamuisin ottaa kauheet rallit kun tytöt tekee lähtöä kouluun :LOL:

Laiskis & pikkukaveri rv 29+0:love:
 
Neuvolasta kans sanoivat että kasvukipuja kun noi vatsalihakset tuola venyy ,joillakin ei tuu ollenkaan niitä joillakin sit tulee tosi pahanakin ,niinkuin mulla toi yks yö :eek::sick: mäkin aloin tota tyrää pelätä,mullahan oli vauvana tyrä ja ymmärtääkseni saatta sen takia uusiutua helpommin? Mut siinä näyttää olevan nyt kaikki ainkin ulospäin kunnossa :) raskaus arpia ei oo näkyny,esikoisesta tuli ihan lopussa pari ja synnärin jälkeen toiset.mut vähällä pääsin! ja toivotavasti ei tässäkään raskaudessa tulis montaa ,vaik noi edellisetkin kyl haalistunu hyvin eikä mun elämää oo häirinny mitenkään .

Mun pitäs varaa aika sinne rv35 ultraan.koutan sille lääkärille joka viimeekskin laitto 4deellä :) muutenkin se on paras lekuri tuolta osastolta!
En neuvola käynnillä otetaan myös se joku näyte tuolt alhaalt,ja uudet verikokeet. Mut laskin et 6viikkoa siihen! Eiks nää käynnit pitäs lisääntyä loppua kohten? Eipä täs oo ku periaattees 2kk jälellä. On kyl ehkä välil turhan pitkiäkin aikoja et pääsee neuvolaan uudestaan,ellei oo joku hätä tai riskiraskaus.

Laitoin otsikkoon lisäyksen elokuusta marraskuuhun. Jos nyt syystä tai toisesta tulee älytön ruuhka täälä palstalla niin voidaan sitten tehdä uutta alotusta .
 
Hyvää huomenta. Täällä nukuttu ihan ok, mutta noi kintut vaan meinaa kramppaa enemmän tai vähemmän. Mä olen unohtanut ihan kokonaan että myös mulla on tyrä, mutta palleatyrä, sekä refluksitauti. Tyrä ei ole onneksi vaivannut, ja refluksia aiheuttaa enemmän juuri närästystä sekä pistämisen tunnetta ruokatorvessa. Lääkäri ei ole puuttunut niihin kun ei ole ollut syytä. Eli vaivoja löytyy päästä päähän tässä osoitteessa :X3:
Mun esikoinen täyttää tänään jo 12 :love: tänään hiukan herkutellaan perheen kera ja huomenna sitten tuleekin liuta poikia hulinoimaan. Tivolikin olisi kaupungissa viihdyttämässä, mutta eipä tuota poikaa kiinnosta enää pienet vehkeet :p

Ninski84 rv 28+5
 
Mulla alko aamu pohkeiden kivuilla.semmonen et meinas alkaa suonenveto mut ei sit tullukkaan mut semmost kiristävää tunnetta kyllä!

Tänään tuli rv 30 täyteen! :)
Eilen kävin ostaan jotain pientä tarviketta vaippoja,pullon,lelun ym... alan nyt vasta pikku hiljaa osteleen valmiiks noita tarvikkeita! Jotenkin kuitenkin ei ihan oo tajunnu että kohta vauva maailmassa!

Saas nähä kuinka toi esikoinen ottaa isosiskon (2v) roolin vastaan :F
 
Nyt varattu synnytystapa ultraan aika (13.10) :) ja päivä ennen neuvola aika.

Mulla jo toista päivää huonoo oloo. Ei okseta mut semmonen epämukava etova olo :alien: ja iltasin närästystä,pakko hakee jotain närästys lääkettä apteekist. Esikoisen aikaa käytin jotain galievea ym autto kyl hyvin,paitsi sit niihin jouluruoka ähkyihin,niihin ei tehonnu mikään :LOL:

Sain aivan järkyttävän suonenvetoja yks päivä! Että saa satsata siihen magnesiumin hommaamiseenkin!

Rv 30+2
 
Hyvää syyskuuta kaikille! Kauhean nopeasti hurahtanut viimeiset viikot, tuntuu ettei perässä pysy! Toisaalta ihan mukavakin vaan, koska sehän tietää sitä, että pian nähdään oman pikkuisen kanssa :love: Viimeinen kolmannes on mennyt muuten oikein mukavasti, mutta hiivatulehdus ei ota laantuakseen. Alkaa ärsyttämään, kun juuri kun luulee päässeensä siitä riesasta, niin johan se taas pomppaa esiin... En tiedä liittyisikö jotenkin siihen streptokokkiin, joka mulla alkuraskaudessa todettiin. Sehän voi sahata ees taas koko raskauden ajan. Noh, täytyypä kysyä asiasta neuvolassa, joka on loppuviikosta.

Kuinka moni teistä on ajatellut menevänsä synnytysvalmennukseen? Meillä tuo on huomenna edessä ja näin ensisynnyttäjänä pidän sitä hyödyllisenä. Toivottavasti se myös sitä on!
 
Mulla oli ekassa raskaudes myös hiiva ja ei meinannu lähtee sit millään,oli mulla melkeen koko raskauden ajan :( saatto olla muutaman päivän pois ja sit alko uudestaan! Synnytyksen jälkeen tuli kerran kunnolla niin pahana että toinen häppäreistä paisu peukalon paksuseks,en pystyny ees kävellä normaalisti :confused: sain kyl sillon ottaa tujumpia lääkkeitä niin sain sen sit kerral pois ja ei oo takas tullu sen jälkeen.Todella inhottava riesa...

Mä en mee synnytys valmennukseen ,enkä kyl ollu esikoisenkaan kanssa. En edes oikeen muista miksen mennyt? Muistan kyllä ajatelleeni sinne menoa mutta se sit vaan jäi käymättä.
 
Mullakin oli kahdessa ensimmäisessä raskaudessa jatkuva hiiva, nyt ei oo vielä ainakaan näkyny. Toisin ku silloin niin nukun nyt yleensä ilman alushousuja, jos sillä ny mtn merkitystä :giggle:

Synnytysvalmennukseen en ole menossa, enkä ole tainu käydä aikasemminkaa. Meinaan kyllä käydä synnytysosastolla tutustumassa, kun on mulle uus sairaala :)

Närästykseltä oon säästyny tänään ku päätin maata/ nojata sohvalla toisella kyljellä ku yleensä, en tiiä johtuuko siitä mutta katotaan kui jatkuu :LOL: Muuten on iltasin kyllä närästäny niin pahasti että ilman närästyslääkettä ei oo pystyny olemaan.

Mun tarviis vielä jtn pikkujuttuja, esim. vaippoja ostaa, ja oon miettiny nuota itkuhälyttimiä (meillä reilu 160m2 omakotitalo) ja sähkösiä rintapumppuja, en oo sen viisammaks vielä tullu :p

Laiskis & pikkukaveri rv29+3 :love:
 
Hyvin sopii jatkaa samaan ketjuun näitä höpinöitä. Täällä ne "repimiskivut" loppuneet mut nyt muutamana päivänä on vähän närästänyt :confused: hermot alkaa mennä näin loppuvaiheessa ku alkaa olla niin kömpelö ja raskas olo itellä ja kuitenkin vielä monta viikkoa aikaa... (n)

minä en oo vielä hirveesti mitään laittanu valmiiksi. Sänky on mut sitäkään en vielä oo petannut ja muutamia vaatteita mitä kirppareilta oon ostellu ni oon ne pessyt kaappiin valmiiksi mut muut on vielä pesemättä. Vaipat ja liivinsuojat vielä kaupassa ja sitteri ja vaunun koppa vaatehuoneessa. Kyllähän ne vielä kerkiää. :LOL: Mun on pakko jättää ne viime hetkille ku jos laitan kaiken valmiiksi jo ajoissa ni oon sit vielä hermompi loppu vaiheessa ku en jaksais oottaa enää päivääkään h-hetkeä. :ROFLMAO:
Seuraava neuvola vasta 3 viikon päästä. Mulla ollut kahessa eka raskaudessa useamman kerran hiiva mut sen jälkeen ei oo ollutkaan. Tsemppiä niille jotka joutuvat siitä kärsimään.
 
Närästykseltä ollaan tosiaan nyt säästytty kun oon nojanu toiselle kyljelle, lie miksi :LOL: Hyvin on ollut aktiivinen pikkuinen viimeset pvät, vetelee kauheita kuperkeikkoja ja kung-fu harjotuksia, aivan niin että mua sattuu :D

Koittanu käydä vähän lenkillä välillä, hieman on ankkamainen olo ku tuolla hitaasti käppäilee menemään :LOL:

Joutu siirtää neuvola-aikaa pvällä, en oikeen ymmärrä tuota miehen työnantajaa, jos pyytää tiistain vapaaksi niin miksi ihmeessä laitetaan keskiviikko vapaaksi *silmienpyöritys*. Onneks sentää sinne on vielä jokunen viikko niin neuvolassa oli vielä vapaita aikoja.
Toivottavasti nyt seuraavat neuvolakäynnit olis jo useammin ku kuukauden välein, mitä se nyt on ollut. Eihän tässä ole kuin noin 2kk jälellä..

Laiskis & pikkukaveri rv29+6 :love: Hui, huomenna paukkuu taas viikot :ninja::LOL:

Välillä sitä toivoo että olispa jo :love:
 
Heippa taas! No niin, juuri kun pääsin valittamasta hiivasta, niin nyt iski päälle vielä kunnon flunssakin! :mad: Enkä tiedä johtuuko flunssasta vai onko tässä syytä epäillä pissatulehdustakin, kun alaselkää vihloo välillä ja vain oikealta puolelta... Neuvolasta annettiin ohjeeksi hoitaa hiiva ensin alta pois ja ensi viikolla jättää vasta virtsanäyte. Liian mukavasti tässä on mennytkin, joten ilmeisesti saan nyt osani.

Synnytysvalmennuksesta sen verran, että oikeastaan ainoa tärkeä tieto oli, miten sairaalaan saavutaan. Kaikki muu oli jo "vanhaa" tietoa eli kavereilta tai neuvolasta kuultua. En silti pitänyt käyntiä turhana, tulipahan nähtyä hoitohenkilökuntaa ja myös muita odottavia pariskuntia :)

Nyt oikeastaan vaan odotellaan neuvolalääkärin tapaamista, jotta saisi tietää kokoarvion ja että onko kaikki muuten kunnossa! Hassua tosiaan, että täälläkin meidän kunnassa on vain kaksi lääkärin tapaamista. Jotenkin ensisynnyttäjänä se tuntuu todella vähältä, etenkin kun kertojen välillä on monta kuukautta.
 
Käytiin ultrassa 28+4 ja kokoarvio oli 1 kg, tasasesti kasvaa alakäyrän tuntumassa. Kokemuksena hyvin erilainen kuin esikoisen kohalla. Esikoisen kasvua seurattiin Oysissa ja katsottiin joka kerta tarkkaan kaikki rakenteet ja mitat. Nyt kääydään kaupungin sairaallla erityislääärillä ja 15 minuutissa oltiin ulkona. Katsoa nopeasti mitat ja pikkasen vilkaisi sydäntä ja aivoja "kun sattui näkymään." Kasvukontrollihan tuo vain olikin, mutta silti. :D Sitten tämä lääkäri vielä lähtiessä huikkas perään että "Tupakointiahan ei sitten kannata harrastaa." Kiitti tiedosta. :D Neuvolakortissahan on merkitty ettei miehen kanssa kumpikaan polteta.

Minulla suonenvetoihin auttaa tukisukat. Eilen en tukisukkia töihin laittanut kun menin yllättäen tuuraamaan sairastapausta ja yöllä sain 3 suonenvetoa vuorotellen, oikea pohje, vasen pohje, oikea pohje. Tukisukkien kanssa nuita tulee silloin tällöin, mutta ei näin paljon. :eek:

Saikun hakemista olen alkanut vakavasti harkitsemaan, liitoskivut on heti aktiivisemman päivän jälkeen tosi kipeät ja seisaallaan ei tarvitse kauaa olla, kun alkaa alapään suonikohjut kipeytyy.

Tuntuuko muista ettei raskaudesta voi oikein nauttia? Kun koko ajan on joku huonosti ja joku vaiva päällä. Tämä raskaus on esikoiseen verrattuna niin paljon vaivaisempi, että tympii jo enemmän kuin tarpeeksi.

Lämpöpussi ja hoitoalusta ovat vielä hankkimatta, sekä itselle imetysliivejä ja -toppeja ja liivinsuojia pitäs myös hommata.

nopnop ja sammakko 29+0
 

Yhteistyössä