*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

SUKLAAPÄHKINÄN TERKKUJA...lapsivesi vähissä,odottelee tipanlaittoa ja saliin pääsyä. vauvalla kaikki hyvin, mut haluavat käynnistää. painoarvioo vauvalla 3200g. kovasti jännittää!!

toivottelen tsemppiä suklaapähkinälle!!

voi vitsi omasta koitoksesta maanantaina jo kuukausi...huokaus..
 
Muualle paljon onnea pikkuisesta :heart:

Täällä ollaan ison mahan kanssa, eikä mitään näytä tapahtuvan :(

Mun piti tänään tilata aika yliaikaiskontrolliin, niin eikös se p*#¤%leen ajanvaraus loppunut klo 11 ja minä yritin soittaa joskus 11.15 sinne :kieh: Jäi sitten tilaaminen maanantaille...

Kovastihan tämä siltä näyttää, että käynnistykseen mennään, kun ei lenkkeily, sauna tai siivous vaikuta yhtään mitään :eek: Eilenkin saunoin oikein pitkään ja hartaasti, mutta tuloksena 0 supistusta :headwall:

minnihiiri rv 41+0
 
maminalle pikasta paranemista :hug: . Aika hurjia oireita tommosesta tulee.

Muualle paljon onnea nyytistä :flower:

Huh,kyllä aika rientää jos manhiksenki vauva tulee jo kuukauden!

Kyllä tässä ite välillä haikeena lukee viellä kasassa olevien kirjotuksia.Ikävä mahaa ja sit taas toisaalta ei...

Suklaapahkinalle onnea koitokseen.
 
moi taas!

Onnea Muua pikkuisesta tyttölapsesta!!!

Täällä alkaa pikkuhiljaa olo paranemaan.. Tuntuu vaan hassulta vetää naamariin 3 eri lääkettä kolmesti päivässä, ja siihen vielä päälle napapiikit..:)
Pamppis, ilmeisesti miun ei tarvi mennä enää enne jälkitarkastusta mihinkää näytille ellei vaivat tuu antibioottikuurin jälkee takas.
Jännää vaan etten oo tuntenut cytotecien jälkee yhtää supisteluita vaikka sanottii et niiden pitäis aiheuttaa ihan kipeitäkin supistuksia.. no toivotaan että tulee kaikki palaset ulos.

tytöt hei:) kokeilkaapa sellasta ettette pariin päivään touhuis juur mitää ettekä kävis saunassa. nämä ohjeet toimi miusta miun kohalla paremmin kuin se 'huhkiminen' ;)

Limatulpasta synnytykseen-- miulla tuli limavuotoa vähäsen jo 36+ alkaen (sillon tällön).. Sit joku 3-4pv ennen synnytystä alko tulla runsaammin, ja sit lopulta synnytyksen käynnistyttyä kotona tuli hirveesti limaa että holahti, ja siihen oli sekottunut vähän verta. Ja se aiemmin kuvailemani vahaklöntistä tais mennä päivä synnytykseen(?)

nyt täytyy ruveta suunnittelemaan vauvapuolelle pinoa. kirjoteltasko sielläkin aluks ainakin kuukausipinoissa??
 
mamina:eek:isko myös että miten syntyi..käynnistys,itsekseen yms?
ja mulla nyt toka päivä kun en oikeestaan puuhaa mitään,oon tytön kanssa kotosalla.ja jos tää tuottaa tulosta niin hittolainen.

Täällä ompi tossa 10 aikaan alkanut tulla ensin jämäköitä harkkareita,sitten 2 aikoihin on alkanut tulla hieman kipeempiä suppareita n.15-20min välein.Saa nähdä innostuuko tää tästä vai laantuuko ajallaan.Alaselkää on alkanut särkemään vähän väliä.

Mä taidan suunnata sapuskan laittoon ja jatkaa vielä hieman tota mun ompelu operaatiota.
Muutama kaveri jo pelotteli sillä että niillä syntyi samana päivänä kun alkoi ekan kerran tulppaa irtoilemaan :eek:
 
HEIPPA!

Täälläkin vihdoin päästään koneelle.. oli tuo muutto välissä ja nettipimento reilun viikon.

OnnenOmena viestittikin, että poika syntyi 27.11. Tässä tapahtumia..

Aamulla heräsin 05.00 supisteluihin, jotka ei olleet kipeitä, mut tuli viiden minuutin välein. Kuuden aikaan supistukset alkoivat tuntumaan myös selässä, mut väli harveni 10-15 minuuttiin.. niitä kesti reilun tunnin ja sit ne alkoi hiipumaan.. Ehdin soittaa synnärille, että ollaanko kauan kotona, kun minulla oli se streptokokki plussalla. Sanoivat että tulkaa käymään, katsotaan tilanne. Mentiin sairaalaan noin 10 maissa, supistuksia oli silloin tällöin. Laitettiin käyrään, tunnin ajalle tuli vain kaksi supistusta. Kohdunsuu 3-4cm auki. Todettiin että synnytys ei ole käynnissä, mut lääkäri katsoo vielä. Lääkäri tutki noin klo 12 maissa ja sanoi, että jos vain saleissa olisi tilaa, niin otettaisiin sisälle ja käynnistettäisiin synnytys kalvojen puhkaisulla, mutta kun kaikki oli täynnä. Kaksi vaihtoehtoa, kotiin odottelee ja aamulla soittaa uudelleen et onko salissa tilaa tai osastolle odottelee, jolloin he soittavat sinne kun on tilaa. Menin sit osastolle toiveena että sinne pääsisi nopeampaa. Olin osastolla pari tuntia kun tulivat hakemaan. Salissa olin 15.30 ja kalvot puhkaistiin. Supistukset alkoivat 15.40. Siinä sit kärvisteltiin, viiden maissa lääkäri kävi laittamassa kohdunkaulan puudutteen, joka helpottikin pahimmat tuskat vajaan tunnin ajaksi. Kuuden aikaan uusinta, joka ei auttanut kuin vartin. Siihen sitten lisäksi otin ilokaasun, joka rentoutti mukavasti ja vauva laskeutui alaspäin. Seitsemältä karsee ponnistamisen tarve, ja seitsemän minuutin ponnistamisen jälkeen poika oli syntynyt. Kokoa tosiaan oli reippaanlaisesti, 4660g ja 52cm, pipo oli 37cm. Kyllä sen tunsikin.. Onneks en tiennyt etukäteen, kuinka iso mies sieltä on tulossa, olisi pelottanut kyllä huomattavasti enemmän. Mutta ihanan kätilön avustuksella ponnistettiin varovaisesti ja mitään repeämiä ei tullut eikä tikkejä tarvinnut. Sairaalassa oltiin to-su, sokerit tippui kans vähän alemmas, niin niitä seurattiin ylimääräinen päivä. Mut nyt poika syö hyvin ja on tosi rauhallinen ja helppohoitoinen. Ja tissiä odotellaan nytkin.. :)

SUPPAREITA TEILLE KAIKILLE VIELÄ KOKONAISENA OLEVILLE JA ONNITTELUT TÄSSÄ VÄLISSÄ VAUVAN SAANEILLE !! :heart: :heart: :heart:

marrasvauva ja poika 8vrk
 
Voe mamskeli, ajattelin jo että sinä pääset tositoimiin! :/ Noh, jos se limatulppa nyt olis merkki jostain!

Täällä ei ole semmostakaan näkynyt, ei piirun vertaa! Esikoisesta se tuli jo reilu pari viikkoa ennen synnytystä! Semmonen 'kananmuna' siis..

Tänään harkitsin vakavasti, että en näiden seinien sisäpuolelta mihinkään liiku enneks tää ipana on ulkona! Käytiin näet kaupassa, ni eiks joka hyllyvälissä ole joku tuttu. Ja jokaisella tietysti sama kysymys: "Miten voit vielä olla kokonaisena!!!". Mutta eihän tää vasta ole kun viikon yli la:n, saattaahan tässä vielä viikko vierähtää! :whistle: Miksei vois olla niin, että raskaus kestäs tasantarkkaan sen 40rv ja vaavi putkahtas ulos just sinä päivänä! Olis kaikkien asioiden järjestäminenkin paljon helpompaa! =)

Ponnistelemisiin! :D Ei tässä oikein enää muutakaan voi sanoa.. Tämä täti jatkaa nyt neulomista! Jos tää raskaus kestää vielä 7 päivää, niin viikon päästä miulla on 8 myssyä! Niitä on nyt tullu 2 päivän aikana tehtyä 2 kpl... Aattelin et teen samalla kavereiden vauvoille. Mutta kun ei tiedä tuleeko niistä tyttöjä vai poikia, ni täytyy tehdä kahden värisiä..
 
HEIPS!

Tässä vielä pari linkkiä vauvan kuviin.. en osaa tänne liittää..

http://www.aijaa.com/v.php?i=3198429.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=3198425.jpg

HURJASTI SUPPAREITA TEILLE JÄLJELLÄ OLEVILLE VIELÄ KERRAN.. JOSPA ENSI YÖNÄ...
 
LEP
Meille syntyi ihana pieni tyttönen 3.12 klo 8.21, painoa 3370g ja pituutta 49cm. :heart: Tyttö päätti syntyä rv40+4 ja nopeesti.

Illalla vähän ennen klo 23 meni vedet ja lähdettiin sairaalaa kohti. Supistuksia ei ollut vielä minläänlaisia, mutta joskus kolmen aikaan yöllä alkoi supistella 3-4min välein jolloin kanavaa oli vielä alussa sen 3cm ja paikat kiinni. Klo 6.00 paikat olivat auenneet vasta vajaan sentin ja siitä se sitten lähtikin sellainen avautumisvaihe käyntiin mikä otti koville ja puudutuksia ei ehtinyt saamaan mitään. Eli klo7.45 olin jo avautunut 10cm ja sai alkaa ponnistelemaan omaan tahtiin. Klo 8.21 sitten meidän tyttö parkaisi! :D Hurjaa oli nopeus ja sitä ihmetteli kätilöt sekä lääkäritkin, kun ensisynnyttäjä kyseessä vielä. Istukka ei irronnut yksin ollenkaan, vaan jouduin leikkaussaliin nukutettavaksi ja istukka kaavittiin käsin pois. :| Lääkäri epäili, että kohtu joutui jonkinlaiseen shokkiin kun ensimmäinen synnytys ja niin nopeasti mennyt, ettei tajunnut irrottaa istukkaa sitten.

Paljon tsemppiä, että loputkin pääsette pian synnyttää!! :eek:
 
huomenia :wave: ..jaahans mie koitan kans tehä jonku loitsun tahi voodoon ,et loputkin meitin palstalaisista pääsis ite äksöniin synnärille :hug: ..ja ihanat vaav-onnittelut taas kaikille pikkuihmeen saajille!! :heart: ..voi pessu mamina tuot sun kokemaas.mun iso-siskolle kävi ihan samoin,paitti et hänet jouduttiin kaapia kahesti :/ mut pikaista paranemista!! :hug: ..hirviä miten aika rientää,pikkumaahinen onpi tänään neliviikkonen :heart: ..ja nyt on saatu jo rytmiäkin tähän arkeen ja opittu nukkuun öitä,kun se alussa oli et päivät nukutaan ja yöt hengataan :) jep..itsenäisyyspäivän hali kaikille!!
 
Hei!
Meille syntyi poikavauva 30.11.08 (rv 40+3) erinäisten vaiheiden jälkeen lopulta kiireellisenä sektiona nukutuksessa. Pituutta oli 50 cm, paino 3790 g ja pipa 35 cm. eilen illalla päästiin kotiin, poika voi hyvin, mutta äiti parantelee pitkää sektiohaavaa...

T: Äitikkä78 ja poika 6 vrk
 
Huomenia

Täällä on hetki aikaa pyörähtää netissä, kun tuhina-toukka vielä nukuksii! :)

Paljon Onnea Vauvaantuneille :heart: Ei ole montaa masukasta enää.. :D Hienoa!
Kovasti Voimia Vielä Vauvamasua Kantaville! :D

Meillä on kivasti arki alkanu sujumaan.. tässä on kohta viikon päivät oltu kotona.. ja alkaa jo hahmottua jonkinmoinen rytmikin! :) Maitoa tulee niin hyvin, että aamusta saanu ihan pumppailla enimpiä pois.. ku ei poika yöuniltaan heräile niin tiheästi syömään.. viime yönäki mentiin käytännössä yhdellä syötöllä. 24 alettiin nukkua, ja heräs 4.45 syömään.. ja seuraavan kerran kello olikin jo 8.. että ihan kivasti antaa nukkua. Pikku-ukolla riittää unta pidemmälle, ku mulla.. tonne se jäi vielä nukkumaan.. ja minä lähdin jo alakertaan touhuilemaan aamupalajuttuja ja pyykitkin täytyis taas viikata kaappiin. :)

Eilen tosiaan käytiin vähän kauppakeskuksellakin ostoksilla.. hienosti meni reissu, mitä nyt sitten lopussa meinas äidille enemmän tulla hätä, kun pojalle.. kun alko nälkä olla pojalla ja pahaa teki, kun toinen itkuskeli hetkisen, ennen kuin kotiin päästiin. Tosin automatkalla lähti taju pois ihan ku nappulasta.. Saman tien kun laitettiin istuimeen, niin alko uni maittaa. :) Tänään oliskin sitten taas kylpypäivä.. pääsee ukko läträilemään! :D

Nyt vois nostaa pepun penkistä, ja alkaa aamupalaa tehdä jos meinaa ehtiä taas saada aikaseks, ennen ku tarvii lähteä vaipan vaihtoon ja pikku-ukkelin noutoon! :)

Mecu&Tuhina-Toukka 9vrk
 
marrasvauva Ompa suloinen poitsu! :D

Muutama uusi kuva Tuhina-Toukasta
Muutama linkki uusiin kuviin:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=MeCu_&image_id=94389636 (HYMY-Poika)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=MeCu_&image_id=94412741 (Killisimmu)
 
Onnea LEP ja Äitikkä78 pikkuisista :heart:

Tomeran näköinen poika Marrasvauva, ihana :heart:

Marrasvaavillakin on ihana pikkuinen :heart:

Täällä siis edelleen ollaan ja yhdessä koossa :eek:

Mä olen yrittänyt suostutella pikkuista, että tänään olis erittäin hyvä päivä syntyä, liputuspäivä ja kaikkea :whistle: Mutta luulen, että taitaa olla niin itsepäinen neitonen tuolla masussa, ettei sitä paljon äidin suostuttelut kiinnosta :LOL:
 
LEP ja Äitikkä, ONNEA!!! :flower: :flower:

Minä täällä edelleen.. Nää viikonlopun ilmottautumiset menee aina vähän myöhäsemmäksi, kun nää aamut on ihan erilaisia ku arkena.

Mutta nyt on aamupäivän ulkoilut hoidettu ja murkinaa pitäis kohta ruveta suunnittelemaan.

See You! :wave:
 
Täällä vielä kasassa ollaan. Eilen oli käynti ä-polilla, mutta takaisinhan laittoivat. :headwall: Lääkäri teki kyllä todella kovakouraisen sisätutkimuksen. Hampaat irvessä makasin siinä pöydällä. :kieh: Muutama tunti käsittelystä tuli JÄRKYTTÄVÄN kokoinen verilimahyytelö housuun ja pönttöön. :x Ilmeisesti limatulppa irtosi lääkärin käsittelyn ansiosta. :D Nyt on tullut vielä joka vessareissulla lohihyytelöä. :LOL: Onko muilla saanut lääkäri tämmöistä aikaan? Äitini oli jo aivan varma, että vauva syntyy yön aikana, mutta eipä merkkiäkään siitä. :whistle: Vähän on masu kipuillu, mutta ei supistellu. Vauvan kooksi arvioitiin 4060g. Kasvaa vähän keskikäyrän yläpuolella, mutta lääkäri sanoi, että johtuu enemminkin pituudesta eikä ympärysmitasta. Jee meille tulee joku käärme! :LOL: :LOL:
Voiskohan tuota synnytystä vauhdittaa nyt millään, kun limatulppakin irtosi noin ärhäkästi? :whistle: :D

Tiistaina menen uudestaan, jos ei itsestään mitään tapahdu. Saa nähdä käynnistävätkö silloinkaan. Eilen sanoivat vain, että tällä vauvalla ei ole vielä mitään kiirettä pois. Istukka kunnossa, lapsivettä hyvin ja napanuorassa virtauksetkin hyvät. Meinasin sanoa, että äitillä alkaa olla jo kiire. :LOL:


Hyvää itsepäisyyspäivää! :D



~~NinniNuppunen ja joulukinkku rv 41+3 :heart: ~~
 

Yhteistyössä