McDonalds'n uutuushampurilainen 1955, onko kukaan jo maistanut?

Maukas 1955-sämpylä, herkullinen 1955-pihvi ja -kastike, grillattua sipulia, pekonia, tomaattikastiketta, raikasta tomaattia ja salaattia. Siinä on resepti, jolla valmistuu kunnianosoituksemme maailman parhaille McDonald’s-hampurilaisille!



Oliko hyvänmakuista?
 
[QUOTE="vieras";24088319]...ai niin, kuis se ap:n karppaus etenee?[/QUOTE]

Huonosti :ashamed: Tai tänään meni oikeastaan ihan hyvin, mutta minulla on edelleen vaikeuksia keksiä sopivia syömisiä. En syö munakkaita niin en oikein keksi mitään aamusyömistä. Pääruoat kyllä keksin, mutta muu onkin sitten hankalaa...
 
"vieras"
Ootko tsekannu karpit.netin reseptiosiota? Siellä on vinkkiä pilvin pimein! Tai lainaa kirjastosta karppireseptikirja.

Jotenkin musta vaan ei hampparit oikeen istu karppimaailmaan... siis kun karpit välttelee vehnäjauhoja ja teollisesti valmistettuja safkoja...
 
justjoo
Olen tainnut myös sen mainita, että käyn aina ostamassa kaikki uutuustuotteet jos vaan on sellaisia, että niitä voin syödä. Tuon uuden hampurilaisen ajattelin käydä joku päivä ostamassa, tosin ilman pekonia.
Joo ja "plusaterian että saan sen lasin" jne. Tää tulee sulle ehkä yllätyksenä, joten pidä kiinni ettet putoa: McDonald'silla ja Kotipizzalla on aina joku kampanja!

En ota mitään kantaa sun laihdutuskuureihin tai ahmimisiin, sen vaan sanon että älä hehkuta jotain mihin et pysty! Ja jos oikeesti jotain haluat saavuttaa, yritä kovemmin! Jos sulla on oikeesti tavoitteita, pyri niihin!

Ton tyyppinen hehkutus vaikuttaa vaan huomionhakuisuudelta...
 
"Jenis"
Huonosti :ashamed: Tai tänään meni oikeastaan ihan hyvin, mutta minulla on edelleen vaikeuksia keksiä sopivia syömisiä. En syö munakkaita niin en oikein keksi mitään aamusyömistä. Pääruoat kyllä keksin, mutta muu onkin sitten hankalaa...
Eli siis huonosti vai hyvin? :D Aamupalaksi omatekemää siemenleipää tai Karppista ihan kaupasta, ei se sen vaikeampaa ole.
 
"vieras"
[QUOTE="Jenis";24088559]Eli siis huonosti vai hyvin? :D Aamupalaksi omatekemää siemenleipää tai Karppista ihan kaupasta, ei se sen vaikeampaa ole.[/QUOTE]

Niin mutta eiköhän se ongelma oikeesti oo joku ihan muu kuin aamiainen jos vähän väliä ravaa hampurilaisbaareissa milloin milläkin verukkeella: uutuustuotteet, keräilyt...

Ehkei karppaus vaan ole sulle oikee tyyli, ap?
 
En käy useinkaan hampurilaispaikoissa, siis hampurilaisella, useimmiten jos käyn niin otan terveellisen salaatin. =) Kiitos noista vinkeistä. Pitääkin tutustua taas paremmin. Minulla on muutenkin vaikeuksia näiden syömisten kanssa, kun päivästä menee usein vähintään 9 tuntia työhön + työmatkaan, tänään meni enemmänkin melkein 11 tuntia niin en oikein ehdi panostaa tuohon ruoanlaittoon. : /

Pitää yrittää nyt vapaapäivinä tutkia paremmin eri ruokavaihtoehtoja, kun jos aamulla lähden niin pitäisi päivällä jotain syödäkin. Ongelma on vaan, että mitä. Sellaista pitäisi olla, jota voi syödä kylmiltään tai lämmittää mikrossa.
 
"Jenis"
[QUOTE="vieras";24088572]Niin mutta eiköhän se ongelma oikeesti oo joku ihan muu kuin aamiainen jos vähän väliä ravaa hampurilaisbaareissa milloin milläkin verukkeella: uutuustuotteet, keräilyt...

Ehkei karppaus vaan ole sulle oikee tyyli, ap?[/QUOTE]

En tunne ap:n tarinaa sen tarkemmin, mutta sanoisin että jos vaivautuu tekemään ihan aloituksen jostain "uutushampurilaisesta", ei ehkä ole valmis ns. terveelliseen elämäntapaan... maistui miltä hyvänsä, niin eihän noi mätöt mitään laihdutusruokaa ole :)
 
[QUOTE="vieras";24088572]Niin mutta eiköhän se ongelma oikeesti oo joku ihan muu kuin aamiainen jos vähän väliä ravaa hampurilaisbaareissa milloin milläkin verukkeella: uutuustuotteet, keräilyt...

Ehkei karppaus vaan ole sulle oikee tyyli, ap?[/QUOTE]

Ei välttämättä täyskarppaus mutta ehdottomasti hiilihydraattien rajoittaminen on se minulle sopiva tyyli. Olo on aina parempi kun välttää turhia hiilihydraatteja. No perunaa en ole aikoihin syönyt ja riisinkin jättänyt pois melkein kokonaan. Samoin vaalean leivän olen jättänyt pois, ruisleipää on tullut syötyä, muttei sitäkään nyt viime aikoina. Salaattia olen yrittänyt tehdä, mutta siinä on se ongelma, ettei ole kovin täyttävää.
 
"Jenis"
En käy useinkaan hampurilaispaikoissa, siis hampurilaisella, useimmiten jos käyn niin otan terveellisen salaatin. =) Kiitos noista vinkeistä. Pitääkin tutustua taas paremmin. Minulla on muutenkin vaikeuksia näiden syömisten kanssa, kun päivästä menee usein vähintään 9 tuntia työhön + työmatkaan, tänään meni enemmänkin melkein 11 tuntia niin en oikein ehdi panostaa tuohon ruoanlaittoon. : /

Pitää yrittää nyt vapaapäivinä tutkia paremmin eri ruokavaihtoehtoja, kun jos aamulla lähden niin pitäisi päivällä jotain syödäkin. Ongelma on vaan, että mitä. Sellaista pitäisi olla, jota voi syödä kylmiltään tai lämmittää mikrossa.
Anteeksi nyt, mutta miksi tehdä asioista vaikeampia kuin ne ovat? Teet illalla valmiiksi vaikkapa kanasalaatin, tai possua kermakastikkeessa, tai kasvisvokin, mikä nyt sattuu miellyttämään, ja nappaat sen töihinlähtiessä mukaan. Ei ole mitään ydinfysiikkaa.
 
"vieras"
No töissä sitä käy aika moni muukin karppaaja ;)

Tee ruokaa viikonloppuna reilummin ja pakasta. Siitä mikroateria töihin mukaan.

Kaupoissa on lounassalaatteja, joissa on verrattaen vähän hiilareita (mm. Freshin Kreikkalaisessa salaatissa) -ei tietenkään mitään pasta- tai perunasalaatteja tai sokeroituja...

Wokkivihannekset + liha. Ne kärtsää pannulla ruoaksi alle vartissa.

Ja tää uus Karppinen-leipä. Helppo homma vaikka aamupalaksi.
 
[QUOTE="Jenis";24088606]En tunne ap:n tarinaa sen tarkemmin, mutta sanoisin että jos vaivautuu tekemään ihan aloituksen jostain "uutushampurilaisesta", ei ehkä ole valmis ns. terveelliseen elämäntapaan... maistui miltä hyvänsä, niin eihän noi mätöt mitään laihdutusruokaa ole :)[/QUOTE]

Eivät olekaan, mutta minulla käynnit on kuitenkin satunnaisia. Harvemmin tulee käytyä hampurilaisella. Harvemmin on nykyään edes uutuustuotteita varsinkaan McDonaldsin puolella. Hesburgerissakin kiertää koko ajan samat kampanjatuotteet. Keskimäärin tulee käytyä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Nyt kesäkuussa olen käynyt taas eniten pitkään aikaan, mutta usein ottanut vaan salaatin ja sen yhden lasin halusin niin otin Plusaterian. =)
 
[QUOTE="vieras";24088633]Salaattiin kinkkua, munaa ja juustoa tai tonnikalaa ja katkarapua. On täyttävää![/QUOTE]

Muuten kävisi, mutta näistä en voi syödä munaa, juustoa, tonnikalaa enkä katkarapua. :|
 
[QUOTE="vieras";24088681]Miksi et?

Ja jos noin on, niin miten ihmeessä keksit karppaamisen..?[/QUOTE]

En tykkää niiden mausta. :x Varsinkin tonnikalan maku inhottaa. Juustoa voin syödä niin jos sitä on ihan pieniä määriä jonkun päällä, esim. täytetyn paprikan päällä, mutta muuten en voi syödä. Katkaravuista en tykkää ja kananmunia en voi paljaaltaan syödä. Tein jokin aika sitten munakkaan ja se meni roskiin, kun en saanut sitä syötyä. : /

Karppaamisessa minua kiinnostaisi se, kun moni on kertonut sillä laihtuneensa. Itsekin karppasin tässä keväällä ja paino putosi useamman kilon ihan jo viikossa. Sitten se vain jäi, kun vaan keksinyt niitä syömisiä... :ashamed:
 
[QUOTE="Jenis";24088686]Eli oot maito-, kala- ja muna-allergikko, vai? Miten voit vetää noita mäkkärisafkoja?[/QUOTE]

Kalaa voin kyllä syödä kunhan on muuta kuin tonnikalaa tai katkarapuja. Maitoa voin syödä jos on ruoan valmistuksessa käytetty. Mutta paljaaltaan en maitoa voi juoda. Viimeksi olen kokeilllut 2 vuotta sitten ja en saanut nielaistua kun oli jo oksennukset kurkkuun kipuamassa. :x

Kananmunia voin myös syödä jos on vain ruoanvalmistukseen käytetty, paljaaltaan ei onnistu. Söisin kyllä mielelläni, pidän tosi paljon kananmunan hajusta, mutta en vaan saa oksentamatta syötyä eli mistään nirsoilusta ei ole kyse.
 

Yhteistyössä