Meneekö teidän mielestä anoppini liian pitkälle?

Olemme avoliitossa ja lapsi nyt 2v4kk.Anopille ensimmäinen lastenlapsi.Asumme parin kilsan päässä anoppilasta.
Meillä oli loistavat välit anopin kanssa ,ennen lapsen syntymää.Kun lapsi syntyi,oli mulla lievää alakuloisuutta sen jälkeen.En tiedä tiesikö anoppi tästä.Kuitenkin tunsin hänen "omivan" lapsen,kävi meillä yhtenään ja lapsi oli vain hänen sylissään.Sukujuhlissa kun oltiin ja lapsi oli jonkun muun sylissä ja kun tämä toinen ihminen sanoi,mulle että otatko pojan.Juoksi anoppi siihen tönäisten mut syrjään ja niin lasta vietiin..
Sanoin asiasta anopille nätisti pojan ollessa alle puoli vuotta ja hän otti asian raskaasti.Olen töissä ja meillä tilanne se,että poika hoidetaan kotona 3vuotiaaksi asti,kun se järjestyy jotenkin.Tarkoittaa siis sitä,että viikossa poika ainakin yhtenä päivänä anoppilassa hoidossa.Eilenkin kun häntä sieltä tuotiin,kotiin anoppi sanoi.ettei poika olis halunnu tulla kotiin äitiä ja isiä katsomaan.Uskonkin,että poika olisi vielä halunnut jäädä,kun siellä koira,mutta pitikö se nyt heti ilmoittaa.Anopilla on kaikki pojalle vaatteista ja tarvikkeista ruveten,on niitä ostellut kirpparilta..Miksi,eihän lapsi siellä asu?! Meillä on ollut nyt kesällä anopin kanssa erimielisyyksiä ja mulla koko ajan pelko,että hän vie lapseni, tai aivopesee hänet äitiään vastaan.Mies on sellainen hissukka joka ei äitilleen sano vastaan,ennemmin syyttää asioista mua kuin äitiään..Anoppi on 50v ja hoitoalalla,ei uskossa vaikkei alkoholia käytäkkään.Joskus tuntuu,että välittääkö lapsi musta ollenkaan,koska hän on oikein isin poika.Isille en toki ole mustasukkainen.
Kertokaa nyt paisuttelenko asiaa liikaa,vai onko anoppi liian omiva?
Poika saa siellä syödä vaikka keksipaketin siltä istumalta ja kaikki ostetaan minkä arvellaan poikaa kiinnostavan.Mitään ulkovaatetta en ole pojalle ostanut itse,anoppi ehtii tehdä sen ennemmin.Antais vaikka rahana tai käytäis yhdessä ostamassa,että saisin minäkin pojan vaatetukseen vaikuttaa.Tämä siis koskee vain ulkovaatetusta,saa hän sanoa kaikille mummun ostaneen..
Kun haen poikaa sieltä 20 aikaan hoidosta,jos olemme molemmat miehen kanssa illassa,joudun odottamaan kun pojalle luetaan parhaillaan iltasatua ja sieltä anoppi vilkuilee päälleni että näenkö nyt varmasti mitä he tekevät.Odottaisin,että poika on valmiiksi puettu kotiinlähtöä varten siihen aikaan,silloin toki onkin jos laitan tekstiviestin asiasta etukäteen.
Tuntuu vaan niin raskaalta ja pelkään menettäväni lapseni kiintymyksen..että kiintymys kohdistuu vain mummuun joka tuntuu pojalle olevan hyvin tärkeä :'(
 
muumuu
Olet tärkein :hug: .meillä aikalailla sama tilanne noin 4 vuotta sitten.Olin alamaissa ja anoppi otti ohjat käsiinsä ja vei lapsen kun halusi ja jyräsi minun tavat kasvattaa uutena äitinä.Olin helppo tyrmätä..Nyt olen oppinut kun lapsi on 5 vuotta sanomaan vastaan ja päättämään vaan MEIDÄN asioista....oli kyl ero lähellä kun jouduin miehellekin näyttämään miten on asiat,hänen mielestään kun äitinsä on AINA oikeassa....En tiedä,äitiys on niin herkkä alue että siinä pystyy helposti toista loukkaamaan ja luulin silloin kun tyttö oli vajaan vuodn että hän tykkää "enemmän "anopista.Onneksi nyt tyttö osaa näyttää että äiti on tärkein ja uskonkin sen.Tottakai.Jokainen äiti on paras äiti omalle lapselleen =) Alussa olin epävarma ja vertasin itseäni kokeneempaan...Voimia sinulle ja Sinä määrääi OMASTA lapsestasi :hug:
 
Hei haloo!!!
Kyseessä on äidin puolelta mustasukkaisuutta,ei ymmärrä.
Kuule, ne isovanhemmat ovat tärkeä osa lapsen elämää ja niin pitäsi ollakin. Olitko pienenä se lapsi joka ei ikinä antanut toisten leikkiä sun leluillasi??? Olet jo aikuinen,heitä itsekkyys pois ja käyttädy kuin aikunen.
Anna lapsellesi tilaa kasvaa ja nauttia muista ihmisistä!!
 
ei mustis
olen samaa mieltä edellisen kanssa, äiti on aina äiti, ei lapsen äidinrakkaus vähene vaikka sillä olisi muitakin tärkeitä ihmisiä.
On rikkaus lapselle omistaa muita välittäviä ihmisiä :heart:
 
:hug: Samanlaista taitaa olla kaikilla, joilla isovanemmat asuu lähellä ja osallistuu säännöllisesti lastenlasten hoitamiseen! Ei vaarallista, eikä vaikuta mitenkään lapsen kiintymyssuhteeseen omiin vanempiinsa! Pidät vaan itse huolen siitä, että lapsi on turvallisesti kiintynyt sinuun. Lapselle on aina parempi, mitä enemmän on turvallisia aikuisia lähellä, joten ei tarvitse olla mustasukkainen, ota vaan vastaan mitä tarjotaan. Isovanhempien on helppo olla 1 pv viikossa omistautunut lapsenlapselle, kun ei tarvitse hoitaa 7/24 sitä arkirumbaa. Hän vaan rakastaa pienokaistanne, ja ilmiselvästi haluaa hälle kaikkea hyvää! Rakasta sinäkin, anna hälle aikaasi, niin hän tulee aina pitämään sinua maailman tärkeimpänä ihmisenä, äitinä!

Tuosta kotiinlähtöajasta/valmiinaolosta voisitte sopia, jos se kerta aina on tiedossa, että lapsi todella olisi silloin valmis!
 
Vaikka sinulle on uskottu lapsen kasvatus, äitiys, et voi omia ketään ihmistä lapset on vain lainaa, joka aika jokaisen äidin ja isän on kasvettava lapsensa kanssa lasta kunnioittain.
On todella tärkeää että om muitakin rakastavia ihmisiä kuin äiti ja isä jotka mahdollisesti ovat uraputkessa eivätkä tarpeeksi huomio lasta.
Kun lapsia tulee yleensä äiti ja isäkin kasvavat samalla, mikä tuntuu nykyään unohtuvan.
Olisit onnellinen kun mummo ostaa lapselle ulko vaatteita mitkä on todella kalliita, ja voithan itse ostaa omalla maulla valittuja ulkopukuja jos asia sinua risoo. :headwall:
Toivottavasti sinäkin kasvat aikuiseksi lastesi myötä :'(
 
no huh huh
Kun haen poikaa sieltä 20 aikaan hoidosta,jos olemme molemmat miehen kanssa illassa,joudun odottamaan kun pojalle luetaan parhaillaan iltasatua ja sieltä anoppi vilkuilee päälleni että näenkö nyt varmasti mitä he tekevät.Odottaisin,että poika on valmiiksi puettu kotiinlähtöä varten siihen aikaan,silloin toki onkin jos laitan tekstiviestin asiasta etukäteen.
Tuntuu vaan niin raskaalta ja pelkään menettäväni lapseni kiintymyksen..että kiintymys kohdistuu vain mummuun joka tuntuu pojalle olevan hyvin tärkeä :


Ei kai lapsen tarvitse odottaa ulkovaatteet päällä ovella koska tulet hakemaan.
Kunnioita myös lastasi ja mummia, jos on joku juttu kesken ei sinun elämä voi olla puolesta tunnista kiinni.
Oletko niin itsekäs että kaikkien pitäisi pomppia sinun pillisi mukkaan
:p
 
anoppi
Anoppisi rakastaa lapsenlastaan. Rakastathan sinäkin. Teillä vaan rakkaus on eri ikäistä ja erilaista.
Lapsi rakastaa teitä molempia.

Ei juo, tupakoi, uskoo/ei usko, ikää 50v, työpaikka on/ei, tuloja/omaisuutta on. Tämä on jokaisen henkilökohtaista joihin asioihin ei pidä kiinnittää huomiota, vaan pitää hyväksyä toinen omana itsenään.

Kyllä minultakin löytyy leluja, vaatteita, ruokaa, kirjoja, juomapullot ja vaippoja. Lasten vanhemmat vaan mielissään ettei aina tarvi kulkea hoitokassi mukana. Tuovat itsekkin täydennystä. Käydään keskustelua tarpeellisista tavaroista.
Leikki on lapsen työtä, joten tarvikkeitakin pitää olla.

Vaatteita-asusteita ostetaan yleensä yhdessä mut joskus sanovat että ostaisitko "jotain" kun heillä ei nyt aikaa ostoksille.
Rahani kohteen haluan "itse määrätä" :) Ei lasten vanhemmatkaan tuo minulle rahaa, vaan käyttävät itse omat euronsa halujensa mukaan!

Hienoa, että sinulla on pitkä pinna. Yleensä lapsen reviiri suurenee kun ikää tulee lisää. Muistan itsekkin kuinka se asia piti hyväksyä, kun lapsi vei satukirjan mummulle eikä minulle.

Lapsesi on harvoin hoidossa. Käytä tekstiviestiä kotiin lähtöön, jos sillä ongelma on ratkaistu.
Itselleni on aina ollut selvää se, että kun lasten kotiin lähtö aika on niin silloin ollaan valmiina..myöskin lapset.
Omien lasteni hoitoajoista on vain 20-25v joten "tiedän", jos homma ei toimi oman mielen mukaan.
Esittäkää aina toiveenne hoitajille, ken hän lieneekin.

Pienelle lapselle se käytäntö pitäisi olla joka paikassa sama, silloin lapsikin oppii miten hänen pitää toimia.


:heart: :flower:
 
anoppimummu
Kyllä meilläkin on mummolassa "täysi varustus" lapsenlapsia varten, sängyt, syöttötuolit, varavaatteet yms.
Tämä helpottaa kovin kulkemista paikasta toiseen kun ei tarvitse aina kaikkea mukanaan kuljettaa.
Meillä ei miniä koe miksikään kilpailutilanteeksi tätä järjestelyä, miehen tytär on hiukan nihkeä, mutta eihän meillä ole pakko käydä!
 
Anoppi kuriin
Oot Ap. ihan hisssukka, jos annat mummon omia lastasi miten tykkää. Nyt otat toisen asenteen ja ryhdistäydyt! Älä anna poikaasi hoitoon anoppilaan keran viikossa. Jos tarvitse pojalle hoitajaa, hommaa hoitaja teille kotiin muualta.

Kun poikasi kasvaa, anoppisi ostaa hänet tavaralla ja hemmottelulla puolelleen. Kohta poikasi asuukin mummolassa jatkuvasti..... Sitäkö haluat? Tee selväksi anopille, kuka määrää lastenhoidosta. Anoppi ei määrää - Sinä määräät! Kysy anopilta suoraan, miksi hän ostelee pojalle jatkuvasti vaatteita ja hemmottelee kekseillä ym?

Sinä olet aivan liian kiltti. Et selvästikään osaa pitää puoliasi anoppiasi vastaan. Pelkäätkö häntä - miksi? Anopin kanssa on tehtävä säännöt selväksi, muuten elämästä tulee perhehelvettiä!
 
huh huh
[Anoppi kuriin kirjoitti"]
Oot Ap. ihan hisssukka, jos annat mummon omia lastasi miten tykkää. Nyt otat toisen asenteen ja ryhdistäydyt! Älä anna poikaasi hoitoon anoppilaan keran viikossa. Jos tarvitse pojalle hoitajaa, hommaa hoitaja teille kotiin muualta.

Kun poikasi kasvaa, anoppisi ostaa hänet tavaralla ja hemmottelulla puolelleen. Kohta poikasi asuukin mummolassa jatkuvasti..... Sitäkö haluat? Tee selväksi anopille, kuka määrää lastenhoidosta. Anoppi ei määrää - Sinä määräät! Kysy anopilta suoraan, miksi hän ostelee pojalle jatkuvasti vaatteita ja hemmottelee kekseillä ym?

Sinä olet aivan liian kiltti. Et selvästikään osaa pitää puoliasi anoppiasi vastaan. Pelkäätkö häntä - miksi? Anopin kanssa on tehtävä säännöt selväksi, muuten elämästä tulee perhehelvettiä!

NO huh huh, johan oli tekstiä !
Mikähän kurin pitäjä sinäkin olet? Et oo tainu elämässäs rakkautta ja huolenpitoa saanu , jutuistas päätellen? :saint:
Taitaa olla aika keskenkasvuista määräämisines , ei aikuiset enää mieti kuka määrää, se aika kuuluu leikki -ikään " et sinä minua määrää" onko kirjoittajalla ollu ankara kasvatus ja nyt sitä kostetaan?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 09:30 Anoppi kuriin kirjoitti:
Oot Ap. ihan hisssukka, jos annat mummon omia lastasi miten tykkää. Nyt otat toisen asenteen ja ryhdistäydyt! Älä anna poikaasi hoitoon anoppilaan keran viikossa. Jos tarvitse pojalle hoitajaa, hommaa hoitaja teille kotiin muualta.

Kun poikasi kasvaa, anoppisi ostaa hänet tavaralla ja hemmottelulla puolelleen. Kohta poikasi asuukin mummolassa jatkuvasti..... Sitäkö haluat? Tee selväksi anopille, kuka määrää lastenhoidosta. Anoppi ei määrää - Sinä määräät! Kysy anopilta suoraan, miksi hän ostelee pojalle jatkuvasti vaatteita ja hemmottelee kekseillä ym?

Sinä olet aivan liian kiltti. Et selvästikään osaa pitää puoliasi anoppiasi vastaan. Pelkäätkö häntä - miksi? Anopin kanssa on tehtävä säännöt selväksi, muuten elämästä tulee perhehelvettiä!
Puhut asiaa...
Lapsi on sinun ap...
Anoppi vaan kuuriin muuten menetät lapsias
 
joku mättää
sinulle katja ynnä muut, lapsi ei ole omaisuutta !

Ei äiti menetä lastaan, jos rakastaa muitakin sukulaisia !
Onko kyseessä heikko itsetunto vai itsekeskeisyys vai huono omatunto ?
Vai onko lapsella kaikki asiat hyvin kotona ? Ei lapsi todellakaan hylkää vanhempiaan jos , joku muukin antaa huomiota ja hellyyttä. \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 13:48 joku mättää kirjoitti:
sinulle katja ynnä muut, lapsi ei ole omaisuutta !

Ei äiti menetä lastaan, jos rakastaa muitakin sukulaisia !
Onko kyseessä heikko itsetunto vai itsekeskeisyys vai huono omatunto ?
Vai onko lapsella kaikki asiat hyvin kotona ? Ei lapsi todellakaan hylkää vanhempiaan jos , joku muukin antaa huomiota ja hellyyttä. \|O
En sanonut että lapsi on omaisuus. Minulle lapset ovat lahjoja.

Miksi isovanhemmat saavat omia lapsenlapsia?
Miksi anoppi saa töniä, repiä lasta sylistä?
Miksi anoppi ei voi kysyä mitä lapsi tarvitse ja mitä ei?
Miksi anoppi viestittää suoraan että hänen luona lapsi asuu eikä kotona? Miksi täytyy ostaa kaikenlaista roinaa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 13:48 joku mättää kirjoitti:
sinulle katja ynnä muut, lapsi ei ole omaisuutta !

Ei äiti menetä lastaan, jos rakastaa muitakin sukulaisia !
Onko kyseessä heikko itsetunto vai itsekeskeisyys vai huono omatunto ?
Vai onko lapsella kaikki asiat hyvin kotona ? Ei lapsi todellakaan hylkää vanhempiaan jos , joku muukin antaa huomiota ja hellyyttä. \|O
En sanonut että lapsi on omaisuus. Minulle lapset ovat lahjoja.

Miksi isovanhemmat saavat omia lapsenlapsia?
Miksi anoppi saa töniä, repiä lasta sylistä?
Miksi anoppi ei voi kysyä mitä lapsi tarvitse ja mitä ei?
Miksi anoppi viestittää suoraan että hänen luona lapsi asuu eikä kotona? Miksi täytyy ostaa kaikenlaista roinaa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 13:48 joku mättää kirjoitti:
sinulle katja ynnä muut, lapsi ei ole omaisuutta !

Ei äiti menetä lastaan, jos rakastaa muitakin sukulaisia !
Onko kyseessä heikko itsetunto vai itsekeskeisyys vai huono omatunto ?
Vai onko lapsella kaikki asiat hyvin kotona ? Ei lapsi todellakaan hylkää vanhempiaan jos , joku muukin antaa huomiota ja hellyyttä. \|O
En sanonut että lapsi on omaisuus. Minulle lapset ovat lahjoja.

Miksi isovanhemmat saavat omia lapsenlapsia?
Miksi anoppi saa töniä, repiä lasta sylistä?
Miksi anoppi ei voi kysyä mitä lapsi tarvitse ja mitä ei?
Miksi anoppi viestittää suoraan että hänen luona lapsi asuu eikä kotona? Miksi täytyy ostaa kaikenlaista roinaa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 09:30 Anoppi kuriin kirjoitti:
Oot Ap. ihan hisssukka, jos annat mummon omia lastasi miten tykkää. Nyt otat toisen asenteen ja ryhdistäydyt! Älä anna poikaasi hoitoon anoppilaan keran viikossa. Jos tarvitse pojalle hoitajaa, hommaa hoitaja teille kotiin muualta.

Kun poikasi kasvaa, anoppisi ostaa hänet tavaralla ja hemmottelulla puolelleen. Kohta poikasi asuukin mummolassa jatkuvasti..... Sitäkö haluat? Tee selväksi anopille, kuka määrää lastenhoidosta. Anoppi ei määrää - Sinä määräät! Kysy anopilta suoraan, miksi hän ostelee pojalle jatkuvasti vaatteita ja hemmottelee kekseillä ym?

Sinä olet aivan liian kiltti. Et selvästikään osaa pitää puoliasi anoppiasi vastaan. Pelkäätkö häntä - miksi? Anopin kanssa on tehtävä säännöt selväksi, muuten elämästä tulee perhehelvettiä!
Huolestuttavaa, että on noin myrkyttynyt mieli :( Älä hyvä ihminen enää myrkytä muiden suhteita anoppeihinsa tuollaisilla kommenteilla! Ja miksi muut, ulkopuoliset ihmiset ovat sitten parempia hoitajia, kuin oma mummi? Ja muista, minulla ei ole miniää :kieh:
 
MIKSI
Missä ovat rakkaus, lasten huolien kuuntelu, nukkumaanmenoajat, ruokailuajat. Tai kuri, joka ei ole henkistä- tai fyysistä pahoinpitelyä, jota nykyäänkin vielä nimitetään kasvatukseksi? Pelleilyä tämä nykyinen uraputkihysteria, jolla saadaan rahoitettua lasten kalliit lahjat, muotivaatteet tai lomamatkat mutta velaksi jää oireileva lapsi, nuori ja lopulta onneton aikuinen."
:heart: :heart: :heart: :heart:
 
Hei. Ei anoppisi haluaisi välillä ostaa muillekin kuin omille lapsenlapsille? B)

(Ei kun vakavasti, olisin onnellinen, jos ei kaikkea tarvitsisi itse ostaa. Lasten vaatteett ja kengät ja lelut ovat suomessa hirmuisen kalliita, vaikka ei osta mitään ylimääräistä, vain pakon edessä.)
 
muumuu
edellä kommenttia.Tosiaan voi olla todella jyrääviä miehen äitejä jotka tosiaan eivät älyä että miniällä on kenties ensimmäinen lapsi ja kaikki kommentit jne.tekevät hallaa epävarmalle ja kenties hieman masentuneellekin äidille.Pitäisi olla jotain tapoja ja isovanhempienkin kunnioittaa uusien vanhenpien toiveita ja tapoja... :kieh: Nyt kun lapseni on 5 vuotias olen vihdoin osannut "pitää puoleni" ja kasvattaa hoitaa perheeni niinkuin parhaaksi näen ja olen edelleen väleissä anoppiin.Olin liian kiltti äitiyden alussa ja annoin itseäni määrätä ja lastani viedä hoitoon kun halutaan....Ja lapsen etu on minulle tärkein.Jos hän haluaa nähdä isovanhempia sen järjestän.Ilman vertailua ja huonommuden tunnetta ENÄÄ. =)
 
Anoppi kuriin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 14:33 ämmi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 09:30 Anoppi kuriin kirjoitti:
Oot Ap. ihan hisssukka, jos annat mummon omia lastasi miten tykkää. Nyt otat toisen asenteen ja ryhdistäydyt! Älä anna poikaasi hoitoon anoppilaan keran viikossa. Jos tarvitse pojalle hoitajaa, hommaa hoitaja teille kotiin muualta.

Kun poikasi kasvaa, anoppisi ostaa hänet tavaralla ja hemmottelulla puolelleen. Kohta poikasi asuukin mummolassa jatkuvasti..... Sitäkö haluat? Tee selväksi anopille, kuka määrää lastenhoidosta. Anoppi ei määrää - Sinä määräät! Kysy anopilta suoraan, miksi hän ostelee pojalle jatkuvasti vaatteita ja hemmottelee kekseillä ym?

Sinä olet aivan liian kiltti. Et selvästikään osaa pitää puoliasi anoppiasi vastaan. Pelkäätkö häntä - miksi? Anopin kanssa on tehtävä säännöt selväksi, muuten elämästä tulee perhehelvettiä!
Huolestuttavaa, että on noin myrkyttynyt mieli :( Älä hyvä ihminen enää myrkytä muiden suhteita anoppeihinsa tuollaisilla kommenteilla! Ja miksi muut, ulkopuoliset ihmiset ovat sitten parempia hoitajia, kuin oma mummi? Ja muista, minulla ei ole miniää :kieh:
Miksi sitten kommentoit toisten anoppisuhteita? Varsinkaan, jos itselläsi ei ole miniää.... Miksikö ulkopuoliset ihmiset ovat parempia hoitajia kuin oma "mummi"? Ulkopuolinen hoitaja kunnioittaa vanhempien toiveita. Jääräpäinen "mummi" ei noudata mitään ohjeita, vaan hoitaa lapsenlapsia omien mielihalujensa mukaan.

"Mummi" ei anna lapsille kunnollista ruokaa, vaan tuputtaa välipalaa ja makeaa ruoka-aikojen välillä. "Mummin" mielestä on OK, että lapset menevät nukkumaan rättiväsyneinä yömyöhään tai nukahtavat TV:n ääreen. "Mummi" antaa katsoa televisiosta kaiken. "Mummi" ei ole hyvä lapsenhoitaja, koska hän sekoittaa lapsen päivärytmin pahasti.

No minulla nyt vaan sattuu olemaan sellainen anoppi..... Toivottavasti muilla miniöillä on kivat anopit!
 
Minä olen käsittänyt, että täällä voidaan kommentoida erilaisia "suhteita". Se vaan pistää miettimään ja tekee pahaa lukea noin hirveitä vihoja juuri anoppeja kohtaan. Miksi niin on? Olen toki anoppi itsekin, vaikka miniää ei vielä olekaan. Kai saan silti kommentteja antaa? Onneksi minun anoppina ja mummina oleminen on tähän asti vielä ollut ihanaa! Ei ole riitoja ollut minkään asian tiimoilta vävyn eikä tyttäreni kanssa.

En ole hössöttäjätyyppiä. En syötä lapselle keksejä tai muuta makeaa ennen oikeaa ruokaa, jos sittenkään. En osta lapsenlapseni hyväksyntää. Tarjoan hoitoapua ja olen läsnä pikkuisen kanssa, silloin kun hän on luonani. Poju osaa kyllä mennä jääkaapille ja tahtoo mehua..vävyni nauroikin tässä kerran että taitaa mummolassa maistua mehukin paremmalta, vaikka kotona olisi just samaa mehua. Eikä kuulostanut yhtään katkeralta!!!
 
Vastaus kysymykseen, MENEE. anoppi on käytettävissäsi sinun perhettä varten sinun ehdoillasi. Anopilla ei ole mitään oikeuksia lastasi kohtaan. muista tämä. Sinä olet lapsesi äiti ja sinä päätät mikä on lapsellesi parasta. Jos sinua noin paljon ahdistaa anoppisi omistushalu, niin pidä paussia. vie lapsesi kunnalliseen hoitoon muutamaksi päiväksi viikossa. Syyksi voi sanoa, että lapsi kaipaa ikäistään seuraa. En usko, että anoppi lapsellesi mitään harmia tekee, mutta sinun oma ahdistuneisuus vahingoittaa eniten lasta. Muista aina että sinä olet PARAS ÄITI lapsellesi ja sitä paikkaa ei kukaan vie! Aika parantaa. Kun lapsi kasvaa se ymmärtää paremmin kuka on äiti.

Semmoinen lässytys, että "on hyvä kun lapsella on paljon rakastavia ihmisiä ympärillä", saisi jo loppua. On tärkeää, että lapsella on rakastava äiti, isä tai molemmat ympärillä. Jos näitä ei ole, ei isovanhemmat tai muutkaan aikuiset voi tätä paikkaa korvata.

Minulle on anoppi uhannut, että tällä on juridinen oikeus tavata lapsenlastaan... meillä on alkutaival ollut ruusuinen ennen esikoisen syntymää, mutta esikoinen muutti kaiken. Nyt esikoinen on 3v ja minä pystyn jo anopin kysymyksiin vastaamaan muutakin kuin yhdellä sanalla. Ei tarvitse enää pelätä tapaamisia. Aika on ainut mikä on auttanut ja esikoisen kasvaminen. Puhe ei auttanut. Voi kun olisin osannut olla napakka heti vauvan synntyytä, mutta silloin on niin haavoittuvainen. Voi kun olisin luottanut itseeni äitinä ja ymmärätänyt, että minä olen parasta mitä lapselleni voi maailma tarjota.

 

Yhteistyössä