Mies ei ota osaa perheen arkeen.. :/

  • Viestiketjun aloittaja ainoastaan vastuussa kaikesta
  • Ensimmäinen viesti
ainoastaan vastuussa kaikesta
Mies on 5-6 päivää viikosta töissä, joko aamuvuorossa (klo 10-16) tai iltavuorossa (klo 13-20). Työ on papereiden pyörittelyä ja istumatyötä.

Meillä on kolme lasta. Pienimmäinen on vauva (6,5kk), keskimmäinen taapero (1v9kk) ja esikolla ikää 2v8kk. Itse olen heidän kanssaan päivät kotona ja sen mielelläni teenkin.

Ongelma on siinä, että mies ei osallistu tippaakaan mihinkään, mitä perheen arjessa ikinä tapahtuukaan - siis töidensä lisäksi. Vapaa-aikanaan hän tekee kaikkea muuta, paitsi viettää aikaa minun ja lasten kanssa. Mikäli hänellä on vapaapäivä (välillä niitä saattaa olla useampikin putkeen), viettää hän sen jossain ihan muualla kuin kotona. Yleensä seurana ovat kaverit, suuntaa baariin tai johonkin harrastuksiin.

Jos yritän kysellä, että mitäs tehtäisiin vaikkapa sunnuntaina, kun sullakin olisi vapaata, niin vastaus on, että "Olen sopinut Antin kanssa, että menen sen kanssa lenkille, sen jälkeen saunomaan ja myöhemmin auttelemaan Ilpoa muutossa." Tai jos kysyn, että "Tehtäisiinkö jotakin aamupäivällä/illemmalla koko perheen voimin, kun menet iltaan/aamuun töihin?" niin vastaus kuuluu, että "Olen jo sopinut meneväni Kimmon kanssa salille/menen Tuomaksen kanssa kaljalle."

Jos vapaapäiviä on useampia ja koetan ehdottaa, että tehtäisiin vaikka yhtenä päivänä jotakin ihan vain perheen kesken, mentäisiin vaikkapa lasten kanssa puistoon, niin aina miehellä on jotain muita suunnitelmia.

Vapaapäivinään hänelle ei tule mieleenkään hoitaa lapsiaan tai viettää heidän kanssaan aikaa. Tämä tarkoittaa tietysti myös sitä, että minä en pääse ilman lapsia yhtään mihinkään, hyvä jos vessaan ja suihkuun.

Koetin sanoa miehelle, että minäkin tarvitsisin välillä vaikka edes puolisenkin tuntia, jolloin voisin nauttia tasan tarkkaan vain omasta seurastani, mutta mies ei tuntunut käsittävän. Sanoi vain, että "Miten niin, sähän olet päivät kotona?" Joo, olen päivät kotona, mutta liittyykö se tähän asiaan jotenkin? Yritin sanoa miehelle, että yhdessähän nuo lapset on hankittu ja että vastuu heistä kuuluu myös miehelle. Vastaus kuului, että "No mutta mä olen nyt väsynyt kun olin töissä, en mä jaksa/En mä nyt jaksa, mun pitää kuitenkin kohta lähteä töihin."

Hyvin harvoin saatan päästä käymään kaupassa tms. yksin, tyyliin kerran kolmessa kuukaudessa. Lähtöä tehdessänikin mies vielä muistuttaa, että "Älä sitten viivy kauaa, kun mun pitää lähteä Ylermi-Uolevin kanssa kiertelemään autokauppoja, jos sille löytyisi joku kärry."

Eilen illalla mies tuli kahdeksalta töistä. Pienimmäinen oli vielä hereillä. Itse olin yltä päältä puklussa ja ties missä, joten sanoin miehelle (sen jälkeen kun hän oli syönyt, käynyt suihkussa ja muutenkin saanut "asetuttua" kotiin) että lähden käymään suihkussa, pidä vauvalle seuraa sillä aikaa. Mitä sanoikaan mies? "Mä olen kuule just tullut töistä ja väsynyt. Haluan katsoa telkkaria. Etkö sä voi käydä suihkussa joskus myöhemmin?" Voitte arvata, että otti pannuun.

Joo, mies käy töissä ja yrittää tienata rahaa perheemme eteen - totta kai olen siitä iloinen. Mutta lapset on kuitenkin yhteisiä eikä se, että olen heidän kanssaan kotona, tarkoita sitä, että vastuu kaikista muista asioista kuuluu yksin minulle. Sellaista sopimusta ei ole missään vaiheessa tehty, mutta mies ajattelee, että kun käy töissä niin ei tarvitse tehdä yhtään mitään.

Pienimmäinen huusi koliikkia kolme kuukautta. Mies pakkasi kamansa, ja meni asumaan vanhempiensa helmoihin siksi aikaa. Ei kuulemma kestänyt kuunnella. Missään vaiheessa ei ole kysynyt sitä, jaksanko minä aina vain jaksaa ja huolehtia ilman, että parisuhteen toinen osapuoli osallistuu asioihin millään tavalla.

Siis mielelläni minä hoidan lapset kotona ja siihen saakka, kunnes pienimmäinen on ainakin sen vuoden ikäinen - mutta sanomattakin lienee selvää, että tämä tilanne hiertää mua. Mikä ihme neuvoksi?
 
"mamma"
Kannattaakohan sun sitten edes lähteä töihin? Meinaa sittenhän hoidat vielä lapset ja kodin työpäivän jälkeen. Voin kertoa että melko raskasta yksin vetää koko karavaania.
Aikamoisen isän olet lapsillesi valinnut?
 
äippä x2
Aika samanlaiselta kuulostaa kun meillä. Meillä tosin "vaan" kaks lasta ja pääsen kyllä kerran tai kaks viikossa suihkuun ilman lapsia (siis käyn useemminkin, mut sillon lapset mukana), jos kauppaan lähden yksin niin mies on aina muistuttamassa että en oo sitten kauaa ja yleensä mulla on toinen lapsi mukana, kun ei mies jaksa olla molempien kanssa kun ne tappelee ni sen hermo ei kestä. Miehellä kyllä sellanen työ et se ihan oikeesti on väsyny, mut kyllä sitä itekin väsyy vaikka on vaan kotona ja joskus olis ihana kun olis ihan omaa aikaa. Esikoisen syntymän jälkeen en oo esim. kotona olllu yhtään kertaa yksin (esikoinen 3v) ja musta olis niin ihana ku mies lähtis käymään äitillänsä ja ottais lapset mukaan ni saisin olla pari tuntia yksin, mut ei, sinnekin mun on aina pakko mennä mukaan ku ei ilman mua pärjää...
 
taas näitä
Hauska että jo ensimmäisessä kappaleessa ja otsikossa lytätään miehen työssäkäynti ja osallistuminen perheen pyörittämiseen. Naisten logiikka on aivan järjetön.

Eikö se nyt jumalauta mene kaaliin että se työsskäynti on se jolla KUSTANNETAAN eläminen? Minkä helvetin ämmälogiikan mukaan se ei ole osallistumista. "Työ on papereiden pyörittelyä" eli näiden naisten mielestä jotain vapaa-aikaa perheestä. Samalla ap:n tavoin usea on KOTONA ja tekevät itsestään sillä verukkeella marttyyrin. Ei voi käsittää, ei VOI.

Ei voi kuin tuntea suurta sympatiaa ja pahaa mieltä niiden miesten puolesta jotka ovat itsensä tuollaiseen suhteeseen ajaneet.
 
"Maarit"
[QUOTE="vieras";27606435]Jos mies ei osallistunut mihinkään esikoisen synnyttyäkään, niin mikä ihme sai sut tekemään sellaisen miehen kanssa vielä kaksi lasta lisää?[/QUOTE]

minäkin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27606435]Jos mies ei osallistunut mihinkään esikoisen synnyttyäkään, niin mikä ihme sai sut tekemään sellaisen miehen kanssa vielä kaksi lasta lisää?[/QUOTE]Koska hormonit jyllää ja lapsia on NIIN ihana hankkia kunnes huomataan että arki niiden kanssa onkin rankkaa. Sen jälkeen tullaan palstalle itkemään ja nillittämään ja hakemaan vikoja miehestä. Ja täällä kanssasisaret lyövät vettä myllyyn.

Sairasta ja oksettavaa touhua.
 
lllllassdf
Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä;27606431:
Hauska että jo ensimmäisessä kappaleessa ja otsikossa lytätään miehen työssäkäynti ja osallistuminen perheen pyörittämiseen. Naisten logiikka on aivan järjetön.

Eikö se nyt jumalauta mene kaaliin että se työsskäynti on se jolla KUSTANNETAAN eläminen? Minkä helvetin ämmälogiikan mukaan se ei ole osallistumista. "Työ on papereiden pyörittelyä" eli näiden naisten mielestä jotain vapaa-aikaa perheestä. Samalla ap:n tavoin usea on KOTONA ja tekevät itsestään sillä verukkeella marttyyrin. Ei voi käsittää, ei VOI.

Ei voi kuin tuntea suurta sympatiaa ja pahaa mieltä niiden miesten puolesta jotka ovat itsensä tuollaiseen suhteeseen ajaneet.
Hei mitäs helvettiä nyt oikeesti! Eihän AP sanonut yhtään näin. "Papereiden pyörittelyllä" tarkoitti varmaan sitä, että kyseessä ei ole fyysisesti raskas työ.

Kyllä minun sympatiani menee aloittajalle. Yhdessä se perhe on hankittu, joten kyllä molempien sitä perhe-elämää pitäisi viettää, vaikka kuinka keksisi muuta tekemistä kavereiden kanssa.
 
"vieras"
Miksi ihmeessä sä olet hankkinut kolme lasta tuollaisen miehen kanssa? Luulisi olleen selvää heti ensimmäisen jälkeen ettei äijälle ole aikomustakaan ottaa osaa perheen arkeen. Et kai sä tosissasi olettanut, että mies muuttuu kunhan lapsia tulee lisää?
 
pha
Selvästikään mies ei tiedä, millaista on hoitaa kolmea lasta. Sun pitää näyttää sille, eli jos vain nuorimmaisen imetystilanne sen sallii, niin hommaat jonkun aamusta iltaan kestävän menon itsellesi ja jätät miehen suoriutumaan aamuhommista, ulkoiluista, ruokailuista ja pisteenä iin päälle iltahommista ja nukutuksista. Sen jälkeen on ehkä hedelmällisempää aloittaa keskustelu siitä, tarvitsetko sä omaa aikaa, vaikka olet "vain kotona".

Toinen vaihtoehto on ottaa tylysti kalenteri käteen ja jakaa vapaa-aika puoliksi, tai siinä suhteessa kun katsot omaa aikaa tarvitsevasi. Ilta viikossakin taitaisi teillä olla saavutus. Lisäksi kyllä keskustelisin vakavasti siitä, missä vaiheessa mies on ajatellut tutustua lapsiinsa. Että kiinnostaako oma jälkikasvu nyt vai vasta kun täyttävät 10 vuotta?

Kai olet muistanut olla peittelemättä kotiäitiyden rankkuutta? Siis ei mitään marttyyrimeininkiä tai liioittelua, mutta jos päivä on mennyt aivan perseelleen, niin kai kerrot siitä?
 
lllllasgdf
Ja AP:han nimenomaan puhui miehen töiden jälkeisestä ajasta, eli siitä vapaa-ajasta. Pitäisikö miehen vapaa-ajan olla pelkkää rentoutumista, koska hän tuo rahan perheeseen? Miksi miestä ei kiinnosta viettää aikaa perheensä kanssa?
 
"jep"
Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä;27606431:
Hauska että jo ensimmäisessä kappaleessa ja otsikossa lytätään miehen työssäkäynti ja osallistuminen perheen pyörittämiseen. Naisten logiikka on aivan järjetön.

Eikö se nyt jumalauta mene kaaliin että se työsskäynti on se jolla KUSTANNETAAN eläminen? Minkä helvetin ämmälogiikan mukaan se ei ole osallistumista. "Työ on papereiden pyörittelyä" eli näiden naisten mielestä jotain vapaa-aikaa perheestä. Samalla ap:n tavoin usea on KOTONA ja tekevät itsestään sillä verukkeella marttyyrin. Ei voi käsittää, ei VOI.

Ei voi kuin tuntea suurta sympatiaa ja pahaa mieltä niiden miesten puolesta jotka ovat itsensä tuollaiseen suhteeseen ajaneet.
Onhan se työ toki työtä eikä mitään omaa vapaa-aikaa, mutta ihan oikeasti. Itse olen töissä, mies työkyvyttömyyseläkkeellä ja lapset osapäivähoidossa (5h/pv). Työpäiväni kestää sen 8 tuntia, matkoineen noin kymmenen. Mutta kun tulen kotiin, todellakin HALUAN viettää aikaa lasteni kanssa, ja jos on jotain iltamenoa ilman lapsia, se tuntuu kurjalta, enkä ota niitä turhan usein. En nyt välttämättä työpäivän jälkeen jaksa organisoida mitään järetöntä äiti-on-hevonen -leikkiä, mutta tavallinen lattialla pötköttely ja leikkiminen lasten kanssa, ja jopa herranjestas kevyet kotityöt yhdessä lasten kanssa maistuvat oikein hyvin. Minun puolestani mies voi halutessaan silloin ottaa omaa aikaa. Ei tässä minun mielestäni haeta sitä, että ap:n miehen pitäisi työpäivän päälle raataa kotiorjana korvatakseen ylellisen vapaa-aikansa, mutta ihmettelen kyllä, miksei työssäkäyvä vanhempi halua ihan vapaaehtoisesti viettää aikaa lasten kanssa. Niinkin, että toinen ei ole paikalla päsmäämässä, vaan että saa viettää aikaa omien lastensa kanssa ihan itsenään. Kotiäitiaikoina yritin aina ymmärtää näitä työn raskauteen vetoavia lusmuilijoita, mutta enää en jaksa, ellei kyse ole aivan erityisen vaativasta, raskaasta ja pitkiä vuoroja sisältävästä työstä.
 
"Maarit"
Hei mitäs helvettiä nyt oikeesti! Eihän AP sanonut yhtään näin. "Papereiden pyörittelyllä" tarkoitti varmaan sitä, että kyseessä ei ole fyysisesti raskas työ.

Kyllä minun sympatiani menee aloittajalle. Yhdessä se perhe on hankittu, joten kyllä molempien sitä perhe-elämää pitäisi viettää, vaikka kuinka keksisi muuta tekemistä kavereiden kanssa.

mieleen (tuosta miehen käytöksestä päätellen), että aloittaja oli se, joka niitä lapsia halusi. Miehelle näköjäään ihan sama, joten en kyllä olisi tuon kanssa niitä lisää tehnyt.
 
aapee.
[QUOTE="vieras";27606392]Oliko tilanne jo sama ensimmäisen lapsen ollessa vauva, entä toisen lapsen synnyttyä?[/QUOTE]

Ei ollut. Ennen lapsia kävimme kumpikin töissä, jaoimme kotityöt tasan, vietimme aikaa keskenämme. Esikoisen synnyttyä vietimme edelleen aikaa keskenämme ja jaoimme kotityöt sillä tavalla, että kumpikin oli tyytyväinen. Mies vietti aikaa kanssamme, toki tapasi kavereitaankin välillä ja harrastuksia oli, mutta ei lainkaan tällä tavalla. Keskimmäisen synnyttyä kaikki pysyi ennallaan - ei ongelmia.

Nämä ongelmat alkoivat kuopusta odottaessani raskausajan lopulla...

Kuitenkin tiedän, että mies on siellä missä sanoo olevansa, tämän kaveriporukan miehet on mullekin tuttuja heidän vaimojensa kautta. Eli aina näiden harrastus tai illanviettojen jälkeen kuulee myös päivittelyjä tai nurinoita näiltä muilta vaimoilta. Ainakin siis keskenään ovat, ja tilanne parilla muullakin vaimolla samanlainen kuin täällä. Miehet siis menee, eivät välitä perheestään juurikaan ja vaimo hoitaa kaikki paitsi ansiotyön.

Olen koettanut keskustella miehen kanssa, että mikä tässä oikein kiikastaa - mieheltä saa vain vastauksia, joissa kertoo olevansa väsynyt jne. Makuukammarin puolella haluaisi kaiken pysyvän ennallaan, vaikka mitenpä edes voisi, kun ei meillä ole minkäänlaista yhteistä aikaa? :O Kahdenkeskeistä aikaakin olen ehdottanut, mutta aina Kimmot, Tumpit, Ilarit ja ties mitkä tulevat väliimme.

Miehen kanssa meni tosiaan kuopuksen odotusaikanakin hyvin. Emme ole mikään riitelevä pariskunta, minä mikään nalkuttava akka tms. Yhtäkkiä mies vain tuntui saavan tarpeekseen kotielämästä, ja halusi mennä, mennä ja mennä... tajuamatta, että ehkä täällä joku toinenkin tarvitsisi vapaa-aikaa.

Ikää minulla 27 ja miehellä 29, eli ei mikään teinipariskunta olla. Avioliitonkin olemme solmineet.
 
"Lissu"
Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä;27606431:
Hauska että jo ensimmäisessä kappaleessa ja otsikossa lytätään miehen työssäkäynti ja osallistuminen perheen pyörittämiseen. Naisten logiikka on aivan järjetön.

Eikö se nyt jumalauta mene kaaliin että se työsskäynti on se jolla KUSTANNETAAN eläminen? Minkä helvetin ämmälogiikan mukaan se ei ole osallistumista. "Työ on papereiden pyörittelyä" eli näiden naisten mielestä jotain vapaa-aikaa perheestä. Samalla ap:n tavoin usea on KOTONA ja tekevät itsestään sillä verukkeella marttyyrin. Ei voi käsittää, ei VOI.

Ei voi kuin tuntea suurta sympatiaa ja pahaa mieltä niiden miesten puolesta jotka ovat itsensä tuollaiseen suhteeseen ajaneet.
Ei kai se KUSTANTAMINEN estä sitä että katsoo lasta sillä välin kun vaimo käy suihkussa??

Me käydään miehen kanssa molemmat töissä. Kukas meidän kotihommat tekee kun me vaan KUSTANNETAAN? :D

Entäs ap:n miehen lomapäivät, silloinhan hän on kotona tekemässä itsestään marttyyria, millä logiikalla ei voi silloin huolehtia lapsista?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä;27606431:
Hauska että jo ensimmäisessä kappaleessa ja otsikossa lytätään miehen työssäkäynti ja osallistuminen perheen pyörittämiseen. Naisten logiikka on aivan järjetön.

Eikö se nyt jumalauta mene kaaliin että se työsskäynti on se jolla KUSTANNETAAN eläminen? Minkä helvetin ämmälogiikan mukaan se ei ole osallistumista. "Työ on papereiden pyörittelyä" eli näiden naisten mielestä jotain vapaa-aikaa perheestä. Samalla ap:n tavoin usea on KOTONA ja tekevät itsestään sillä verukkeella marttyyrin. Ei voi käsittää, ei VOI.

Ei voi kuin tuntea suurta sympatiaa ja pahaa mieltä niiden miesten puolesta jotka ovat itsensä tuollaiseen suhteeseen ajaneet.
Työssäkäynnillä kustannetaan eläminen, mutta elämä on muutakin kuin työssäkäyntiä. Jos mies haluaa pelkistää itsensä perheen ulkopuoliseksi elättäjäksi, älköön hän itkekö ja vonkuko siinä vaiheessa, kun vaimo lopullisesti saa kylläkseen ja pakkaa kamat ja lapset ja miehelle jää vain isäviikonloput ja isot elatusmaksut.

En tunne yhtään sympatiaa sellaisia miehiä kohtaan, jotka ottavat itselleen vaimon äidiksi ja siementävät pentuja maailman täyteen pitämättä niistä yhtään itse huolta.
 
"vieras"
[QUOTE="Lissu";27606477]Ei kai se KUSTANTAMINEN estä sitä että katsoo lasta sillä välin kun vaimo käy suihkussa??

Me käydään miehen kanssa molemmat töissä. Kukas meidän kotihommat tekee kun me vaan KUSTANNETAAN? :D

Entäs ap:n miehen lomapäivät, silloinhan hän on kotona tekemässä itsestään marttyyria, millä logiikalla ei voi silloin huolehtia lapsista?[/QUOTE]Ei kannata uskoa näitä värittyneitä tarinoita ihan sataprosenttisesti. Naisilla on yleensä tapana höystää näitä tarinoita täysin absurdeilla väittämillä "mies ei anna minun käydä edes suihkussa/vessassa/syömässä". Ne tosin uppoavat tähän palstayleisöön kuin häkä.

AP on sitäpaitsi vapaalla töistä joka päivä. Kotiäitiys ei ole mitään työtä.
 
aapee.
Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä;27606431:
Hauska että jo ensimmäisessä kappaleessa ja otsikossa lytätään miehen työssäkäynti ja osallistuminen perheen pyörittämiseen. Naisten logiikka on aivan järjetön.

Eikö se nyt jumalauta mene kaaliin että se työsskäynti on se jolla KUSTANNETAAN eläminen? Minkä helvetin ämmälogiikan mukaan se ei ole osallistumista. "Työ on papereiden pyörittelyä" eli näiden naisten mielestä jotain vapaa-aikaa perheestä. Samalla ap:n tavoin usea on KOTONA ja tekevät itsestään sillä verukkeella marttyyrin. Ei voi käsittää, ei VOI.

Ei voi kuin tuntea suurta sympatiaa ja pahaa mieltä niiden miesten puolesta jotka ovat itsensä tuollaiseen suhteeseen ajaneet.
En minä lyttää miehen työntekoa. Jos olisit lukenut kirjoitukseni kunnolla, olisit ehkä myös huomannut, että kerroin olevani iloinen siitä että mies käy töissä. Kerron miehen työn olevan paperien pyörittelyä lähinnä siksi, että lukijalle tulisi selväksi, minkä tyyppistä se miehen työ on.

En minä ajattele työn olevan vapaa-aikaa perheestä. Sehän on työtä, totta kai!

Pointti ei ollutkaan miehen työn lyttääminen tai "Mies ei tarvi vapaa-aikaa"- väitös, vaan se, että miehen kaikki vapaa-aika (paitsi yöunet) kuluu muualla omien kavereiden ja harrastusten parissa. Minä taas olen kodin seinien sisällä - tai vaikka ulkonakin - mutta koko ajan lasten kanssa. Myös kuopuksen koliikkiajan hoidin asiat käytännössä ihan yksin, mies osallistui yhteiseloon lähinnä puhelimitse, koska ei kestänyt vauvan itkua.

Tämäkö on mielestäsi oikein?

Jos, niin voi vaimorukkaasi.
 
asdfsa
[QUOTE="vieras";27606492]Ei kannata uskoa näitä värittyneitä tarinoita ihan sataprosenttisesti. Naisilla on yleensä tapana höystää näitä tarinoita täysin absurdeilla väittämillä "mies ei anna minun käydä edes suihkussa/vessassa/syömässä". Ne tosin uppoavat tähän palstayleisöön kuin häkä.

AP on sitäpaitsi vapaalla töistä joka päivä. Kotiäitiys ei ole mitään työtä.[/QUOTE]

Mutta eikö tässä ongelma ollut nimenomaan se, että mies ei vietä aikaa perheensä kanssa? Eikä se, kumpi tekee ja mitä. Se, että mies käy töissä ja vaimo ei, se ei todellakaan ole mikään selitys sille, että mies EI HALUA viettää vapaa-aikaansa perheensä kanssa. Sen perheen, mikä on yhteistuumin hankittu.
 
pha
Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä;27606431:
Hauska että jo ensimmäisessä kappaleessa ja otsikossa lytätään miehen työssäkäynti ja osallistuminen perheen pyörittämiseen. Naisten logiikka on aivan järjetön.

Eikö se nyt jumalauta mene kaaliin että se työsskäynti on se jolla KUSTANNETAAN eläminen? Minkä helvetin ämmälogiikan mukaan se ei ole osallistumista. "Työ on papereiden pyörittelyä" eli näiden naisten mielestä jotain vapaa-aikaa perheestä. Samalla ap:n tavoin usea on KOTONA ja tekevät itsestään sillä verukkeella marttyyrin. Ei voi käsittää, ei VOI.

Ei voi kuin tuntea suurta sympatiaa ja pahaa mieltä niiden miesten puolesta jotka ovat itsensä tuollaiseen suhteeseen ajaneet.
Kerrohan suuressa viisaudessasi, miksi olisi ok, että miehen työpäivä kestää alle (!) 8 tuntia, mutta naisen ehkä sellaiset 11 tuntia tai enemmänkin?
 
"vieras"
[QUOTE="Lissu";27606477]Ei kai se KUSTANTAMINEN estä sitä että katsoo lasta sillä välin kun vaimo käy suihkussa??

Me käydään miehen kanssa molemmat töissä. Kukas meidän kotihommat tekee kun me vaan KUSTANNETAAN? :D

Entäs ap:n miehen lomapäivät, silloinhan hän on kotona tekemässä itsestään marttyyria, millä logiikalla ei voi silloin huolehtia lapsista?[/QUOTE]Kotihommat tietenkin jaetaan silloin jos molemmat jakavat perheen elannon hankkimisenkin. Mutta silloin jos toinen on kaiket päivät kotona niin ne kotihommat VUORENVARMASTI ehtii hoitaa sen keskimäärin kahdeksan tunnin aikana kun toinen on työssä.

Ja tähän väliin on ihan turha huutaa että kotona olevakin hankkii elantoa, yhteiskunnalta jaettavat almut eivät ole mitään elannon hankkimista.
 
"Lissu"
[QUOTE="vieras";27606492]Ei kannata uskoa näitä värittyneitä tarinoita ihan sataprosenttisesti. Naisilla on yleensä tapana höystää näitä tarinoita täysin absurdeilla väittämillä "mies ei anna minun käydä edes suihkussa/vessassa/syömässä". Ne tosin uppoavat tähän palstayleisöön kuin häkä.

AP on sitäpaitsi vapaalla töistä joka päivä. Kotiäitiys ei ole mitään työtä.[/QUOTE]

Harvoin mä uskon kaikkea mitä täältä luen. ;)

Kotiäitiys ei ole ehkä työtä, mutta omasta kokemuksesta sanon että töissä käydessä pääsen kyllä paljon helpommalla kuin kotona ollessa. :) Lapsia vaan tulee ikävä, mutta onneksi on aina viikonloput ja lomat mitä odottaa.
 
"vieras"
Ei ollut. Ennen lapsia kävimme kumpikin töissä, jaoimme kotityöt tasan, vietimme aikaa keskenämme. Esikoisen synnyttyä vietimme edelleen aikaa keskenämme ja jaoimme kotityöt sillä tavalla, että kumpikin oli tyytyväinen. Mies vietti aikaa kanssamme, toki tapasi kavereitaankin välillä ja harrastuksia oli, mutta ei lainkaan tällä tavalla. Keskimmäisen synnyttyä kaikki pysyi ennallaan - ei ongelmia.

Nämä ongelmat alkoivat kuopusta odottaessani raskausajan lopulla...

Kuitenkin tiedän, että mies on siellä missä sanoo olevansa, tämän kaveriporukan miehet on mullekin tuttuja heidän vaimojensa kautta. Eli aina näiden harrastus tai illanviettojen jälkeen kuulee myös päivittelyjä tai nurinoita näiltä muilta vaimoilta. Ainakin siis keskenään ovat, ja tilanne parilla muullakin vaimolla samanlainen kuin täällä. Miehet siis menee, eivät välitä perheestään juurikaan ja vaimo hoitaa kaikki paitsi ansiotyön.

Olen koettanut keskustella miehen kanssa, että mikä tässä oikein kiikastaa - mieheltä saa vain vastauksia, joissa kertoo olevansa väsynyt jne. Makuukammarin puolella haluaisi kaiken pysyvän ennallaan, vaikka mitenpä edes voisi, kun ei meillä ole minkäänlaista yhteistä aikaa? :O Kahdenkeskeistä aikaakin olen ehdottanut, mutta aina Kimmot, Tumpit, Ilarit ja ties mitkä tulevat väliimme.

Miehen kanssa meni tosiaan kuopuksen odotusaikanakin hyvin. Emme ole mikään riitelevä pariskunta, minä mikään nalkuttava akka tms. Yhtäkkiä mies vain tuntui saavan tarpeekseen kotielämästä, ja halusi mennä, mennä ja mennä... tajuamatta, että ehkä täällä joku toinenkin tarvitsisi vapaa-aikaa.

Ikää minulla 27 ja miehellä 29, eli ei mikään teinipariskunta olla. Avioliitonkin olemme solmineet.
On tainnut ukkoihin iskeä varhainen keski-iän kriisi. Yhtäkkiä sitä ei ollakaan vapaita uroksia vaan perheenisiä, ja mikäs sen epäseksikkäämpää. Tätä sitten kompensoidaan pysymällä kaukana kaikesta isyyteen liittyvästä. Kohta teidän pihalla on tulipunainen munanjatke jolla mies kaahaa pitkin kylää.

Tai sitten koko porukka on kaapissa olevia homoja, jotka "toteuttavat itseään" yhteisillä reissuillaan. Valitse itse.
 

Yhteistyössä