Mikä auttaa närästykseen, raskauden aikana? Ilman lääkitystä pitää yrittä kuitenkin pärjätä

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
"kolmen äiti"
Mulla kans ollut kahdessa raskaudessa tuota Omeprazolia ja auttoi kyllä erittäin hyvin. Viimeisimmässä raskaudessa närästys oli jo ekan kolmanneksen jälkeen sitä luokkaa, että heräsin öisin siihen kun mahanesteitä lensi nenän ja suun kautta ulos.. Nice. Rennietä vedin "paketin päivässä," auttoi aina vartiksi tai noin. Mutta tuo Omeprazoli oli tosi tehokasta, loppuun asti auttoi ja syödä saattoi ihan mitä vaan.
 
"lilia"
Minulla auttoi maito,ja sit lopussa ei auttanut edes rennie. Kuumuus oli myös tuttua,vauvan La oli Marraskuussa,paljon sai ihmetteleviä katseita,kun menin pihalla toppi päällä,kun muut veti toppatakkia niskaansa.
 
Närästys on paljon haitallisempi kuin ne lääkkeet. Närästys korventaa sun ruokatorven tosi pahaksi, jos et hoida.

Ensin tietty ruokavalio kuntoon ja närästystä lisäävät pois (esim. sipuli, kahvi, suklaa, paprika). Mutta sen jälkeen, jos toi ei riitä (kuten raskausaikana tuppaa olemaan, kun homma johtuu siitä mötikästä vatsan kohdalla).

Rennie on kaikista lievin, Gavisconia voi myös käyttää. Mutt jos kumpikaan näistä ei toimi, puhu siitä lääkärille. Raskauden aikanakin voi käyttää muita reseptillä olevia.
 
"vieras"
Ei siis mulla varsinaista stressiä, mutta kipua, tukala olo, unnettomuus, kuuma aina kun saunassa, pyöryttää, välillä kyllä ahdistava olo tulee, kun ehkä en nuku kunnolla, en tiedä johtuko tästä? Vaikka mieli kans sinne tänne hyppää, välillä ihan ok olo, välillä, pelkoa ja itkua, herkyttää joka asian suhteen. Mutta tämä niin rankka raskaus mulle, myös en jalkoja enää tunne, niin turvottunut, vaikka nyt juon paljon ja manskka, vesimelooni joka pv syön....
Närästys nyt kans tuli todella pahana, tuntu kun rinnassa on tulipalo. Aika outo raskaus, kun kaikki oireet niin rajut välillä
Kannattaa vältää suolaisia ja maustettuja ruokia, kahvia, teetä ym. Mansikkakin saattaa aiheuttaa närästystä.
Ja ihan turvotuksenkin takia näitä kannattaa välttää!
 
"Mummeli"
Kaksi varmaa kotikonstia. Suullinen kuohukermaa, auttaa heti. Jos ei kermaa ole, teelusikallinen ruokasoodaa vesilasilliseen. Kymmeniä vuosia tehonneet, myös raskauden aikana.
 
"tuike"
Eihän ruokasoodaa saa nauttia missään vaiheessa mielellään. Leivoksissa joo, mutta ei muuten. Ruoka-alan ammattilaisena tiedän että rukadooda syövyttää vatsalaukun rikki. seurauksena mitään kestävä maha ja vatsahaava. Olen kyllä kuulluut kahdesta hurmuri tytöstäkin, jotka pesivät ruokasoodalla hampaitansa. Olivat juu valkoiset hampaat, sen 2-vuotta ennen kuin murenivat suuhun, ja olivat hampaattomia. Sooda on kohotus aine ja eittäin tehokas puhdistusaine.
 

Yhteistyössä