Mieheni ei hyväksy raskauttani, naiset kertokaa mielipiteitänne.

Olemme poikaystäväni kanssa kummatkin täyttäneet 2013 alussa 18-vuotta ja seurustelumme on kestänyt jo 2-vuotta.
Olemme myös aikaisemmin puhuneet, että haluamme lapsia, kun aika on oikea.
Nyt kuitenkin kävi niin, että plussasin (rv 5), ja kun kerroin poikaystävälleni, hän järkyttyi.
Hän sanoi, ettei hänen vanhemmat tulisi ottamaan asiaa todellakaan hyvin, hän itsekkin olisi halunnut vielä odottaa 4-5 vuotta, sekä hän vaati minua tekemään abortin.
Ja minä vastustan aborttia, niin sanoin hänelle, etten vain pysty siihen, vaikka olisin minäkin voinut pari vuotta odottaa. Kumpaankin tarvitsee molempien suostumuksen, aborttia en tee jos vain poikaystäväni haluaa, niin tilanne on vaikea. Pelkään vain, että hylkääkö hän nyt minut, kun eniten tarvitsisin häntä, haluaako hän jättää minut ja syntyvän lapsen kaksin, ilman isää. Kuitenkin minulla on asuntohakemukset olleet jo pitkään nuorisosäätiön asuntoihin, mihin on helpompi päästä, niin kun saan vain raskaustodistuksen, niin asunto pitäisi olla aika nopeasti minulla. Jos hän jättäisi minut, tiedän että pärjäisin yksinkin, mutta haluan vain lapsella olevan isä vierellään ja minulla mies. Tiedän että nyt raskauden aikana tulen vahvistumaan, olen muutenkin itsenäinen ja aikuismainen, joten pystyn ottamaan vastuun ja tekemään kaikkeni lapseni eteen.
Olen niin stressaantunut tilanteeseeni, mitä mieltä olette, että miten tästä selvitään?
Vastaavanlaisia kokemuksia?
 
Mitä tekisit jos sä olisit mies ja naisesi ei haluaisi aborttia ja itse et ole valmis ottamaan vastuuta lapsesta.

Kerran ei ole vielä kummankaan suunnitelmissa ollut lapsi niin mun kaaliin ei uppoa ajatus miksi ei voi tehdä aborttia. Maailmassa tehdään miljoonia abortteja, miljoonia lapsia syntyy elämäntilanteen ollessa "huono", onko oikein antaa lapsen kasvaa tällaisissa olosuhteissa.

Sen lapsen saatte varmaan myöhemminkin jos vielä tuntuu siltä, että kumppani on oikea.

Tekstistä sai käsityksen, että lapsen saanti on vain keino saada asunto, hei nyt asiat tärkeysjärjestykseen, lapsia ei tehdä, että saadaan asunto tai mies!

Terv. Seuramies mammojen palstalla.
 
Anteeksi vain, jos olen antanut käsityksen, että haluaisin lapsen asunnon takia. Se ei ole syyni, ehkä olen kirjoittanut tekstini epäselvästi, tai olet ymmärtänyt väärin. Tarkoitus oli sanoa tuossa kohdassa, että kyllä sitä saisi asiat järjestymään nopeassa ajassa, jotta lapsella olisi kaikki tarvittava jne.

Ps. En odota sinulta vastausta viestiini.
 
Seuramies tuossa sanookin pointin, jota kannattaa punnita tarkoin, nimittäin "sen lapsen saatte varmaan myöhemminkin".

Ensinnäkin, ei todellakaan ole varmaa saada lasta myöhemmin, jos nyt luovut tästä. Toiseksi TÄTÄ kyseistä lasta et voi saada takaisin, vaikka saisit 10 lasta.
 

Yhteistyössä