*MarrasMassutII MARRASKUUSSA!! '08 ~korkattu~:) *

Jonnuzkalle paljon onnea pikkuisesta :heart:

Pamppikselle tsemppiä tarkastukseen, toivottavasti ottavat suoraan osastolle :)

Mamina, jaksamista :hug:

Tänne ei siis kuulu mitään uutta, huomista yliaikaiskontrollia tässä vaan odotellaan :) Jotenkin vähän on helpottanut tämä olo, kun tietää että huomenna sitten saa selville että käynnistetäänkö synnytys huomenna vai vasta perjantaina. Pääasia on nyt se, että tällä viikolla meidän pikkuinen lopultakin syntyy :D
 
LEP
maminalle täältäkin jaksamisia parisuhteen kanssa! Minusta se kerho voisi olla hyvä idea kyllä, niin voisi siellä salasanojen takana enemmänkin kertoilla kuin täällä ihan. Mutta pääasia on kuhan jotain laitettas nyt pystyyn, kun alkaa jo kaikilla vaavat olla kainalossa ja loputkin pian poksahtaa! :D

Mites muut? Kerho vai sitten tuonne vauvapuolelle? |O
 
maminalle jaksuja!!noi miehet on välillä aika :kieh:
ne vain luulee et nainen synnyttää ja thats it...mut siinä on paljon, paljon muutakin...ei ne ymmärrä!!aina pitäs vaan jaksaa!

minä odottelen innoissani, manducan pitäisi tulla tänään postiin!!jee!!
jos joku on kantoliinaa vailla..voisin myydä, itse siirryn nyt tuon manducan käyttäjäksi :D

ei se kerho homma hankala ole, tietty pari kertaa joutuu enemmän nappia paineleen, kun tänne tullessa..

manhis ja poika, 1kk1pv..nimen voisin kerhon puolella paljastaa..en tänne kaikkien nähtäväksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja LEP:
maminalle täältäkin jaksamisia parisuhteen kanssa! Minusta se kerho voisi olla hyvä idea kyllä, niin voisi siellä salasanojen takana enemmänkin kertoilla kuin täällä ihan. Mutta pääasia on kuhan jotain laitettas nyt pystyyn, kun alkaa jo kaikilla vaavat olla kainalossa ja loputkin pian poksahtaa! :D

Mites muut? Kerho vai sitten tuonne vauvapuolelle? |O
minä kannatan kerhoa :attn:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jännä:
Vaavi nukahti kello 00.00 ja nukkui ihan sinne kuuteen asti...
Että mä olen suorastaan KATEELLINEN teitin unirytmistä, Jännä... me saatiin just neuvolasta lupa pidentää syöttöväli 4 tuntiin yöaikana; päivällä vaavi on syötettävä vähintään 3 tunnin välein, joten ei tässä kovin pitkiä unia ota vaavi, saati sitten minä itsekään kun syöttöjen lisäksi lypsän rinnat tyhjiksi vähintään kerran yössä *haukotus*

Mutta en oikeasti valita, vaikka vähän väsynyt olenkin! Nimittäin... kiitos ahkeran ruokinnan on minimiehen paino nyt 2970 g ja pituuttakin on jo 50,5 cm joten keskimääräinen painonnousu 22 vuorokaudessa on 20 g/vrk syntymäpainosta laskettuna! :D


Czarina & minimies 22 vrk
 
HEIPS!

Kerhoa täälläkin kannatetaan.

Neuvolantäti käväsi aamusella, hyvin oli poika kasvanut, nyt painoa 4790g ja ikää 12vrk... eli yli ollaan tavoitteesta, joka kuulemma on et kahdenviikon ikäsenä syntymäpaino tavoitettu. ( se oli siis 4660g). Muutenkin kaikki ok.

Maminalle jaksamisia!! :hug:

Tsemppiä viimeisille vauvanhakijoille! :heart: :heart:
 
Onnea taas vauvaantuneille. =)
Meillä myös isompien lasten rytmit sekaisin. Illalla saattaa mennä puoleen yöhön, ennenkuin saan nukkumaan ja aamulla sitten nukuttais pitkään. Vauva on ottanut tavakseen viritellä seurusteluhetkiä öisin. Meinaa vissiin, että kun ollaan kahden ja kaikki muut nukkuvat, niin äidillä ois aikaa pelkästään hänelle. :) Pitää myöntää, että välillä tuntuu uupumus yllättävän. Toivottavasti noille isommille sais alkuvuodesta puolipäiväpaikat, niin päivärytmi tasoittuis ja ehkä rauhoittuis arki muutenkin. Isommat tekevät pahojaan ja tappelevat, kun vauva roikkuu tississä. Jotain jouluvalmistelujakin pitäisi koittaa tehdä.

Voimia maminalle. Sitä on raskauden jälkeen niin herkillä, että pienetkin vastoinkäymiset saavat suuret mittasuhteet, puhumattakaan suurista vaikeuksista. Yleisesti ottaen miehet eivät ymmärrä, miten paljon vauvanhoito vaatii. Siinä vaiheessa toivoisi, että arki sujuu hyvin, ettei tarvitsisi ylimääräiseen tuhlata voimavaroja.

Eipä ole meidänkään prinsessan isällä isänvaistot heränneet. Entiseen malliin painaa baareissa kaikki viikonloput. Onneksi ei asuta yhdessä. En todellakaan jaksaisi tällä hetkellä miettiä, missä toinen menee ja koska tulee. Rankkaa on hoitaa yksin, mutta kokemuksesta pystyn sanomaan, että rankempaa olisi, jos yhdessä asuttaisiin. Onneksi on muutama hyvä ystävä, jolle voi purkautua tarvittaessa. Helpottaa kummasti ja taas jaksaa. =)
 
uusiksi meni...

Jonnuzkalle Onnea tytöntylleröstä!! :heart: :heart:

Ja Pamppis; ota toki sairaalakassi valmiiksi huomenna mukaan..-niin mäkin tein ja sille tielle jäin! :LOL:

Mäkin kannatan kerhoa meille. En vain tiedä yhtään miten se toimii ja miten sinne mennään mutta toivottavasti mä sit löydän teidät! :LOL: Ootte kuitenkin kaikki kuin tuttuja jolle on kaikki piparien kivut ja muut p---jutut kehdannut kertoa, ah´ kuinka vapauttavaa se on ollut! :D

Maminalle: Voimia kaikkeen siihen mitä käytte nyt lävitse. Voin vain kuvitella kuinka rankkaa on kun kaiken "pitäisi"olla niin hyvin kun vauva on tullut taloon ja kun se ei sitä ole, niin ahdistús on paljon normaalia kovempaa. Iso :hug: :heart:

Siihen ekaan versioon kirjotin myös meidän kuulumisia mut neiti heräsi ja mentävä imettämään. Kerron niitä myöhemmin.

Jaksuja kaikille! :heart:

T:OnnenOmena ja tytsy 3 vkoa
 
Hei vaan ja onnitteluni taas kaikille jotka vauvansa saaneet syliin :heart:
Tämä mamma on täällä kovin väsyny..Mies siis edelleen asuu eripuolella Suomea viikot ja yritän täällä taiteilla yksinäni viikot pojan kanssa.Onneks poju suht rauhallinen,mutta nyt jostain syystä alkanu yöllä nukkua vaan tunnin pätkissä.Ei välttämättä herää nälkäänsä,mut hän haluaa vaan hengailla ja jutella mukavia :) Ja sitten vielä mahaa alkanu kipristellä syöntien jälkeen,kun poikaa ei saa röyhtäsemään mitenkään.

Neukkatäti kävi tänään meillä.Poju saanu hyvin painoa,nyt painoi 3275g(syntymäpaino oli 2730g)ja terkka armahti minut imetys stressistä.sano,että korviketta pitääkin antaa että paino lähtee kunnolla nousemaan.huh,helpotusta.

Semmosta meille.
Nasuli ja poju 12 vrk
 
Tervehdys! Ja onnittelut kaikille nyyteistä! :) Oikeen tohinallahan me ollaan lisäännytty! Tai siltä tuntuu kun en ole netissä juuri käynyt pariin viikkoon. Nyt hetki aikaa kun poju vielä nukkuu ja mieskin huitelee asioilla ja esikoista hakemasta hoidosta.

Kerho - minäkin olen sen puolesta! :wave:

Synnytys - pikaisesti: Keskiviikkoyönä 26.11. heräilin vessaan kun oli vähän menkkamaisia kipuja. Ajattelin, että liekö nämä sitä itseään sitten. Edellisenä iltana olin tehnyt lumiukon ja enkelin ja vetänyt lasta pulkassa ja illalla alkoi vauvan potkiminen ja kivuttomat supparit. Kello 4:00 en enää jaksanut olla sängyssä vaan aloin pistämään suppareiden aikoja ylös. Kymmenen minuutin välein tuli siinä vaiheessa ja aika nopeasti voimistuivat. Mies heräs kello 5:00 että mitä nyt. Esikoinen vietiin omalle pph:lle hoitoon normaalisti 7:45 --> todella sopivasti tuli tämä synnytys kun stressattiin niin juuri tuota esikoisen hoitoa. Sairaalalla oltiin kello 8:00 ja sillon tuli jo 2 minsan välein supparit. Kätilö kun näki mut vastaanottoaulassa totes että suoraan saliin siitä, olet ilmiselvästi synnyttämässä. Siis käyrillä istuminen jäi väliin. Olin 5cm auki ja puhuttiin kohdunkaulan puudutuksesta. Mutta sitä ennen suppareita lisää ja lisää. Ajattelin mennä suihkuun vielä ennen puudutusta, mutta kätilöharjoittelija (ihana kun meillä oli sellainen, hänellä oli aikaa) halusi tutkia mun tilanteen ensin ja olinkin jo 9cm auki eikä millekään puudutukselle mahdollisuutta. Siinä olin sitten, että luomunako minä synnytän, kääk! Mutta kannustivat minua ja ilokaasun voimalla siitä selvittiin. Poika syntyi kello 10:49 eli alle 3 h oltiin sairaalassa. Ponnistuskin oli vain 19 minsaa verrattuna esikoisen 1h15min. Kipiää teki ihan helevetisti, mutta se on niin ihana se helpotus kun lapsi on vihdoin ulkona. :)

Oltiin salissa ainakin 3h synnytyksen jälkeen. Punnistukseenkin kesti kauan. TYKSissä oli hieman kiirettä sinä päivänä. 26.11. syntyi yhteensä 22 lasta. Meidän aamupäivällä syntynyt poikamme oli jo 13. !! Osastolla mulla oli todella kivat huonekaverit ja hyvä niin kun oltiin pitempään kun oletin. Ensin oltiin jo perjantaina lähdössä -> vauvan sokerit hurjan alhaalla ja ei kun teholle tippaan. Sitten sunnuntaina uusi yritys, kaikki pakattu ja vaatteet päällä, mies ja tyttö hakemassa kun hoitaja toteaa vauvan olevan keltainen. Ja kaksi yötä sairaalaa lisää. Itku siinä pääsi, lähinnä esikoisen vuoksi kun hän niin odotti meidän kotiin tuloa. Onneksi kuitenkin huomattiin ajoissa tuo keltaisuus ja saatiin hoidettua. Pojalla oli myös todella kireä kielijänne joka katkaistiin 2pv iässä kun epäiltiin vaikeuttavan syömistä ja että sokerit siksi alhaalla.

Kotona sujunut ihan kivasti. Syö, nukkuu ja kakkaa. Imettäminen onkin ollut haasteellisempaa. Rintakumi käytössä, välillä menee ihan rinnastakin mutta jos on paniikkinälkä niin ei millään malta käydä rinnalle. Alussa jouduin antamaan pullostakin omaa maitoa kun varsinkaan yöllä ei suostunut rinnalle ollenkaan. Vähän masensi ensin, mutta aion kyllä taistella imetyksen puolesta kun maitoa kerran riittää - maidonkerääjä aina täynnä kun toisesta rinnasta imetän ja arvatkaa onko monesti kaatunut ja kastellut paidan ku unohtanut sen sinne? Viime yönä pierettiin tosi paljon ja huudettiin kovaa. Suklaata olin syönyt ja vähän pepsimaxia juonut, liekö se selittää...

Esikoinen on tykästynyt vauvaan, haluaisi halata ja pussata koko ajan ja suuttuu kun vauva nukkuu liikaa. Pientä mustista ehkä ilmassa, mutta ei pahasti vielä eikä hänen yöunet ole häiriintyneet onneksi. Hoidossa käy vielä, ihan hyvä niin. Ei varsinkaan näillä ilmoilla keksi mitään tekemistä hänelle tai aktiviteettejä...

Nyt alkanut ähinäpuhina kuulua tuolta olohuoneesta. Täytyypi mennä kurkkaamaan. Tässä vielä kuva puolitoista viikkoisesta Axelista. Ihanaa vauva-arkea teille kaikille ja tsemppiä niille jotka pakettia vielä odottavat!



TaneliKaneli ja Axel kohta 2vkoa
 
syöntiväleistä ja unesta...kyllä se kolme tuntiakin olis jo luksusta..meillä poika syö öisin noin 1-2h välein..viime yönä oli kahteen mennessä syönyt jo kaksi kertaa. nukkuu mun kainalossa ja aina kitinän tullen lyön vain tissin suuhun ja jatkan uniani, joten en aamulla herättyäni ole ollenkaan perillä montako kertaa on syönyt. päivällä syö 1,5h-2h välein ja vauva nukkuu yhdet pitkät päikyt ja valvoo sit noin 4tuntia aamulla ja illalla..kulkee mun käsivarrella..siks manducan ostinkin, kun en jaksa liinaa vompuloida..
 
Tää mamma meni aamulla äippäpolille ilman reppua tietysti ja jäi sille reissulle.otettiin osastolle ja aamulla käynnistys.paineet oli taas koholla ja proteiini ++.mukava vihdoinkin päästä mahasta eroon,vaikkakin jo ajattelin tän kaverin syntyvän itsekseen.olisi kuulema käynnistetty jo tänä aamuna,mutta oli ruuhkaa..niin mun tuuria.
 
Heissan! nyt on kerho perustettu, se löytyy tuolta etusivu ja kerhot ja nimi on MarrasHelmetII 2008. Lisään sinne nyt ton etusivun listan, ja muokkailen sitä sit paremmalla ajalla mieleiseksemme=) Koittakaahan hakea jäsenyyttä?

*muoks* kämmäsin jotain, eli siel on nyt kaks kerhoo, se väärä on: MarrasHelmetII 2008 (ent.MarrasMassutII)
ja oikea on siis pelkkä: MarrasHelmetII 2008 =)
 
Heips

mamina Tosiaan toi kysyy jotain salasanaa tonne kerhoon mentäessä..? :) Mistä moisen saa?

Meillä lähdetään kohta kylvettelemään pikku-ukkoa ja sitten vanhukset pääsee saunaan! :) Isi tuolla keittiössä tekee kotitekoista pizzaa -> tänään haettu uusi liesi täytyy koeajaa! :)

Onnea kovasti vauvaantuneille!

Ja Kovasti Voimia Vielä Odottaville!

Tämä lähtee nyt kattelemaan kylvetysjuttuja.. että saa tuon pikkumiehen unille ihmisten aikaan! :)

Mecu & Tuhina-toukka 12vrk
 
Nii siis.. Nyt jos koitan tiivistää tän päivän! :eek:

Menin aamulla 9:30 äippäpolille, kuten eilen käsky kävi (täälläkin siis uusi käytäntö tuo yliaikaiskontrolli viikoilla 41+3 - 41+4). Ens otettiin kaikki normaali jutut (verenpaineet, pissat yms.), sit sydänäänikäyrään, jonka jälkeen ultraan vielä kattomaan et istukalla ja vauvalla on kaikki ok. Olihan sillä MUTTA TÄÄ JÄSTIPÄÄ ISTU PERÄTILASSA!

Jos en olis maannut, niin olisin varmaan lentänyt persiilleni!

Ja sit ootettiinkin lääkärinlausuntoa. Tai siis se tuli kertoo miulle mitä kaikki vaihtoehtoja tässä tilanteessa on. Ensin yritettiin ulkokäännöstä -> ei onnistunut. Seuraavaks lähdettiin lantion kuvaukseen, että mahtasko mahtua tulemaan pers eeltä. Ja siltä kuulemma näyttää. Vauvan painoarviokin puoltaa perätilasynnytystä. Arvio tänään 3,5 kg.

Eli siis.. Summa summarum, torstaiaamuna polille käynnistykseen! Vähänhän toi tilanne jänskättää, mutta koitan nyt vaan luottaa ammattilaisten mielipiteeseen ja arvioon! Kylhän ne lupas, että jos ei tunnu tulevan alateitse, niin sit lähdetään leikkaukseen! :whistle:

Niin juu, kassi oli auton takapenkillä tänäänkin mukana, mutta sitä ei siis tarvittu! Koko päivä siellä kuitenkin meni, aamulla menin ja neljän jälkeen pois lähdettiin! Noh, torstaina sitten taas...

Tuosta kerhohommasta.. Lienee salasempaa, jos mamina laittaa meille vaikka yv:llä ne salasanat. Ku eihän se muuten kauheen salanen olis.. :D *muoks, ja kiitos taas maminalle ku jaksoit meille kerhon väsätä!*
 
kotona ollaan.tänää tultu.vähällä oli ettei jouvuttu jäämään kun pikku herra joutu sinivalos oleen mutta nyt kaikki ok.pitää vaan seurata tilannetta.palailen myöhemmin kertomaan lisää sillä meinaa väsyttää kun herra valvo koko viime yön.ja kerhoon olisin halukas mukaan.:)¨

suklaapahkina ja pikku herra 4vrk
 
Onnea vauvaantuneelle :flower:

Juu, kerho puoli kuulostaa hyvältä, mulle kanssa salasana sinne :wave:

Täällä on viime yöt menny kitistessä....Tänää kävin hakee cuplatonia, katotaa onko siitä apua. Toinen mitä aattelin käydä hakee on rela tippoja, toi poika ku pulauttelee paljon jos sillä vähän sais rauhotettua sitä. Yx Yö se heitti kunnon manaajat ja olin ite hiuksia myöten puklussa :x Onnex ei näitä vatsavaivoja loputtomiin kestä.

Minkälainen on rintatulehdus??? Minkälaisia oireita?
Jälkivuodosta viellä että onko normaalia että se on välillä ennemminki limasta ku veristä?
Joku ku tuolla jo totes että on kiva ku voi jakaa teiän kanssa nää kaikki lima ym muut jutut :LOL:
 
voi, Pamppis, minkä meni vauveli tekemään..:) no onneksi tuli käytyä tuol kontrollissa, ettei tullu yllärinä synnytyksessä, siis jos ois vaikka käynnistyny iteksiää..
Varmaan jänskättää jo se torstai! ja tuo varmaa mukanaan myös paljon helpotusta..!

Kiitos kaikille voimasanoista, niitä tarvitaan.. jospa mie sit siel kerhopuolella uskallan avata hiukan suutani.. :x
Nyt oon lähetelly osalle ainakin salasanaa, sen saa edellee miulta kysymällä, tietty:) En vaan viitsi turhaa käydä sitä koko listalle lähettämään, jos ja kun meitä tuolla on paljon sellasiakin keitä ei tosiaan oo aikoihin näkynyt.
 

Yhteistyössä