Mies arvosteli raskausarpista vatsaani - mitäs nyt?

  • Viestiketjun aloittaja suven surusilmä
  • Ensimmäinen viesti
suven surusilmä
Tapahtuipa tässä jokin aika sitten seuraavaa:
Oltiin miehen kanssa juuri rakasteltu ja mies silitteli vartaloani. Katseli ja silitteli sitten vatsaani, jossa siis kolmen raskauden jäljiltä jonkin verran raskausarpia. Vaalenneita tosin, mutta arpia yhtä kaikki. Mies oli jotenkin niin mietteliään ja tuiman näköinen, että kysyin, mitä hän oikein miettii. Mies vastasi, että "Kunhan katselen vaan." Kysyin vähän naurahtaen, että mitä katselee. Mies vastasi: "No, eihän nämä nyt mitenkään kauniita ole." Naamani varmaan venähti, koska lisäsi sitten perään että "Ei se mitenkään sun haluttavuutta tai kiihottavuutta vähennä." Olin hiljaa, en osannut sanoa oikein mitään... Kysyi vielä vähän ajan kuluttua, että saiko hän nyt tuon asian ilmaistua tarpeeksi hienovaraisesti, minua loukkaamatta. Minä teeskentelin torkkuvani, sillä en osannut, halunnut tai oikein kyennytkään vastaamaan. Tuntui nimittäin todella pahalta. (Tuntuu edelleen.)

Seuraavana päivänä sitten kysäisin mieheltä, onko tämä mun vatsani todellakin niin ruma. Mies vastasi sanoen, että totta kai sellainen sileä vatsa on paremman näköinen. Olin vaiti, en edelleenkään osannut sanoa mitään järjellistä. Hieman myöhemmin vielä kysyin, toivoisiko hän minun korjauttavan vatsanahkani. Mies vastasi, ettei toivo mutta että toki minä senkin saan tehdä mikäli se minusta tuntuu tarpeelliselta.

Nyt mies sitten ihmettelee, miksen ole kovin innokas harrastamaan seksiä. En vain jotenkin osaa pukea sanoiksi sitä, että olen loukkaantunut ja tyrmistynyt hänen sanoistaan. Miten minä voisin olla vapautunut ja unohtaa itseni ja raskausarpeni seksiä harrastaessamme, kun hän on minua tuolla lailla kommentoinut.

Kyllähän minä tiedän, etteivät ne mitään kaunistuksia ole. Kyllähän minä tiedän, että sileä vatsa on paremman näköinen kuin tämmöinen kurttumaha mikä minullakin on. Kyllä mä tiedän, että on kauniimpiakin naisvartaloita kuin minun vartaloni.

Mutta jotenkin mä olen ollut sinut itseni kanssa. Ajatellut, että mies rakastaa ja hyväksyy mut tällaisena kuin olen, arpineni kaikkineen. Itse rakastan miestä juuri tuollaisena kuin hän on - ulkoisine epätäydellisyyksineenkin, joita meillä kaikilla on - joten toki toivoisin, että sama toimisi toisinkin päin ja toteutuisi ihan teoissakin.

Enkä minä toki usko että mies mitään pahaa tarkoitti. Sanoi nuo sanottavansa vähän pahoitellen... Mies ei muutenkaan ole mikään vaimoaan arvosteleva kusipää, vaan tämä oli ensimmäinen kerta tätä lajia.

Nyt kysynkin sitten, että miten tästä eteenpäin? Miten palautan itsetuntoni? Miten enää koskaan pystyn harrastamaan seksiä tuon ihmisen kanssa ilman, että jatkuvasti mietin, miltä näytän ja että mun mahani on ruma? Pitäisikö miehen sanomiset tulkita siten, että hän toivoo minun menevän vatsanahankorjausleikaukseen?

Samalla mietin, että jos sinne leikkaukseen menisinkin - minkälaisen helvetin se käynnistää omalla kohdallani. Että kadunko leikkausta ja muistanko siitä huolimatta aina nuo miehen sanat enkä sittenkään kykene hänen kanssaan mihinkään...

Provo tämä ei ole, ehkä hieman sekavaa tekstiä sekavassa ja itkuisessa mielessä. Kiitos ja anteeksi.
 
Jos asiasta tulisi oman miehen kanssa puhetta niin sanoisin että on sillä mahalla ollut kolmesti tärkeää käyttöäkin ja käskisin googlettamaan vaikka "belly after pregnancy".

Ymmärrän että tuo loukkaa ja mä en pystyisi sun tilanteessa harrastamaan miehen kanssa mitään sänkyjuttuja pitkään aikaan. Mutta miehen on tajuttava että tuommoisia ne synnyttäneiden mahat nyt vaan usein on, eikä verrata joihinkin synnyttämättömien vatsoihin (joita mediassakin on joka paikassa). Sun mies ei ehkä tiedä miten yleisiä nuo ruttuiset mahat synnyttäneillä on?
 
Voi että mua alkoi melkein itkettään ihan vaan kun luin ton! Kyllä varmasti tuntui tosi pahalta! Jännä toi että mies kuitenkin heti sua kehui ja ns hyvitteli mutta toisti kuitenkin seuraavana päivänä. Kai sillä miehellä on oikeus tohon mielipiteeseen, mutta se pitäis pitää omana tietonaan. Ne lapset on teidän yhteiset ja sä olet ne arvelet joutunut ottamaan etkä ole niitä pyytänyt. Mun mielestä sulla on täysi oikeus suorastaan kirkua miehellesi kuinka idiootti hän on! Jos pistää tiskiin laserin rahat arpien korjausta varten niin sitten.. Muussa tapauksessa menköön itseensä! Älä anna sille pitkään aikaan prkl!
 
vierailijav
Helpommin sanottu kuin tehty, mutta koita olla liikaa stressamatta tuosta miehesi kommentista. En usko, että hän olisi sanonut tuota kommenttia, mikäli olisi tajunnut loukkaavansa sinua. Se lienee ollut vain yksinkertainen kommentti sinulle, kun satuit kysymään. Miehesi varmasti rakastaa sinua ihan sinuna itsenäsi. Hänhän myös sanoi, ettei odota sinun menevän mihinkään leikkaukseen. Eiköhän hän näe ne arvet vain osana sinua. Luulenpa, että hän enemmänkin arvostaa sinua, kun olet ikään kuin uhrannut kroppasi teidän yhteisten lastenne eteen, vaikkei ne arvet nyt niin erityisen kauniita olisikaan. En usko, että hän niitä arpia siis sen enempää miettii, vaan enemmänkin arvostaa sinua, kun olet itsesi teidän yhteiselle elämälle uhrannut.
 
aloittaja.
Äh... Niin, toki minä haluaisin olla stressaamatta ja ajattelematta miehen kommenttia. Pystyä unohtamaan sen jaa nauttimaan... Vaikeaa vain on, kun tosiaan koko ajan miettii miltä näyttää ja että näky on varmasti miehen mielestä kamala. :/ Kaipa tämä ajan kanssa...
 
omakokemus
Sain joskus vähän samantyylistä kommenttia omalta mieheltäni, enkä enää suostu harrastamaan seksiä ilman keskivartalon peittävää toppia / paitaa tms. En muutoinkaan ole enää kokonaan alasti miehen nähden. Nyt sitten mies saanut siitä uuden valituksenaiheen.
 
kolmen äiti 40
eiköhän se oo miehestäki kiinni ei kaikki miehet oo samanlaisia , oma mieheni sanoikin ettei hän vaihtais miuta toiseen vaikka miul on 3 raskauden jälkeen arvet masussa :)
 
vierailija ah
Mä aiina itse parjaan omia olemattomia ja kurttuisia raskausarpisia tissejäni. Mies sanoo että ihan hyvät. Kai se ei halua mieltä pahoittaa olemalla rehellinen ja toisaalta se ei oikeesti ole niin ulkonäöstä kiinnostunut, tärkeempää olisi että seksiä riittäisi. Itse joskus huomauttelen sen vatsamakkaroista ja joskus tajunnut että liikaakin jossain vaiheessa vaikka syy ollutkin terveyspuolella. Ulkonäköjutut on kinkkisiä, jos tarkoitus on olla parisuhteessa täysin rehellisiä toista kohtaan...Jos ja kun useimmat meistä on pikkuisen herkkiksiä näissä jutuissa niin fiksu puoliso jättää sanomatta joskus jotain. Kyllä se siitä, sammakoita ny kaikilta joskus pääsee.
 
vierailijaes
eiköhän se oo miehestäki kiinni ei kaikki miehet oo samanlaisia , oma mieheni sanoikin ettei hän vaihtais miuta toiseen vaikka miul on 3 raskauden jälkeen arvet masussa :)
En usko, että ap:n mies vaihtaisi ap:takaan. Miehet sattuvat vaan sanomaan asiat hieman suorasukaisemmin, kun he eivät käsitä, että naisilla heidän sanansa voivat aiheuttaa voimakkaan tunnelatauksen/ryöpyn. Miehille sanat on vain sanoja, tunteet erikseen. Voipi olla, että ap:n mies vain totesi ääneen, minkä ap jo tiesikin, ja ajatteli myötäelävänsä asian ap:n kanssa. Ei varmasti vähennä rakkautta ap:ta kohtaan. Miehille ne ovat vain sanoja, toteamuksia. Ap:n mies haluaa varmasti ap:ta jatkossakin, ja ihan alasti.
 
vierailija689
Mies oli vain liian rehellisen suorasukainen ja totesi sen mikä on totuus. Tärkeämpää on se että rakastaako se sinua ja onko luonnollisella vatsalla mitään väliä hänelle lopulta... (ei jos hän sinusta pitää hassu)
 
  • Tykkää
Reactions: hippimamma
Itsekin olen lukenut melkeinpä ihan täsmälleen identtisen tekstin täällä aikaisemminkin.

Kannattaa ap puhua sen miehen kanssa, kun sulle tuosta tuli tosi kova issue.
 
vierailija1001
Mies tuskin tarkoitti yhtään mitään pahaa, eikä todennäköisesti tänäkään päivänä ymmärrä mistä möksähdit. Miehesi on yhden sortin putkiaivo ja käsittelee sinua kuin autoa, että tuosta kun fiksataan, alkaa taas kiiltämään ja kulutus pienenemään. Että asiaahan tässä vaan puhutaan :S

En tiedä, miten putkiaivolle selitetään, että itsetuntoni romahti, seksihalut nollassa ja aviokriisi käsillä?

Tilannettasi voisi helpottaa se, että keskustelet ensin itsesi kanssa kuinka paljon sinua itseäsi raskausarvet kiusaavat? Haluatko eroon niistä? Itsesi vai miehen vuoksi? Mutta tee päätös, selkeästi, mikä on suhteesi raskausarpiisi. KUn sen tiedät olet vahvempi asian suhteen ja näet, ettei itsetuntosi kuitenkaan ole miehesi sanomisista kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: hippimamma
Outoo
käy vieraissa jonkun hottiksen kanssa, ja kerro miehellesi, että tuota miestä ei parit arvet näyttäneet haittaavan. Tuskin mainitsee asiasta toiste.
Haha, tuolloinhan ap:n mieskin voisi hyvällä omalla tunnolla käydä kiksauttaa sileävatsaista timmiä misua.. niitä saa rahalla muuten, jos ei arvon palstan kitkerät naiset tiedä. ;) Tähän asti on ap kelvannut oikein hyvin arvista huolimatta, sitä se rakkaus teettää.. vaan tossumies jos jäisi tuollaisen tempun jälkeen enää parisuhteeseen.
AP on tietysti vapaa lähtemään jos ei kelpaa rehti mies, joka välittää mutta ei viitsi valehdella. Vika on puhtaasti arpimahaisen omassa päässä. Nyt tietysti jos ne "seksihalut" meni niin turha on miestä syyttää, joka on tähän asti pannut mielellään..
 
vitbo
Ap, oikeesti? Totuus on se että raskausarvet on ihan hemmetin rumia. Ei kai miehen tartte siitä valehdella. Vika on nyt kokonaan sun omassa päässäs, eihän se miehes edes mitään ole arvostellut vaan sanonut asiat niinku ne on.
 
vierailija_nauraa
Voi jestas taas.
Tottahan se mies puhui. Toki sileä vatsa on kauniimpaa katella.
Ei se tarkoita että miehesi ei sinua juuri tuollaisena rakastaisi. Hänhän sanoikin ettei toivo sun korjauttavan mahanseutua leikkaushoidolla.

Hankkii itsetunnon ettei tarvii tommosissa loukkaantua :D
 
vierailija222
Ihan käsittämätöntä, mistähän ne arvet on tullu? Yhteisiä lapsia kannettu, arvet ovat elämää ja mitä sillä on väliä miltä ne näyttää? Jokainen saa kroppansa kuntoon ruokavaliolla ja liikunnalla ja siinä ei parit raskausarvet haittaa kun kantaa ne ylpeydellä! Olen itse ylpeä kropastani ja rinnoista joilla olen tarjonnut n 4000 ateriaa ☺ Ei se naisen kroppa miehiä varten ole suunniteltu!!
 
vierailija.
Sain joskus vähän samantyylistä kommenttia omalta mieheltäni, enkä enää suostu harrastamaan seksiä ilman keskivartalon peittävää toppia / paitaa tms. En muutoinkaan ole enää kokonaan alasti miehen nähden. Nyt sitten mies saanut siitä uuden valituksenaiheen.
Kai olet sanonut miehelle, mistä tämä johtuu? Omapa on vikansa, joten turha valittaa.
 
vierailija nii no
Ei ne mitään nättejä oo mutta ei se mailmaa kaada. Jos se joku suuri ongelma ois miehelles ni kaeppa se ois jo lähteny kalppimaan. Elämässä on suurempiakin huolia kun raskaus arvet.
 
25 v naimisissa
Kunpa kaikki parisuhteessa olevat ymmärtäisivät kääntää silmät pois niistä kohdista, jotka eivät näytä miellyttävältä toisessa. Vuorotellen molemmat joutuu niin tekemään pitkässä suhteessa :D

Kun keskittyy itse asiaan, eikä vartalon virheisiin, ei haittaa vaikka toinen lihoo tai on arpinen.
 

Yhteistyössä