Mikä auto meille?

Hakusessa olis 5-henkiselle perheelle auto. Kolmas lapsi siirtyy syksyllä turvaistuimeen ja nyt tarvitaan auto johon mahtuu. Tosin pitää olla auto johon mahdollisesti mahtuu parin-kolmen vuoden sisällä vielä yks mukula. Haaveissa siis 4 lasta, mutta autoa ei kiinnosta vaihtaa muutaman vuoden välein.

kokemuksia onko kellään seuraavista autoista:

Toyota Corolla verso
Peugeot 307 SW
Renault Megane Grand scenic

Haluan hyvät ja huonot puolet ja niilta jotka oikeasti omistaa kyseisen auton. Ei niiltä jotka on vaan kuulleet jotain tai joilla on periaatteena, että tietty auto on paras ja muut on kakkoja... ;)

saa ehdottaa vielä muitakin.
 
Mulla on peugeot 807 (8henk). Onhan se ulkomitoiltaan vähän iso -jonkun mielestä, mutta ainakin mahdutaan siihen =) ja rattaat voi "heittää" taakse ilman sovittelua.... meillä se takimmainen rivi sijaitsee autotallissa... harvemmin tarvetta kuljettaa isompaa porukkaa.
Tykkään siitä, että penkkejä voi liikutella ja lattia on kauttaaltaan tasainen. Ainut miinuspuoli on sähköiset liukuovet -talvella..... ei oo tehty suomen talveen :kieh:
 
Hei,

Minulla ei ole ollut noista yhtäkään, mutta kokemusta ja tietoa alalta on jonkin verran.

Noista kolmesta suosittelisin ottamaan Corollan. Se on perusvarma japanilainen, vähävikainen ja ihan tilava. Renaultissa ei ole vikoja niinkään paljon kuin kuvitellaan, mutta jälleenmyyntiarvo on maineesta johtuen varsin vähäinen. Peugeotissa on samaa vikaa.

Jos haluat ottaa auton, joka on varma, tilava ja mukava, ota Toyota.
Jos haluat auton, joka on erilainen ja piristävä, ota Peugeot.
Jos haluat auton, joka on todellakin tilava, ota Renault.

Itse ehdottaisin tuohon samaan sarjaan vastaavanlaista autoa, jossa on kestävyys ja taloudellisuus, sekä jälleenmyyntiarvo kohdallaan, voisitte ottaa VW Touran.
 
Toyota Corolla Wagonin omistajana (tai siis haltijana toistaiseksi :) kallistuisin mieluummin siihen kuin Corolla Versoon Corollan isompien tilojen vuoksi (VDA 502 litraa vs. Verson 476 litraa). En suosittele pösöä tai rellua tai ranskalaisia ylipäätään.

MUTTA koska lapsia on mahdollisesti tulossa lisää, ei kumpikaan käy sillä Toyotat ovat rekisteröity 5 hengelle jolloin on katseet käännettävä esim. 7-paikkaiseen. Ylimääräisien henkilöiden kuljettaminen on laitonta ja tietenkin vaarallista kun turvavyöt ei riitä kaikille.
 
Opel Zafira, tila-auto, jossa kaksi penkkiä saa todella nopeasti tarvittaessa esiin, takapenkin lattian alla, silti tilaa vielä tavaroille. Ostin just kys auton ja olen tyytyväinen. Mulla siis Opel Zafira 01, 1,6L
Ja siis rekisteröity 7:lle
 

Yhteistyössä