Mies ei halua synnytyksen jälkeen???? Olenko näin vastenmielinen?

  • Viestiketjun aloittaja Itkettää ihan
  • Ensimmäinen viesti
Itkettää ihan
Synnytyksestä jo 6 viikkoa. Kaikki hyvin, vauvakin nukkuu kohtuullisesti. Mulla lisäkiloja 2-3 aiempaan tilanteeseen verrattuna, eli ei mitään suuria ulkonäkömuutoksiakaan. Aiemmin harrastettiin seksiä ihan normalisti 1-2 kertaa viikossa. Nyt ei miestä tunnu kiinnostavan seksi yhtään. Muuten on ihan mukava ja herkkä. Synnytys ei ollut myöskään ensimmäinen eli ei voi olla näkemästään järkyttynyt. Siis missä vika? Jos kysyn, antaa varmaan velvollisuudesta. Sitä en halua. Olen vihjaillut sinne päin mm ehkäisyasioista. Tietää siis että hommat olis mulle ok. Pitääkö tässä nyt sitten olla ilman iänkaiken???? Kerjäämään en ala, mutta kaiken lapsenhoidon keskellä olis kyllä mukava kun vois tuntea olevansa nainenkin, eikä vain äiti. Onko sillä toinen vai mitä ihmettä se panttaa, terve mies. Hankkis toisen naisen jollen kerran enää kiinnosta. Auttakaa nyt naista puutteessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Itkettää ihan:
Synnytyksestä jo 6 viikkoa. Kaikki hyvin, vauvakin nukkuu kohtuullisesti. Mulla lisäkiloja 2-3 aiempaan tilanteeseen verrattuna, eli ei mitään suuria ulkonäkömuutoksiakaan. Aiemmin harrastettiin seksiä ihan normalisti 1-2 kertaa viikossa. Nyt ei miestä tunnu kiinnostavan seksi yhtään. Muuten on ihan mukava ja herkkä. Synnytys ei ollut myöskään ensimmäinen eli ei voi olla näkemästään järkyttynyt. Siis missä vika? Jos kysyn, antaa varmaan velvollisuudesta. Sitä en halua. Olen vihjaillut sinne päin mm ehkäisyasioista. Tietää siis että hommat olis mulle ok. Pitääkö tässä nyt sitten olla ilman iänkaiken???? Kerjäämään en ala, mutta kaiken lapsenhoidon keskellä olis kyllä mukava kun vois tuntea olevansa nainenkin, eikä vain äiti. Onko sillä toinen vai mitä ihmettä se panttaa, terve mies. Hankkis toisen naisen jollen kerran enää kiinnosta. Auttakaa nyt naista puutteessa.
No puutteessa en pysty auttamaan, mutta olisiko se jotain "hienotunteisuutta". Siis jos on ollut mukana synnytyksessä ja nähnyt sen touhun, niin varmaan ajattelee, että paikat on hellänä vieläKIN tai jotain. On kuitenkin hellä ja mukava, sehän jo kertoo paljon. =)
 
anna sille aikaa. mun miehelle oli järkytys kun se seurasi miten se pää sieltä punkes läpi.
hae läheisyyttä halimalla ja pussaamalla. nyt alkaa pikkuhiljaa toipumaan ja vauva on 10kk. mulla itsella repes paikat kunnolla että vasta 6kk jälkeen pystyi kunnolla edes yrittää. ei olla vieläkään kunnolla päästy entiseen, noin 1xkk tulee hommailtua.
mun mielestä ei kannata ainakaan painostaa tai puhua jatkuvasti asiasta koska mua itseä alkaa stressaamaan ainakin jos mies puhuu paljon asiasta.ja sit ei ainakaan huvita.
 
ehkäpä tosiaan ajattelee sun parasta ettei esim halua vielä "vaivata" sua seksillä,sano suoraan että haluaisit kokeilla seksiä jo näin pian synnytyksen jälkeen jos se vaikka kuullu tai kokemuksia ettei jotkut naiset halua moniin kuukausiin synnytyksen jälkeen.
 
itkettää ihan
Musta tuntuu, että se yrittää tolla hellyydellä "ostaa aikaa" ettei tarttis sekstailla. Tietää kyllä että olisin valmis. Juttelee että on niin vaikea alkaa mitään seksi juttuja kun vauva heräilee viiden minuutin välein. Ja meillä on todella helppo vauva, on nukkunu alusta asti jopa viiden, kuuden tunnin pätkiä. Eli selitystäselitystä. Kai se on totuttava ja alistuttava viimein siihen että en vaan ole haluttava.
 
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää ihan:
Musta tuntuu, että se yrittää tolla hellyydellä "ostaa aikaa" ettei tarttis sekstailla. Tietää kyllä että olisin valmis. Juttelee että on niin vaikea alkaa mitään seksi juttuja kun vauva heräilee viiden minuutin välein. Ja meillä on todella helppo vauva, on nukkunu alusta asti jopa viiden, kuuden tunnin pätkiä. Eli selitystäselitystä. Kai se on totuttava ja alistuttava viimein siihen että en vaan ole haluttava.
Taitaa sinullakin synnytyksen jälkeiset hormonit nyt aiheuttaa tuollaisia ajatuksia. Tuskin haluttavuutesi on miehesi silmissä mihinkään kadonnut. Kyllä se siitä lähtee :hug:
 
Ehkä sillä on iskenyt isävaihe päälle? Eli käynyt kuten monelle äidille kun vauva tulee taloon, ei sitä oikeen jaksa ajatella seksiä kun se uusi ihminen vie kaikki ajatukset =) 6 viikkoa on kuitenkin hyvin lyhyt aika.
 
itkettää ihan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja itkettää ihan:
Kai se on totuttava ja alistuttava viimein siihen että en vaan ole haluttava.
Kysy mieheltäsi johtuuko tästä vai mistä.Saat mielenrauhan.
Tuskin se kehtaa päin naamaa tunnustaa, että tulipa valittua seudun kuivin akka. Isävaihdekin voi olla päällä, mutta ei se tunnu muidenkaan palstailijoiden miehiä estävän. Mutta niinhän se on että ei mun olo parane, jos vaikka sattuisin vonkaamalla saamaankin jonain iltana. Hormonit tuskin helpottaa oloa, mutta tosiasioiden kiistäminenkään ei auta. Jos ei toi ukko halua niin ei sitten halua. Voi v...u ja monta kymmentä vuotta elämää vielä edessä.
 
Itkettää ihan
Taidan olla umpikujassa? voisin tietysti puhua miehelle, minkä jälkeen sitten ehkä saisin sääliseksiä miehen velvollisuudentunteesta. Ja sen jälkeen mulla olisi sitten ihan tosi halpa olo. Tulisipa nyt jostain joku ihmeprinssi joka todella oikeasti haluaisi just mua ihan kiihkeästi, niin että voisin jättää tän taakseni. Mutta niinhän ei oikeassa maailmassa koskaan käy? Vai mitä? Korkeintaan voi tulla joku toinen akka jota mieheni sitten oikeasti haluaa.
 
itkettää ihan
? Tuskin miestä kiinnostaisi tarpeeksi, jotta jaksaisi mua vongata niin paljon että sen oikeasti uskoisin. Tekee vaan niin kipeää nähdä ja lukea noita juttuja miehistä jotka oikeasti oikein kovasti haluaa vaimojaan. Se on kateutta vaan. Kai osaani tyydyn kun aikani itken. Toivon vaan etten turhaan elä vuosia puutteessa kun ajattelen että onhan se muuten hyvä mies. Ja sitten se tajuaakin haluavansa naapurin akkaa ja lähtee menemään sen perään. Enhän voi miestä koskaan näin tyydyttää tarpeeksi.
 
vieras
Saatat nyt olla huolissaan "turhaan". En siis vähättele yhtään! Tarkoitana vaan sitä, että voi esim. olla lukenut juttuja, kun joka paikassa toitotetaan, että naisen halut häviää vauvan myötä tai että paikat on kipeänä. Tai voisitkohan olla vähän masentunut, jolloin haluaa säästellä sinua - tajuamatta miten sinä sen tulkitset. Kerro, että haluaisit ja kysy mitkä hänen toiveensa aidosti ovat. Kannattaa puhua!
 
itkettää ihan
Raskaana ollessa harrastettiin kyllä ihan normaalisti 1-2 krt viikossa. Synnytyksen jälkeen olin 3-4 viikkoa sellaisessa kunnossa ettei olis sen takia maistunut. Nyt oon ehkä pari viikkoa vihjaillu ja ihan sanonutkin että hommat kävis taas. Mutta mies ei ota kuuleviin korviinsa. Muuten on ihan normaalia, seksi vain puuttuu. Kysyin äken -puoli yötä itkettyäni- että mistä on kyse. Sanoi että eikö mun mielestä tässä nyt ole ihan tarpeeksi kaikkea hässäkkää, että vielä pitäis seksiäkin ajatella. No mun mielestä lapset nukkuu suht ok ja kesäaikana silläkin töissä löysempää. Eli on kyllä hommailtu paljon nihkeämmissäkin elämäntilanteissa. Miehen mielestä mulla jotenkin epärealistinen kuva ihmisten elämästä, että kaikki jotenkin puuhailee jatkuvasti samaan tahtiin jne. Että häntä ei nyt vaan kiinnosta. Että ei ketään aina kiinnosta.
 
Minusta 6 viikkoa synnytyksen jälkeen on aika lyhyt aika. Miehesi rakastaa sinua, ei halua sinulle lisää vaivoja, tulehduksia, kipuja ja hankaluuksia kun tietää millaiseen rääkkiin kehosi on odotuksen ja synnytyksen aikana joutunut. Ja kaikkein vähiten hän haluaa painostaa ja/tai valvottaa sinua vauvan ensimmäisinä viikkoina.

Jos itse kaipaat seksiä ja haluat rakastella, niin tee sinä reippasti aloite. Ei se niin vaikeaa ole.

Piika-äiti
 

Yhteistyössä