Marraskuussa 2011 plussanneet!!!

Omena85, itse varasin varhaisultraan ajan ja puhelimessa vain kyseltiin viim. menkkojen alkamispäivää ja ehdottivat itse päivää, jolloin olen omien laskujeni mukaan vasta raskausviikolla 6+5. Ilmeisesti rv 5:n jälkeen sydämen syke pitäisi jo näkyä, mutta riippunee myös klinikan laitteista kuinka herkkä/tarkka/uusi on. Suosittelen, itse ainakin haluan pois tästä epätietoisuudesta että onko asukki siellä missä pitääkin =) Muutenkin koko asia muuttuu varmaan vähän konkreettisemmaksi, kun nyt ei ole juurikaan ollut mitään oireita..
 
Juu kyllä se ite varataan aika siihe varhais ultraan, ja viikkoja suositellaan (mitä olen ymmärtänyt) 7 + :) ite ainakin innolla ja toisaalta kauhulla oottelen :)(. Mulla on taas ollut tosi paljon oireita! Nännit on todella turvoksissa ja arat,sanon tissit,tajuttoman kipeät! Ihan rappusia tullessa alas tuntuu tosi pahalta, maha on tosi turvoksissa (näyttää että oisin jo rv 20+ :D..) mielialat on vähä mitä on ja vatsassa vihloo oikeen kunnolla välillä,pahaa oloa löytyy iltasin ja pönttöä on moikattu pariinkin otteeseen..plussan tosiaan sain jo kp 28/32 :)
 
Viimeksi muokattu:
Plussasin 12.11, ja vau.fi sivuston laskuri kertoo viime menkoista laskettuna että viikkoja olisi tänään 7+1 ja lasketuksi ajaksi 17.7.2012 :)

Esikoista ootan, ikää on 21. On tämä kyllä jännää ja välillä pelottavaakin. Oireita ei onneksi(?) ole sen kummempia ollut kuin väsymys ja harvoin ollut myös menkkamaisia kipuja vatsassa.

Neuvolaan en ole vielä soittanut, se taitaa olla nyt jo ajankohtaista?

Onnea muillekkin plussaukseen ja odotukseen :)
 
Heippa! Ilmoittautuisin porukkaan mukaan :)

Plussasin jo 11.11, mutta nyt sitten uskallaudun kirjottaan. Mulla oli tuossa kuudennella viikolla verenvuotoa, ja varasin hädissäni varhaisultraan aikaa, jossa käytiinkin, kun viikkoja oli 5+6. Siellä oli ollut kaksi alkiota, mutta toinen oli valitettavasti mennyt kesken, toinen näytti kuitenkin hyvinvoivalta ja oli oikeassa paikassa. Tänään käytiin uudelleen kontrollissa, kasi viikko juuri alkoi, eli 7+0, ja kovasti löi syke meidän pikkuisella

Syke kuulema näkyy ultrassa jo 6+2, mutta alkio voi olla parikin päivää nuorempi, kuin on laskettu, eikä sykettä näykkään, mutta näkyisi kuitenkin esim. seuraavana päivänä, turhaa huolta saattaa tulla, jos menee juuri tuolloin 6+2..

Ollaan toivottu vauvaa jo kolmisen vuotta, välissä olin raskaana mutta jouduttiin keskeyttään rv 16, silloinkin kaksoset, olivat niin kipeitä, ettei annettu toivoakaan.
Mutta nyt uudelleen raskaana, hieman varovaisin, mutta odottavaisin mielin <3

Ensiviikkoina oli oireina vatsa-selkä-pääsärkyä, väsymystä jne, nyt väsymys jatkuu ja pahoinvointi tuli seuraksi...mielenkiinnolla odotan, mitä joulusta tulee, kun minä vain oksentelen ja nukun, taitaa sukulaiset pian arvata :D
 
Huoh! Pitää varmaan alkaa uskomaann, että raskaana ollaan. Kävin varhaisultrassa tänään (6+6) ja siellä se möykky oli ja sydänkin sykki :) On vaan ollut niin oireeton alkuraskaus, että en oo oikeen todesta ottanut koko juttua... Nyt on taas yhtä pöllämystynyt olo kun sillon plussatessa...

Ihmeellinen on tämä ihmisen elo :)
 
Mulla on jo toinen varhaisultra maanantaina, viimeksi kun oli tosiaan se 5+6 eikä siellä vielä näkynyt sykettä, niin nyt sitten on 8+1 niin pitäisi jo näkyä, jännittää!!

Jos kaikki hyvin niin sitten ehkä uskallan jo töissä joillekin kertoa. Tänään nimittäin eka työkaveri arvasi! Vanhempi nainen, niin sanoi, että kun kasvot hehkuu! Vai muka kasvot! Turvotus tässä hehkuu! Oon joutunu jo käyttämään löysiä paitoja kun vatsa turvottaa ja housunnappiakin pitää iltapäivällä jo monesti pitää auki! |O

Mites muilla? Onko teillä jo turvotusta ja "vauvamahaa"? Toivon niin että tää pöhötys sitten lähtisi kun tulee se "oikea vauvamaha"....:whistle:

Viime viikolla mulla oli ihan törkeetä väsymystä ja kuvotusta. Nyt taas tällä viikolla oireet on heittäny häränpyllyä; kuvotusta vähemmän, närästystä enemmän ja vaihteeksi unettomuutta! WTF!? Illalla en meinaa saada unta ja sitten herään neljän-viiden aikaan aamuyöstä!.... ja seiskaksi töihin.. noh, parempi tääkin kuin se väsymys. :kieh:

Meinaan kyllä maanantaina tohtorilta kysyä voiko määrätä mitään kuvotukseen ja närästykseen. Onneksi ne sydämmen tykytykset on nyt loppunu, mulla oli leposyke nimittäin sillon rv 6 lähempänä 90! Nyt oli pudonnu normiin noin 60 :wave:
 
Minäkin tänne änkeäisin mukaan. :D

Toinen lapsi siis kyseessä ja plussasin maanantaina 28.11., joten viikkoja on kertynyt tähän mennessä vasta se 4+jtn ;) LA olisi laskurin mukaan elokuun alussa. Hui!

Kun olette muuten nyt tuosta varhaisultrasta keskustelleet, niin paljonko se suurinpiirtein maksaa? Varmaan aikalailla paikkakuntakohtainen, eikä itselläni pahemmin tarvettakaan sille olisi, kun nt-ultra on sitten kuitenkin jo joskus viikolla 12... Mielenkiinnosta lähinnä kyselen ;)

/muoks. olen päivämääristä ihan hukassa nähtävästi! :D
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä sen kuulemma naamasta näkee. Mieheni sanoi heti, ennenkun raskaustestiä tehtiin, että kyllä olet raskaana se näkyy sinusta. Täällä kanssa tätä "pöhötystä".
Vältän tiukkoja vaatteita. Kuvotus jatkuu edelleen ja noin kerran päivässä saa käydä pöntölle juttelemaan.

NuttyKitty Ole sitten tarkkana mitä tohtori sinulle määrää! Itse kärsin Refluksista johon liittýy pahoinvointia ja närästystä. Keskustelin juuri viimeksi lääkärin kanssa mikä avuksi kun tällä hetkellä osa pahoin voinnista on refluksia. Mitään resepti lääkettä närästykseen ei suositella raskauden aikana. On joitakin mistä ei ole kunnollista tietoa, itse en lähde koe kaniiniksi. Itse käytän Rennietä ja cavisconia "Lääkettä käytetään lähinnä liikahappoisuudesta johtuvaan närästykseen sekä muihin ylävatsan ja ruokatorven kipuihin ja oireisiin. "
Pahoinvointi lääkkeet taas ovat kaikki keskushermostoon vaikuttavia, Itse olen yhden tapletin primperam merkkistä pahoinvointilääkettä ottanut ja puistattaa pelkkä ajatus. Vein seuraavana päivänä tabletit takaisin apteekkiin, kun en enää ikinä halua niitä syödä. Itsellä oli aivan järkyttävät sivuvaikutukset. Lihakset nyki, levottomuus, todella voimakas ahdistus, outoja ajatuksia, pelon sekainen tunne. En halua tietää mitä olisi käynyt jos olisin ollut yksin. Teki mieli vetää veitsellä rinta auki jotta saan pahan tunteen pois sisältäni. Tuntui ettei ollut itseeni mitään kontrollia. Jos olet herkkä lääkkeille en suosittelis pahoinvointilääkkeitä. Lääkäri ei minulle edes kertonut moisista sivuvaikutuksista tai että on keskushermosto lääke.
 
Milla+2011 Ok, hyvä tietää. En tosiaan halua mitään ihmelääkkeitä. Mä kysyn sitten vaan että onko Rennie ainoa jota voi syödä närästykseen :) Mutta miestä varten pitää kysyä, kun sille ei oikeen mee perille, että ei tähän raskauteen ja sen oireisiin oikein ole lääkkeitä! Se ajattelee miehen putkiaivoilla ilmeisesti että raskaus on sairaus ja lääkäri määrää lääkkeet kaikkeen, huoh.. :D
 
minea_, Huomasin heti kun olin lähettänyt tuon viestin! Haha, aika sattumaa ;) Pitää sitten kyllä katsoa, jos oltaisiin melkein päivälleen saman lasketunkin kanssa, että voidaan vaikka vertailla niitä raskausajan tuntemuksia :D

NuttyKitty, Meidän miehillä on nähtävästi vähän samantapainen ajatusmaailma. :D Eihän tuo ymmärtänyt esikoisenkaan kohdalla sitä jatkuvaa oksentelua ja etomista. Kysyi moneen kertaan, että "Eikö tohon ny jotain hei vois ottaa - alkaa itteeki etomaan!" Eikä edelleenkään voi sietää ihan tuulesta temmattuja hermostumisia tai itkukohtauksia, joita itsekin kyllä ihmettelen aina jälkeenpäin... :D Minkäs nainen hormooneilleen mahtaa? x)

//Unohtui laittaa kiitokset helena85:lle tuosta ultramaksutiedosta! Mitä nyt itse selailin, niin saattaa olla se satakin euroa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikille! Täällä kirjoittelee 29v neljän lapsen äiti. Yllärivauva ilmoitteli itsestään ja plussasin kolme päivää sitten. Ihan iloisella mielellä, vaikka lapsiluvun piti olla jo täynnä=) laskurin mukaan la 3.8.

Jatkuva nälkä vaivaa, samoin palelu ja hikoilu vuoron perään. Muita oireita ei vielä ole. Kauhulla odotan pahoinvointia alkavaksi.

Onnea kaikille plussanneille!
 
  • Tykkää
Reactions: Tampsu ja Omena85
Uusi tulokas.

Hei olen täällä uusi ja liittyisin mielelläni keskusteluunne.

Ajattelin liittyä tänne myös siksi, sillä minulle raskaus oli täysin suunnittelematon ja tuli ihan yllätyksenä.
Olisi ihanaa päästä vaihtamaan kokemuksia ja kuulla muiden kuulumisia. Raskaus nyt viikolla 8+3, ja riskiraskaudesta kyse, joten en halua vielä monelle ystävälle asiasta puhua.Ajattelin odottaa tuonne viikkoon 12. Miten te muut, oletteko kertonut läheisillenne raskaudestanne? Kuitenkin koen tärkeänä kuulla raskaus ajan kokemuksia ja päästä purkamaan myös omia tunteitani siksi tulin tänne keskustelupalstalle

Ensimmäinen ultra oli tiistaina ja raskaus 8+1 viikolla. Minulla siis ei todellakaan suunniteltu raskaus, e-pillerit petti pitkän antibiottikuurin takia. Kaikesta huolimatta kuitenkin nyt odotamme innolla uutta perheen jäsentä.
Teillä aika monella oli myös huonoa oloa ollut. Itsellä raskaus huomattiin noin viikko sitten, kun jatkuvaa pahaa oloa ja oksentelua oli kestänyt reilun viikon.

Minulla raskaus on riskiraskaus, sillä kohdustani on löytynyt väliseinä ja myös oma perussairauteni astma ja sen lääkitykset tuo oman haasteensa odottamattomaan raskauteen.
Kyselisinkin että onko täällä kohtalo tovereita? Jolla olisi raskaus joko ehkäsyn kanssa tullut, tai kokemuksia kohdunväliseinästä. Kaikki info ja tuki tulee tarpeeseen.

Onnea ja tsemppiä kaikille plussanneille =)

Hei SUSANNI: Saako kysellä kun tossa viestissäsi laitois että teille tulossa ylläri vauva. Itsellä siis sama tilanne. Mietin että onko liian arva aihe kysyämiten yllätys pääsi syntymään? =)
Minulla siis ehkäsypillerit ollut käytössä ja en ole unohtanut ottaa pillerin pilleriä. Muutenkin olen ottanut ne säännöllisesti maks 2 tunnin heittoa ollut. Minnulle lääkäri epäili että pienokainen olisi saanut alkunsa kun viisaudenhampaan poiston takia jouduin syömään kuukauden antibiottikuurin, tämä kuulemma olisi vaikuttanut ehkäisytehoon.
Miltä sinusta tuntui kun teit testin ja näyttikin yllätykseksi plussaa?
Itse olin hämilläni, ja uskoin tuloksen vasta kolmannen testin jälkeen.
 
Onnittelut taas kaikille uusille plussalaisille! :)

Mulla ei muuten oo turvotusta mutta iltaisin ilmestyy sellanen pömppömaha, kova ja pinkeä :) Ja rinnat on tällä viikolla muuttunu entistä aremmiksi ja tuntuu että on varmaan kasvanutkin, ainakin tuntuu sellasilta "täysiltä", hehee.

Ja vaikka ei varsinaista kuvotusta oo ollu missään vaiheessa niin suuresti rakastamani kaalilaatikko ei vaan kerta kaikkiaan mennyt alas. Samoin kahvia en oo juonu kahteen päivään, ei vaan tee mieli.

Ens keskiviikkona olis varhaisultra myös mulla Mehiläisessä, jolloin eletään rv 8+5. Siirsin sitä aikaa siis parilla viikolla eteenpäin silloin ettei tule turha käynti. Jännittää kyllä jo nyt aika kovaa...
 
pahoinvointia ei vielä oo mulla mutta joku muukin kirjoitti tuosta sydämen tykytyksestä. Ihan hirveetä. Ekankin raskauden aikana oli sitä. Myös aivan hirvittävä väsy on ollut ja sitten eilen yskin ja voi että kun tuli mahaan aivan kamala vihlaisu. Alaselkä on myös ollut kipeä ja oonkin tässä murehtinut että meneekö kesken mutta kait se on sitten ihan normaalia kaikenlainen jomotus :) mula eka neuvola on 22.12 silloin on 8+2 vkot ja voivotaan että kaikki ok ultrassa. Tääläpäin ultrataan jo ekalla neuvolakäynnillä mutta se ultra on joku vanha romu että siitä ny just jonkun rusinan erottaa :D
 
ludmilla, minulla oli muutama pv sitten samaa sydämentykytystä ja pikku slaagin meinasin saada, kun en tiennyt ollenkaan että alkuraskauteen voi liittyä tuotakin. Ihan kuin olisi vielä närästänyt samaan aikaan kun tuntui että pumppu tulee ruokatorvea pitkin ylös... Ihan käsittämätön fiilis, onneksi meni pian ohi!

Onko täällä kellään ollut haalean ruskeaa/beigeä tiputtelua? Minulla on nyt kolmatta päivää pientä, siis tosi pientä tiputtelua. Tänään olen omien laskujeni mukaan rv5 ja jos menkat olisivat tulleet viime vk:lla, niin nyt loppumaan päin. Voisikohan tuo olla kuivunutta/vanhaa verta vai pitäisköhän jo huolestua? Muina oireina kauhea väsymys ja välillä nippailee enimmäkseen masun oikealta puolelta.. Varhaisultra muutaman vk:n päästä, vähän kyllä jo huolestuttaa..
 
Lupu80, ite soitin päivystykseen juuri muutama ilta sitte, kun maha oli oikeelta puolelta niin pirun kipee niin sairaanhoitaja rauhoitteli että varmaan on ihan normaalia, varsinki sillon ku menkkojen pitäis alkaa. et ens kuussa saattaa samaan aikaan tuntua sit toisella puolella jne. Tosta vuodosta en osaa sanoa, mut jos on niukkaa nii tuskin mitään huolta. Yhdynnät saattaa aiheuttaa, ku verisuonet on jotenki arempia niin tulee helposti vuotoa tai sit just ne on noi "menkat" eikä mitään vakavaa... :) Mulla näitä kipuja on nyt ollu, helpottanu tosin onneks :) mut kuulemma kivut kuuluu joillakin asiaan, kaveri on 7. kuulla raskaana ja sano et sillä varsinki alussa oli usein kipuja.
 
Pahoinvoinnin kanssa tappelua, muutamia kertoja pöntön halausta, kauhistuttaa jo tää töihin meno, että kuinka siitä oikeen selviää :( Iltahukia pukkais. Mulla ei oo varsinaista aikaa vuorokaudesta, milloin tuo etova olo piinais, vaan tasapuolisesti se piinaa 24/7. Aamuyöstä juoksin vessaan jutteleen mukavia pöntön kanssa ja nyt tunti sitten sama homma.

Mä olen niin huonovointinen, että kotihommat on jäänyt kyllä kaikki miehelle viimesen viikon ajan. Töistä kun pääsee, on pakko mennä maate, on väsynyt ja kuvottava olo, oli sitten illassa tai aamussa. Jos on ilta, aamu menee lepäillessä ja toivoessa, että huono olo jo hellittäs. Mies on siis meillä tehnyt kaikki siivouksesta perheen ruokintaan. Onneks on ymmärtäväinen eikä oo pitänyt pahana ollenkaan, on jopa keskellä yötä käynyt tekeen jotain pikku purtavaakin, siinä toivossa, että helpottas tota etovaa oloa. Ihana mies kaikin puolin :heart:
 
Hei TYTTÖNEN87: Lopetin ehkäisypillerit jokunen kuukausi sitten niiden sopimattomuuden takia, mies oli menossa pistämään "piuhat poikki" ja sillä aikaa oli tarkoitus pärjätä kumien avulla.
No viimekuussa oli sitten pari huolimatonta kertaa... ja siitä sai raskaus alkunsa. Eihän se sinällään mikään yllätys ole että raskaaksi voi tulla mutta kun kokemusta on siitäkin että niitä lapsia saa tekemällä tehdä, niin enpä ihan heti uskonut että olisin raskaana. Eikä tosiaan ollut enään tarkoitus lisää lapsia hankkia.

Tein testin heti samana päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ja kyllähän se kaksi viivaa aika järkytys oli. Kädet tärisi vielä pitkään sen jälkeen. Sitten aloin miettiä, että mitäs nyt...? Aika pian kuitenkin tajusin ettei keskeyttäminen ole vaihtoehto, voisin katua sitä myöhemmin, lastani tuskin katuisin.

Riskejä on tässä raskaudessa. Sen lisäksi että on monta sektiota takana niin minulla on myös perussairaus ja säännöllinen lääkitys joka voi vaikuttaa vauvaan. Mutta näillä mennään, ja toivotaan että kaikki käy parhain päin :)
 
Onnea kaikille uusille plussanneille!!

Täällä päädyttiin siihen että maltetaan odotella siihen np ultraan asti, eli ei sinne varhaisultraan tällä erää taideta mennä. Kovastihan se toisaalta kiinnostaisi mutta sitten taas kun mitään varsinaista syytä sitä varailla ei ole ja tuo rahatilanne on mikä on niin parempi näin. Vielä joutuu odottamaan mutta eiköhän se sitten palkitse. :)

Tänään ollut taas aika pahoinvointia täynnä oleva päivä ja vatsaa kipristellyt oikein urakalla. Minulle tosin on gynekologi kerran sanonut että minulla on pieni kohtu joten kait se nyt sitten urakalla kasvaa :D
 
Susanni:
Todella kiva kuulla "kohtalontovereista." Sinulla pitkälle saman tyylinent ilanne kuin minulla. Tosin minulla ei aikaisempia se4ktioita tai raskauksia. Olen myös todennut että lääkitykselle ja perussairaudelleni en voi mitään, niillä mennään mitä on ja katsotaan mihin päästään.
Meille myöskään tuo keskeytys ei ollut vaihtoehto, sillä uskon että katuisin sitä myöhämmin.
Kuinka usein joudut nyt käymään lääkärissä sairautesi takia?
Itse käsitin lääkärin puheista että minulla tulee 7kk olemaan yhtä lääkärissä ravaamista, mutta kai se kestää =)
Miten aikaisemmat sektiosi sujuivat, olivatko ne ihan suunniteltuja?
 

Yhteistyössä