Mikä auttaa närästykseen, raskauden aikana? Ilman lääkitystä pitää yrittä kuitenkin pärjätä

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Venakko Milanna
no, en mä halua:D olen ehkä vanhan aikainen. Välillä muuten tekis miesli vetää jotain kipu, unnettomuus tai rauhoittava, mut kun ei saa tai pelkään:D. Viime aikoina ei nukku ollenkaan, niin tukala, kamala olo, en tie mitä oikein siihenkin auttaa, varma ei muuta kun joku unilääke tai joku lyö päähään kovasti
 
"kakkonen"
Vauvan parasta ajatellen olisi parempi vain ottaa lääketä, mieluummin kuin kärsiä kivuista ja tukalasta olosta. Elimistösi erittää stressihormoonia, joka menee myös vauvalle. Se voi olla paljon haitallisempaa pidemmän päälle, kuin satunnaisesti käytetty lääke. Rennietä ja Panadolia voit ainakin ottaa täysin huoletta.
 
Rennietä söisin
Ei ole järkevää vältellä turvallisiksi todettuja lääkkeitä, jos äiti menee sen seurauksena huonoon kuntoon. Sikiölle on taatusti suurempi riski esim. äidin unettomuus tai kova stressi kuin satunnainen lääke. Mikäli et suostu ottamaan närästykseen edes Rennietä, niin sitten sinun on vain testattava mitä voit syödä ilman närästystä. Kaurapuuro, banaani, vesi jne. koeta ja katso miten käy. Rasvainen ja mausteinen ruoka sekä kahvi ainakin nyt pois ruokavaliosta.
 
Venakko Milanna
Ei siis mulla varsinaista stressiä, mutta kipua, tukala olo, unnettomuus, kuuma aina kun saunassa, pyöryttää, välillä kyllä ahdistava olo tulee, kun ehkä en nuku kunnolla, en tiedä johtuko tästä? Vaikka mieli kans sinne tänne hyppää, välillä ihan ok olo, välillä, pelkoa ja itkua, herkyttää joka asian suhteen. Mutta tämä niin rankka raskaus mulle, myös en jalkoja enää tunne, niin turvottunut, vaikka nyt juon paljon ja manskka, vesimelooni joka pv syön....
Närästys nyt kans tuli todella pahana, tuntu kun rinnassa on tulipalo. Aika outo raskaus, kun kaikki oireet niin rajut välillä
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25410333]Samarinia voi käyttää välillä raskausaikana. Siinä on suolaa, niin säännöllisesti ei paljoa kannata käyttää, ettei verenpaine nouse.[/QUOTE]
Ei hirveästi kyllä auta, mutta hetkeksi. Jos oikein pahaksi menee, niin sitten harkitaan kunnollisia lääkkeitä. Loppuraskaudessa niistä on vähemmän haittaa.
 
Mulla ollu kans ihan samanlaisia oireita ja tää on kamalaa :O

Nyt oon viikolla 35 joten onneks ei enää paljoa, mutta mulla kans toi närästys sun muut mitä sanoit niin tullu nyt tosi rajuina. Ja ihan samalla lailla kuuma kun saunassa aina välillä :) Närästykseen ei ole mulla auttanut muu kuin niiden ruoka- aineiden välttely mitkä aiheuttaa eniten..
 
mulla ei auttanut ruokavaliot tms. kun paino ei ole nyt raskaudessa noussut ollenkaan(refluksin takia olen oksentanut melkein kaiken ruoan, enkä pystynyt ollenkaan nukkumaan kipujen takia), niin lääkäri määräsi mulle omeprazolia koko loppuraskaudeksi, se on nyt auttanut, ainakin toistaiseksi(yhdessä ruokavalion kanssa). No nyt pystyn syömään jo jotain, niin toivottavasti painokin lähtis nousuun.

Mielummin syön lääkkeitä kun kärsin kovasta kivusta...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä