Miehen kuorsaus ja lapsen häätö huoneestaan.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
"Kirkko, valtio ja yrityselämä ovat kukin vuorollaan koettaneet horjuttaa tätä tieteen ja yliopiston vapautta vuosisatojen mittaan, ja tiettyyn rajaan onnistuneetkin: yliopiston riippumattomuus on ennenkin ollut koetuksella.

TAMPEREELTA tihkuvien tietojen perusteella näyttää nyt vahvasti siltä, että sinne ollaan rakentamassa yliopistoa, jossa vapaa tiede ja perustutkimus alistetaan kaupallisille intresseille. Siirtymäkauden hallituksen uuden tutkimusstrategian missiot kuulostavat kaupallistettavilta tuoteluetteloilta, sikäli kun eivät ole vain yrityselämästä tuttua sanahelinää.

Yhtenä missioista ovat “teollisuutta ja älykkäitä kaupunkeja palvelevat tietoteknologiat”. Missioissa on vaikea nähdä konkreettista yhteyttä perustutkimukseen, mutta informaatioteknologian tuotekehittelyyn se kyllä tuntuu vahvasti viittaavan. Ja siirtymäkauden hallituksessahan valtaa käyttelee pitkälti juuri teknologiateollisuus.

Tällaisessa toisenlaisessa yliopistonäkemyksessä yliopistot ovat ammattikouluja, jotka tuottavat verovaroin yrityselämän tarpeisiin korkeantason osaajia, ja valtion rahoittamia tuotekehittelyosastoja, jotka tuottavat kaupallistettavia innovaatioita yritysten käyttöön. Tutkimus, joka ei tuota osakkeenomistajille taloudellista hyötyä, jää tarpeettoman koristeen rooliin.

Tampereen tilannetta seuratessani mieleeni on palautunut se, että olen edelleen, vanhalta muistolta, Lähi-idän kulttuurihistorian dosentti Tampereella. Pelkään pahoin, että uudessa uljaassa Tampereen yliopistossa oloni on kuin insinööriopiston nurkkaan unohtuneella dinosauruksella. Tuskinpa uusi hallituskaan antaa paljon arvoa tutkimukselleni."
 
vierailija
Mun nykyinen mies kuorsaa myös ja paljon. Hieman helpotti kun lopetti tupakanpolton ja alkoholistakin luopui lähes täysin kun aloin odottamaan yhteistä lastamme. Lääkärissä on käynyt ja asiaa on tutkittu, mutta mitään ei löytynyt...

Mulla on kolme lasta edellisestä liitosta ja mies nukkuu vanhimman huoneessa silloin kun ovat isällään (joka toinen viikonloppu). Muulloin nukkuu olohuoneessa patjalla. Meillä on kaksi kissaa jotka valvottaa miestä kuulemma välillä, mutta sille nyt ei voi mitään kun mä en saa yhtään nukuttua jos tulee kuorsaamaan viereen makkariin. Korvatulppia en voi käyttää koska sitten en heräisin jos lapsille tulee jokin hätä :/

Meillä loppui keinot vähän kesken, niin näin jatketaan ainakin toistaiseksi. Teillä kuulostaa siltä että mies ei ole yrittänyt vielä mitään. Mun ehdoton mielipide on se että lasten ei tarvitse huoneestaan luopua aikuisten vuoksi. Ei se lapsen vika eikä ongelma ole, jos aikuinen mies ei osaa kuorsaamiselleen tehdä mitään.
 

Yhteistyössä