Mies järkytti lasta (ja minua)

  • Viestiketjun aloittaja "Hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti
Kaupunkia
Provo. Mutta surullista että ilmeisesti jotkut "maalaiset" ihan tosissaan uskoo että me "kaupunkilaiset" ollaan noin tyhmiä. Eikä olla, suurin osa ei ole. Itsekin olen mm. suolistanut jäniksen.
 
justjust
Meillä harrastetaan metsästystä, sekä minä että mieheni, ja liiterissä roikkuu metsästysaikaan lintuja ja jäniksiä. Mitä siinä pitäisi muka lapselle alkaa satuilemaan? Parasta oppia lapselle on kertoa ja näyttää asiat rehellisesti, salailemalla saa vain aikaan uteliaisuutta. Meillä kaikki mitä metsästetään, päätyy myös ruokapöytään ja on todella "luomua". Mielestäni sen terveellisempiä harrastuksia kuin metsästys ja kalastus ei ole olemassakaan, kunhan "tervejärkiset" aikuiset on opastamassa. Lapsi oppii kunnioittamaan luontoa ja sen antimia, sekä myös elämää. Odotan innolla että lapset ovat sen ikäisiä että pääsevät metsälle mukaan, jos vaan heitä itseään kiinnostaa... Kalalla ovat olleet pienestä pitäen mukana.
 
"Maalaisjuntti"
Huomaa että tulee kaupungista(ei mitään kaupunkilaisia vastaan) kun ei kalaa saa perkata siinä pelossa että pojasta tulee murhaaja :/ Itse kalastin ja perkkasin omat kalani (tietenkin isään avustuksella) jo 4 vuotiaana kun lähellä järveä asutaan eikä ainakaa toistaiseksi mitään traumoja tai murhan himoa ole tullut. Jos lapselle ei opeta mistä ruoka tulee niin se saattaa järkyttyä vielä pahemmin kun saa aikuisena tietää että syö kuollutta lehmää.
 
blondiko
ei ny 6v enää oo kyllä liian nuori kaloja perkaamaan, hyvä se on jo nuorena tajuta maailmaa ja elämää.
kyllä sen nyky nuorista jo näkee ettei näitä paukapäitä pumpulissa kannata kasvattaa!
vielä kun sen ymmärtääs vanhemmatki mutta toisaalta ei voi kauhalla vaatia jos lusikalla on annettu!

vm84
 
"Kale"
Huh, Tasapainoiset, kivat 3-ja 6-vuotiaat lapsenlapset kysyivät mummulla ja ukilla hoidossa ollessaan, että
koskas te kuolette ja mihin meette ja mitä teille tapahtuu, että on niille jo päiväkodissa tullut selväksi hieman vakavampia asioita kuin kalan perkaaminen !
 
huhhuuh
Tiesitkös aloittaja, että maailmaan mahtuu kaikennäköisiä tallaajia. On neroja, viisaita, tyhmiä ja helvetin tyhmiä. Harmiksesi voin kertoa että kuulut ryhmään "helvetin tyhmät".

En tiedä millaista prinsessaa tai elämässä pärjäämätöntä pelleä olet kasvattamassa, mutta koita antaa miehellesi enemmän aikaa lapsen kasvatukseen.
 
"vierailia"
noin minullekki on asia pienenä opetettu ja olen oman 4v pojan nähden toimeenpiteen näyttänyt ja ei hänellä mitään traumoja oo siitä tullut utelias enemmän siitä mistä se ruoka tulee ja aletaan valmistaan.
 
"tinttarella"
Jos pojallasi on jotain tarumoja tai hän on epänormaali niin se johtuu sinusta eikä isästä! Jos lapsen kasvattaa jossain pumpulissa niin järkytys tulee olemaan hirveä kun hän kohtaa OIKEAN maailman. Olen kolmen lapsen äiti joten tiedän mistä puhun!
 
"Pirre"
Tämähän pistää ihan nauramaan,jotta 6 v säikkyy moisesta asiasta.Onhan se ihan selvää jotta tuolla tavalla juuri lapset oppii mistä se ruoka tulee ja miten se puhdistetaan.Ja tuon ikäiset lapset kyselevät vanhemmilta kaikkia uutta oppia ja haluavat tietoa.Ei heitä lapsia pidä kasvattaa silleen jotta eivät tiedä mistään mitään.Ei ole ihmekkään tässä maailmassa jos lapsia kiusataan koulussa sun muissa jos heidän ei anneta tietoa jo vanhemmilta.Lapsen pitää itse jo tuon ikäisenä opetella kalan puhdistaminen.Minulla on 12:toista lastenlasta ja kaikki he ovat kiinnostuneita oppimaan uutta.Ja selvitän perin pohjin,oli sitten kysymys mistä tahansa.Eiköhän tuommoinen ole jo yliammuttua.Isä on tehnyt oikein kun on opastanut lastaan.Hyvä isä!!
 
Kuplatyttö
Oma äitini yritti kasvattaa minut juuri tuollaisessa hysteerisessä tyhjiössä, missä tosi maailmasta ei ymmärrä mitään. Kävi sitten niin, että lapsena pieksin parhaan ystäväni joka sanoi vanhempieni harrastaneen sexiä ja meinasin siskoni kanssa jäädä "namusedän" uhreiksi kun ei kotona ollut varoitettu tai valistettu, niin emme siinä iässä ymmärtäneet itse kunnolla mitä oli lähellä käydä JA SE OLISI OLLUT SINUN KALTAISEN ÄIDIN SYY; JOKA PAKOILEE OMAA VASTUUTAAN!!.. Enpäs ole äitiä paljon kiitellyt kuplassa pitämisestä ja siitä faktasta, että jouduin itse opettelemaan elämän perusasioita, kun muille olivat itsestään selvyyksiä. Teininä tunsin usein itseni tyhmäxi ja ulkopuolisex silkan tiedon puutteen vuoksii. En todellakaan toistanut äitini idioottimaisuutta omille tyttärilleni. Meinasitkos myös SEXI valistuksen ja paedophiileistä/manusedistä kertomisen koulun niskaan jättää(ne metsästävät myös poikia)?? Koulunko kuuluu sinun lapsesi kasvattaa??? Mieti tekojesi seuraukset äkkiä, vielä ei ole myöhäistä kantaa vastuutaan!!
 
Tyttöööö
Jolllakin tavalla ymmärrän viestin aloittanutta. Muistan lapsuudestani sen aika hyvin että oltiin siskoni kanssa erittäin eläinrakkaita. Aina kun isäni sai kalan, pyysimme laittamaan takas sen järveen äkkiä jotta se ei kuole. :D ja jos se kuoli, auta armias mikä itku siinä kohtaa tuli! Kyllä noissakin asioissa pitää ajatella minkälainen lapsi on, kestääkö asian vaikka se olisikin vain kalan tappaminen! Mutta ei se tarkoita että jos ei tapa/perkaa kalaa lapsen edessä, etteikö kuitenkin voisi kertoa mitä kalasta tehdään, millä lailla ne tapetaan yms. Useimmat lapset ovat erittäin herkkiä ja eläinrakkaita, miksi turhaan mieltä pahoittaa. Se on totta että traumat voi oikeesti jäädä....
 
masis
No huh huh... Siitäköhän miunki masennnus johtuu ko oon myöski ite jo pikkulikkana ollu matoja tunkemassa ongen koukkuun, nostellu ahvenia järvestä ylös, perannu ja paistanukin ite nuo onkimani kalat... Ja hyvällä ruokahalulla vielä syönykin ne... Voi voi... ;)
 

Yhteistyössä