Mielipiteitä tk+vh+khh+ph yhdistelmästä

Hei!

Haluaisin mielipiteitänne Kastellin Aika 155 pohjaratkaisusta, lähinnä tuulikaappi, vaatehuone, khh, ph ja sauna kompleksista (linkki alla). Vaikuttaa äkkiä ajatellen lapsiperheelle todella toimivalta mutta onko kellään asiasta käytännön kokemusta tai muuta mielipidettä.

Lisäksi meidän tarpeisiin talosta puuttuu kirjasto/työhuone, joka olisi mukava olla olohuoneen yhteydessä. Minne itse tämän lisähuoneen sijoittaisit ja miksi?

Entä tuleeko kenellekään mieleen muuta yksikerroksista talomallia, josta löytyisi vastaavanlainen khh, ph, tk, vh ratkaisu?


http://www.kastelli.fi/talot/talomallistot/aika/Aika+155
 
Tekniseltä kannalta toteisin, että kosteuden kannalta näyttää hyvältä ratkaisulta ei kulkeennu koko asuntoon niin helposti kun tuulikaappi välissä..

Aika paljon vaatehuoneita ja väliovia..? ehkä ottasi makkari kakkosen ja tekisin siitä työhuoneen
 
tuossa pistää silmään erityisesti se, että tuossa khh/ph/vh/-alueessa on liian monta ovea... eli jos aatellaan että tulee sisään tuulikaappiin niin heti oikeella on vaatehuone (ihan hyvä ratkasu) mutta miksi siitä vaatehuoneesta on sitte ovi heti kodinhoitohuoneeseen ja sen tuulikaapin vieressä olevan vaatehuoneen seinän takana on taas vaatehuone? mie tekisin niin, että yhistäisin nuo vaatehuoneet yheksi isoksi. ovi pois ekasta vaatehuoneesta (joka tk:n vieressä ) sinne kodinhoitohuoneeseen ja seinää vaan siihen. käynti kahdesta päästä: tk:n puolelta haitariovesta tai liukuovesta (ikäänkuin kaappimallinen) ja sitte sieltä pesuhuoneen puolelta ihan normaaliovesta. tulis järkevämpi siitä, muuten voi mennä ihan liian ahtaaksi ku on ovia auki siellä täällä.
 
Kiitos mielipiteistänne! Ovia on tosiaan aika paljon mutta toisaalta niille on perusteitakin... Tuulikaapin yhteydessä olevasta vaatehuoneesta oleva kulku khhuoneeseen on kätevä esim. kuravaatteita pesukoneeseen vietäessä yms. Haitari/liukuovi tk:n ja vaatehuoneen välillä pitää puolestaan hyvin romut vieraiden näkymättömissä. Toki vaatehuoneen (tuulikaapin yhteydessä oleva) ja khhuoneen väliinkin voisi miettiä liukuovea.

Itse ajattelin käyttää tuota kodinhoitohuoneen yhteydessä olevaa vaatehuonetta pyykinkuivatustilana ja jättää siis hyllyt ja oven pois. Toimiva tuo kokonaisuus varmaankin on mutta vie kyllä hulppeasti neliöitäkin. Jotenkin kun saisi sitä tiivistettyä toimivuuden kuitenkaan kärsimättä... Ideoita?

Niin ja yksi lisähuone (työhuone) on siis edeellen sijaintia vailla :)
 
Minusta ihan toimiva tuo pohja ja hulppeat kaksi suurta vaatehuonetta =) Vievät tosin neliöitä muualta. Itse en kuitenkaan tykkää pukuhuone/kodihoitohuone yhdistelmästä, mulla kodinhoitohuone täytyy olla erillinen tila, kun en jaksa aina pitää tilaa tiptop kunnossa :ashamed: Täytyy saada ovi kiinni =) Tosi hyvä idea sulla oli tuo, että teet tuosta pienemmästä vaatehuoneesta pyykinkuivaustilan, sinne mahtuu kyllä silti hyllyjäkin, näin tuo pieni, kapea kkh tulee toimivaksi, eikä saunaankaan tarvi kulkea pyykkivuorten ohi ;) Liukuovet on mielestäni hyvä idea.

Tuosta työhuoneen paikasta, minusta pienelel työhuoneelle, nurkkaukselle olisi tilaa tuossa kolmos makkarin seinän takana eli se tila, josta ulos käynti terassille. Siitä voisi rajata työtilan, joko ihan seinillä tais sellaisilla ei ihan kattoon asti seinällä.
 
Mä en diggaa yhtään khh:n ja ph:n yhdistämisestä. Haluan ph:n jonka voi sisustaa kauniiksi. Siellä ei ole silloin keskeneräisiä projekteja ja pyykkivuoria.

Vaatehuoneet sinne missä on huoneet, koska minä en halua nakuna mennä läpi kämpän etsimään vaatteita. Tai sitten nämä ovat varastoja enemmänkin. Toki kaikki varastotila tulee aina käytetyksi.
 
Zuh
Minkä kokoisen työtilan tarvitsette? Mikäli voisi olla makuuhuoneen yhteydessä niin uhraisin sille vaatehuone ykkösen. Tai miksei vaatehuone 3 voisi olla työhuoneena, jos sille ei ole välttämätöntä käyttöä muuten? Pohja on hyvä, tosin ovien paljous voi olla ongelma kuten edelläkin ehdoteltiin. Vaatteiden kuivatukselle on hyvä varata tila, mikäli ei aio käyttää kuivausrumpua/kaappia kaikkeen kuivatukseen. Käytävällehän tuonne ei mahdu minkäänlaista telinettä tms. Kurat pysyy hyvin sisällä kun ohjeistetaan lapset kulkemaan takaoven kautta :D
Olohuone voi olla vähän hankala sisustaa, ei riittävästi ehjää seinää. Tietysti makuuhuoneen vastainen, mutta voiko sinne telkkaria tai sohvia laittaa?!?
 
Tarvittaisin väh. 8 m2 huone työ/vierashuoneeksi. Kodinhoithuneen yhteydessä olevan vaatehuoneen ajattelin siis käyttää pyykinkuivatukseen ja tuulikaapin yhteydessä olevassa säilyttää kauden kenkiä, harrastusvälineitä yms. sekä kuivata märkiä haalareita ja kuriksia. Vesipiste tulisi siis silloin varsinaisen eteisen yhteyteen vaatehuoneen puolelle eikä perinteisesti kodinhoitohuoneeseen.
 

Yhteistyössä