Miehellä suhde johonkin 20-vuotiaaseen tyttöön

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kolmekymppinen aikuinen mies. Erohan tässä varmaan tulee, luottamus mennyt. Tyttö on täysin ihastunut. Mitä ihmettä se pikkulikka oikein kuvittelee? Että mies voisi olla oikeasti kiinnostunut?

Ovat ilmeisesti tapailleet toisiaan jo pitemmän aikaa. En ymmärrä mitä liikkuu aikuisen miehen päässä, jos ei pysty laittamaan stoppia tuolle touhulle. Ruokkia nyt tyttöparan naurettavaa ihastusta.

Miten saada tyttönen nätisti käsittämään, että aikuinen mies ei voi ihastua parikymppiseen kakaraan?
 
mami1975
Rankka tilanne varmasti. Tuo rinnakkaissuhteeseen hakeutuminen siinä vaiheessa, kun lapset ovat pieniä, osoittaa melkoista kypsymättömyyttä lasten isältä. Siis tottakai nuo vuodet ovat rankkoja, eikä silloin ehkä ole ensimmäisenä mielessä oman parisuhteen hoitaminen, vaan lasten. Se kuuluu kupletin juoneen heikkojen luonteiden sortuessa moiseen sterotypiseen toimintaan. Nouse sinä sen yläpuolelle.

Käykää keskustelu miten teidän parisuhteenne jatkuu tämän jälkeen? Jatkuuko se?

-> Tärkeää, vaikka ei varmaan juuri nyt tunnu mitenkään helpolta toteuttaa on kuitenkin sen ymmärtäminen, että vanhemmuus (tämän isän) ei pääty, vaikka isä tekikin raukat. (Älä hauku häntä lapsille, hauku vaikka meille.)

Mieheni vanhemmat erosivat (rinnakkaissuhteen vuoksi) mieheni ollessa kolmevuotias. Ihailen anoppiani, joka ei ole koskaan mollannut appiukkoa, joka vuorostaan on tällä hetkellä kolmannen kerran naimisissa (alkoholistin kanssa tällä kertaa) ja jokseenkin hukassa oleva miehenä. Isänä hän on ollut hieno, vaikka aviomiehenä huono.
Eli tässä on tämäkin puoli. (Sivuuta tuo edellinen kommentti, siellä joku vaan purki pahaa oloaan.)

JAKSAMISTA; jätä se sika, mutta anna lapsille olla kuitenkin ihan ok isä (koska paskakin isä on parempi, kun kokonaan poissaoleva isä).
 
vierailija
Mikä siinä oikein mättää kun ratkaisu on muka ero jos toinen pettää? Kun itse luulen että suurimmassa osassa pettämistapauksista, varsinkin pitkissä suhteissa, ei vika ole pettäjäs eikä petetyssä vaan yhteiskunnnan määrittämissä epäluonnollisissa normeissa, jonka mukaan pitäisi samaan ihmiseen pysyä ihastuneena/rakastuneena vuodesta toiseen ja samalla viellä rakentaa ja kasvattaa perhettä. Harmittaa kun itsekin 3-kymppisenä olin niin aivopesty että tuskailin ja kipuilin jos toisella oli jotain suhteen tynkää muualla, vaikka olisin voinut ottaa itsekin vaan aivan rauhallisesti ja tapailla mukavia miehiä/naisia ja odotellla että toisella menee ihastus ohitse. Onneksi siinä sitten vuosien varrella on viisastunut ja huomannut ettei vika ole minussa tai miehessä vaan siinä että nämä odotukset on yhteiskunnantaholta aivan epärealistiset. Seikkailua ja romantiikkaa ja uutta erotiikkaa ja jännitystä sitä lähdetään pitkässä suhteessa etsimään ulkopuolelta, mutta ei se rakkaus omaan kumppaniln katoa mihinkän. Se vaan hetkellisesti laimenee kun joku uusi ja kiinnostava tai kiinnostunut tulee elämään. Eihän suhteen tarvitse edes mennä fyysiselle tasolle kun on jo aivan ihastunut uuteen. Nyt otat vaan rauhallisesti ja alat katsella ympärillesi ja tehdä asioita joista nautit sellaisten ihmisten kanssa joiden seurasta nautit. Ja samalla pidät huolen että puolisosi kanssa myös huomiotte toisianne ja niitä asioita jotka teidän suhteessanne on ihania. Kun mies näkee että myös sinulla on menoa etkä jää ruikuttamaan tai uhkaile tai laita hänta " minä vai toinen nainen" tilanteeseen niin saatpa nähdä että vuoden sisällä on tämä ihastus unohtunut toistaiseksi ja teillä molemmilla paljon mukavampaa elää jatkossa. Aina välillä sitä vaan ihastutaan toisiin, mutta kuinka sen asian käsittelee vaikuttaa siihen millainen parisuhteen jatko on. Jääkö siitä arpi ja luottamuspula jota märehditään vuosikausia vai lujittaako se suhteen teräsbetoniksi kun molemmat tietävät että ohi menevistä ihastuksista huolimatta puuolin ja toisin, tuo toine on minulle se ainoa oikea kumppani. Kertaalleen olen eronnut pitkästä avioliitosta kun ihastuin toiseen mieheen ja nyt on reilut 15 vuotta yhtä pidetty erään miehen kanssa joka on "pettänyt" minua ja jota minä olen "pettänyt" ja silti aina palaamme toistemme luo sivusuhteiden jälkeen. Ja varmasti palaamme jatkossakin, kun tuo on minulle se oikea. Koskaan en ole ihmissuhteessa ollut onnellisempi, enkä enää lähtisi ruohon ikuisesti vain yhden kanssa ja hirveä morkkis kaikksta muista-pelleilyyn mukaan. Nyt nautin aikuisten ihmisten ihanasta vakaasta ihmissuhteesta ja aina välillä elämässä on jännittäviä sivupolkuja, niin minulla kun miehelläkin. Toivotan sinulle onnea ja jaksamista tällä hetkellä, koska se alku on aina hankalin ja kirpaisee pirusti. Mutta jos päätät lähteä elämään suhdettasi uudella tavalla ja avoimin mielin niin voin luvata että tulet löytämään aivan uuden maailman ja saamaan niin paljon perinteistä onnellisemman elämän ja suhteen...
Onnea ja jaksamista toivottelee hiukan vanhempi daami
 
Mikä siinä oikein mättää kun ratkaisu on muka ero jos toinen pettää? Kun itse luulen että suurimmassa osassa pettämistapauksista, varsinkin pitkissä suhteissa, ei vika ole pettäjäs eikä petetyssä vaan yhteiskunnnan määrittämissä epäluonnollisissa normeissa, jonka mukaan pitäisi samaan ihmiseen pysyä ihastuneena/rakastuneena vuodesta toiseen ja samalla viellä rakentaa ja kasvattaa perhettä. Harmittaa kun itsekin 3-kymppisenä olin niin aivopesty että tuskailin ja kipuilin jos toisella oli jotain suhteen tynkää muualla, vaikka olisin voinut ottaa itsekin vaan aivan rauhallisesti ja tapailla mukavia miehiä/naisia ja odotellla että toisella menee ihastus ohitse. Onneksi siinä sitten vuosien varrella on viisastunut ja huomannut ettei vika ole minussa tai miehessä vaan siinä että nämä odotukset on yhteiskunnantaholta aivan epärealistiset. Seikkailua ja romantiikkaa ja uutta erotiikkaa ja jännitystä sitä lähdetään pitkässä suhteessa etsimään ulkopuolelta, mutta ei se rakkaus omaan kumppaniln katoa mihinkän. Se vaan hetkellisesti laimenee kun joku uusi ja kiinnostava tai kiinnostunut tulee elämään. Eihän suhteen tarvitse edes mennä fyysiselle tasolle kun on jo aivan ihastunut uuteen. Nyt otat vaan rauhallisesti ja alat katsella ympärillesi ja tehdä asioita joista nautit sellaisten ihmisten kanssa joiden seurasta nautit. Ja samalla pidät huolen että puolisosi kanssa myös huomiotte toisianne ja niitä asioita jotka teidän suhteessanne on ihania. Kun mies näkee että myös sinulla on menoa etkä jää ruikuttamaan tai uhkaile tai laita hänta " minä vai toinen nainen" tilanteeseen niin saatpa nähdä että vuoden sisällä on tämä ihastus unohtunut toistaiseksi ja teillä molemmilla paljon mukavampaa elää jatkossa. Aina välillä sitä vaan ihastutaan toisiin, mutta kuinka sen asian käsittelee vaikuttaa siihen millainen parisuhteen jatko on. Jääkö siitä arpi ja luottamuspula jota märehditään vuosikausia vai lujittaako se suhteen teräsbetoniksi kun molemmat tietävät että ohi menevistä ihastuksista huolimatta puuolin ja toisin, tuo toine on minulle se ainoa oikea kumppani. Kertaalleen olen eronnut pitkästä avioliitosta kun ihastuin toiseen mieheen ja nyt on reilut 15 vuotta yhtä pidetty erään miehen kanssa joka on "pettänyt" minua ja jota minä olen "pettänyt" ja silti aina palaamme toistemme luo sivusuhteiden jälkeen. Ja varmasti palaamme jatkossakin, kun tuo on minulle se oikea. Koskaan en ole ihmissuhteessa ollut onnellisempi, enkä enää lähtisi ruohon ikuisesti vain yhden kanssa ja hirveä morkkis kaikksta muista-pelleilyyn mukaan. Nyt nautin aikuisten ihmisten ihanasta vakaasta ihmissuhteesta ja aina välillä elämässä on jännittäviä sivupolkuja, niin minulla kun miehelläkin. Toivotan sinulle onnea ja jaksamista tällä hetkellä, koska se alku on aina hankalin ja kirpaisee pirusti. Mutta jos päätät lähteä elämään suhdettasi uudella tavalla ja avoimin mielin niin voin luvata että tulet löytämään aivan uuden maailman ja saamaan niin paljon perinteistä onnellisemman elämän ja suhteen...
Onnea ja jaksamista toivottelee hiukan vanhempi daami
Vanhempi daami:
olet varmaan ainakin kansakoulun ja peruskoulun käynyt joten käytä kappalejakoa. Ei tuota puuroa jaksa lukea.

Toinen asia: vika ei ole siinä että yhteiskunnassa on kielteinen suhtautuminen sivusuhteisiin ja jatkuvaan romantiikan ja vipinän hakemiseen.
Vika on siinä että aikuiset ihmiset kuvittelevat että sen vipinän, jännityksen ja hurmion määrän pitää olla vakio elämässä.

Ei tapahdu tavallista parisuhteen seesteytymistä, vaan ollaan paniikissa että kun ei alkuhuuman jälkeen tunne ukkoaan kohtaan mitään, niin että jotain on vialla ja sitä pitää lähteä paikkaamaan ulkopuolelta käsin. Se tylsistyminen on normaali vaihe, vaikka kestäisi vuosia!

Mä olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 15 vuotta. On ollut vuorotellen kiihkeää ja rutikuivaa. Kun vaan jaksaa nähdä toisen eteen vaivaa, niin se sammunut intohimo kyllä sieltä tulee puolisoa kohtaan.
 
vierailija
:LOL::LOL::LOL:

Voi sua. Sääliksi kyllä käy. Ei tapahtuneen vuoksi, vaan suhtautumisesi vuoksi.
Ajattelitko ihan oikeesti alkaa selittää "pikku tytölle", ettei mies ole tähän ihastunut?? Ettei nauti sielunsa pohjia myöten seksistä tämän kanssa, tämän reippaudesta, kauniista kasvoista ja iloisesta luonteesta.
Sää yrität tätä vakuuttaa tytölle, tytölle jonka luokse mies menee aina kun mahdollista. Tytölle jolle mies illalla lähettää kauniin hyvää yötä viestin.


Nyt on ennemmin pointti siinä, että mitä te aiotte suhteellenne? Haluaako mies jatkaa? Haluatko sinä? Haluaako mies jatkaa ulkopuolisia suhteita?
Ikinä, ikinä ikinä ikinä asialla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kolmannen osapuolen suhteen, hänelle on ihan turha yrittää vakuuttaa yhtään mitään. Kolmanteen osapuoleen EI OTETA YHTEYTTÄ, varsinkin jos yhtään haluat säilyttää kasvojas. Ethän kuitenkaan voi varmaksi tietää ketä kaikkia mies on käyny panemassa.
 
vierailija
Sulla peiliin katsomisen paikka, voisit miettiä, mitä olet tehnyt väärin että mies on alkanut haikailla muita naisia. Kannattaa pitää kiinni miehestä kun on kerran sellaisen saanut, voi olla ettei enää ikinä saa uutta miestä jos mokaa ja menettää miehen.
 
vierailija
Sulla peiliin katsomisen paikka, voisit miettiä, mitä olet tehnyt väärin että mies on alkanut haikailla muita naisia. Kannattaa pitää kiinni miehestä kun on kerran sellaisen saanut, voi olla ettei enää ikinä saa uutta miestä jos mokaa ja menettää miehen.
Tai kuten tässä tapauksessa, ap:lla ei koskaan ollutkaan miestä - siis siinä perinteisessä mielessä että mies olisi kykenevä kunnioittavaan yksiavioiseen parisuhteeseen.
 

Yhteistyössä