Masennustesti - paljonko saat pisteitä?

BDI-kysely eli masennustesti:

BDI-kysely

1. Paljonko sait pisteitä?
2. Oletko hoidon piirissä?
3. Jos kyllä, minkälaista hoitoa saat?
4. Jos et, ajattelitko hakea apua?

Muuten sana vapaa.

Omat vastaukset:
1. 25
2. Olen
3. Kognitiivista psykoterapiaa, sekä syön lääkkeitä. Olen tosin ollut hoidon piirissä jo vuodesta 2008. Varsinaisessa psykoterapiassa nyt vuoden.
 
"Minttu"
[QUOTE="minttu";29278256]43 pistettä. Sairaslomalla oltu jo vuosi eikä valoa näy[/QUOTE]

Lisään vielä että lopetin lääkityksen kuin seinään kuukausi sitten, en vaan jaksa syödä mitään en ruokaa niin en lääkkeitäkään
 
"Wieras"
[QUOTE="Minttu";29278259]Lisään vielä että lopetin lääkityksen kuin seinään kuukausi sitten, en vaan jaksa syödä mitään en ruokaa niin en lääkkeitäkään[/QUOTE]

Kannattaisi kyllä syödä noilla pisteillä. Ootko kenenkään ollu yhteydessä lääkityksen lopettamisen jälkeen, kannattaisi sekin, esim. Psykiatriseen sairaanhoitajaan.
 
"jeep"
30 pist. En ole koskaan ollut hoidossa, en halua syödä lääkkeitä enkä usko minkään terapian auttavan. Vain hyvään työhön pääseminen auttaa minut tästä kuopasta.
 
masennus
26 pistettä... haluisin apua, mutta pelottaa lääkkeitten aloitus oireet. Mies oli monta viikkoa itsemurhan partaalla kun aloitti, en ymmärrä miten voisin opiskella ja hoitaa lapsia sen ajan. Haluisin terapiaan mutten tiedä miten luotettavia ne oikeesti on, pelottaa että tekeevät jonkun ilmoituksen. Itse en ole tehnyt mitään väärää, muuta kun kestänyt liian pitkään masentunutta alkoholistia. terapia ei varmaan auta jos ei pura aidosti kaikkea mikä on aiheuttanut masennusta ahdistusta. Miten reagoidaan jos kumpikin vanhempi on masentunut?
 
"nimetön"
Olen selvinnyt masennustestin perusteella sen pahimmista pistemääristä nyt 12 pistemäärään. Olin kognitiivisessa terapiassa Kelan tuella kaksi vuotta ja yhden ylimääräisen työnohjauksessa lääkärin vastaanotolla. Pidin saikkua pari vuotta, opiskelin uuteen ammattiin ja nyt voin ihan hyvin. Terapia antoi minulle keinot selvitä elämässäni ja miten käsitellä vaikeita asioita. Olin tosin motivoitunut ja otin apua vastaa sitä niin miettimättä, mikä nopeutti hoitoprosessia ajallisesti puolella suhteessa ns. normiasiakkaaseen.
 
18 pistettä tuli tällä kertaa. Tuon mukaan kyseessä olisi lievä masennus. Itse koen kyllä olevani uupunut...
 

Yhteistyössä