Mies uhkaa jättää miehen vanhempien takia

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen 28-vuotias nainen ja seurustelen pian 29-vuotiaan miehen kanssa, olemme seurustelleet lähes 4 v ja asuneet yhdessä yli 3 vuotta. Nyt miehen vanhemmat olivat sanoneet miehelle, etteivät enää luota ollenkaan minuun, koska en halunnut muuttaa toiseen asuntoon opiskelija-asunnosta, jossa asuimme, kuten mies olisi halunnut. Mies sanoi että ei ole varma voiko jatkaa kanssani vanhempien mielipiteen takia. Olen todella surullinen ja pelkään että mies haluaa lopettaa kaiken tämän takia. Onko normaalia että vanhempien mielipide vaikuttaa noin paljon aikuisen miehen parisuhteeseen ja elämään?
 
vierailija
Mies ei suostu puhumaan tästä ja en tiedä mitä tässä käy. Pelkään että hän haluaa lopettaa kaiken vanhempiensa takia. Miehen vanhemmat kävivät tänään juttelemassa miehen kanssa, kun en ollut itse paikalla. En tiedä mitä he puhuivat ja pelkään että kaikki loppuu vanhempien takia.

Ap
 
vierailija
Mieheni teki myös noin. Oli aina, joka asiassa, vanhempiensa puolella.
Esim. jos vanhemmat pyysivät rahaa (useampia tonneja) niin mies antoi, jolloin seurauksena oli, että meillä ei ollut rahaa asunnonlainan maksupäivänä. Tai olimme sopineet, että vauvalle ei opeteta karkinsyöntiä. Miehen mielestä vanhempansa saavat antaa vauvalle karkkia "kun niin harvoin pääsevät hemmottelemaan." Tai olimme sopineet, että lapsille laitetaan aina pelastusliivit kun mennään veneilemään. Jos mies lähti lasten+vanhempiensa kanssa veneilemään niin kenelläkään ei ollut liivejä kun "ei niitä tarvita, isäkin sanoi niin."

Esimerkit eivät loppuisi koskaan. Mies antoi aina vanhemmilleen periksi, koska "he ovat hänen vanhempiaan eikä voi sanoa vastaan." En vain enää jaksanut vaan meille tuli ero. Siitäkös anoppi innostui: "Minä TIESIN, ettei siitä naisesta ollut mihinkään!"

Nyt minulla on suhde mieheen, jonka kanssa sovitut asiat pitävät. Kukaan ei hänen päätään käännä jos olemme yhdessä jotain sopineet. Ihanaa!
 
vierailija
Mieheni teki myös noin. Oli aina, joka asiassa, vanhempiensa puolella.
Esim. jos vanhemmat pyysivät rahaa (useampia tonneja) niin mies antoi, jolloin seurauksena oli, että meillä ei ollut rahaa asunnonlainan maksupäivänä. Tai olimme sopineet, että vauvalle ei opeteta karkinsyöntiä. Miehen mielestä vanhempansa saavat antaa vauvalle karkkia "kun niin harvoin pääsevät hemmottelemaan." Tai olimme sopineet, että lapsille laitetaan aina pelastusliivit kun mennään veneilemään. Jos mies lähti lasten+vanhempiensa kanssa veneilemään niin kenelläkään ei ollut liivejä kun "ei niitä tarvita, isäkin sanoi niin."

Esimerkit eivät loppuisi koskaan. Mies antoi aina vanhemmilleen periksi, koska "he ovat hänen vanhempiaan eikä voi sanoa vastaan." En vain enää jaksanut vaan meille tuli ero. Siitäkös anoppi innostui: "Minä TIESIN, ettei siitä naisesta ollut mihinkään!"

Nyt minulla on suhde mieheen, jonka kanssa sovitut asiat pitävät. Kukaan ei hänen päätään käännä jos olemme yhdessä jotain sopineet. Ihanaa!

Mieheni on myös vähän tällainen. Tilannetta ei helpota että minä olen opiskelija ja mies vakityössä. Miehen äiti on vähän dominoiva, puuttuu liikaa miehen elämään minusta.
Ap
 
Anna mennä, ne vanhemmat ovat aina teidän välissä. Eihän se hyvältä tunnu, tiedetään. Ajan kanssa itsekin tajuat tilanteen ja pystyt myöhemmin rakentamaan suhteen ihmiseen, jolla ei ole naruja käsissä ja jaloissa.
 
vierailija
Tuo tulee vielä pahenemaan, miehesi vanhempien puuttuminen ja vaikuttaminen parisuhteeseenne. Miehesi ei ole katkaissut napanuoraansa vanhempiinsa vaan on aivan heidän vietävissään, mikä tarkoittaa sitä että sun mielipiteilläsi ei ole mitään merkitystä ja mies pokkuroi vanhempiensa tahdon mukaisesti.
Et menetä mitään kun päästät miehen pysyvästi vanhempiensa helmoihin.
 
vierailija
Ei. Kaikki ei lopu vanhempien takia.
Vaan sen takia, että mies on lapanen.
Kyllä tuosta suhteesta on rakkaus kadonnut jo ajat sitten ja tämä on nyt vain "syy".

Mieshän on saattanut syöttää ties mitä pajunköyttä vanhemmilleenkin, että olet jo aiemmin suostunut muuttoon, mies on pyytänyt jo vanhempiaan vaikka lainantakaajiks, tai pyytänyt heiltä vaikka käsirahaa (jota ei nykyään enää käytetä) jotain asuntoa varten ja nyt hassannut rahat nettipokeriin.
Ja sulle esittää rakastavaa, vanhempia kunnioittavaa lasta joka ei itse kykene ottamaan vastuuta siitä päätöksestä että haluaa erota.

Kyllä kuule on parasta, että laitat heti tänään hakemuksen pienemmästä asunnosta, tai alat etsimään kämppistä itsellesi.

Tuo mies ei tiedä mitää muuta kuin harmeja
 

Yhteistyössä