Mies vaati eron jälkeen testin kaikista lapsista, vaikka ovat kopioita isästään

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En tiedä tosiaan nykytilanteesta, mutta ainakin 15 vuotta sitten ei isä voinut salassa äidiltä teettää isyystestiä. Riitahan siitä seuraisi.
Nykyäänhän niitä testejä saa itekkin hankittua. Itse vaan mietin et mietippä sitä riitaa kun äiti tietää et mies on biologinen isä koska petosta ei ole tapahtunut. Mut testi näyttää että dna ei stemmaa. Eli nainen tietää että on pakko olla virhe mutta kuinka moni raivostunut mies suostuu vielä uuteen testiin??
 
vierailija
Nykyäänhän niitä testejä saa itekkin hankittua. Itse vaan mietin et mietippä sitä riitaa kun äiti tietää et mies on biologinen isä koska petosta ei ole tapahtunut. Mut testi näyttää että dna ei stemmaa. Eli nainen tietää että on pakko olla virhe mutta kuinka moni raivostunut mies suostuu vielä uuteen testiin??
Joo paha paikka olisi. En itse uskaltaisi ottaa dna-näytettä lapselta tai itseltäni juuri sen takia ettei voi luottaa menikö oikein. Siksi olisi hyvä että ammattilainen tekisi testin pyytämättäkin.

Onhan noita myheritagen testejä sun muita 150€ hintaan. Mutta miten luotettavia ovat?
 
vierailija
Ei kait tuo nyt hetkauta suuntaan jos toiseenkaan jos mies tekee halutessaan isyystestin. Tehkööt.

Kasvavassa vainoharhaisuudessaan tosin ei usko tulosta kuitenkaan todeksi joten kustantakoon samaan syssyyn myös valheenpaljastuskokeetkin lapsen/lastensa äidille, isyyskokeen ottajalle ja ko. testituloksen tutkijalle ja valheenpaljastuskokeen ottajalle.

Kyllähän se sitten meni oikein?
Kai?
 
vierailija
Ei kait tuo nyt hetkauta suuntaan jos toiseenkaan jos mies tekee halutessaan isyystestin. Tehkööt.

Kasvavassa vainoharhaisuudessaan tosin ei usko tulosta kuitenkaan todeksi joten kustantakoon samaan syssyyn myös valheenpaljastuskokeetkin lapsen/lastensa äidille, isyyskokeen ottajalle ja ko. testituloksen tutkijalle ja valheenpaljastuskokeen ottajalle.

Kyllähän se sitten meni oikein?
Kai?
Ei nykyään voi täysin luottaa, niin se vaan on. Onhan ollut tilastoja jossa jopa 30% lapsista kasvattaa ei-biologinen isä tietämättään. Länsimaissa on ollut 10% lukemia ja tämä ~4%. Musta täysin tasa-arvoista että isäkin saisi varmistuksen. Eiköhän moni isä jossain vaiheessa ole epäillyt onko oikeasti isä. Naisen toki vaikeaa kuvitella tilannetta koska itse tietää 100% varmasti olevansa äiti.
 
Gabiella
Kysyin omalta mieheltä mielipidettä siihen, että mitä jos kaikista lapsista tehtäisiin isyystesti. En kertonut omaa kantaani asiaan vielä siinä vaiheessa. Mies sanoi, että ymmärtää isyystestin siinä kohtaa jos on epäilys miehellä, että nainen on saattanut pettää. Ei pidä tarpeellisena testata kaikkia lapsia automaattisesti.

Miehellä on aiemmasta liitosta kolme aikuista lasta ja pitää kaikkia ominaan. Mulla on aiemmasta suhteesta yksi lapsi joka on silloisen avomieheni. Nykyisen miehen kanssa yritämme yhteistä lasta ja jos tärppää niin kyllä mies on lapsen isä koska mä en petä.
 
Voihan sitä periaatteessa valvoa vaikka mitä.
Niinkuin joku palstalainen vuosia sitten sanoi, niin jos epäilee ukkoa uskottomuudesta niin punnitaan ukon pallit aamulla ja illalla ja katsotaan onko välissä keventyneet.

Tai mies voi pistää aamulla naiselle selfietikun mukaan ja käskeä valokuvaamaan 5 min välein että missä menee.
Tai...jos ei kuitenkaan.

Ehkä olen vieraantunut tinder/baari/exänyxä -aikakaudesta, mut mua ärsyttää että mikään ei voi mennä nykyään luottamuksella.

On tullut semmoinen kaksinaismoralistinen Usa-malli: ensin porukka lentää kukasta kukkaan ja p*rseilee esim.tekemällä rikoksia (seksuaali/tappo/huume), ja sitten naps, laitetaan sen avuksi elektroninen valvonta päälle.
Kukaan ei puhu sitä että voisiko puuttua syihin, ja porukat muuttua uskollisemmaksi ja rauhallisemmiksi?

Kaukana on se suomalainen, rauhallinen yhteiskunta jossa saattoi jättää talon ovet tai auton ovet auki, eikä kukaan pöllinyt mitään (täällä maalla jotkut edelleen hienosti luottavat eivätkä lukitse).
No, pettämistä on tietty ollut aina.

Mutta tosiaan, ne testauttakoot isyytensä jotka haluaa.
 
  • Tykkää
Reactions: .....
vierailija
Miksi se pitäisi salassa testata.
Jos yhtään epäilystä on, niin kai sen voi kumppanille kertoa.
En ymmärrä tuollaisia valheelle perustuvia suhteita.[/QUOTE
Miksi se pitäisi salassa testata.
Jos yhtään epäilystä on, niin kai sen voi kumppanille kertoa.
En ymmärrä tuollaisia valheelle perustuvia suhteita.
Sanotaan vaikka että nainen on ollut tosi villi nuorena. Kyllä mua aina kolkuttelisi pelko siitä ettei lapsi olekkaan mun vaikka aika paljon luotankin naiseen. Eihän sitä epäilyä ääneen kehtaisi sanoa tai suhde on siinä. Vaikea paikka miehelle. Itse en kyllä voisi lasta tehdä kun ei löydy 100% luottamusta naisiin tai muihin ihmisiin yleensäkkään.
 
vierailija
Niin. Että kun jurolla peräkammarin pojalla on vaikeuksia ääneen kertoa, mitä on asioista mieltä, niin koko yhteiskunnan tulee maksaa tästä avuttomuudesta?
Hmm okei? Kuka mies vaatii isyystestiä jos tahtoo olla hyvissä väleissä naisen kanssa? Ei kukaan täysjärkinen pyydä testiä ellei ole todella vakava epäily.

Eihän se 150 € paljoa testistä ole omasta pussista, mutta jos kiinni jää välit tulehtuvat herkästi. Nykyään miehen pitää vain sokeasti luottaa naisen sanaan.
 
Hmm okei? Kuka mies vaatii isyystestiä jos tahtoo olla hyvissä väleissä naisen kanssa? Ei kukaan täysjärkinen pyydä testiä ellei ole todella vakava epäily.

Eihän se 150 € paljoa testistä ole omasta pussista, mutta jos kiinni jää välit tulehtuvat herkästi. Nykyään miehen pitää vain sokeasti luottaa naisen sanaan.
Kuten sanoin, pojat toimivat noin. Ja poikien ei pitäisi tehdä lapsia.
Sitten kun löytyy sen verran miestä, että saa sen suunsa auki, voi asiaa harkita.
 
vierailija
Hmm okei? Kuka mies vaatii isyystestiä jos tahtoo olla hyvissä väleissä naisen kanssa? Ei kukaan täysjärkinen pyydä testiä ellei ole todella vakava epäily.

Eihän se 150 € paljoa testistä ole omasta pussista, mutta jos kiinni jää välit tulehtuvat herkästi. Nykyään miehen pitää vain sokeasti luottaa naisen sanaan.
Kyllä miehestä pitää sen verran munaa löytyä et sanoo suoraan et jos joskus muksu syntyy haluan dna testin. Ja naisella ei ole siihen nokan koputtamista jos suuttuu niin suuttukoon, mikään yhtään kestävällä pohjalla oleva parisuhde ei kaadu siihen et toinen haluaa tehdä sen testin. Jos kaatuu niin hyvä vaan koska ei se suhde mitään suuria myrskyjä kestäis tulevaisuudessakaan ja lapsi olisi sijaiskärsijänä.
 
vierailija
Ei parisuhde välttämättä kaadu mutta iso riidanaihe tuosta isyystestistä tulee. En tiedä yhtäkään miestä joka olisi teettänyt isyystestin. Ainakaan jos pysyi parisuhteessa.
 
vierailija++
Kyllä miehestä pitää sen verran munaa löytyä et sanoo suoraan et jos joskus muksu syntyy haluan dna testin. Ja naisella ei ole siihen nokan koputtamista jos suuttuu niin suuttukoon, mikään yhtään kestävällä pohjalla oleva parisuhde ei kaadu siihen et toinen haluaa tehdä sen testin. Jos kaatuu niin hyvä vaan koska ei se suhde mitään suuria myrskyjä kestäis tulevaisuudessakaan ja lapsi olisi sijaiskärsijänä.
No eipä se suhde alunperinkään kovin kummoisella mallilla ole jos epäilee puolison pettäneen.

En tajua miksi joidenkin ajatusmaailmassa perusoletus on, että kaikki naiset pettää eikä yhteenkään naiseen voi luottaa lasten isän suhteen. Vituttaa suoraan sanottuna tuollainen ajattelutapa. Itse kun olen ollut uskollinen miehelleni ja kaksi lastamme on miehen lapsia. Onneksi mies luottaa muhun ja mä luotan mieheen. Ei kaikki petä, uskollisia on niin naisissa kuin miehissä vaikka palstan tollot muuta väittäisikin.

Suorastaan kuvottava ajattelutapa, että kaikki naiset on pettäviä lutkia.
 
vierailija
No eipä se suhde alunperinkään kovin kummoisella mallilla ole jos epäilee puolison pettäneen.

En tajua miksi joidenkin ajatusmaailmassa perusoletus on, että kaikki naiset pettää eikä yhteenkään naiseen voi luottaa lasten isän suhteen. Vituttaa suoraan sanottuna tuollainen ajattelutapa. Itse kun olen ollut uskollinen miehelleni ja kaksi lastamme on miehen lapsia. Onneksi mies luottaa muhun ja mä luotan mieheen. Ei kaikki petä, uskollisia on niin naisissa kuin miehissä vaikka palstan tollot muuta väittäisikin.

Suorastaan kuvottava ajattelutapa, että kaikki naiset on pettäviä lutkia.
Tuskin nyt niin ajatellaan. Ei kai sellaisen kanssa edes lapsia harkita? Mutta kun lapsi tulee kuvioihin muuttuu suhdekin täysin. Lapsi on miehellekkin ykkönen, ei nainen. Miehen on mahdotonta tietää onko lapsi oikeasti hänen ilman testiä. Nainen tietää aina olevansa biologinen äiti.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Usein epäilyksen isyydestä heittää ilmaan miehen puolen sukulaiset tai kaverit. Kateelliset kaverin muijat ja pahansuopainen anoppi takaa synkän ilmapiirin "Ei ole Pertti yhtään sinun näköä. Nyt sinua on vedetty höplästä ja rahan perässä tuo muija vain on, sano minun sanoneeni."

Näitä kaljakeskusteluja käydään ja jos miniäehdokas ei anoppia miellytä, saa mies kuulla syytökset "varmasta" tietolähteestä.

Eron sattuessa harvoin mies itse epäilee tai kykenisi tuhoamaan yhteyden lapseensa kyseenalaistamalla isyyden.

Mutta mistä lapsen äiti voi tietää, onko hänen ainokaisella lapsella sisarpuolia? Pitäisikö kaikki testata ja tehdä dna-kartta, ettei sisarpuolet vahingossa vaikka seurustele vuosien kuluttua. Näitähän maailmalla on sattunut :confused:
 
Kiitos, taas on kertynyt todisteita pakollisten testien puolesta. Kävin tänään levittämässä ystäväni vaalimateriaalia ja keskustelin hänen kanssaan hieman tästä asiasta. Sain alustavan lupauksen aloitteesta, jos hän pääsee eduskuntaan. (y)(y)(y)

Ja on siis naisehdokas. ;)
 

Yhteistyössä