Miehen masennuslääkitys?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Vaikuttiko teidän seksiin mitenkään? Kaikkea sitä tuleekin miettineeksi, mutta mulle ainakin seksi on suhteessa todella tärkeää, mutta lääkkeen haittavakutukset lupailee aivan jotain muuta...
 
selkään vaan ja tukkapöllyä
Kait se vaikuttaa, kun tulee välinpitämätön lääkkeiden myötä, mikään ei tunnu, sytytä. Ja nykyään niin paljon masentuneita, johtuu varmaankin, kun selkään saaneet vanhemmat vetävät överit, eivät kasvata lapsiaan. Lapsi kärsii ja traumat jää ja masentuu.Edellinen sukupolvi jotenkin selvisi lapsineen, kun muutti kasvatusperiaatteita, kaikki eivät.
 
"mie"
Kyllä vaikuttaa. Lääkitys ollut nyt vuoden ajan. Mies ei saa enää kunnolla orgasmia, ja aina kun saa niin vain takaapäin rynkyttämällä. Ei saa kuulemma enää edes runkkaamalla. Ja on tietysti halutkin vähentyneet (en tiedä johtuuko noista orgasmivaikeuksista vai muutenko vain), ennen olisi halunnut vaikka useamman kerran päivään, nyt meillä on n. kerran viikkoon tai kahteen. Jos joskus on väliä alle viikko niin on lähes varmaa että touhut lopulta lopetetaan kesken kun mies ei vaan tule. Lääkitystä kertaalleen vaihdettu (muiden sivuvaikutusten takia), mutta ei ollut vaikutusta tähän orgasmivaikeuteen.
 
"Myy"
Itelläni eräs lääke aiheutti sen ettei orgasmia enää tullut. Lääkkeen vaihto auttoi. Itse haluihin ei ole mikään vaikuttanut.
Tuttu juttu. Myös miehelle voi tulla ejakulaatiovaikeuksia, mutta haluihin lääke ei välttämättä vaikuta. On muuten harvinaisen turhauttavaa, H-hetkellä iskee ikäänkuin kokovartalopuudutus kun lääke torpedoi kaikki äärituntemukset.

MUTTA minulla ainakin auttoi kun sitkeästi vaihdoin lääkemerkkiä. Minulla Cipralex (vaikuttava aine escitalopram) on paljon parempi tässä(kin) suhteessa.

Tsemppiä! Kyllä se olon koheneminen on sen arvoista että hankaluuksiakin sietää.
 
no näin täällä
mulla oli Seronil masennuslääkkeenä ja auttoi kyllä masikseen mutta seksistä tuli pakkopulaa ja myös siemensyöksyn saanti ongelma.
Mieluimmin kyllä ilman seksiä kuin masentuneena. Söin vuoden ja sen jälkeen pikkuhiljaa alkoi taas kinnostaa. Niin et yritä jaksaa, ei se niitä kai loppuikäänsä syö, ja saat iloisemman miehen muuten itsellesi.
 
juu ja ei
Osa lääkkeistä vaikuttaa joillain kielteisesti seksielämään, lääke-, annos- ja yksilökohtaisesti. Jos tapana on tulla liian helposti, jotkut kokevat masennuslääkityksen jopa hyödylliseksi tässä asiassa.

Jos ongelmia tulee, niin lääkettä voi koittaa vaihtaa. Välttämättä se ei auta, mutta saattaa auttaa. Maltti on valttia. Tärkeää on, että masentunut saisi hyväksyntää, rakkautta ja tilaa parantua, ilman liikaa painostusta. Kun masentunut pääsee paranemaan kunnolla ja lääkkeet voidaan lopettaa/ vähentää reilusti, alkaa se seksielämäkin taas sujua, eli sinnikkyys palkitaan.

Tsemppiä, pidä huolta myös omasta jaksamisestasi, ei masentuneen läheisenkään rooli mikään helppo ole!
 

Yhteistyössä