Mies vieraisiin, mitä teen?

  • Viestiketjun aloittaja ikävä mieli
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 08:54 Eräs mies kirjoitti:
Minä olen mies ja ymmärrän miestäsi täysin. Ei teillä mitään parisuhdetta ole, te olette kämppiksiä. Seksi kuuluu parisuhteeseen, jos ei ole seksiä
ei ole myöskään parisuhdetta. Tämä siis minun mielipide.

Loukkasit erittäin pahasti miestäsi kieltäessäsi masturboinnin. Jos sinä et hänelle anna, niin jostainhan se tyydytys on haettava. Hän sinun onneksesi haki tyydytyksensä masturboinnin kautta. Sinä teit pahimman mahdollisen teon, haukuit häntä runkkariksi ja käskit menemään muualle. Minua miehenä tuo loukkaisi niin paljon että en tiedä pystyisinkö antamaan sitä sinulle ikinä anteeksi. Mikä oikeus sinulla on kieltää toista henkilöä masturboimasta jos sinä itse et hänelle seksiä anna?

Sinun olisi pitänyt hakea apua paljon aikaisemmin. Olisit vaikka ehdottanut miehellesi että sinä voit hänelle antaa käsillä tyydytyksen.

Miehesi tuntee varmasti että häntä on loukattu pahimmalla mahdollisella tavalla, kun siihen vielä lisätään vuosi ilman seksiä... On miehelläsi varmasti henkisesti erittäin raskasta. Minulle ainakin seksi ja läheisyys kulkevat ihan käsi kädessä. Meilläkin vaimo pihtasi jossakin vaiheessa ja tästä seurasi ettei minun tehnyt mieli antaa hänelle läheisyyttä. Minä haluan ja tarvitsen läheisyyttä, mutta ongelma on että läheisyyden ja lähekkäin olon jälkeen itsellä rupeaa tekemään myös seksiä mieli, ja kun tietää että vaimo pihtaa ja seksiä ei ole tulossa... rupeaa välttelemään myös läheisyyttä. Koska tietää että rupeaa himottamaan ja kun seksiä ehdottaa ja vaimo ei anna, tulee itselle vit_tus ja paha mieli. Sekavasti sanottu, mutta toivottavasti ymmärrättä mitä tarkoitin.

Mutta kun on saanut seksiä, tulee siitä erittäin hyvä mieli ja tekee mieli antaa vaimollekin läheisyyttä ja hellyyttä, pieniä kosketuksia ja mukavia sanoa. Kaikki tämä tulee seksin jälkeen.

Mutta yritä vielä puhua miehesi kanssa. Toivottavasti se ei ole vielä liian myöhäistä. Mutta muista että ellei seksiä ja tyydytystä saa vuoteen kotoa, niin jostainhan se ikävä kyllä on saatava.
hei

lisäisin vielä, ettei vain miehillä ole noita tuntemuksia, jos toinen kieltäytyy kanssakäymisestä, myös naiselle ei ole helppoa, jos mies kieltäytyy tai on aina väsynyt töistä ja harrastuksista. Kumppani voi avittaa asiaa jos kanssakäyminen ei maistu, tilapäisesti. Jos pitkäaikaista haluttomuutta, syy on selvitettävä. Jos lastenhoito yms. väsyttää, asialle tehtävä jotakin! Parisuhde ei saisi suistua kaveruussuhteeksi, sieltä on vaikea palata takaisin. Ja valiettavasti jos jatkuu pitkään, etäännyttää kumppanit ja saa katsomaan muita.
 
Tuli mieleeni, että ehditkö harrastatko liikuntaa? Hyvä fyysinen kunto tarkoittaa yleensä myös vahvaa libidoa, joten pienikin liikunnan lisäys edesauttaa halujen palautumista. Liikunta saa yleensä hyvän mielen ja parantaa itsetuntoa ja myös näistä asioista on hyötyä seksiasioissa.

Miehesi saisi kyllä unohtaa tuon seksillä pelaamisen, ei terveessä suhteessa aseteta ehtoja seksin suhteen! Kaikki kunnia hänelle kuitenkin siitä, että on odottanut näin kauan...vuosi on pitkä aika kenelle tahansa! Sinun pitäsi jollakin tavalla päästä sen kynnyksen yli ja lähteä mukaan siihen seksiin...se voi aluksi tuntua epämiellyttävälle tai jopa vastenmieliselle, mutta yritä päästä sen yli. Siinä on kuitenkin SINUN miehesi ja hän on sinulle RAKAS...varmasti tulet huomaamaan, että ei se seksi nyt niin inhottavaa ollutkaan ja siitä voi taas jopa nauttia!

Meillä pisin tauko on ollut kokonaista 8 kuukautta (synnytyksen jälkeen limakalvot olivat 8kk niin arat, että en pystynyt). Meillä tilanne oli siltä kannalta erilainen, että omat haluni eivät kadonneet mihinkään ja harrastimme suuseksiä ja käsipeliä koko tämän ajan, mutta silti yhdynnän aloittaminen tuntui aivan omituiselta sitten kun siihen fyysisesti pystyi. Kyllä siihen muutaman kerta meni ennenkuin pystyin täysin siitä nauttimaan, mutta sitten kaikki oli taas niinkuin ennenkin :heart:
 
http://www.fennosport.fi/documents/eLargininA5.pdf

Tarinasi kuulosta todella surulliselta ja elämäntilanteenne ahdistaa varmasti teitä molempia suuresti. Menkää ihmeessä terapiaan. On olemassa sellainen seksologi kuin Jukka Virtanen. Olen ollut kerran hänen luennollaan. Selvitä ottaako hän missä potilaita vastaan. Hän osaa varmasti auttaa.

Tuossa ylhäällä on linkki tuotteeseen, joka lisää naisen/miehen halukkuutta. Ehkä tuote ei nyt ole se ensimmäinen asia, johon voit turvautua, mutta hyvä on tietää että sellainenkin löytyy.... :hug:
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 08:54 Eräs mies kirjoitti:
Minä olen mies ja ymmärrän miestäsi täysin. Ei teillä mitään parisuhdetta ole, te olette kämppiksiä. Seksi kuuluu parisuhteeseen, jos ei ole seksiä
ei ole myöskään parisuhdetta. Tämä siis minun mielipide.

Loukkasit erittäin pahasti miestäsi kieltäessäsi masturboinnin. Jos sinä et hänelle anna, niin jostainhan se tyydytys on haettava. Hän sinun onneksesi haki tyydytyksensä masturboinnin kautta. Sinä teit pahimman mahdollisen teon, haukuit häntä runkkariksi ja käskit menemään muualle. Minua miehenä tuo loukkaisi niin paljon että en tiedä pystyisinkö antamaan sitä sinulle ikinä anteeksi. Mikä oikeus sinulla on kieltää toista henkilöä masturboimasta jos sinä itse et hänelle seksiä anna?

Sinun olisi pitänyt hakea apua paljon aikaisemmin. Olisit vaikka ehdottanut miehellesi että sinä voit hänelle antaa käsillä tyydytyksen.

Miehesi tuntee varmasti että häntä on loukattu pahimmalla mahdollisella tavalla, kun siihen vielä lisätään vuosi ilman seksiä... On miehelläsi varmasti henkisesti erittäin raskasta. Minulle ainakin seksi ja läheisyys kulkevat ihan käsi kädessä. Meilläkin vaimo pihtasi jossakin vaiheessa ja tästä seurasi ettei minun tehnyt mieli antaa hänelle läheisyyttä. Minä haluan ja tarvitsen läheisyyttä, mutta ongelma on että läheisyyden ja lähekkäin olon jälkeen itsellä rupeaa tekemään myös seksiä mieli, ja kun tietää että vaimo pihtaa ja seksiä ei ole tulossa... rupeaa välttelemään myös läheisyyttä. Koska tietää että rupeaa himottamaan ja kun seksiä ehdottaa ja vaimo ei anna, tulee itselle vit_tus ja paha mieli. Sekavasti sanottu, mutta toivottavasti ymmärrättä mitä tarkoitin.

Mutta kun on saanut seksiä, tulee siitä erittäin hyvä mieli ja tekee mieli antaa vaimollekin läheisyyttä ja hellyyttä, pieniä kosketuksia ja mukavia sanoa. Kaikki tämä tulee seksin jälkeen.

Mutta yritä vielä puhua miehesi kanssa. Toivottavasti se ei ole vielä liian myöhäistä. Mutta muista että ellei seksiä ja tyydytystä saa vuoteen kotoa, niin jostainhan se ikävä kyllä on saatava.
Siinä mies joka on minun makuuni :D Ihan juuri naisena näen samoin asian.Osasit vaan kirjoittaa sen paljon paremmin kuin minä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 14:26 clivia kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 08:54 Eräs mies kirjoitti:
Minä olen mies ja ymmärrän miestäsi täysin. Ei teillä mitään parisuhdetta ole, te olette kämppiksiä. Seksi kuuluu parisuhteeseen, jos ei ole seksiä
ei ole myöskään parisuhdetta. Tämä siis minun mielipide.

Loukkasit erittäin pahasti miestäsi kieltäessäsi masturboinnin. Jos sinä et hänelle anna, niin jostainhan se tyydytys on haettava. Hän sinun onneksesi haki tyydytyksensä masturboinnin kautta. Sinä teit pahimman mahdollisen teon, haukuit häntä runkkariksi ja käskit menemään muualle. Minua miehenä tuo loukkaisi niin paljon että en tiedä pystyisinkö antamaan sitä sinulle ikinä anteeksi. Mikä oikeus sinulla on kieltää toista henkilöä masturboimasta jos sinä itse et hänelle seksiä anna?

Sinun olisi pitänyt hakea apua paljon aikaisemmin. Olisit vaikka ehdottanut miehellesi että sinä voit hänelle antaa käsillä tyydytyksen.

Miehesi tuntee varmasti että häntä on loukattu pahimmalla mahdollisella tavalla, kun siihen vielä lisätään vuosi ilman seksiä... On miehelläsi varmasti henkisesti erittäin raskasta. Minulle ainakin seksi ja läheisyys kulkevat ihan käsi kädessä. Meilläkin vaimo pihtasi jossakin vaiheessa ja tästä seurasi ettei minun tehnyt mieli antaa hänelle läheisyyttä. Minä haluan ja tarvitsen läheisyyttä, mutta ongelma on että läheisyyden ja lähekkäin olon jälkeen itsellä rupeaa tekemään myös seksiä mieli, ja kun tietää että vaimo pihtaa ja seksiä ei ole tulossa... rupeaa välttelemään myös läheisyyttä. Koska tietää että rupeaa himottamaan ja kun seksiä ehdottaa ja vaimo ei anna, tulee itselle vit_tus ja paha mieli. Sekavasti sanottu, mutta toivottavasti ymmärrättä mitä tarkoitin.

Mutta kun on saanut seksiä, tulee siitä erittäin hyvä mieli ja tekee mieli antaa vaimollekin läheisyyttä ja hellyyttä, pieniä kosketuksia ja mukavia sanoa. Kaikki tämä tulee seksin jälkeen.

Mutta yritä vielä puhua miehesi kanssa. Toivottavasti se ei ole vielä liian myöhäistä. Mutta muista että ellei seksiä ja tyydytystä saa vuoteen kotoa, niin jostainhan se ikävä kyllä on saatava.
Siinä mies joka on minun makuuni :D Ihan juuri naisena näen samoin asian.Osasit vaan kirjoittaa sen paljon paremmin kuin minä.
veitte sanat suustani.
sen verran sympatisoin aloittajaa että itsellä on ollut halut kateissa vuoden verran mutta ollaan löytämässä seksi uudelleen.se vaan on pakko antaa jos haluaa elää parisuhteessa, muuten suhde on kaveruutta.kompromisseja voi tehdä puolin ja toisin mutta aika pahasti miehellesi sanoit!!mun mies ei antaisi anteeksi.
itsellä ongelmana ollut se että seksin aloittaminen on vaikeaa mutta aina se on yhtä kivaa kun toimeen ryhtyy!
Etsikää uusia ulottuvuuksia seksiin ja kerro miehellesi mitä haluat!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 08:54 Eräs mies kirjoitti:
Minä olen mies ja ymmärrän miestäsi täysin. Ei teillä mitään parisuhdetta ole, te olette kämppiksiä. Seksi kuuluu parisuhteeseen, jos ei ole seksiä
ei ole myöskään parisuhdetta. Tämä siis minun mielipide.

Loukkasit erittäin pahasti miestäsi kieltäessäsi masturboinnin. Jos sinä et hänelle anna, niin jostainhan se tyydytys on haettava. Hän sinun onneksesi haki tyydytyksensä masturboinnin kautta. Sinä teit pahimman mahdollisen teon, haukuit häntä runkkariksi ja käskit menemään muualle. Minua miehenä tuo loukkaisi niin paljon että en tiedä pystyisinkö antamaan sitä sinulle ikinä anteeksi. Mikä oikeus sinulla on kieltää toista henkilöä masturboimasta jos sinä itse et hänelle seksiä anna?

Sinun olisi pitänyt hakea apua paljon aikaisemmin. Olisit vaikka ehdottanut miehellesi että sinä voit hänelle antaa käsillä tyydytyksen.

Miehesi tuntee varmasti että häntä on loukattu pahimmalla mahdollisella tavalla, kun siihen vielä lisätään vuosi ilman seksiä... On miehelläsi varmasti henkisesti erittäin raskasta. Minulle ainakin seksi ja läheisyys kulkevat ihan käsi kädessä. Meilläkin vaimo pihtasi jossakin vaiheessa ja tästä seurasi ettei minun tehnyt mieli antaa hänelle läheisyyttä. Minä haluan ja tarvitsen läheisyyttä, mutta ongelma on että läheisyyden ja lähekkäin olon jälkeen itsellä rupeaa tekemään myös seksiä mieli, ja kun tietää että vaimo pihtaa ja seksiä ei ole tulossa... rupeaa välttelemään myös läheisyyttä. Koska tietää että rupeaa himottamaan ja kun seksiä ehdottaa ja vaimo ei anna, tulee itselle vit_tus ja paha mieli. Sekavasti sanottu, mutta toivottavasti ymmärrättä mitä tarkoitin.

Mutta kun on saanut seksiä, tulee siitä erittäin hyvä mieli ja tekee mieli antaa vaimollekin läheisyyttä ja hellyyttä, pieniä kosketuksia ja mukavia sanoa. Kaikki tämä tulee seksin jälkeen.

Mutta yritä vielä puhua miehesi kanssa. Toivottavasti se ei ole vielä liian myöhäistä. Mutta muista että ellei seksiä ja tyydytystä saa vuoteen kotoa, niin jostainhan se ikävä kyllä on saatava.
justiinsa ;)
 
ikävä mieli
Soitin yksityiselle lääkäriasemalle, ja sain sinne ajan jo täksi päiväksi alan erikoislääkärille. Toivottavasti apu löytyisi. Mies ei suostu asiasta puhumaan mitään, mutta olen kertonut hänelle että olen menossa tänään lääkärille ja meinaan jatkossakin kertoa missä vaiheessa mennään vaikka toinen ei reagoi mitenkään. Muuten on aivan normaali, mutta tähän aiheeseen ei minkäänlaista reaktiota. :( No, niinhän hän siinä lapussa kertoi ja tiedän kyllä jo entisestään, että jos hän jotain päättää niin se sitten pitää. Toivon vaan että kun kerron näistä lääkäriasioista ja muista, niin se antaisi miehelle vielä vähän jaksamista odottaa sitä meidän omaa seksi-elämää eikä menisi vieraisiin. Tosin saattoi kyllä loukkaantua tuosta minun runkkaamis-kommentista niin paljon, että menee joka tapauksessa. :( Ei auta kuin yrittää toimia nyt järkevästi, kun koko vuosi on tullut oltua tyhmä, kiukutteleva huono vaimo...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 07:49 ikävä mieli kirjoitti:
Soitin yksityiselle lääkäriasemalle, ja sain sinne ajan jo täksi päiväksi alan erikoislääkärille....
Minäkin aikaisemmassa kirjoituksessani pistin kaiken sinun syyksi ja varmasti aiheutin lisää mielipahaa, mutta kerroin vaan oman näkemykseni. Yritän ajatella asiaa miehesi kannalta. Hänellä on haluja ja hän haluaisi sinua. Eikö varmasti ymmärrä miksi sinä kieltäydyt seksistä ja vaan ettei tee mieli. Miehesi tulee varmasti väkiselläkin ajatelleeksi että sinulla voi olla joku toinen. Lisäksi miehesi arvelee että vika voi
olla hänessä. Vaimo ei vaan halua häntä, hän ei ole mielestäsi haluttava. Jos sinä sanot että vika ei ole tässä, niin mies on ymmällään että missä sitten vika.

Luulen että suurin osa meistä miehistä on niin yksinkertaisia :), että emme ymmärrä naisten hormooneista, haluista tai haluttomuudesta yhtään mitään. Me vaan tiedämmä että seksiä ei tipu, ja se ottaa päähän ja paljon. Tämä tuo varmasti muita jännitteitä parisuhteeseen ja tuntuu että jokaisesti asiasta syntyy tappeluita. Mutta jos seksiä olisi, niin mieli olisi parempi ja pienet asiat parisuhteessa ei varmasti ahistaisi niin paljon. Puhun tässä omasta puolestani, mutta uskon että toimii melko monen miehen kohdalla.

Teillä on tilanne varmasti nyt pahana, mutta yrittäkää olla toisillenne hyvänä. Jos seksiä ei tee mieli, niin voitko tyydyttää miestäsi muuten. Vaikka käsillä tai suulla. Mutta älä missään nimessä rupea "lähentelemään" miestisi seksuaalisesti jos sinulla ei ole itsellä tunteet/ajatukset mukana. Jos mies huomaa että se on sinusta epämukavaa tai sinä teet sitä "vastoin tahtoasi", niin tilanne ei ainakaan parane. Siinä tapauksessa "rapsuta" tai hiero vaikka miehesi hartioita ja hyväile häntä kivasti. Ja kerro että sinä olet menossa lääkäriin ja sitten vietetään laatuaikaa ihan kahdestaan.

Toivottavasti löydätte jonkunlaisen ratkaisun ongelmaan.

Tässä taas oli miehistä näkökulmaa... Enkä syytä sinua tästä ongelmasta, vaikka tekstistä sen kuvan ehkä saakin. Syytän teitä molempia siitä että että ole aikaisemmin lähteneet selvittämään syytä tähän haluttomuuteen. "Vahingon pitää sattua ennenkuin tehdään mitään", on väärä asenne.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 07:49 ikävä mieli kirjoitti:
Soitin yksityiselle lääkäriasemalle, ja sain sinne ajan jo täksi päiväksi alan erikoislääkärille. Toivottavasti apu löytyisi. Mies ei suostu asiasta puhumaan mitään, mutta olen kertonut hänelle että olen menossa tänään lääkärille ja meinaan jatkossakin kertoa missä vaiheessa mennään vaikka toinen ei reagoi mitenkään. Muuten on aivan normaali, mutta tähän aiheeseen ei minkäänlaista reaktiota. :( No, niinhän hän siinä lapussa kertoi ja tiedän kyllä jo entisestään, että jos hän jotain päättää niin se sitten pitää. Toivon vaan että kun kerron näistä lääkäriasioista ja muista, niin se antaisi miehelle vielä vähän jaksamista odottaa sitä meidän omaa seksi-elämää eikä menisi vieraisiin. Tosin saattoi kyllä loukkaantua tuosta minun runkkaamis-kommentista niin paljon, että menee joka tapauksessa. :( Ei auta kuin yrittää toimia nyt järkevästi, kun koko vuosi on tullut oltua tyhmä, kiukutteleva huono vaimo...

Yritä ymmärtää puolestasi. Mies on loukkaantunut todella paljon ja nyt näyttää sen, vaikka olet myöntänyt ongelman. Kyllä väkisinkin sitä ajattelee, onko itsessä vikaa, jos toinen on kovin haluton ja pitkään. Siis myös nainen (eräs mies kirjoitti miesnäkökulmasta, mutta pätee kyllä naisiinkin tai ainakin ak).

Onnea matkaan. Yritä lähentyä vaihvihkaa, mies voi tuntea itsensä todella nöyryytetyksi tai saavansa vain armonpaloja...
 
yrtti
AP:LLE:

Kertomasi on kuin suoraan minun suustani parin vuoden takaa. En kestänyt edes miehen kosketteluja. Ei kertakaikkiaan haluttanut.
Minun haluttomuuteeni löytyi kyllä myös todellinen syy: e-pillerit.
Sitä ei kukaan, jolle pillerit sopivat, usko, mutta näin oli.
Minäkin olin kokeillut monia merkkejä, myös ehkäisyrengasta, mutta kaikista oli sivuvaikutuksia. Jätin pillerit pois vauvan toivossa JA koska epäilin kivuliaiden pohjekramppieni (joita epäilen veritulpaksi) johtuneen niistä.
-Niinkuin johtuivatkin, koska sen jälkeen kramppeja ei ole tullut.

Halut eivät kylläkään palautuneet pillereiden lopetukseen, kuten eivät muutkaan vaivat kuten kivulias jalkojen turvotus poistuneet, mutta, vaikkei seksi kiinnostanutkaan, niin tulin kuitenkin raskaaksi. -itse asiassa ainoa kerta seksiä siinä kuussa.

Yllättäen raskaus poisti kaikki vaivat (oma hormonitoiminta palautui)
ja olo oli -viimeinkin, vuosien jälkeen- normaali, olinkin se sama ihminen, kuin vuosia sitten, vaikka itse luulin muuttuneeni tylsäksi ja ikäväksi, kivuliaaksi ja kiukkuiseksi.
Mieskään ei ole ikinä ollut niin ihana, kuin nyt :p

Olin pitänyt pillereistä pitkiäkin taukoja, mutta tuloksetta.
Enää en mihinkään hormonaaliseen ehkäisyyn suostu, siitä maksettava hinta on liian kova.
ja sama haluttomuusongelma minulla oli ollut jo pitkään, myös aiemmissa suhteissani, eli vika todellakin oli minussa, ei miehessä.

En tiedä, syötkä pillereitä, tai onko sinull hormonikierukka, mutta kerroin tämän siksi, että monet muutkin naiset painivat samojen ongelmien kanssa.

Valitettavan paljon tulee kommenttia (myös lääkäreiltä) etteivät pillerit VOI aiheuttaa tuommoisia ongelmia, mutta mikseivät voisi, nehän ovat synteettisiä hormoneja.
Pääasia kuitenkin on, että elämäni on jälleen normaalia, olen lopultakin taas oma itseni ja seksikin maistuu. Tosin onhan se vuosien haluttomuuden jälkeen vähän opettelussa, mutta kuitenkin.

Jospa ratkaisu löytyy sinullekin!

 
Nainen
Tässä yksi näkökulma asiaan:

Minulla ainakin itselläni on niin että jos mieheni kanssa on seksissä usein pitkiä välejä niin halutkin katoaa,,, mutta jostain kumman syystä seksi on kuin ruokahalu että kasvaa syödessä. Kun vain pidämme mieheni kanssa huolen ettei välejä tule vaan sekstaamme useammin niin halutkin säilyy.

Kumma juttu mutta näin ainakin minulla..
 
mitä siinä poraat kun et anna piparia niin et,ihan ymmärrettävää että mies käykin vieraissa,kuka nyt selibaatissa haluais elää jos muijakin olis tai vedellä vaan käteen,mee ihan ittees vaan,anna miehen käydä vieraissa,nii saa parempaa nautintoo tai erotkaa
 
Mietiskelen vaan
En tiedä miten teillä nyt menee, mutta ehdottaisin että kävisitte avioliittoleirillä tai pariterapiassa. En yhtään ihmetteli miehesi syvää kiukkua. Hän tuntee itsensä varmaan ihan hylätyksi miehenä. Mies haluaa kuitenkin tuntea olevansa mies, on ne hormonit hänelläkin.

Aloittaisit vaikka kirjoittamalla miehellesi kirjeen, jossa vilpittömästi pyydät anteeksi häneltä huonoa käytöstäsi. Mikä on syy haluttomuuteesi? Oletko väsynyt, koetko että miehesi jotenkin loukkaa sinua jollakin asialla, tekemisellään tai tekemättä jättämisellään? Keskustelunne ei saa olla syyttävää, ja jätä pois kirjeestäsi lauseet sinä aina...ym. koska ne aiheuttavat vain toisella puolustusreation ja muurin pystytyksen. Mieti jos itsellesi aloittettaisiin keskustelu sanoilla: "Sinä aina jätät nuo sukat lattialle!" Mitä vastaisit? "Enpähän jätä!" ja riita olisi valmis. Puhu vain sanoilla minusta tuntuu...minä koen...haluaisin että autat minua...en ymmärrä miksi tunnen näin mutta haluaisin haluta....

Juolahti vain lukiessa mieleeni, että oletko hiukan masentunut? Silloin sinun olisi syytä hakea ammattiapua ja yrittää huolehtia lisäksi siitä, että saat nukkua tarpeeksi, saat terveellisesti syötyä ja raitista ilmaa. Liikunta auttaa myös lievään masennukseen, koska se tuottaa mielihyvähormoneja.

Jos olet väsynyt kotitöistä ja lastenhoidosta, ehkä voisitte sopia että mies hoitaa esim. tiistaisin lapsia ja sinä otat vapaaillan, käyt lenkillä/menet ystävän kanssa uimaan/shoppaamaan ja mies hoitaa muksut nukkumaan ja tekee tiskit. Sinä virkistyt ja koet olevasi muutakin kuin äiti ja kotitalouskone. Torstai-iltaisin mies imuroi ja tamppaa matot ja sinä hoidat tahrat, pölyt ja pyykit, lauantai-aamuisin nukkuu mies ja sunnuntai-aamuisin sinä myöhään. Meillä meni näin hoitovapaallani, kun mökkihöperyys uhkasi mielenterveyttäni ja aloin raivota miehelleni. Tiistai-illan henkireikä helpotti kummasti.

Miksi suutuit miehellesi itsetyydytyksestä? Olitko mustasukkainen siitä, että hänellä on haluja mutta sinulla ei? Mitä pahaa on siinä, että hän tyydyttää itseään? Sehän on normaalia ja luonnollista toimintaa. Tiedän oman mieheni harrastavan itsetyydytystä joka päivä. Minua se ei haittaa, itse en halua seksiä joka päivä. Minulla on raskas työ ja kamalat työmatkat. Olen virkeimmilläni viikonloppuisin ja aamuisin ja mieheni tietää sen.

Onko miehesi seksitaidoissa jotakin parantamisen varaa? Seksistäkin pitää voida puhua ja siitä mitä sängyssä haluaa itselleen tehtävän. Omasta orgasmistaankin on jokainen lopulta itse vastuussa: ei toinen voi lukea ajatuksiasi vaan sinun pitää kertoa toiveistasi. Ja sinun pitää kuunnella, mitä miehesi myös haluaa. Mitään ei pidä tehdä sellaista, mikä tekee kipeää tai loukkaa omia arvoja, mutta ei kai ole pahitteeksi välillä vaikka toteuttaa toisen toiveita, jos toista rakastaa?

Onko sinulle lapsuudessasi sattunut jotain sellaista, että kun kuumin tunne mieheesi on mennyt ohi ja hänestä on tullut enemmän toveri, alat inhota hänen kosketustaan? Onko joku tuttu ystävänä pitämäsi henkilö ahdistellut sinua lapsena?

Onko niin kamalaa ja vastenmielistä antaa sille ihmiselle jota rakastaa, jotain jota hän tarvitsee? Eikö rakkaus ole myös antamista, vaikka itseä ei huvittaisikaan? Lopulta voi itsekin haluta.

Toivottavasti pääsette takaisin toistenne syliin.

 
Piti vaan sitä samaa kuin tuolla edelläkin, että pillerit vähensi minunkin halukkuutta paljon. Aiemmin en sitä vaan tajunnut, silloin tällöin tuli kausia jolloin piti oikein tosissaan yrittää keskittyä seksiin. Nyt kun jätettiin pillerit tämän vauva yrityksen vuoksi pois, niin tuntuu ettei millään saa tarpeekseen :whistle: . Halukkuus omaan mieheen on jopa suurempaa kuin seurustelun alussa ja se on paljon se :D .
Tosiaankin tuota ehkäisy asiaa kannattaa miettiä.

Mutta moralisoimaan tai arvostelemaan en tule enkä ala. Tuskinpa tuota itsekkään aina nin hyvin asioitaan osaa hoitaa.
Tsemppiä teille ja tulethan kertomaan miten asiat eteni!
 
ikävä mieli
Hei kaikille!

Nyt olen käynyt pari kertaa siellä yksityisellä lääkäriasemalla. Jälkimmäinen kerta oli psykologilla. Psykologi on sitä mieltä, että tuo lukko (miksi hän sitä kutsuu) seksiä kohtaan johtuu enemmän tuolta henkiseltä puolelta (mitä itsekin aiemmin ajattelin). Nyt alan käydä siellä viikoittain. Aletaan kuulemma tonkia elämääni lapsuudesta asti. Jos syy tähän löytyisi sieltä. Hmm, pelottaa vähän ja tuntuu siltä että aika raskas vaihe on edessä...
Miehelle olen kertonut nämä asiat sitä mukaa kun on siellä edetty. Ei vieläkään kommenttia, no toisaalta muuten elämä on ihan kohdillaan. Mies on kuitenkin läsnä fyysisesti ja muissa asioissa myös henkisesti. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 12:31 Mietiskelen vaan kirjoitti:
Mies haluaa kuitenkin tuntea olevansa mies, on ne hormonit hänelläkin.
En ole ikinä ajatellut asiaa tuolla tavalla, hyvä pointti. Miehistä sanotaan että ne ajattelevat alapäällään, naisten käytöksen taas oikeuttavat hormonit. Eli se alapäällään ajattelu onkin hormonien tottelemista. Tosin kyllä normaalin ihmisen pitäisi pystyä hillitsemään käytöksensä, oli hormoneja tai ei.


\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 12:31 Mietiskelen vaan kirjoitti:
Onko miehesi seksitaidoissa jotakin parantamisen varaa? Seksistäkin pitää voida puhua ja siitä mitä sängyssä haluaa itselleen tehtävän. Omasta orgasmistaankin on jokainen lopulta itse vastuussa: ei toinen voi lukea ajatuksiasi vaan sinun pitää kertoa toiveistasi. Ja sinun pitää kuunnella, mitä miehesi myös haluaa. Mitään ei pidä tehdä sellaista, mikä tekee kipeää tai loukkaa omia arvoja, mutta ei kai ole pahitteeksi välillä vaikka toteuttaa toisen toiveita, jos toista rakastaa?
Tälle peesi. Tosin heti ei kannata ottaa puheeksi tuota seksitaitojen parantamista. Kannattaa odottaa että miehen itsetuntonsa on palautunut ennalleen, muuten voi suuttua ja pahasti.
 
Jaa, että ajattelit vaan lopetta omavaltaisesti seksin teiltä kummaltakin ja koska asiasta ei ole ilmeisesti tauko ilmoituksesi jälkeen puhuttu, niin se on sitten mielestäsi merkki siitä, että hyvin sujuu ilmankin...vuosi ilman mitään seksiä...? Etkö (haloo) itse ole käynyt sormella, eikö sun tee ollenkaan MITÄÄN mieli? Milloin viimeksi takistit pulssisi, oletkohan edes hengissä...?
 
ikävä mieli
Tällä viikolla olen taas käynyt pari kertaa juttelemassa siellä terapeutilla. Ei vielä olla selvitetty varsinaista syytä tuohon seksi asiaan, mutta sen verran syvälle asioita on pengottu, että alkaa tuntumaan aika raskaalle. Taitaa olla lapsuudessa sellaisia asioita joita en muistanut... Hohhoi :(

Miehen kanssa muuten ihan sama tilanne kuin aiemminkin, mutta eilen kun taas selitin mitä oltiin puhuttu terapeutilla, niin mies jopa vähän kommentoi sitä. Tähän asti on kuin olisi puhunut tyhjille seinille. Mutta itsestä vaan alkaa tuntua, että en haluaisikaan puhua enää terapeutin ulkopuolella niistä asioista, joita siellä käydään läpi. Alkaa tulla tunne että Jouluna olen jo ihan rikki...
 
edellinen vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2006 klo 08:11 kolmen isä kirjoitti:
Yritä kestää loppuun asti :hug:

Ainakin tiedät, että teet kaikkesi. Jos kaikki menee hyvin, niin voit ruveta kunnolla nauttimaan elämästäsi terapian jälkeen. Onnea teille.
samoin toivon minä! :hug:
 
Beeta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.12.2006 klo 06:42 ikävä mieli kirjoitti:
Tällä viikolla olen taas käynyt pari kertaa juttelemassa siellä terapeutilla. Ei vielä olla selvitetty varsinaista syytä tuohon seksi asiaan, mutta sen verran syvälle asioita on pengottu, että alkaa tuntumaan aika raskaalle. Taitaa olla lapsuudessa sellaisia asioita joita en muistanut... Hohhoi :(

Miehen kanssa muuten ihan sama tilanne kuin aiemminkin, mutta eilen kun taas selitin mitä oltiin puhuttu terapeutilla, niin mies jopa vähän kommentoi sitä. Tähän asti on kuin olisi puhunut tyhjille seinille. Mutta itsestä vaan alkaa tuntua, että en haluaisikaan puhua enää terapeutin ulkopuolella niistä asioista, joita siellä käydään läpi. Alkaa tulla tunne että Jouluna olen jo ihan rikki...

Omaan itseensä tutustuminen ei todellakaan ole aina helppoa. se ottaa koville. Se on joskus yhtä #&%?$!* tuskaa. Mutta se kannattaa.
Eikä sun tarvi kertoa kaikkea miehellesi, mitä siellä terapiassa käyt läpi. Ne on sun asioita. Kerrot niistä, kun itse siihen pystyt, kun se tuntuu hyvälle. Turha ajtella, että kun tähän asti en ole puhunut niin puhutaan sitten kaikki, tilittää sen takia kaikki toiselle että tuntee syyllisyyttä tilanteesta, kun on ollut "huono vaimo" tähän asti. Puhut, kun olet valmis. Jos omien henkisten ongelmiensa takia ei ole kyennyt seksiin, niin ei se tee susta huonoa vaimoa, eikä huonoa ihmistä. Meillä kaikilla on kriisejä ja vaikeita asioita elämässä, kullakin ne purkautuvat tavallaan. Kukaan ei niitä toivo, kukaan ei tee sitä tahallaan. Ei ole rikos olla haluamatta seksiä. Mutta ymmärrettävästi puolisolle toisen haluttomuus on myös todella iso ongelma, jonka hän sitten käsittelee/hoitaa tavallaan.
 

Yhteistyössä