Mies töksäytti ja minua vaan itkettää

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen synnyttänyt reilu kuukausi sitten. Synnytys oli ensimmäinen alatiesynnytykseni (eka lapsi tuli sektiolla) ja repesin todella pahasti. Kätilö sai ommella ihan tarpeekseen.

Nyt kun jälkivuoto on pikkuhiljaa loppumassa niin ajattelin, että ehkä pitäisi seksiä ajatella. Mies on jo jonkin aikaa ehdotellut seksiä.

Mutta: jännittää kauheasti ja pelottaa. Sanoin miehelle tästä ja hän tokaisi: "Voi kuule, mä oon ollu niin monen äiti-ihmisen kanssa sängyssä enkä oo ikinä pettynyt. Tuskin sä mikään poikkeus oot."

No, lohdullista huomata, ettei mies synnyttämistä ajattele naisen alapään tuhoutumisena. Mutta minä menin ihan lukkoon. Loukkaannuin ja itku on ollut herkässä. Olisin toivonut niin täysin erilaista lohduttamista. Esim. "kyllä se siitä pikkuhiljaa, kokeillaan varovasti ja heti lopetetaan jos ei hyvältä tunnu."

Olen 26v ja mies 30v, yhdessä ollaan oltu vähän vajaa 10v ja mies on ollut ainoani sänkypuuhissa.

Olenko vielä hormoonihuuruissa ja ylireagoin? Vai mitä? Tuntuu, että olen ihan solmussa ajatusteni ja tunteideni kanssa.
Nyt ei kiinnosta seksi ollenkaan, ei yhtään. Ajatukset vain kiertävät kehää ja tuntuu, että olen aivan arvoton. Vain yksi monista.
 
Ehkä sä ylireagoit pikkusen nyt? Miesten tyyli lohduttaa on monesti karskimpi kuin naisilla eikä sitä nyt kannattaa ottaa negatiivisena asiana, erilaisia kun kerran ollaan, miehet ja naiset. Hän sentään halusi sanoa jotain lohduttavaa ja yritti kertoa sulle että kelpaat juuri sellaisena hänelle kuin olet.

Onnittelut lapsen syntymästä! <3
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama ja Echo
vierailija
Miehet nyt töksäyttelee. Voisin kuvitella moista omalta mieheltänikin... "hurttina huumorina" jota meillä viljellään ja paljon (puolin ja toisin)

Hormoonihuuruissa tuo nyt ei ehkä mukavimmalta kuulostanut. Mutta oikeastihan mies pitää sua edelleen haluttavana eikä todellakaan anna synnytyksen häiritä.
 
Olet nyt herkässä tilassa. Se on täysin ymmärrettävää, koska synnytyksestä on noin vähän aikaa. I feel you sis! :barefoot:
 
vierailijalan
Mies vaikuttaa sanoneen hieman idioottimaisesti, mutta niin meillä on joskus tapana. Tietenkään ei olisi pitänyt ensinkään puhua mitään muista naista. Ja lisäksi miehen sanoista kuvastuu, että hän näkee seskin siten, että vain hänen nautinnollaan on väliä. Mies vaikuttaa kyvyttämältä lohduttamaan tässä asiassa.

Hyvin se taas pian alkaa sujua. Jos aluksi tuntuu kipua, niin sitten varovasti ensimmäisillä kerroilla. Aivan samalla tavalla voitte taas pian nauttia seksistä kuin ennen synnytystä.
 
vierailija
hmm te ootte ollut 10 vuotta yhdessä ja tää sun miehes on kerinnyt olemaan monen äiti ihmisen kanssa ennen sitä ??
Ap ei sanonut, että nämä äiti-ihmiset olisivat tehneet tälle miehelle lapsia. Ap:n tekstistä ei voi päätellä äiti-ihmisten ikää tai heidän lastensa ikää.
Kerkeehän nuori mies hässiä sinne tänne jos sille päälle osuu....
 
vierailija
Ap ei sanonut, että nämä äiti-ihmiset olisivat tehneet tälle miehelle lapsia. Ap:n tekstistä ei voi päätellä äiti-ihmisten ikää tai heidän lastensa ikää.
Kerkeehän nuori mies hässiä sinne tänne jos sille päälle osuu....
en sellaista väittänytkään enkä päätellyt ikiäkään. Mutta se särähti korvaan että monet äiti ihmiset ovat antautuneet nuorelle pojalle tosta vain. kertooko se sitten äitin moraalista vai siitä että ovat olleet yh ..
 
vierailija
en sellaista väittänytkään enkä päätellyt ikiäkään. Mutta se särähti korvaan että monet äiti ihmiset ovat antautuneet nuorelle pojalle tosta vain. kertooko se sitten äitin moraalista vai siitä että ovat olleet yh ..
Totta! Miksi monet äiti-immeiset olisivat olleet nuoren pojan kimpussa?
Tai sitten... mies puhui ap:lle ihan paskaa, jotta saisi pesää.... Mies ei vain tajunnut, että londutukseksi tarkoitetut sanat loukkasivat.
 
vierailija
Totta! Miksi monet äiti-immeiset olisivat olleet nuoren pojan kimpussa?
Tai sitten... mies puhui ap:lle ihan paskaa, jotta saisi pesää.... Mies ei vain tajunnut, että londutukseksi tarkoitetut sanat loukkasivat.
Mut onko se sitten paras tapa saada puhumalla muista naisista ja panoista. Eiks kannattais sitten vaan lohdutaa ja sanoo et ihan hyvälle se näyttää eläkä turhaan siit stressaa.. Nojoo
 
vierailija
Mut onko se sitten paras tapa saada puhumalla muista naisista ja panoista. Eiks kannattais sitten vaan lohdutaa ja sanoo et ihan hyvälle se näyttää eläkä turhaan siit stressaa.. Nojoo
Ei ole ehkä ihan paras tapa puhua muista panoista ja kehua, että helkkarin hyvälle tuntui. Mutta, miehet eivät aina tajua, mitä puhuvat ja ennenkaikkea kenelle.
 
Käypä ensin siellä jälkitarkastuksessa ja juttele samalla lääkärille näistä asioista. Haluttomuus tässä kohtaa on täysin normaalia, ja se johtuu hormoneista. Luontohan tässä yrittää hormoneilla huolehtia siitä, että lapsesi saa kasvaa riittävän kauan perheen pienimpänä ennen kuin sinulle tulee haluja harrastaa seksiä eli raskautua uudestaan. Jos haluat halujasi takaisin, voi lääkärikin auttaa siinä määräämällä lääkettä. Ja on myös oikein mukava kuulla jälkitarkastuksessa, että alapää on lääkärinkin mielestä taas kunnossa.

Nauti lapsen kanssa olemisesta ja sano miehelle, että turvautuu omiin käsiinsä siihen asti, että sinä olet valmis.
 
vierailija
Ihanaa että mies ajattelee että tuskin sä mikään pettymys kuitenkaan olet. Ollut monien kanssa eikä sun kanssa ollessasi kuitenkaan vaadi priimaa vaan tyytyy vähän heikompaankin laatuun. Montaakohan mahtaa olla pannut tässä vuosien varrella, vaikuttaa siltä että aika montaa.
 
Tuo on just miesten tapa lohduttaa. Ajatus on hyvä mut ei tajuta että ne sanat voi loukata.
Ihan hyvää se sun mies tarkoitti.
Vaikia kuvitella, että oma mies "lohduttaisi" noin tökerösti. Ei kaikki miehet tuollaasia idioottimaisuuksia päästele suustaan. Toki aina jotaki (ainakin naisten mielestä :LOL: ), mutta ei noin isoa mokaa tee kaikki miehet.
 
No ihan ilman hormonihuurujakin, tuollaista puhetta kuka tahansa järkevä pitäisi typeränä.
Ja joo, kannattaa oikeasti antaa paikkojen kunnolla parantua, ennen kun alkaa seksiä harrastamaan. Noin pöhkön miehen kanssa tuskin vaikea pidättäytyäkään.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Älä suostu jos siltä tuntuu! Itsellä vaikea alatiesynnytys ja mies kyllä pystyi odottamaan siitä puoli vuotta että olin itse valmis. Ja mun mielestä tosi törkeää mieheltä vähätellä pelkoasi, kannattaa yrittää puhua miehelle uudestaan siitä miltä sinusta tuntuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Pakko sanoa että ilman hormoonihuurujakin mä kyllä loukkaantuisin jos mies "lohduttaisi " noin.. Ja saisi kyllä kuulla mielipiteeni hänen sanoistaan. Onneksi oma mies (vaikka muutoin töksäyttelee vaikka ja mitä) niin ymmärsi että pelkoni koskee sitä että sattuu ennemmin kuin miltä se hänelle tuntuu. Ja ensiyrittämällä ei onnistunutkaan vaan vasta myöhemmin pikkuhiljaa. Kannattaa puhua miehen kanssa tästä ettei jää painamaan mieltä ja omassa mielessään paisu ylitsepääsemättömäksi möykyksi. Onnea vauvasta!
 

Yhteistyössä