Mies vaati eron jälkeen testin kaikista lapsista, vaikka ovat kopioita isästään

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
”Mies vaati eron jälkeen testin kaikista lapsista, vaikka ovat kopioita isästään” – Vauva.fi:ssä nousi kiivas keskustelu isyystesteistä
https://www.is.fi/perhe/art-2000005991995.html
"Useat naiset pitävät miehen pyyntöä isyyden selvittämisestä loukkaavana, mutta myös ymmärrystä löytyy.

Suurimmalla osalla tuoreista vanhemmista ei ole tarvetta isyyden selvittämiseen. Joskus isä voi kuitenkin syystä tai toisesta haluta testata isyytensä.

Vauva.fi-keskustelupalstalla on käyty naisten ja miesten välillä suorasanaista keskustelua siitä, onko miehen pyyntö isyyden selvittämisestä loukkaava. Tunteita herättävä kysymys on aiheuttanut palstalla jopa väittelyä.

Kokosimme yhteen keskustelijoiden kokemuksia ja mielipiteitä."

”Meillä mies vaati eron jälkeen testausta kaikista lapsista. Vieläkään en tajua miksi. Eron syynähän oli se hänen vastuuttomuutensa ja loiselämäntapa, jossa minulla oli arvo vain hyödykkeenä. Kuitenkin minulla on muka jossain välissä ollut aikaa pettää häntä? Olin siis hänen mielestään joko jättänyt meidän autistisen lapsen yksin naidakseni jonkun ukon kanssa, tai vaihtoehtoisesti kotona lapsen nähden? Olin omaishoitaja silloin.

Sen jälkeen mies sai tyytyä kommunikoimaan tekstareilla minun kanssa. Lisäksi kaksi lapsista on ulkonäöltään kopioita isästään, eivät lainkaan minun näköisiä. Teini kieltäytyi isyyden selvittämisestä (se isänsä kopio) varsin selväsanaisesti. Muut todettiin kummasti isänsä lapsiksi. Isä ei tietenkään itse ajattele loukanneensa minua. Mutta eipä hän ikinä ole tajunnut, että minullakin voisi olla tunteet.”


”Tuttavaperheelle syntyi neljäs lapsi. Ihan avioliitossa olivat, mutta neljäs lapsi ei ollut aviomiehen. Äiti loukkaantui, kun aviomies vaati isyystestiä. Hieman siitä tapeltiin ja vaimo veti ”sä ite petät” -korttia esille. Oli epäillyt vaimonsa pettävän, ja kuinkas sitten kävikään. Ettei ihan kannattanut uskoa vaimon sanaan...”

Petoksista pahin

Uskomatonta ettei isyystesti ole oletuksena nykyaikana. Vai muka isän näköisiä lapsia. Yleensä lasten sanotaan olevan jonkun mielestä aina isän, äidin, mamman, papan, isän sisarusten, äidin sisarusten ym. näköisiä. Se ei kerro mitään. Miehellä on oikeus tietää että lapset ovat 100% hänen biologisesti, kuten äiti tietää heti alusta alkaen. Uskomatonta että osa äideistä marisee tästä. Pahin petos mitä voi kuvitella on se että "isä" kasvattaa käenpoikaa koko ikänsä ja pahimmassa tapauksessa äiti heittää tämän joskus vuosien tai vuosikymmenten päästä päin naamaa, yleensä vielä avioeron tai avoliiton päättymisen yhteydessä.
 
Ei jakorasia
Minkä helvetin takia pitäisi jonkun huoravähemmistön takia testata kaikki lapset?!? Se on nimenomaan loukkaus jos aletaan vaatimaan isyystestiä. Siinä samalla oletetaan puolison pettäneen. Miksi muiden pitäisi kärsiä vähemmistön toilailujen takia?!?

Mun lapsen isä on se jonka nimi papereissa lukee. En ole silloista avomiestä pettänyt. Ei ole helvetti soikoon mun ja mun lapseni vika, että jotkut ämmät jakaa persettä ties kenelle ja sitten on isä hukassa. Jos saan nykyisen miehen kanssa lapsen, niin aviomieheni on 100% varmuudella isä koska en miestäni petä.

En ymmärrä naisia jotka huijaavat miehiä ja väittävät heidän olevan lapsensa isiä vaikka eivät ole tai ei ole varmuutta isyydestä.
 
No kyllä mäkin pitäisin vähän outona jos mun mies vaatis selvittää isyytensä noiden muksujen suhteen. Sen hedelmöittämispäivän/sekstauskerran muistaa ja mies voi tarkistaa "sinnepäin" jo raskauskalenteria katsomalla, koska me ollaan lapset suunnitelmallisesti tehty.
Suunnittelin jyystöt ovulaation mukaan.

Kai jos mulla pyöris tässä liian usein naapurin Pertsaa tai mulla ois levoton menneisyys, niin mies vois epäillä.
 
No kyllä mäkin pitäisin vähän outona jos mun mies vaatis selvittää isyytensä noiden muksujen suhteen. Sen hedelmöittämispäivän/sekstauskerran muistaa ja mies voi tarkistaa "sinnepäin" jo raskauskalenteria katsomalla, koska me ollaan lapset suunnitelmallisesti tehty.
Suunnittelin jyystöt ovulaation mukaan.

Kai jos mulla pyöris tässä liian usein naapurin Pertsaa tai mulla ois levoton menneisyys, niin mies vois epäillä.
Jatkan vielä, että ois se hullua jos/kun miehen kanssa ajoitettiin huolellisempi seksi ovulaation aikoihin, niin että mä, ollessani hedelmällisimmilläni sutaisisin jotain Pertsaakin.

Tiedät ovuloivasi ja miehesikin on valmis lastentekoon niinä päivinä - ja sit itse hairahtuu johonki putkimieheen JUST sillon. Ja paljaalla tietty :ROFLMAO:

Johan siinä ois kiirepäivät. Mies innolla lapsenteossa mutta oho - se Pertsa pitää just sillon hoidella myös. :D
 
Viimeksi muokattu:
Minkä helvetin takia pitäisi jonkun huoravähemmistön takia testata kaikki lapset?!? Se on nimenomaan loukkaus jos aletaan vaatimaan isyystestiä. Siinä samalla oletetaan puolison pettäneen. Miksi muiden pitäisi kärsiä vähemmistön toilailujen takia?!?

Mun lapsen isä on se jonka nimi papereissa lukee. En ole silloista avomiestä pettänyt. Ei ole helvetti soikoon mun ja mun lapseni vika, että jotkut ämmät jakaa persettä ties kenelle ja sitten on isä hukassa. Jos saan nykyisen miehen kanssa lapsen, niin aviomieheni on 100% varmuudella isä koska en miestäni petä.

En ymmärrä naisia jotka huijaavat miehiä ja väittävät heidän olevan lapsensa isiä vaikka eivät ole tai ei ole varmuutta isyydestä.
No kyllä mäkin pitäisin vähän outona jos mun mies vaatis selvittää isyytensä noiden muksujen suhteen. Sen hedelmöittämispäivän/sekstauskerran muistaa ja mies voi tarkistaa "sinnepäin" jo raskauskalenteria katsomalla, koska me ollaan lapset suunnitelmallisesti tehty.
Suunnittelin jyystöt ovulaation mukaan.

Kai jos mulla pyöris tässä liian usein naapurin Pertsaa tai mulla ois levoton menneisyys, niin mies vois epäillä.
Miksi juuri isyyden testaaminen olisi loukkaavaa?

Saako autoilijan puhalluttaa vaikka hän aina ajaa selvin päin? Saako seksikumppanilta pyytää sukupuolitautien testaamista ennen paljaalla panoa? Saako yritykseen tehdä tilintarkastuksia? Miksi auto pitää katsastaa, jos omistaja vakuuttaa sen olevan kunnossa? Miksi henkilöllisyys pitää todistaa pankissa ja jopa postissa - eivätkö virkailijat luota minuun? Miksi tehdään doupingtestejä, eikö se loukkaa puhtaita urheilijoita?

Lähes kaikessa testaamisessa suurin osa testatuista osoittautuu "syyttömiksi". Silti testataan - ja se on noiden huijaamattomien etu.

Kun joku suureen ääneen vastustaa isyyden testaamista, tulee mieleen vanha sananlasku...
 
Ei jakorasia
Miksi juuri isyyden testaaminen olisi loukkaavaa?

Saako autoilijan puhalluttaa vaikka hän aina ajaa selvin päin? Saako seksikumppanilta pyytää sukupuolitautien testaamista ennen paljaalla panoa? Saako yritykseen tehdä tilintarkastuksia? Miksi auto pitää katsastaa, jos omistaja vakuuttaa sen olevan kunnossa? Miksi henkilöllisyys pitää todistaa pankissa ja jopa postissa - eivätkö virkailijat luota minuun? Miksi tehdään doupingtestejä, eikö se loukkaa puhtaita urheilijoita?

Lähes kaikessa testaamisessa suurin osa testatuista osoittautuu "syyttömiksi". Silti testataan - ja se on noiden huijaamattomien etu.

Kun joku suureen ääneen vastustaa isyyden testaamista, tulee mieleen vanha sananlasku...
Ei kalahtanu muhun koska en ole entistä avomiestäni pettänyt ja tiedän hänen olevan lapseni isä. Mua vain vituttaa, että joidenkin huoraperseiden takia pitäisi olla perusoletuksena, että kaikki naiset pettää.

Tämä on mun mielipide eikä sun lässyttämiset sitä muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ei jakorasia
Vai muka isän näköisiä lapsia. Yleensä lasten sanotaan olevan jonkun mielestä aina isän, äidin, mamman, papan, isän sisarusten, äidin sisarusten ym. näköisiä. Se ei kerro mitään.
Miten niin muka isän näköisiä lapsia? Eikö lapsi voi olla isänsä näköinen? Kyllä se nyt vain jostakin kertoo koska jotkut ovat niin isänsä tai äitinsä näköisiä. Itse tiedän sisarussarjan joka on niin selkeästi samojen vanhempien ja piirteitä on siirtynyt heidän lapsiinsakin.

Omalla lapsella on piirteitä meiltä molemmilta, mutta monet sanoo lapsella olevan selkeitä piirteitä isältään. Näen itsekin ne piirteet ja samoja piirteitä on lapseni nuoremmassa sisaruksessa jolla on siis eri äiti, on exän uudesta suhteesta tämä lapsi.

Kovasti huudetaan miesten oikeuksien perään, mutta naisilla ei ole mitään oikeuksia tässä asiassa eikä heitä uskota koska he ovat kaikki jotakin helvetin huoraavia ämmiä.
 
Ei kalahtanu muhun koska en ole entistä avomiestäni pettänyt ja tiedän hänen olevan lapseni isä. Mua vain vituttaa, että joidenkin huoraperseiden takia pitäisi olla perusoletuksena, että kaikki naiset pettää.

Tämä on mun mielipide eikä sun lässyttämiset sitä muuta.
Poliisit siis perusolettavat, että kaikki autoilevat kännissä?

Nimittelet kanssasisariasi aika ikävästi. Anna kun arvaan - et ehkä ole itse pettänyt, mutta pelkäät miehesi tehneen niin "sen huoran kanssa" ja nyt pelkäät, että miehellesi testataan yksi lapsi/perillinen lisää?
 
Ei jakorasia
Poliisit siis perusolettavat, että kaikki autoilevat kännissä?

Nimittelet kanssasisariasi aika ikävästi. Anna kun arvaan - et ehkä ole itse pettänyt, mutta pelkäät miehesi tehneen niin "sen huoran kanssa" ja nyt pelkäät, että miehellesi testataan yksi lapsi/perillinen lisää?
Mitä ihmettä sä oikein selität? Mä todellakin pidän jakorasioina, huorina yms. naisia joiden takia pitäisi olettaa, että kaikki naiset pettää. Hyi helvetti tuollaisia naisia.

Ei, en pelkää mieheni pettäneen. Hänellä on kaksi lasta entisen vaimonsa kanssa. Naisen joka petti häntä joten ei voi mieskään sietää pettämistä.

Se, että pidän huorina yms. noita kuvottavia naisia ei liity mitenkään mun omaan parisuhteeseen. Huvittavia nämä joidenkin oletukset ihmisistä. Kun aina pitäisi olla samaa mieltä tai muuten on asiat huonosti. Voi luoja.
 
Mitä ihmettä sä oikein selität? Mä todellakin pidän jakorasioina, huorina yms. naisia joiden takia pitäisi olettaa, että kaikki naiset pettää. Hyi helvetti tuollaisia naisia.

Ei, en pelkää mieheni pettäneen. Hänellä on kaksi lasta entisen vaimonsa kanssa. Naisen joka petti häntä joten ei voi mieskään sietää pettämistä.

Se, että pidän huorina yms. noita kuvottavia naisia ei liity mitenkään mun omaan parisuhteeseen. Huvittavia nämä joidenkin oletukset ihmisistä. Kun aina pitäisi olla samaa mieltä tai muuten on asiat huonosti. Voi luoja.
Tässä sinulle hyvänyön musiikkina "jakorasian" terveiset ;)


Sanoitusta voi seurata tekstimuotoisena tästä nightcore-versiosta

 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Mä todellakin pidän jakorasioina, huorina yms. naisia joiden takia pitäisi olettaa, että kaikki naiset pettää.
Jakorasia ei petä ketään, koska tietoisesti jakaa virtaa jokaiselle eteen tulevalle töpselille. On töpselin omaa huolimattomuutta, jos paljaalla vetää tai vikavirtasuoja pettää aiheuttaen 18 vuoden juoksevat kulut.
Huora, eli maksullinen seksuaalisen tarpeen tyydyttävä henkilö, ei petä ketään ellei vedä välistä rahaa ennen tilitystä mahdolliselle parittajalle. Huora ei vaaranna työpaikkaansa tai tulojansa huolimattomalla ehkäisyllä. Mutta asiakas saattaa pettää ja pilata oman parisuhteensa vaatiessaan suojaamatonta asiakaspalvelua lisämaksusta.

Joten lopputulema on: perus tavis nainen, äiti, saattaa joskus intohimojen huumassa haksahtaa postimiehen syleilyyn ja laittaa pullat uuniin ennen kuin aviomies tulee työmatkalta. Mutta nainen omantunnon tuskissaan unohti erään asian. Hän avaa uunin, voitelee pullat munalla ja toivoo parasta. Aika näyttää, tuliko niistä samanlaisia kuin edellisistä korvapuusteistao_O
 
Miksi juuri isyyden testaaminen olisi loukkaavaa?

Saako autoilijan puhalluttaa vaikka hän aina ajaa selvin päin? Saako seksikumppanilta pyytää sukupuolitautien testaamista ennen paljaalla panoa? Saako yritykseen tehdä tilintarkastuksia? Miksi auto pitää katsastaa, jos omistaja vakuuttaa sen olevan kunnossa? Miksi henkilöllisyys pitää todistaa pankissa ja jopa postissa - eivätkö virkailijat luota minuun? Miksi tehdään doupingtestejä, eikö se loukkaa puhtaita urheilijoita?

Lähes kaikessa testaamisessa suurin osa testatuista osoittautuu "syyttömiksi". Silti testataan - ja se on noiden huijaamattomien etu.

Kun joku suureen ääneen vastustaa isyyden testaamista, tulee mieleen vanha sananlasku...
Poliisi ei tiedä millainen alkoholinkäyttäjä olen, tai tullivirkailija ei tiedä että en ole huumekuriiri.
Mutta mun mies tietää että
a) en pettäis sitä (syystä: rakastan miestäni, en ole petturityyppiä ja helvetin pelko pidättää meitä molempia)
b) no en ainakaan niin tyhmä olisi että ovulaatioaikaan antaisin jonkun tuupata mua paljaalla. Mun mies häpeis sitä että vaimo ois pettämisen lisäks tyhmäkin kuin saapas. :)

Tiedän että uskovilla pareilla on pettämistä ja avioeroja, mutta vaikka joku maailman upein adonis korjaisi nyt keittiön putket, en lähtisi sen mukaan. Avioliittolupaus on vahvempi.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Poliisi ei tiedä millainen alkoholinkäyttäjä olen, tai tullivirkailija ei tiedä että en ole huumekuriiri.
Mutta mun mies tietää että
a) en pettäis sitä (syystä: rakastan miestäni, en ole petturityyppiä ja helvetin pelko pidättää meitä molempia)
b) no en ainakaan niin tyhmä olisi että ovulaatioaikaan antaisin jonkun tuupata mua paljaalla. Mun mies häpeis sitä että vaimo ois pettämisen lisäks tyhmäkin kuin saapas. :)

Tiedän että uskovilla pareilla on pettämistä ja avioeroja, mutta vaikka joku maailman upein adonis korjaisi nyt keittiön putket, en lähtisi sen mukaan. Avioliittolupaus on vahvempi.
Kun sinä et petä, niin kukaan muukaan nainen ei petä?
 
vierailija
Poliisi ei tiedä millainen alkoholinkäyttäjä olen, tai tullivirkailija ei tiedä että en ole huumekuriiri.
Mutta mun mies tietää että
a) en pettäis sitä (syystä: rakastan miestäni, en ole petturityyppiä ja helvetin pelko pidättää meitä molempia)
b) no en ainakaan niin tyhmä olisi että ovulaatioaikaan antaisin jonkun tuupata mua paljaalla. Mun mies häpeis sitä että vaimo ois pettämisen lisäks tyhmäkin kuin saapas. :)

Tiedän että uskovilla pareilla on pettämistä ja avioeroja, mutta vaikka joku maailman upein adonis korjaisi nyt keittiön putket, en lähtisi sen mukaan. Avioliittolupaus on vahvempi.
Jos olet noin varma asiasta niin sittenhän sulla ei ole mitään testaamista vastaan.
 
Jakorasia ei petä ketään, koska tietoisesti jakaa virtaa jokaiselle eteen tulevalle töpselille. On töpselin omaa huolimattomuutta, jos paljaalla vetää tai vikavirtasuoja pettää aiheuttaen 18 vuoden juoksevat kulut.
Huora, eli maksullinen seksuaalisen tarpeen tyydyttävä henkilö, ei petä ketään ellei vedä välistä rahaa ennen tilitystä mahdolliselle parittajalle. Huora ei vaaranna työpaikkaansa tai tulojansa huolimattomalla ehkäisyllä. Mutta asiakas saattaa pettää ja pilata oman parisuhteensa vaatiessaan suojaamatonta asiakaspalvelua lisämaksusta.

Joten lopputulema on: perus tavis nainen, äiti, saattaa joskus intohimojen huumassa haksahtaa postimiehen syleilyyn ja laittaa pullat uuniin ennen kuin aviomies tulee työmatkalta. Mutta nainen omantunnon tuskissaan unohti erään asian. Hän avaa uunin, voitelee pullat munalla ja toivoo parasta. Aika näyttää, tuliko niistä samanlaisia kuin edellisistä korvapuusteistao_O
Mä oon sen verran vanhan kansan opettama, että huora on jokainen puolisoaan pettävä henkilö, eikä niin että pelkästään prostituoidut on huoria.
Nykyään vaan kukaan miestään pettävä nainen ei halua huoran titteliä itselleen, vaan pettämisestä puhutaan voimaantumisena, kamalan haitallisten estojen voittamisena ja rehellisyytenä omille tunteille.
(
Noh, on prostituoitujenkin glorifiointia: ne nähdään suunnilleen työn sankareina ja pitkien avioliittojen pelastajina kun lapselliset/pinnalliset perheenisät saa vihdoinkin kireetä pimpsaaaaa....")

Huora ON ruma sana, ehkä pettäjä ois neutraalimpi ja samalla sekin kertoo mikä se ihminen on.

Mutta jos ajat työksesi bussia, olet bussikuski.
Jos varastat, olet varas.
Jos murhaat jonkun, olet murhaaja.
Jos petät puolisoasi/teet huorin, olet pettäjä/huora.

Nuo ei määritä koko ihmisen persoonaa, ovat vain osa sitä, mutta ei noita titteleitä saa poistaakaan jos niihin aihetta on.
 
Viimeksi muokattu:
Kun sinä et petä, niin kukaan muukaan nainen ei petä?
Kyllä mä tiedän että kaikki ei ole näin uskollisia. Mutta vaikkeivät ole uskollisia, niin iso osa pettäjistäkin huolehtii ehkäisystä.

Kaikkien testaaminen on turhaa dramatisointia.
Sitä paitsi, ei aina pidä hoitaa seurausta vaan syytä: pitäisi kannustaa ihmisiä uskollisuuteen ja harkintaan puolison valinnassa.
 
vierailija
Kyllä mä tiedän että kaikki ei ole näin uskollisia. Mutta vaikkeivät ole uskollisia, niin iso osa pettäjistäkin huolehtii ehkäisystä.

Kaikkien testaaminen on turhaa dramatisointia.
Sitä paitsi, ei aina pidä hoitaa seurausta vaan syytä: pitäisi kannustaa ihmisiä uskollisuuteen ja harkintaan puolison valinnassa.
Ei kaikista vaan ole uskollisuuteen.
 

Yhteistyössä