*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

tuli tässä mieleen..et perustettaisko tonne kerho puolelle oma porukka????
olis mukavampi laittaa vauvan kuvia ja nimetkin ristiäisten jälkeen, kun ei olis kaikille "julkista"...
olisko MAMINA halukas kerhon perustaja?

manhis ja poju, joka sai eilen nimen :D
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja manhis:
tuli tässä mieleen..et perustettaisko tonne kerho puolelle oma porukka????
olis mukavampi laittaa vauvan kuvia ja nimetkin ristiäisten jälkeen, kun ei olis kaikille "julkista"...
olisko MAMINA halukas kerhon perustaja?

manhis ja poju, joka sai eilen nimen :D
Hyvä idea! :D Minusta olisi ainakin ihanaa jakaa kuulumisia ja saada niitä vinkkejä vauva-arkeen myös saman ikäisten vauvojen äiteiltä. Maminaa ei ole tainnut vaan nyt juuri näkyä täällä... Vauva pitää sielläkin varmaan kiireisenä. :p

Onko pienet vaavat yleensä kovia nukkumaan tissillä? :ashamed: Kun tuo meidän ipana aina ensin hetken imuttelee ja sitten lähtee ihan taju kankaalle, vähän ajan päästä taas herää ja muutama imaisu, sit taas kroooh...

LEP ja napero 5vrk :heart:
 
Täällä ollaan edelleen yhdessä koossa :eek:

Eikä edelleenkään mitään merkkejä, tulis nyt edes muutaman supistus, mutta kun ei niin yhtään mitään :kieh:

Pamppis, en mä ainakaan ole huomannut, että tekisin jotain eritavalla nyt loppuaikoina kuin aikaisemmin :) Eniten mua rassaa nykyisin se kun lähden kaupungille, että entäs jos lapsivedet tulee jossain keskellä kauppaa tai katua, olis kyllä vähän noloa :ashamed:

Tänään olis siis taas neuvola :eek: Viime viikolla kyllä vannoin terkkarille että tällä viikolla en enää tule, mutta kai se on taas sinne raahauduttava... Ja keskiviikkona on sitten yliaikaiskontrolli, toivottavasti saan sitten jo jäädä osastolle, en enää millään jaksais kituutella näitä viimeisiä päiviä :saint:
 
Voi herranen aika sentään!!!Noi vanhemmat muksut on muuttunu ihan mahottomiks....Aamusta alkaa kauhee tappelu ja jatku aina iltaan asti. Eilen teki mieli lukita ne vaikka kellariin tai jonneki!!! Eikä mee perille sekään että ei saa huutaa ylimäärästä ku vauva nukkuu. Se oli kuulemma alkanu silloin kun mä olin sairaalassa. Toivottavasti toi ny loppuu piakkoin tai mä tuun hulluks!

Poika nukahtaa vasta kello 22-23 oli se sitte nukkunu päikkärit tai ei. Sen kanssa saa joka perhanan ilta taistella. Eilen mulla meni ihan tot. hermot, niin mä annoin sen vaan olla sitte ja menin itte kattomaan telkkua. Ukkokaan ei tajua et sänkyyn mennään nukkumaan, vaan se antaa pojan otta sinne kasan nalleja ja muuta tavaraa... V***u mikä idiootti, ja mä oon sitte se joka asettaa ne rajat ja poika itke ja huutaa isän perään...PRKL :kieh: |O

Muuten menee kyl ihan hyvin :D

Jännä ja Vaavi 7,5 vrk
 
PamppisMullakin tulee jotain tommosia puuhailuja tehtyä.Esim. viime viikolla mulla jäi verhojen ompelu kesken,kun kone veti koko ajan alalankaa sotkuun ja kyllästyin purkamaan.Niin normaalisti olisin jättäny koneen pöydälle odottamaan seuraavaa päivää,tällä kertaa siivosin kaikki kiltisti pois.JOS VAIKKA OLIS TULLU LÄHTÖ :D
Mutta ei sekään auttanut,eikä varmaankaan toi isoilla kirjaimilla kirjottelukaan.

Kohta meinasin kaivella koneen taas kaapista ja jatkaa verhojen tekoa,olis sitten ne jouluverhot ommeltu valmiiks.Hirvee homma vaan kun teen ylä- ja alakapan,niin sitä surruttelua tulee aikalailla.Pöytäliinan sain onneks viime viikolla laitettua kuntoon,siinä nyt ei ollutkaan kun ne päädyt vaan.
Onkos ketkä alottaneet joulupuuhia??Vai ollaanko me "mahakkaat" enää ainoat joilla on vielä omaa aikaa?? ;)
Tosiaan joulu lähestyy ja pitäis alkaa valmistelemaan noita joululaatikoita valmiiksi.

Tytöllä on huomena tarhassa joulujuhlat ja jostain kumman syystä silitin hänelle jo eilen mekon valmiiks.Ilmotin miehelle missä mekko roikkuu,laitoin sukkahousut viereen yms..jos vaikka mulla onkin jotain muita hommia sillon :|

mamskeli ja kössi 41+3
 
Moi vaan,

minä ja maha ilmottautuu! Täällä vielä ollaan.. tuomiopäivään asti lienee! :eek:

Tänään olis vipo neuvola täälläkin ja sit sais sairaalaan tilailla käynnistysaikaa perjantaille. Täällä ne käynnistelee tasan viikoilla 42+0, kun kuulemma ei ole riittävän hyviä laitteita, että pystyttäs olee varmoja et vauvalla on senkin jälkeen masussa kaikki hyvin. Tai ainakin tommosen selityksen viimeeks sain.

Juu, meillä ainakin on joulupuuhia tehty usempi viikko.. :D Ja vielä jatkuu.. Miusta on niin mukava 'tussata' kaikkee. Meinasin jo, et jos oisin pienen tonttupuvunkin ommellu, mutta katotaas eka et minkä kokonen toi tulokas nyt on. Ettei tulis pikkutontulle liian kiree puku! :LOL: Tosin enpäs tota vielä tiedä kestääks takamus miten nopeesti istumista, et minkä ajan päästä siihen koneen ääreen vois kuvitella istuvansa.

Laatikoista.. Imellettyä perunalaatikkoa tossa jo pari viikkosa sitten teinkin satsin, kun se on niin sairaan hyvää! Tein sen verran enemmän, että puolet vippasin pakkaseen. Siellä se on enää uuniinlaittoa vaille. Sen kun on niin mukamas suuritöinen kaikkine alkuvalmisteluineen, niin ajattelin, että noin pääsee helpommalla.

Kurkku on vieläkin kipee, mutta toivottavasti nyt jo helpottumaan päin. Ainakin ennen perjantaita (ja suurta koitosta) toivoisin olevani täysin kunnossa! Mikä ettei et tänäänki ois hyvä päivä syntyä.. Kun miettii päivämäärää sos.turvatunnuksessa 081208! =) Mut taitaap jäädä haaveeks. Ja perjantai olis sit 121208. Näinä välipäivinä ei sovi syntyä! :D

Joo, nyt alkaa olla juttujen laatu semmonen, että taidan ypätä neidin viereen päiväunille. Sit pirtsakkana neuvolaan! Mulla on päivän vipo aika!

Pamppis 41+3
 
Hyvä idea tuo kerhohomma. Miten se sit niinkö toimii? Onks kellää tietoo??? :ashamed: Tyhmänä taas kyselen.

Tuli tässä taas mieleen että täytyy taas kiitellä maminaa että olet jaksanut päivitellä näitä sivuja! Kiitos ja kumarrus sulle!

Joulusta...kukaan ei oo viel puhunu mulle suunnitelmistaan mitään. pidän suuni kiinni ja toivon ettei anoppi ehdota yhteistä jouluruokaa... :saint: En vaan kertakaikkiaan jaksa sitä porukkamäärää...Haluan olla ihan rauhassa perheeni kanssa ja nauttia tuosta kolmannesta ihmeestä!!! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
Hyvä idea tuo kerhohomma. Miten se sit niinkö toimii? Onks kellää tietoo??? :ashamed: Tyhmänä taas kyselen.
Ite oon jäsenenä parissa kerhossa, mutta perustuspuolesta ei ole hajua. Mutta niitä kerhoja taitaa olla kahta lajia, salasanallisia ja ilman. Jokatapauksessa kerholla on aina perustaja ja ylläpitäjä, joka hyväksyy jäsenet. Et sinällään vaikka semmonen perustettas ilman salasanojakin, niin ei sinne kuka tahansa pääsis. Joten kuvia ja muuta 'uskaltaa' paremmin laittaa.

Maminasta ei tosiaan ole vähään aikaan kuulunut. Tuli vaan mieleen, että eisunkaan ne istukanpalaset ole alkanut enempää vaivaamaan! :eek: Kuumehan hällä oli aika korkea!

 
Niijoo...eiks Maminalle annettu jotain lääkettä ja pitiks sen poistaa se palanen sieltä. Jos jotain hyvää haki siitä että m un istukka ei irronnu, niin oli se et ne ainaki puhdisti kohdu hyvin, eli vuotokin on todella vähäistä. Eilen ei vuotanut vissiin ollenkaan. Tänää taas ihan pikkusen. Ajattelin että jos ens viikonloppuna menis sitte saunaan. Alkaa alapääki olee suht kivuton. Aivastelu sattuu viel siellä lihaksissa...
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
Niijoo...eiks Maminalle annettu jotain lääkettä ja pitiks sen poistaa se palanen sieltä. Jos jotain hyvää haki siitä että m un istukka ei irronnu, niin oli se et ne ainaki puhdisti kohdu hyvin, eli vuotokin on todella vähäistä. Eilen ei vuotanut vissiin ollenkaan. Tänää taas ihan pikkusen. Ajattelin että jos ens viikonloppuna menis sitte saunaan. Alkaa alapääki olee suht kivuton. Aivastelu sattuu viel siellä lihaksissa...
Sama meininki täälläkin. Vuoto ollut tosi vähäistä, kun joutuivat kaapimaan käsin sen istukan lopulta. :)

Toivottavasti mamina kunnossa on!
 
Itellä kun oli esikoisen jäljiltä ompeleita,niin saunaa suositeltiin vasta jälkitarkastuksen jälkeen ettei tule tulehduksia.Meillä kun ei omaa saunaa ole,niin kävin sitten omien porukoiden/appivanhempien luona aikasemmin saunassa pers alusen kera.

Pamppis:Mukavaa että tänne jaksaa kirjotella joku toinenkin mahakas,kärvistellään yhdessä sitten.
Nää mun supparit alkaa olla semmosia et tuntuu että toi peräsuoli rusentuu tuolla samalla ja kipu on enemmänkin alaselän puolella.
Oma äiti on huolissaan lähestyvästä synnytyksestä,kun se ei lähtenyt mun siskoa odottaessa ajoissa laitokselle ja meinas tulla hieman hoppu saliin pääsyn kanssa :D
Ettei oma tytär tee samaa "mokaa".
Mutta nyt mä siirryn ompelu puuhiin.
 
jännä Meillä vanhemmat lapset oli kans ihan mahottomia siitä asti ku sairaalasta kotiuduin. Jatkuva tappelu päällä :headwall: Toissa päivänä sitte multa katkes pinna ja huusin ku hyeena, sitte ku olin rauhottunu ni pidettii poikien kaa palaveri...nyt on ollu toistasex vähän rauhallisempaa..........tyyntä ennen myrskyä :D

Jäkivuoto on mulla vissii aika loppusuoralla, eilisen illan jälkee ei oo mitää tullu mut en viellä ilman suojia uskalla olla.
Mä päätin nyt et rajotan reilusti tota suklaan syöntiä ( joo, tosi helppoa näin joulun alla ku kaupat tursuaa suklaata ) haluisin saada tän painon lasku suuntaa että voisin käyttää jotain muitaki ku mamma housuja :ashamed:
 
Nyt on sitten viimeinen neuvolakäynti takana, seuraavaksi sitten keskiviikkona äippäpolille yliaikaiskontrolliin. Sanoin terkkarille, että mä rupean itkemään, jos ne ei ota mua sisälle silloin keskiviikkona :LOL: Täällä kuulemma käynnistetään yleensä 41+5, jos alakerrassa paikat on siinä kunnossa, muuten odotetaan rv 42+0. Mutta joka tapauksessa viimeistään perjantaina sitten tämä odotus on ohi :)

Joulua en ole vielä valmistellut millään tavalla, mutta minä ostankin aina laatikot ym. valmiina kaupasta, en vaan jaksa ruveta tuhertamaan niitä alusta loppuun, vaan parantelen niitä kaupan versiota kermalla ja mausteilla :D

Minä en koskaan ole ollut mikään mieletön jouluihminen, joten meillä joulukoristeet ym. on yleensä ihan minimissä, joulukuustakaan meillä ei olis, jos minä saisin päättää... Kaipa sitä tämän pikkuisen myötä sitten täytyy ruveta tuota jouluakin miettimään vähän toiselta kannalta, hankkia joulupukki ja koristella taloa eri tavalla kuin aikaisemmin :)

Mitkä on teidän herkkuja jouluruuista? Kaikki laatikot ja rosolli on mun suurta herkkua, kinkun voisin sitten taas jättää ihan suosiolla väliin :) Harmi vaan, että tänä jouluna taitaa jäädä lanttulaatikon syöminen vähemmälle, kun vauva saa siitä kuitenkin kamalia vatsavaivoja :eek: Enkä tosiaan halua sitten omien mielihalujen takia aiheuttaa pienelle vatsanpuruja :saint:

Glögiä ja suklaata olen tankannut näin etukäteen, koska nekin täytyy sitten jättää väliin kun vauva on syntynyt... Mutta toistaalta taas sitten voin taas syödä homejuustoa pitkästä aikaa, jee!
 
Kauanko teillä kestänyt jälkivuoto? Minulla nyt 11vrk synnytyksestä ja enää ei juurikaan tule mitään.. muistaakseni aikaisemmastakaan minulla ei vuotanut kuin parisen viikkoa.. toki sitä tuhnua voi vielä tulla mut ihan vuoto on kyllä aika finaalissa.

SAMIR05; täällä ihan sama homma.. vieraat käyvät katsomassa vauvaa ja mitä tuliaisina, äitille suklaata.. sitä sitten on syöty ihan kiitettävästi! Aina ajattelen että no nyt ei enää.. mut sit ku seuraava konvehti taas tuodaan niin unohtuu lupaukset :) Nyt oon antanu periks, aloitan vasta joulun jälkeen syömisten kontrolloinnit.
 
Mullaki oli kassit täys suklaata kun me tultiin sairaalasta kotiin, Onneks oli ukon synttärit niin pysty sitte vieraille tarjoamaan, muuten kyl tulis suklaat korvistaki ulos. Toisivat vaikka mielummin kukkia. Mä rakastan kukkia ja ukko ei tuo niitä melkein ikinä ja kun tuo herää epäilys että mitäs tuo mokoma nyt on tehny/tilannu/ostanu!

En oikeesti muista koska olisin saanu kukkia ukolta. Että niin kauan siitä on. Nyt sain sairaalassa kimpun ruusuja...ainii ja ukko toi kukkakimpun... :LOL: :ashamed: Että niin hyvä muisti...Anoppi oli kyl vissiin senki kimpun hakenu...

No ajatus lasketaan.... :D
 
:heart: 1.12. klo 12.25 syntyi ihana prinsessamme imukupilla ja napanuora kaulan ympärillä....50 cm ja 3600g.Sairalaan menimme 9:00 eli nopea synnytys:)Voimme hyvin, peräpukamista ja tikeistä huolimatta :heart: :heart: :heart:
 
:heart: 1.12. klo 12.25 syntyi ihana prinsessamme imukupilla ja napanuora kaulan ympärillä....50 cm ja 3600g.Sairalaan menimme 9:00 eli nopea synnytys:)Voimme hyvin, peräpukamista ja tikeistä huolimatta :heart: :heart: :heart:
 
Heips,

no nyt on viimesessä neuvolassa käyty. Ja täytyy sanoo, että hämmästyin kummasti sillä reissulla! Nimittäin täälläkin on meininki muuttunut kolmessa vuodessa, tarkemmin sanottuna tänä syksynä! Ohjelmaan näet kuuluu myös yliaikaiskontrolli äitipolilla! Ja miulla se on heti huomisaamuna. Terkkari oli ystävällisesti sen varannu, kun en ite enää olis ehtinyt tänään polille puhelintunnilla soitella (nla 15:30, puh. tunti päätty 14:30). Eli huomisaamuna sinne siis!

Tutkivat kuulemma istukan virtaukset (eli just se asia mitä aiemmin maminan kaa ihmeteltiin, kun kumpikaan ollu kuullukaan että täällä tehtäs), ultraavat yms. Enpä kyllä usko, että huomenna vielä paikanpäälle joudun jäämään/saan jäädä. Mutta niinhän siinä käy, että jos varmuudeks ottaa kassin takapenkille, ni ei tarvii sinne jäädä, mutta jos jätän kassin kotiin, niin varmasti sille tielle jään! :LOL: En oo vielä päättänyt kummin teen. =) Jos miusta ei huomen puolenpäivän maissa mitään ilmotusta kuulu, niin sitten olen jäänyt sinne.

Saitkos mamskeli verhot ommeltua? Mullakin suristeltavaa tos olis (semmosia täytettyjä joulutonttuja, vaunuihin viimasuoja, pari joululahjakassia), mut saas nyt kattoo saiskos ittensä tuonne koneen ääreen tänään hilattua. Koneet on valmiina esillä kyllä, kun varaston nurkassa on meiksin ompelunurkkaus. Tosin toi viimasuoja on vielä vähän mietinnän alla, et miten sen toteutan. Mutta ei kiitos enää niitä harsoja, jotka lentelee ties minne tuolla tuulessa!

Minnihiiri, olit kysellyt jouluruokasuosikeista. Miulla on imelletty perunalaatikko, lanttulaatikko, graavilohi kera punasipulin ja juomapuolesta kotikalja & glögi! Ja nyt itseasiassa bongasin semmosen glögipäärynäohjeen (http://www.pirkka.fi/mtv3rese/?id=877&rname=gl%C3%96gip%C3%84%C3%84ryn%C3%84t), niitä on pakko kokeilla tänä jouluna! :p Kuulostaa ainakin herkullisilta!


Ja Jonnuzkalle onnittelut rinsessasta!!! :flower:
 
ONNEA MAHDOTTOMAN PALJON PIENISTÄ NYYTEISTÄNNE!!!

Hei vaan kaikki! Täällä on kuviot niin sekasin kun olla ja voi! En edes viitsi käyä niitä sen kummemmin täällä ruotimaan, mutta parisuhteeseen liittyy.... Siksi olen pysytelly poissa.
Mie meinasinkin aiemmin ehdottaa sitä kerhohommaa, mut sit muistin kuinka tuolla pikkukakkosta odottavissa jotku sano et heillä kerhoihin kirjoittelu on jäänyt kun se on jotenki monimutkaisempaa.. ja niinpä.. esikoisenkin aikaan perustin marraskuisten kerhon, mutta sinne ei oo kukaa kirjottanu vissii lapsensa 1v synttäreiden jälkeen..
Mutta jos teillä kiinnostusta riittää niin on se kerho miusta tavallaa kivempi, sinne viitsisin jopa omat kasvonikin paljastaa, toisin ku tänne kaikkien nähtäväksi.
Ja voin sen perustaakin!
Istukan palaset on kait tulleet jo pois, ainakin tänää vauvan ekas neuvolassa terkka kokeili et kohdunpohja on painunut jo niin alas ettei sitä tosta vatsan päältä enää tunne.
Me ollaan melkein jo päästy syntymäpainoon, lähtöpaino(sairaalasta) oli jotain vajaat 3900g ja nyt on paino noussu 4120g:an. :)
 
Täällä taas yks yökukkuja! Just sain ommeltua yhden kassin, olkoot se nyt harjotuskappale. Siinä siis on tytön kangasväripiirrustuksia toisella puolella ja toiselle puolelle tulee silitetty kuva molemmista lapsista, kunhan tää yks hyväkäs nyt suostuis syntymään!

Noita saa siis mummot ja sen semmoset..

Iltapalan just söin ja nyt täytyy vissiin sänkyä kohti hiipiä, kun aamulla pitää sinne polille suunnata.

Mamina, koita kestää! :hug: Ne ukot välillä on...
 
Mulla ompelut jäi kesken kun kone päätti taas hirttää alalangan.tällä kertaa jätin koneen ja kankaat esille ja jatkan huomena uudestaan..eli tänään.harmi vaan kun mulla ei ole mitään puuha huonetta,muuten voisin esim.nyt ommella. Kauhee närästys päällä,yleensä on helpottanu maitolasin jälkeen..toista tuntia täällä taas hereillä.tossa kuulin kun tyttö kävi juomassa vettä ja aina on tullut pyytämään että joku tulee laittamaan peiton,niin tällä kertaa meni ite takas nukkumaan.kävin äsken katsomassa niin siellä se nukkui ilman peittoa,valot päällä.mutta mutta..minä painun vaikka syömään pari mandariinia,jos ne helpottais oloa.
 
Huomenia.
Tyttö on nyt viety kerhoon. Päästiin jopa ajoissa ylös, vaikka ollaan viime viikolla noustu joka aamu puol ysin pintaan. Iskä oli mukavasti pilannu mun sairaalassa ollessa meitin rytmin minkä olin saanu lasten kanssa. Vaavi nukahti kello 00.00 ja nukkui ihan sinne kuuteen asti...perhanan perhana et oli rinnat täynnä, ku yritin jo neljältä herättää syömään, kun oli jo silloin melko tukala olo, mutta ei heränny. Eilen illalla neiti päätti tyhjentää rinnat kokonaan eikä ne pysyny tahdissa mukana joten jouduin antaa 50 ml tuttelia vielä ennen nukkumaan menoa. Mutta tänää maidon tuotanto onki sit tuplaantunu taas...on tää sellast kikkailua =)
No täytyy olla tyytyväinen että mulla on sitä maitoa...ja olenki.

Mulla on vielä muuten melkein sama unirytmi ku raskaudenki aikana, eli melko usein herään. Onko muilla sama? Ei onneks joka kerta tarvii vessaan juosta enää...

Noniin nyt pojan kanssa lgoilla leikkimään...Tossa vieressä vinkuu ;)

Jännä ja Vaavi kohta 9 vrk :eek:
 

Yhteistyössä