miehen omaperäiset nimet vastaan minun tavalliset nimet. mikä nimi lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja "äippä87"
  • Ensimmäinen viesti
"äippä87"
mies ehdottaa seuraavia:
-yamada
-penelope
-jadelia
-delina
-monica

minun ehdotukset:
-anna
-julia
-maija
-henna
-jenni

olemme tavallisia suomalaisia, mutta mies on työnsä puolesta innostunut ulkomaalaisista nimistä
 
"piipula"
kyllä nuo sumalaiset nimet on parempia,itse en suostuis tuollaisiin ehdotuksiin mutta on toki paljon sellaisia nimiä jotka sekä suomessa että ulkomailla juuri tuo annakin ,ei muuta kuin allakkaa selaamaan
 
"Veela"
Mikä teillä on sukunimen laita, onko suomalainen vai ulkomaalaisen kuuloinen? Mun mielestä selkeästi ulkomaalaiset (Yamada, Penelope..) nimet kuulostaa höhlältä kantasuomalaisen sukunimen kanssa, siis tyyliin yhdistelmät Ashley Virtanen ja Penelope Määttänen.

Mutta miksette yhdistelisi? Esim. jonkun jo ehdottama Jenni Jadelia on ihana yhdistelmä, vähän erikoisempi nimi ja toimii todella hyvin kansainvälisestikin, mutta samalla kuulostaa suomalaiselta. :D Myös esim. Anna sopii etunimenä tosi kivasti erikoisempien (Jadelia, Delina, Monica..) nimien kanssa.

Meillä on lapset nimetty vähän tuohon tyyliin. Etunimet on suomalaiseen sukunimeen sopivia mutta samalla kansainvälisesti toimivia ja toiset nimet sitten vähän erikoisempia.
 
vieras*
Ei se oudosti lausuttava keksitty nimi tee siitä lapsesta yhtään sen ainutlaatuisempaa kuin suomalainen nimi. Sääliksi käy lasta kun joutuu lopunikäänsä tavaamaan nimeänsä muille, kun eihän nuo lausuttuina avaudu mitenkään päin :)
 
No hei, laitatte niin että eka nimi ois se sun ajattelema nimi ja siihen toiseksi nimeksi sitte tulisi se ns. erikoisempi :). Siinä ois sitten molempien toiveet täytettynä.

Anna Jadelia
Anna Delina
Maija Monica
Julia Jadelia
Julia Penelope..jne..

Ei mun suuhun eikä korvaan kuulostais ollenkaan hassummalta :) - nyt vain valitsemaan sitä tyttönne näköistä nimiparia :)
 

Yhteistyössä