Miehen lapset viikonlopun vietossa, mies ei...

Hienoista taustaa ensin, meillä siis uusperhe, molemmilla kaksi lasta (nyt alle 10v kaikki) edellisestä suhteesta, yhteisiä ei ole. Yhteistä taivalta takana nelisen vuotta. "perus" arjessa mukana yksi kummaltakin, jokatoinen viikonloppu kasassa koko porukka. (joo mielipiteitä monia lasten "jakamisesta", en nyt mene niihin taustoihin, toimii meillä, se siitä) mutta nyt asiaan....

Todettakoon, että jakaminen hieman hirvittää, mutta eipä ole apuja omasta lähipiiristä, kun ei ole uusperheitä.

Eli meillä suurimmat riidat koskevat viikonloppuja kun mieheni ei ole kotona ja hänen toinen lapsistaan olisi tulossa meille. Olen sitä mieltä, että silloin lapsi voisi jäädä äidilleen. Lapsihan on tulossa isäänsä tapaamaan, eikä hän ole kotona.

Itselläni on myös joskus menoja lapsiviikonloppuina ja silloin aina järjestelen lasteni hoidon, toisin sanoen ne eivät ole mieheni kanssa vaan jossain muualla. Teen tämän omasta tahdostani, koska mielestäni ei ole hänen velvollisuus hoitaa lapsiani minun ollessa esim yön yli pois. Hän voi tällöin viettää "laatuaikaa" omiensa kanssa.

Olen ilmeisen itsekeskeinen, kun en halua toisten lapsia huvikseni hoidella. Pitäisikö minun viettää viikonloppu tai osa siitä koko katraan kanssa, vai voinko olla itsekäs ja viettää sen omieni (ja toisen mieheni tyttären, koska hän asuu meillä)kanssa?
Tämän aiheen ympärillä kipuiltu paljon ja pitkään.
Miten Te tekisitte?
 
Meillä tuoreempi uusperhe ja asumiskuviot erilaiset, mutta meillä minä järjestän omien lasteni
hoidon muualle tai sovin omat menoni siihen kun he ovat isällään. Samoiten en myöskään jää
vahtimaan mieheni lasta jos minulla on lapsivapaata, hän on kuitenkin sen verran isompi että
pärjää kyllä itsekseenkin. Minusta ajatuksesi että lapsi tulee tapaamaan isäänsä on
perusteltu, mutta ymmärrän kyllä jos sanomista tuosta tulee. Miksei miehesi voi sopia menojaaan
muulle ajalle? Varmasti ikävää lapsestakin, ettei saa siitäkään vähäisestä ajasta minkä teillä
on, viettää aikaa isänsä kanssa.
 
Minun mielestäni, kyllä sinun täytyy hoidella ne miehesikin lapset, herranen aika:).. Vaikka kyllä tapaamiset tulisi niin järjestää että mieskin olisi paikalla.. Jos muiden lapsien hoidot olet järkännyt niin eikö se yksi siinä samassa mene??!:D Lapsiraukat..
 
Miusta nuo vaan pitäs sopia, että miten toimitaan. Ei toisen lapsia ole pakko katsoa, jos ei halua. Itse mie pidän toisen lapsia yhtäarvokkaina kuin omiani, mutta ymmärrän et on sit muunkin laisella ajatusmaalilmalla olevia.
 

Yhteistyössä