Miehen kanssa riitaa omista menoista. Mikä on kohtuullista, mikä liikaa?

  • Viestiketjun aloittaja Mikä on kohtuullista?
  • Ensimmäinen viesti
Mikä on kohtuullista?
Meillä on jatkuvasti riitaa ja kyräilyä ns. omista menoista. Miehen mielestä minulla on liikaa menoja. Olen opiskelija ja luentoja on neljänä päivänä 1-2 /päivä. Lisäksi harrastan liikuntaa n. 4-5 kertaa viikossa n. tunnin kerrallaan (tai vähän yli). Ystäviä tapaan aika usein niin, että otan lapset mukaan, mutta 1-2 kertaa viikossa tapaan ilman lapsia, esim. iltaisin (eikä näitä ole ihan joka viikko). Miehen mielestä minulla on ohjelmaa liian monena päivänä. Hän on itse hoitovapaalla, mutta muita menoja hänellä ei oikein ole kuin lenkkeily. Itse harrastan ohjattua liikuntaa eli ovat tiettyinä aikoina.

Minua on alkanut ahdistaa tämä ja se, että aina pitää erikseen kysyä, voiko mennä liikkumaan tai voiko mennä ystävien kanssa - ja usein vastaus on joku tällainen: "sulla rupeaa olemaan niin paljon noita menoja että mä oon aina lasten kanssa jumissa täällä." Olen välillä jättänyt luentoja väliin, jotta voin mennä liikuntatunnille tai vaikka ystävän kanssa iltaa istumaan, ja aina joudun miettimään, onko nyt ok että menen sinne tai tuonne. Mies ei itse juuri tapaa omia kavereitaan enää, mutta hän kokee silti ärsyttäväksi sen, että minun menoni ovat tiettyinä aikoina ja valittaa siitä, että silloin hän ei voi lähteä vaikka päiväksi omiin juttuihinsa, jos keskellä päivää on joku minun luentoni tai liikuntatunti.