MiisuKisu

äiti35
tässä sinulle miisikiisu minun tarinani, laitoin tämän myös tuonne mitäs nyt palstalle päivällä:

Tapasin mieheni kun olin 13 ja mieheni 18.

Saimme ekan lapsen(tytön) kun olin 16 ja mieheni 21.
Toinen tuli(poika) kun olin 18 ja mieheni siis 23.
Rakensimme talon kun olin 19 ja mieheni 24.
Kolmas(poika) kun olin 21 ja mieheni 26.
Neljäs(tyttö) ja viimenen syntyi kun olin 24 ja mieheni siis 30.

JA nyt kun olen 35 niinlapseni ovat siis eka on 18(täyttää 19) ja elää parisuhteessa ja on jo muuttanut pois kotoa, tässä sitä lapsenlapsia haaveilen.

Toka on 17(täytti juuri) ja on hänkin jo poia kotoa lentänyt .
Elää tavallista nuoren pojan elämää opiskelijaboxissaan.

Kolmonen on 14..ja asuu viä kotona.

Ja viimonen on nyt sitten 12.ja asuu myös kuin kotona.

Ja kuten näette elämämme on mennyt hyvin ja kaikki lapseni ovat kunnon kansalaisia.

Ja minä olen opiskellut itseni lähihoitajaksi ja alkanut suunnittelemaan että jos alkaisin yksityiseksi perhepäivä hoitajaksi, kun noi omat on jo niin isoja ja tilaa ois kuitenkin leikkihuoneille ja kaikille(TAlomme on 151 neliöö 6 h ja tietysti khh ja k ja yms). Ehkä sitten jonain päivänä.

ENKÄ OLE KERTAAKAAN KATUNUT PÄÄTÖKSIÄNI!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2005 klo 18:38 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
eräät täällä arvostelevat minua ihan samalla tavalla. kaikki alkoi siitä, kun kerroin mielipiteeni. minua alettiin arvostella. ihan niin pitkälle en kuitenkaan ole täällä mennyt, että kenestäkään henkilöstä täällä arvostelevaa viestiketjua aloittaisin... \|O
sinua ei alettu arvostelemaan vaan kyseltiin enemmän perusteluja mielipiteillesi. ja en tätä ketjua aloittanut arvostellakseni sinua. oletko edes lukenut aloitustani? kysyin sinulta jotain johon et ole vieläkään vastannut.
 


eräät täällä arvostelevat minua ihan samalla tavalla. kaikki alkoi siitä, kun kerroin mielipiteeni. minua alettiin arvostella. ihan niin pitkälle en kuitenkaan ole täällä mennyt, että kenestäkään henkilöstä täällä arvostelevaa viestiketjua aloittaisin... \|O


Voisiko johtua siitä, että tulet Alle 20-vuotiaiden palstalle arvostelemaan alle 20-vuotiaiden henkilökohtaisia ratkaisuja? Luuletko, että minut otettais avosylin vastaan jos mie menisin tuonne vanhempien äitien palstalle kyselemään samoja asioita? Kannattaa tulla Mitäs nyt?-palstalle keskustelemaan ihan yleisesti asiasta, tämä on vähän väärä paikka esittää tuollaisia mielipiteitä.
 
jos nyt kaikki lopetettais tää kun on jo varmaan todettu että nää on mielipide asioita joista voi kiistellä ikuisuuksiin, eikä tilanne silti muutu.
sitä paitsi miisukisu on ehkä tarpeeks monta kertaa puhunu itsensä pussiin että mitä tästä vielä saa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2005 klo 17:43 NeitiNasu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2005 klo 17:12 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
ei voi kyllä muuta sanoa, kuin että teillä on liian pienet ympyrät. juuri ensinnäkin tuolla ylempänä kirjoitin, etten hyväksy elätiksi heittäytymistä, IKÄLUOKASTA RIIPPUMATTA. ja sitten te kyselette että miksi en vanhempia kouluttamattomia äitejä hauku? ettekö osaa lukea? ja sitten joku sanoi, että kyllä varmana olet haukkunut kouluttamattomia ja työttömiä nuoria äitejä. niin todella olenkin, ja minulla on syytä. en ole sitä yrittänyt kieltää missään vaiheessa, sori vaan :kieh: kun sanoin, että täällä varmasti myös on alle 20v äitejä, joilla asiat kunnossa, tarkoitin koulutettuja, työpaikan omaavia, ei sossun luukulla roikkuvia, jne nuoria äitejä. ei heissä ole mitään pahaa. mutta jos ihan teininä aletaan lapsia tekemään, muodin vuoksi tai vahingossa, se on todella lapsellista ja edesvastuutonta. mutta mitäpä muutakaan sen ikäiseltä voisikaan odottaa. itsekin lapsi vielä.
itse olette syyllisiä tilanteeseenne. hankkikaa elämä, jos se ei vielä ole liian myöhäistä.
Miten sä voit kirjoittaa lähes samassa lausessa näin: "alle 20 vuotiaita, joilla on asiat kunnossa, heissä ei ole mitään vikaa" ja " mitä muuta sen ikäiseltä voisi odottaakaan, itsekin lapsi vielä" ? Sä et oikein taida itsekään tietää, mitä ajattelisit. Raukka parka, koita nyt päästä sinuiksi sen asian kanssa että meitä nuoria äitejä et pysty maapallolta hävittämäänkään, joten ehkä olisi syytä yrittää tulla vaan asian kanssa toimeen. :D
Toi oli NeitiNasu niin hyvin kirjotettu!!
heh,,ehkä MiisuKisu pitäis tappaa meijät kaikki
kun ei muuten meistä nuorista äideistä pääse eroon!! ;) :snotty:
*menee laittaa ovet takalukkoon* :kieh: :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2005 klo 17:12 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
ei voi kyllä muuta sanoa, kuin että teillä on liian pienet ympyrät. juuri ensinnäkin tuolla ylempänä kirjoitin, etten hyväksy elätiksi heittäytymistä, IKÄLUOKASTA RIIPPUMATTA. ja sitten te kyselette että miksi en vanhempia kouluttamattomia äitejä hauku? ettekö osaa lukea? ja sitten joku sanoi, että kyllä varmana olet haukkunut kouluttamattomia ja työttömiä nuoria äitejä. niin todella olenkin, ja minulla on syytä. en ole sitä yrittänyt kieltää missään vaiheessa, sori vaan :kieh: kun sanoin, että täällä varmasti myös on alle 20v äitejä, joilla asiat kunnossa, tarkoitin koulutettuja, työpaikan omaavia, ei sossun luukulla roikkuvia, jne nuoria äitejä. ei heissä ole mitään pahaa. mutta jos ihan teininä aletaan lapsia tekemään, muodin vuoksi tai vahingossa, se on todella lapsellista ja edesvastuutonta. mutta mitäpä muutakaan sen ikäiseltä voisikaan odottaa. itsekin lapsi vielä.
itse olette syyllisiä tilanteeseenne. hankkikaa elämä, jos se ei vielä ole liian myöhäistä.
tota joo,,kaikkea ei voi tehdä yhtäaikaa..raskauden loppuvaiheessa ei voi
olla töissä,eikä sitä lastakaan heti voi päiväkotiin laittaa!! onko se työttömyyttä!?
ja mitä helvetin väliä sillä koulutuksella on!? se ei todellakaan takaa työpaikkaa vaikka olisi millanen koulutus ja muuta!! työtä on nykyään todella vaikeeta löytää..niilläkin joilla on koulutus! pää asia on että edes yrittäis tosissaan ettiä töitä...kouluja kerkiää aina käydä
 
Norrsu
Voi kuule vai tulit sinä kertomaan vain oman mielipiteesi.. Miksi sitten edes tulit kertomaan sen? Kai sinä nyt jotain yritit saada sillä aikaan, valitettavasti teiniäitien kadottaminen maailmalta epäonnistui :)
Olisi minullakin paljon paljon mielipiteitä sanottavana vaikka kelle, mutta en minä mene mielipiteitäni sinne jakamaan jos en kuulu siihen ryhmään :)

 
epunäiskä
jos mielipiteistä puhutaan niin miksikäs sinä et MiisuKisu hyväksy meidän mielipiteitä? Jos sinä kertoisit vaan mielipiteesi niin minä ehkä voisin sen hyväksyä mukisematta, mutta minusta se ei jää vaan mielipiteen kertomiseen..sinä väität aika kärkkäästi että KUKAAN TEINI EI VOI OLLA HYVÄ ÄITI ja KUKAAN KOULUTTAMATON ÄITI myös.
Hyväksyisit sinä meidän "teiniäitien" valinnat ja mielipiteet myöskin jos odotat itsellesi hyväksyntää..ja yhä edelleen ihmittelen miksi sä kiusaat itseäsi tällä palstalla jos kerran kouluttamattomat ja teinit on ihan peestä.....
 
merelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2005 klo 21:07 MiisuKisu harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2005 klo 20:59 NeitiNasu kirjoitti:
Miisukisu on niin hurjan vanha ja viisas, että jos hän sanoo ettei teini ole valmis äidiksi niin se ei ole, vaikka voissa paistaisi: teinit kun ovat kaikki samanlaisia, polttavat ketjussa tupakkaa, eivät tee työtä, ja ryyppäävät kaiken liikenevän ajan. Erilaisia ihmisiä teineistä ei kertakaikkiaan voi löytyä, kaikki on samaa massaa. Uskokaa nyt, kun tämä elämää nähnyt maailman nainen niin sanoo. :LOL:
ei alaikäinen sovi alaikäisen huoltajaksi. näin se vain on. ja kertaakaan en ole sanonut, ettei esim 19v. saisi tehdä lapsia. eihän siinä ole mitään jos kerta talous kunnossa ja koulutus tulevaa varten. jos on kaikin puolin valmis lapsen tuloon. esim. 16-vuotiaalla tilanne ei kuitenkaan voi olla tällainen! sellaista en hyväksy missään ikäluokassa, että tietoisesti heittäydytään sossun elätiksi. (kuten että päätetään tehdä lapsi mahdottomaan tilanteeseen). kenellekään tuskin tarvitsee rautalangasta vääntää, mitä nämä mahdottomat tilanteet ovat. pakkotilanne on eri asia. Kyllä täällä varmasti on myös sellaisia alle 20v. vanhempia, joilla asiat kunnossa. puhuinkin niistä, joilla ei ole. auto ei ole mikään pakkovarustus, jalat alle. mutta ruokaa pitää pöydässä olla.
suoraan sanottu, MITÄ HELVETTIÄ KOULUTUS LIITTYY LAPSEN TEKOON???
ONKO SULLA JÄÄNYT BILSAN TUNNIT PAHASTI VÄLIIN??? :LOL:
 
ei alaikäinen sovi alaikäisen huoltajaksi. näin se vain on. ja kertaakaan en ole sanonut, ettei esim 19v. saisi tehdä lapsia. eihän siinä ole mitään jos kerta talous kunnossa ja koulutus tulevaa varten. jos on kaikin puolin valmis lapsen tuloon. esim. 16-vuotiaalla tilanne ei kuitenkaan voi olla tällainen! sellaista en hyväksy missään ikäluokassa, että tietoisesti heittäydytään sossun elätiksi. (kuten että päätetään tehdä lapsi mahdottomaan tilanteeseen). kenellekään tuskin tarvitsee rautalangasta vääntää, mitä nämä mahdottomat tilanteet ovat. pakkotilanne on eri asia. Kyllä täällä varmasti on myös sellaisia alle 20v. vanhempia, joilla asiat kunnossa. puhuinkin niistä, joilla ei ole. auto ei ole mikään pakkovarustus, jalat alle. mutta ruokaa pitää pöydässä olla.

[/quote]
suoraan sanottu, MITÄ HELVETTIÄ KOULUTUS LIITTYY LAPSEN TEKOON???
ONKO SULLA JÄÄNYT BILSAN TUNNIT PAHASTI VÄLIIN??? :LOL:
[/quote]


ONKO SE SULTA JOTENKIN POIS JOS JOKU KÄY SOSSUSSA??
SIINÄ EI KUULE OLE MITÄÄN PAHAA KÄYDÄ SOSSUSSA!!
KYLLÄ VANHEMMATKIN ÄIDIT JA MUUTKIN IHMISET KÄYVÄT SOSSUSSA!!
MIKSI ET MENE NIILLE VINKUMAAN??
SÄ OLET TOSI NAURETTAVA :LOL: :LOL: :LOL:
 
niinpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2005 klo 11:45 honiska kirjoitti:
en minäkään voi ymmärtää miksi pitää tulla kertomaan tuollaisia mielipiteitä tällaiseen paikkaan kun tietää ettei niitä varmasti kukaan täällä haluaisi kuulla.

Itse jo murkkuiän ohittaneen tytön äitinä tiedän että on se joku ikä jolloin vanhempien mielipiteet ja neuvot ei paina p----kaan. Mutta kun ikää ja viisautta karttuu niin kas jos kuunnellaan vanhempien mielipiteitä ja myönnetään että ne vanhemmat kuitenkin tiesi jotakin ja ihan ystävyyttään neuvoja antoi.
Mutta siperia opettaa vai kuinka se sanotaan mutta tarviiko kaikki oman kokemuksen kautta oppia. Tarviiko 15 v tehdä lapsi ja sitten todeta joskus 30 v että oma nuoruus jäi elämättä. En tarkoita nuoruuden elämisellä bilettämistä ja ryyppäämistä vaan sitä vapaata ja huoletonta nuoruutta jonka nuorille soisin ja luojan kiitos ainakin oma lapseni on saanut viettää ja on saanut mennä leffaan ja lähteä hiihtolomareissulle yms ilman että tarvii miettiä miten lastenhoito. Ja ei isovanhemmat ole sitä varten että heidän pitäisi lapsenlapsikin hoitaa velvollisuudesta, ilosta silloin tällöin.
Mutta turhahan on tässä sanoa, kun jo myönnettiin ettei kuunnelle mitään ikäloppujen mielipiteitä. vAnhuushan ja vuodethan vaan tyhmentää!!!! Niinhän te sanotte mutta miettikääs kun se vanhuus vielä itellekin tulee vastaan ja jos se menojalka alkaa vipattaa myöhemmällä iällä ja pitää sitten mennä ja mennä sänkyyn vaihteeksi jonkun muunkin kanssa kun nuorena piti sen ekan tai tokan kanssa pakosta yksiin mennä kun se vauva oli tulossa tilauksesta tai ei....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2005 klo 14:24 niinpä kirjoitti:
Itse jo murkkuiän ohittaneen tytön äitinä tiedän että on se joku ikä jolloin vanhempien mielipiteet ja neuvot ei paina p----kaan. Mutta kun ikää ja viisautta karttuu niin kas jos kuunnellaan vanhempien mielipiteitä ja myönnetään että ne vanhemmat kuitenkin tiesi jotakin ja ihan ystävyyttään neuvoja antoi.
Mutta siperia opettaa vai kuinka se sanotaan mutta tarviiko kaikki oman kokemuksen kautta oppia. Tarviiko 15 v tehdä lapsi ja sitten todeta joskus 30 v että oma nuoruus jäi elämättä. En tarkoita nuoruuden elämisellä bilettämistä ja ryyppäämistä vaan sitä vapaata ja huoletonta nuoruutta jonka nuorille soisin ja luojan kiitos ainakin oma lapseni on saanut viettää ja on saanut mennä leffaan ja lähteä hiihtolomareissulle yms ilman että tarvii miettiä miten lastenhoito. Ja ei isovanhemmat ole sitä varten että heidän pitäisi lapsenlapsikin hoitaa velvollisuudesta, ilosta silloin tällöin.
Mutta turhahan on tässä sanoa, kun jo myönnettiin ettei kuunnelle mitään ikäloppujen mielipiteitä. vAnhuushan ja vuodethan vaan tyhmentää!!!! Niinhän te sanotte mutta miettikääs kun se vanhuus vielä itellekin tulee vastaan ja jos se menojalka alkaa vipattaa myöhemmällä iällä ja pitää sitten mennä ja mennä sänkyyn vaihteeksi jonkun muunkin kanssa kun nuorena piti sen ekan tai tokan kanssa pakosta yksiin mennä kun se vauva oli tulossa tilauksesta tai ei....
tähän väliin on pakko kopsata honiskan kirjoitus koska olen hänen kanssaan samaa mieltä enkä jaksa kirjoittaa kaikkea uusiksi

"aikuisella on oikeus antaa neuvoja omille lapsilleen, jokaisen meidän vanhemmat varmaan neuvoo meitä jos me neuvoja pyydetään. miksi ei teille vanhuksille, jos niin viisaita olette, mene päähän se, että neuvoja pyydetään kun niitä tarvitaan eikä niitä tarvitse tulla tyrkyttämään, ne eivät välttämättä ole tervetulleita.
sitäpaitsi lapsuus loppuu siihen kun alkaa murrosikä, silloin ollaan jo nuoria. nuorille täällä ns. hyviä neuvoja jakelette, ettekä lapsille.
ja jos se nyt on niin kamalaa kun nuoret naiset tulevat äideiksi teidän mielestänne liian aikaisin, turhaan te siitä meille saarnaatte, meidän kohdalla se on katsos hiukan liian myöhäistä! että saarnatkaa vaan niille omille lapsillenne ettei niistä vaan tuu tällasta yhteiskunnan pohjasakkaa. ja mitä jos tulee?? olette niin suvaitsemattomia että varmasti kiellätte lapsenne siinä paikassa, niinkuin yritätte kieltää sen että teiniäitejä on, ja tulee aina olemaan niinkuin on aina ollutkin.
ymmärtäisin jos tulisitte tänne neuvomaan lasten kasvatuksessa ja hoidossa, niitä neuvoja ja erilaisia vinkkejä varmasti jokainen lukisikin mielellään, mutta siitä että milloin lapset pitää tehdä."

että näin.
 
Mielestäni tämä keskustelu on kyllä turhin pitkästä aikaa. Pakko silti osallistua vielä sen verran, että kaikki 15-vuotiaat eivät ole mitään pikkupimuja, joilla ehkäisy on niin ja näin. 15-vuotiaana minulla oli jo enemmän kokemusta elämästä kuin monella 30-vuotiaalla. Äidiksi tullaan siinä vaiheessa kun lapsi syntyy, yhtälailla 15- ja 30-vuotias on hämmentynyt ja ihmeissään. Joillakin se käy luonnostaan ja joillakin ei, ikä ei kerro mitään. Esikoinen on aina esikoinen, "harjoittelukappale".

En sitten tiedä, miksi koulutus ja ammatti ovat niin tärkeitä. Meillä jokaisella on oma arvojärjetyksemme ja mulle ekana tulee perhe; lapset ja mies. Joillekin tärkeintä on ura, koulutus ja työ. Ei siinä mitään pahaa ole. Lapset ei estä elämää, tietysti ne muuttaa kaiken, ei pääse extempore lähtemään mihinkään, ei voi ajatella aina itseään. Tätä ei varmaan yksikään äiti voi kieltää. Paljon hyvääkin siinä tulee, sekä teinille että aikuisemmalle.

Mulla ei ole mitään vanhempia äitejä vastaan. Ei myöskään nuoria. On hyviä ja huonoja puolia molemmissa; tulla äidiksi nuorena tai vanhana. Sen varmaan jokainen meistä tietää =)

Onnea sulle Miisukisu elämässä, sitä tulet tarvitsemaan, varsinkin jos lapsia saat =)
 
Ronja
Minulla ei ole mitään nuoria äitejä vastaan, itse tulen aika nuorena äidiksi ja oma äitini oli 17wee, kun sai ensimmäisen lapsensa. Minulle perhe on kaikein tärkein, mutta onhan se totta että koulutus on tärkeää. Jos aikoo perheensä elättää. Ja minun mielestä 15-vuotias on epäkypsä äidiksi, lapsi vielä itsekkin. Enkä myöskään itse tekisi hirveän vanhana lapsia. Mutta nämä ovat jokaisen omia päätöksiä. Ja minusta on todella naurettavaa että miisukisu on saanut teidät mukaan tuohon epäkypsään toimintaansa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.02.2005 klo 10:42 Ronja kirjoitti:
Minulla ei ole mitään nuoria äitejä vastaan, itse tulen aika nuorena äidiksi ja oma äitini oli 17wee, kun sai ensimmäisen lapsensa. Minulle perhe on kaikein tärkein, mutta onhan se totta että koulutus on tärkeää. Jos aikoo perheensä elättää. Ja minun mielestä 15-vuotias on epäkypsä äidiksi, lapsi vielä itsekkin. Enkä myöskään itse tekisi hirveän vanhana lapsia. Mutta nämä ovat jokaisen omia päätöksiä. Ja minusta on todella naurettavaa että miisukisu on saanut teidät mukaan tuohon epäkypsään toimintaansa.
no hyvä sinun on tulla tänne sanomaan miten me reakoidaan kun meitä tullaan arvostelemaan!!
eihän sua olla arvosteltu!!
 
Ronja
No mutta niin se vaan on, että tuollaiset ihmiset jotka teistä kirjoittaa pahaa yritää provosoida teitä. Heistä on kiva lukea, kun alatte haukkumaan heitä takaisin tai pahoitatte mielenne, ja näytätte että alennutte samalle tasolle kuin he.
 

Yhteistyössä