Miehellä on uhkapeliongelma :(

  • Viestiketjun aloittaja turhautunut
  • Ensimmäinen viesti
turhautunut
onko muita, miten ootte selvinneet? mitä kenoja että rahat pysyy tilillä ja perhe pystyssä? pelaaminen on kausiluonteista, tulee parempia aikoja jolloin alan luottamaan ja annan siimaa ja sitten taas yhtäkkiä kaikki romahtaa ja huomaan että ei olekkaan rahaa käydä kaupassa, rassaavaa ja hajottavaa, kun ei voi toiseen luottaa missään asiassa, velkaannuttu ei viä olla, kyse on paristasadoistaeuroista silloin tällöin, mutta meille suuri summa, kun mies vaan käy töissä ja minä olen hoitovapalla ja toisella lapsella la keväällä... jotenkin tämä on nyt saatava airoihin mutta miten?

ps tämä ei ole tarkoitettu niille joilla on se täydellinen mies ja punanen tupa ja turha ehtottaa että eroa siitä paskasta kun mies on ihana ja pitää muuten huolen meistä
 
Mä osaan vaan sanoa, että rankka tilanne. Kaverini on joutunut saman ongelman takia juuri eroamaan (tai ainakin hankkimaan oman asunnon ja erottamaan raha-asiat) yli 20 vuota kestäneestä suhteesta. LÄheisriippuvuus on samaa luokkaa ja tunne-elämän ongelmat samat kuin minulla alkoholistin puolisona. Annamme toisillemme vertaistukea.
Oletko tutustunut GA:n sivuihin? Vaikka ei siellä taida paljon olla läheiselle tietoa, se on tarkoitettu hyvin pitkälle pelaajille.
 
läheltä seurannut..
peliongelma on sairaus, usein tekevät kaikkensa peitelläkseen jälkiä.
ei kannata jäädä odottamaan velkaantumista, vaan lopettaa siiman antaminen.
vaikka se on mies joka tienaa, kyseessä kuitenkin perhe.
suosittelisin että itse alat hoitamaan raha-asiat.

voimia. :)
 
ap
no minä ne raha asiat hoidankin, minulla on molempien tilien solo-tunnukset ja käytössämme on vain yksi visaelektron mikä on minun hallussani, minä maksan laskut ja ruokakaupassa ostokset, mutta kun pelihimo iskee niin ne solotunnukset kaivetaan vaikka pellonojasta vaikka yritän niitä kuinka piilotella, ne on kumminkin välttämättömät rahaasioita hoitaessa, olen vaihtanut asiakastunnuksia ym mytta aina mies jotenkin onnistuu tililta siirtämään rahaa, pelitileille... joskus mys niin sitä rahaa voitetaan, yleensä sitten yli 500-1000 mutta se on parikertaa vuodessa, ei se kata sitä mitä mies pitkin vuotta on ehtinyt pelaamaan...

pahimpana pelikautena tunnen olevani enemmän äiti kun avovaimo, silloin alkaa miehellä kamala menovimmma, ei tahtoisi olla kotona ollenkaan, sanoo että ei ole hyvä olla ja että ahdistaa ja lähtee tilannetta ja riitoja pakoon kavereilleen, on välillä öitäja päiviä pois....sitten on taas kaikki hetkenaikaa hyvin ja sitten taas kaikki räjähtää.

ollaan nuoria ja ennen ensimmäisen lapsentuloa emme ehtineet seurustella kauaa ja asuin kotonakin vielä kun tulin raskaaksi, mutta olimme aikeissa muuttaa yhteen lähikuukausina.... kumminkin tiedän että hän on se ketä haluan rakastaa ja ihmettelen miksei rakkaus lopu vaikka mies tekee tuollaisia asiota, välillä ajattelen ettei mies ansaitse minua tai lapsia mutta sitten taas lapset kyllä ansaitsevan isän, isänä hänessä ei ole mitään vikaa, rakastaa ja huolehtii, hoitaa, hellii ja vaihtaa vaipat ja syöttää, laulaa ja loruttelee ja leikkii, laittaa nukkumaan.... ajoittain enemmän kuin minä... tiedän että jos eroamme, se olisi miehelle liian suuri pala purtavaksi ja pelkään että hän menettää otteen elämästä jolloin ei tuollaiseen isään olisi lapsilla enään mahdollisuutta:'(
 
samajuttu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no minä ne raha asiat hoidankin, minulla on molempien tilien solo-tunnukset ja käytössämme on vain yksi visaelektron mikä on minun hallussani, minä maksan laskut ja ruokakaupassa ostokset, mutta kun pelihimo iskee niin ne solotunnukset kaivetaan vaikka pellonojasta vaikka yritän niitä kuinka piilotella, ne on kumminkin välttämättömät rahaasioita hoitaessa, olen vaihtanut asiakastunnuksia ym mytta aina mies jotenkin onnistuu tililta siirtämään rahaa, pelitileille... joskus mys niin sitä rahaa voitetaan, yleensä sitten yli 500-1000 mutta se on parikertaa vuodessa, ei se kata sitä mitä mies pitkin vuotta on ehtinyt pelaamaan...

pahimpana pelikautena tunnen olevani enemmän äiti kun avovaimo, silloin alkaa miehellä kamala menovimmma, ei tahtoisi olla kotona ollenkaan, sanoo että ei ole hyvä olla ja että ahdistaa ja lähtee tilannetta ja riitoja pakoon kavereilleen, on välillä öitäja päiviä pois....sitten on taas kaikki hetkenaikaa hyvin ja sitten taas kaikki räjähtää.

ollaan nuoria ja ennen ensimmäisen lapsentuloa emme ehtineet seurustella kauaa ja asuin kotonakin vielä kun tulin raskaaksi, mutta olimme aikeissa muuttaa yhteen lähikuukausina.... kumminkin tiedän että hän on se ketä haluan rakastaa ja ihmettelen miksei rakkaus lopu vaikka mies tekee tuollaisia asiota, välillä ajattelen ettei mies ansaitse minua tai lapsia mutta sitten taas lapset kyllä ansaitsevan isän, isänä hänessä ei ole mitään vikaa, rakastaa ja huolehtii, hoitaa, hellii ja vaihtaa vaipat ja syöttää, laulaa ja loruttelee ja leikkii, laittaa nukkumaan.... ajoittain enemmän kuin minä... tiedän että jos eroamme, se olisi miehelle liian suuri pala purtavaksi ja pelkään että hän menettää otteen elämästä jolloin ei tuollaiseen isään olisi lapsilla enään mahdollisuutta:'(
ihan kuin puhuisit meistä....
aivan sama tilanne!
 
Mari
No mullahan oli semmonen exä, että pelasi kaikki rahansa peliautomaatteihin. Lopulta omat ja minunkaan rahat eivät riittäneet vaan varasti työpaikalta rahaa ja pelasi ne. Voitte uskoa mikä järkytys oli kun jäi kiinni varastamisesta ja minä en ollut nähnyt niistä 30 000 eurosta jälkeäkään koska kaikki meni peleihin. Erohan siitä sitten tuli kun en jaksanut ainaista valehtelua.. Mieskin myönsi, että päässä on vikaa, muttei lähtenyt itseään hoitamaan. Mitäs siinä sitten voi tehdä? Sairaushan se on ja raskas sellainen. Suosittelen avun hankkimista pikapuoliin, voimia!
 
ap
omat läheiseni ei asiasta tiedä enkä halua kertoakkaan, koska tiedän miten tuomitsevaa kommenttia sieltä tulisi, ja sitä juuri en nyt kaipaisi, varsinkaan hyvin läheisiltä ihmisiltä:S siksi puran täällä

lähiaikoina olisi tarkoitus ostaa oma asunto eli tarkottaisi myös lainan ottoa. se on meidän kohdalla ainoa mahdollisuus, tässä kaupungissa missä asumme ja jossa miehen työpaikka on, vuokra-asuntoja ei ole juurikaan tajolla ja kohta meitä on 4 ja tilantarve kasvaa. pelottaa vain ottaa lainaa kun voi tapahtua mitä vaan ja sitten on velkaa, ja ykskaks huomaan olevani isonvelankanssa yksin 2 pienen lapsenkanssa ilman töitä :O
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
No mullahan oli semmonen exä, että pelasi kaikki rahansa peliautomaatteihin. Lopulta omat ja minunkaan rahat eivät riittäneet vaan varasti työpaikalta rahaa ja pelasi ne. Voitte uskoa mikä järkytys oli kun jäi kiinni varastamisesta ja minä en ollut nähnyt niistä 30 000 eurosta jälkeäkään koska kaikki meni peleihin. Erohan siitä sitten tuli kun en jaksanut ainaista valehtelua.. Mieskin myönsi, että päässä on vikaa, muttei lähtenyt itseään hoitamaan. Mitäs siinä sitten voi tehdä? Sairaushan se on ja raskas sellainen. Suosittelen avun hankkimista pikapuoliin, voimia!
onneksi kyse ei ole viälä noin isoista summista :O mutta tota juuri pelkään! mutta mihin mä ton miehen passitan, kun itsekkään ei kunnolla myönnä ongelmaansa:O
 
Kokor
Moikka. Olen itse alkoholistin vaimo, tosin mieheni on raitistunut. Sama tauti, eri oire. Uskon, että tilanne ei tule teillä muuttumaan, ennen kuin miehesi lähtee hoitoon. Joudut siis edelleen kantamaan vastuun teillä taloudellisista asioista ym., koska et voi häneen luottaa. Nenänvalkaisukausia tulee aina seuraamaan pelikausi, ellei hän ymmärrä omaa sairauttaan ja hae apua. Onko hän myöntänyt että hänellä on ongelma?

Mieti, miten voisit helpottaa omaa taakkaasi? Olisiko joku taho, jossa voisit käydä puhumassa? Tutustu ihmeessä http://www.nimettomatpelurit.fi/ , lisäksi olet tervetullut myös Al-Anon -ryhmiin, missä riippuvuutta tarkastellaan alkoholin kannalta. Ongelmat perheissä ovat varmasti kyllä pitkälti aivan samanlaisia, toinen katoilee, rahat juodaan/pelataan, puoliso kantaa vastuun perheestä, salailu, häpeä... Eli sinne myös kannattaa mennä, siellä ymmärretään riippuvuusongelmia. Käyn itse Al-Anonissa.

Monesti sanotaan, että irrottaudu rakkaudella. Uskon, kun sanot, että miehesi on rakastava, hyvä isä ja mies. Hän on nyt vaan sairas. Hänet pitäisi saada avun piiriin, mutta koska siitä päättää hän itse (HUOM! sinä ET voi häntä parantaa etkä pelastaa, et nalkuttamalla, uhkailemalla, lahjomalla, millään), nyt olisi tärkeintä saada sinut kuosiin. Miten voisit suojella teidän talouden, ettei se kärsisi liikaa pelikausista? Oma, suojattu tili? Hän ehkä suuttuu kun hoksaa mitä teet, mutta ymmärtää varmasti, miksi se on tarpeen.

Kovasti voimia sinulle!! *hali*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kokor:
Moikka. Olen itse alkoholistin vaimo, tosin mieheni on raitistunut. Sama tauti, eri oire. Uskon, että tilanne ei tule teillä muuttumaan, ennen kuin miehesi lähtee hoitoon. Joudut siis edelleen kantamaan vastuun teillä taloudellisista asioista ym., koska et voi häneen luottaa
Nimenomaan näin!
Ja sen takia kokemuksesta tiedän, että tulee vastaan aika, jolloin kyse ei anää ole haluamisesta tai rakastamisesta, vaan jaksamisesta.
Ja lisäksi siinä vaiheessa läheisriippuvuus on jo sitä luokkaa, että et näe eroa enää vaihtoehtona, vaan ratkot asioita esim. niin kuin minä; olen osoittanut perhettä aseella ja ollut valmis ampumaan kaikki, myös lapset, koska kertakaikkiaan mikään muu ei näyttäny mahdolliselta.
JOten hae itsellesi sitä apua nyt, kun vielä näet tilanteen.
 

Yhteistyössä