Merkitse.fi huijarifirma??

  • Viestiketjun aloittaja "Näätä"
  • Ensimmäinen viesti
"Näätä"
Tilasin kyseiseltä firmalta kuukausi sitten sellaisia vaatteisiin silitettäviä nimilappuja, firma löytyi ihan googlella netistä. Maksoin tilauksen verkkopankissa saman tien ja parin päivän päästä sain sähköpostiin tiedon, että tilaus on lähetetty tuotantoon. Tämän jälkeen en ole kuullut maksamistani tuotteista mitään, vaikka olen asiaa pari kertaa kysynyt sähköpostitse asiakaspalvelusta.

Olenko siis joutunut törkeän huijauksen kohteeksi? Näistä verkkokaupoistahan aina varoitellaan, mutta jostain keskusteluista (joita googlesta nousi hakutuloksiin) luin, että ihan onnistuneesti tuolta on tilattu tuotteita.

Onko kukaan siis tilannut tuolta lähiaikoina mitään?? Entä saanut tilaamansa tuotteet?
 
lukaise
Niiden sivuilla oli tällainen ilmoitus. Kuulut varmaan noiden joukkoon:

Tiedote viivästyksestä ja hyvitystuotteista

Verkkomaksupalvelujemme teknisten palveluntarjoajien Suomen Verkkomaksujen ja Valmiskaupan asetuksista johtuen osa heinä- ja elokuussa tehdyistä tilauksista on päivittynyt meille tilaan, jossa ne eivät ole menneet läpi tuotantoon asti. Erityisen usein tämä virhe on tapahtunut Nordean e-maksujen kohdalla. Nordean e-maksut onkin tästä syystä laitettu nyt omana painikkeenaan maksutapavaihtoehtoihin ja yhteys on rakennettu uudelleen, ettei virhe pääsisi enää toistumaan. Pahoittelemme meistä riippumattomista syistä johtunutta toimitusviivästystä ja tämän asiakkaillemme aiheuttamaa haittaa sekä mielipahaa.

Tilaukset poimitaan nyt manuaalisesti tietokannasta. Kaikki puolitiehen jääneet tilaukset pyritään tekemään asiakkaille ensi tilassa. Vaikka viivästys ei ole meidän aiheuttamamme, haluamme kuitenkin tarjota hyvityksenä toimitusviivästyksestä +50% nimilappuja. Jos siis olet tilannut 50 nimilappua, saat 25 kpl kaupan päälle jne. Hyvitystuotteen löydät samasta paketista tilaamiesi nimilappujen kanssa. EIkä siitä ole erikseen mainintaa pakkauslistassa.

Toivottavasti saamme jatkossa tilaisuuden palvella teitä paremmin.

Normaalit toimitusajat ovat:



XPRS-tuotteet
2-3 arkipäivää
Muut painotuotteet
5-6 arkipäivää
Laitospesun kestävätsilitettävät nimilaput
5-6 arkipäivää
9 mm nimikointinauhat
5-6 arkipäivää
12 mm nimikointinauhat,
musta tai valkoinen tausta
6-10 arkipäivää
12 mm nimikointinauhat 10-15 arkipäivää
25 mm nauhat ja sauman väliin ommeltavat
10-15 arkipäivää
Asiakkaan oma design logoetiketti
15 arkipäivää hyväksytystä koevedoksesta
 
"Näätä"
Luin kyllä, siksipä tilasinkin juuri tuolta. Eli tilasin tuotteen, jonka piti olla "helppo pikatilaus - toimitusaika 1 - 3 päivää"!! Ja yleisissä toimitusehdoissa sanotaan: "Tuotetiedoissa on mainittu tuotekohtaiset toimitusajat. Pääsääntöisesti toimitusajat ovat viidestä arkipäivästä 14 arkipäivään."

Minusta kuukausi on aika paljon pidempi toimitusaika kuin tuotetta tilatessa on luvattu. Ja yleensä verkkokaupoillakin on ollut tapana vastata sähköpostilla tehtyihin kyselyihin tai jopa lähettää tietoa tilauksen etenemisestä, varsinkin jos siinä on tapahtunut jotain muutoksia.

Harmittaa vaan vietävästi, vaikka ei ollut edes iso rahasumma kyseessä. Ja jos ne laput nyt vielä joskus tulevat, niin vähän myöhäistä, kun on pitänyt tussilla merkkailla lasten vaatteet päiväkotiin.. :-/
 
"Näätä"
Kiitos tiedosta, mahdollisesti kyseessä voi olla tuo ongelma. Tosin minä sain kyllä ilmoituksen siitä, että tuotteet ovat lähtenee tuotantoon. Ja jostain syystä en ole saanut sähköpostilla vastauksena tuollaista ilmoitusta (en siis minkäänlaista vastausta).

Toivottavasti tuotteet tulevat vielä joskus, kun on kerta maksettukin.

Ps. Ei ihan helposti löydettävissä tuolta sivuilta tuo tiedote, olisi luullut että vähän näkyvämmin olisi linkki tuohon tiedotteeseen laitettu..
 
"Tuutikki"
Juupa juu, harmi että tällanen selviää vasta täältä kautta...
Tilasin, maksutavaksi Klarna, ja odottelemaan. Kuukauden päästä saapui jo Klarnan ilmoitus, että laskuttavat, vaikka tavaraa ei mailla halmeilla. Yritin soittaa useamman kerran Merkitse.fi-firmaan - ei vastausta. Lähetin sähköpostia, jossa myös ilmoitin että tilaukseni voi myös peruuttaa, koska toimitus viivästyi (luvattu aika muutaman viikon) - ei vastausta. Ylläri...? Tästä on nyt pari viikkoa...
Täytyypi vissiin taas yrittää saada tavoitetuksi joku, olishan ihan hitsin kiva tietää peruuttivatko kaupan tosiaan, myös osamaksufirmasta!! Ihan fiksua olis tietty Merkitse.fi taholta ottaa jotain yhteyttä....
 
jky
Minä kanssa tilasin 10.8, eikä vieläkään ole tullut käsityömerkit perille, ensimmäisen kerran kun soitin vastasivat puheluun ja sanoivat, että ensi viikolla tulee. Nyt on siitäkin mennyt 2 viikkoa, eikä vieläkään näy :( Kukaan ei vastaa puhelimeen eikä sähköposteihin. Jotakin mätää tässä siis on.
 
Pettynyt myös
Samoin, tilasin noita silitettäviä nimilappuja elokuun lopulla ja viesti tuli, että tuotantoon on mennyt.... Ei ole edelleenkään näkynyt nimilappuja kuten ei ole vastattu puhelimeen eikä lukuisiin sähköpostiviesteihinkään. En kyllä suosittele kenelekkään!!!
 
samoin
Samoin. Itse soitin firmaan ennen kuin tilasin nimenomaan kysyàkseni toimitusajoista. Minulle vakuutettiin, ettà jos samana pàivànà tilaan, olisivat perillà kolme pàivàà tàstà (XPRS-tuotteet). Mitààn ei ole saapunut ja tilauksestaa on jo 3 vkoa. Kukaan ei ole vastannut puhelimeen, olen soitellut sinne làhes joka pàivà parin vkon ajan.
 
m.p.
Myös minä odottelen vielä tilaustani, jonka tein elokuun lopulla. Olen kysellyt perään sekä sähköpostilla, että heidän omalla yhteys-lomakkeella saamatta vastausta. Myöskään puhelimeen ei vastattu. Kankkulankaivoon meni 34 euroa. Ehkä luottavat siihen, että summat ovat niin pieniä, etti kukaan viitsi ruveta riitelemään rahojaan takaisin.
Harmi, sillä tällaiselle palvelulle olisi kysyntää; mistä löytyisi luotettava yrittäjä?
 
m.p.
Sain tilaamani tuottet ja puhelimitse asiallisen selvityksen viivästymisestä; ja tarjosivat myös hyvitystä. Toivottvasti heidän tilapäiset toimitus-ongelmat on ohi ja tilaukset sujuvat jatkossa niin kuin pitääkin.
 
Entinen asiakas
Tähän ketjuun liittyen, tilasin reilu kuukausi sitten merkitse.fistä, vakuuttivat toimitusajaksi 15 pvää. Tilaus on myöhässä ja olisin tarvinnut tilaamiani nauhoja joululahjoihin (käsityömerkki). Nyt olen tosi pettynyt, koska en ehdi enää tilata niitä muualtakaan, eikä lahjat ehti lähteä omalla logolla. Kukaan siellä ei vastaa puheluihin edes ilmoittamallaan ma-to 12-15 ajalla, saatikka soittopyyntöihin tai sähköposteihin. Ensi viikolla teen rikosilmoitukse ko. firmasta. Älkää tilatko sieltä, huonompaa asiakaspalvelua saa hakea. Eihän se asiakkaiden vika ole, jos työntekijöitä on liian vähän tms.
 
Kiukustunut
Hei, selvästikin kyseessä on huijarifirma, sillä tilasin itse nimikointinauhoja marraskuussa, sain sähköpostivahvistuksen ja sitten en mitään. Ei siis tuotteitakaan! Tästä firmasta ei siis kannata ostaa mitään!!!
 
Huonoja kokemuksia
Sama ongelma!! Tilasin nauhat marraskuun 21.päivä ja maksoin ne saman tien. Vieläkään ei ole kuulunut mitään. Olen yrittänyt soittaa useampaan kertaan ja alkuviikosta laitoin sitten asiakaspalveluun vielä viestin, että voisivatko vahvistaa toimitusajan tai palauttaa rahani (yli 100€). En saanut edes ko viestiin vastausta :-(

Suurin harmitus on se, että en saanut nauhoja joululahjoihin mihin olen ne suunnitellut.

Nettikeskustelujen perusteella "tilapäiset toimitusvaikeudet" ovat myös pysyviä eli loppukesästä asti on toimituksissa ollut tilapäisiä viiveitä, joita ei nähtävästi ole edelleenkään saatu korjattua...

EI SIIS MISSÄÄN NIMESSÄ KANNATA TILATA KO FIRMASTA MITÄÄN!!
 
huijattu
Minäkin odottelen tilaustani. Tilasin 30.11, maksoin verkkomaksujen kautta ja ainoastaan tilausvahvistussähköposti on tullut. Olen lähettänyt sähköpostia, yhteydenottolomakkeen kautta ja soittanut sekä jättänyt soittopyynnön. Ei mitään vastausta mihinkään. Viime viikolla tulostin kuluttaja-asiamiehen sivuilta lomakkeen, jonka lähetin firmalle. Jos siihenkään ei vastata ensi viikkoon mennessä, on järeämpien toimien aika. Vaikka rahaa tässä on kiinni "vain" 31€, niin minua ei ilmaiseksi huijata.
 
"Maija"
Sama juttu, ei kuulu maksettuja tuotteita minullekaan. Aika selvä hommahan tuo taitaa olla, firma ei toimita enää. Nostan tätä vain siksi, että noiden pirulaisten nettisivut on yhä auki ja sinne voi jättää tilauksia.

Itse olen odottanut maksettuja tuotteita marraskuun puolesta välistä saakka ja nyt odottelen kuluttajaviraston kantaa vielä --> ensi viikolla rikosilmoituksen tekoon...
 
"Eleonora"
Oho! Tämä selittää miksi sain odottaa tilaustani niin pitkään, eli (yli) kuukauden. Luulin ensin, että se johtui joululomista. Sain pari viikkoa tilauksen jälkeen heiltä sähköpostia, jossa luki suunnilleen tuo sama eli "Palveluntarjoajamme teknisestä virheestä johtuen osa XPRS-tilauksista ei ollut mennyt tuotantoon asti". Ja että laput tulisivat viikon sisällä. Kun postia ei kuulunut laitoin asiasta sähköpostia ja onneksi sain melko pian sen jälkeen tilaustani. Sain myös tuon +50% hyvityksen. Eli tämä on ilmeisesti jo osaa heidän toimintatapaa. Ikävää!
 
"yks vaan"
Mulla syksyllä jätetty tilaus, onneksi vaan 35€. Eivät vastaa sähköposteihin eivätkä puhelimeen... yritys netin mukaan sijaitsee Vesivehmaalla ja asun melko lähellä. Pitäiskö lähtee ajeleen ja koputteleen niiden ovelle?
 
"Tiiu"
Mulla myös ko. firmasta toimittamatta jäänyt tilaus. Eivät vastaa sähköpostiin eivätkä puhelimeen tai soittopyyntöihin. Otin yhteyttä kuluttajavirastoon ja varmaan seuraavaksi rikosilmoitus... Kaikki joita on huijattu, ottakaa yhteyttä kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan. Mitä useampi tekisi valituksen/rikosilmoituksen, voitaisiin jotain saada aikaankin... toivottavasti...
 
tympääntynyt
Sama meillä! Tilattin kolmisen viikkoa sitten tuolta 10eurolla tavaraa, eipä ole mitään kuulunut niistäkään. Lähetettiin viestiä sinne - ei vastausta. Nyt yritettiin uudestaan tänää lähettää, saa nähä tuleeko edelleenkään vastausta. Lähetimme myös viestiä kuluttajavirastoon.
 
Armis
Sama juttu - tilattiin yli kk sitten (toimitusaika 1-3 päivää, tilausvahvistus tuli, sitten ei muuta). Tuotteita ei näy, rahat kyllä veloitettiin - ja "asiakaspalvelu" ei vastaa useisiin yhteydenottopyyntöihin. Ei voi suositella.
 

Yhteistyössä