miehet ja keskustelu

Saattekos te muut (koti)äidit mielestänne mukavia/tärkeitä/hyödyllisiä keskusteluja aikaiseksi miestenne kanssa? Musta tuntuu että meillä on vaan nykyään ihan arkisia (lue:lapsiin liittyviä) aiheita ja vaikka kuinka yritän saada mieheni mukaan keskusteluun (mistä tahansa aiheesta) siitä ei tule mitään. Ja rouvalla menee hermo... Ehkä mulla rupeaa jo iso pyörä pyörimään kolmen kotonaolovuoden jälkeen :LOL: ja kaipaan aikuista puheseuraa ja vaadin mieheltäni liikoja. (Joo, tiedän kyllä että miesten viestintätaidot ovat eri sarjaa kuin meidän naisten. Ja olen perehtynyt tippaleipä/putkiaivoteorioihinkin :kieh: mutta...). Olen jo aika ärsyyntynyt nykyään kun mies ei vaivaudu edes vastaamaan kun puhua pulputan jotain juttua. Vaikka kyllä kuulemma kuuntelee. Mies on kuitenkin ihan "korkeasti" koulutettukin ;) ja muuten mukava mies+hyvä isä. No, pitäisi kyllä yrittää varmaan järjestää joskus kahdenkeskistäkin aikaa :heart: Mutta tuntuu ihan tältä :headwall:
 
Marile
Moi,

Meillä kyllä jutellaan päivän kulusta, ajankohtaisista uutisista, urheilusta ja mistä vaan. Paljon puhutan kaikesta. Mutta muistan kun olin lasten kanssa kotona niin ryöpytin koko päivän puhetulvan miehen päälle suurinpiirtein heti kun tuli töistä kotiin, eikä todellakaan vastaillut kuin murahtelemalla. Aika pian opin että ensin syödään ja hommailaan kaikkee arkista ja illalla puhua pulputettiin molemmat urakalla =)

Tsemppiä,
Marile
 
Kyllä meilläkin puheenaiheet aika paljon pyörii lapsiin liittyvissä asioissa.Mies kuuntelee sujuvasti ja kiinnostuneena kun kerron päivän jutuista:mitä ollaan puuhattu,kenellä on ollut huono tai hyvä päivä,kuka nukkui mihin asti tai kuka ei nukkunut ollenkaan ja kuka kiusasi ketä,ja vielä viimeiseksi mutta ei vähäisimmäksi,mitä uutta joku lapsista on oppinut päivän aikana!:)
Minua ei häiritse se,että meillä on lapsipainotteista keskustelua tällähetkellä.Olen huomannut,että kun ollaan kahdestaan meillä riittää juttuja muistakin aiheista,esim.yhteisistä harrastuksista ja hankkeista.Meillä ollaan avoimia ja voidaan yleensäkin keskustella ihan kaikesta. =)
 
Minä aikoinani haaveilin taiteellisesta ja syvällisestä miehestä. Sitten tapasin erään sunnuntairunoilijan. Sillä oli kiikkustuoli keskellä olohuonetta ja siitä se tiiraili puita ja pikkulintuja. Hirmu kiva mies, mutta vähän liian syvällinen ja kiltti mulle =) Aviomies on toiminnan mies. En edes odota mitään kovin henkeviä keskusteluja. Sopivasti keskustellaan aiheesta kuin aiheesta, lähinnä kuitenkin lapsista, arjesta, parisuhteesta... =)

 
Käytän tässä aiheessa toisen puheenvuoron =) Niin, tuossa kun aiemmin kommentoin mieheni keskustelutaitoja, niin vertasin häntä sellaiseen filosoivaan pohdiskelijaan, taitavaan ja monipuoliseen keskustelijaan. Hän ei ole sellainen =) Hän on kuitenkin riittävän taidokas esittämään kantansa ja vuosien mittaan oppinut myös kuuntelemaan toista. Eli peruskeskustelutaidot löytyy =) Olikohan turha lisätarkennus? Ajattelin vain, että tuskin meistä kenelläkään sellaista miestä olisi, jonka kanssa ei pystyisi edes jonkin verran keskustelemaan B) =)
 

Yhteistyössä