Mikä ero on ..

  • Viestiketjun aloittaja tuleva yh
  • Ensimmäinen viesti
tuleva yh
yksinhuoltajuudella ja yhteishuoltajuudella? Onko muuta eroavaisuutta kuin päätösvalta lapsen asioista? Esim. saatavien avustuksien suhteen, jos on yhteishuoltajuus niin lasketaanko myös isän tulot mukaan vaikka asuukin eri osoitteessa? olen vaan kuullut että ei ole saanut sossusta apuja koska on ollut yhteishuoltajuus eikä isukki ole suostunut kustannuksiin mukaan....
 
kukkkanen
yhteis huoltajuus on juuri sitä että molemmat vanhemmat saavat osallistua lasten asioihin, mutta yksinhuoltajuus on sitä että se jolla yksinhuoltajuus on se ainoastaan päättää lasten asioista.
vaikka olisi yhteishuoltajuus, raha-asioissa miehen tuloja ei oteta huomioon jos ei sama osioite..
minulla 2lasta yheteis huoltajuudessa, ja yksi lapsi joka on yksinhuoltajuudessa, jolloin lapsen isällä, tässä tapauksessa ei ole osaa eikä arpaa, mutta kaikissa virallis asioissa, olen yksin huoltaja ja muitten tuloja ei otete huomioon missään.
jos jäi jotain epäselvää kysy vain koitan vastata..
 
Tarkennan vielä edellistä. Aivan kaikkeen ei tarvitse "lupaa kysyä" yhteishuoltajuudessa. Lupa tarvitaan suurissa leikkauksissa, passin saamisessa lapselle, maastamuutossa ja sukunimen vaihdossa. Siinä ne tärkeimmät. Siis sukunimen vaihdossa, jos meinaat vaihtaa itse sukunimeä ja ajattelit samalla vaihtaa myös lapsen sukunimeä. Olen kuullut tapauksista, joissa yhteishuoltajaisä on evännyt lapsilta yhteisen ulkomaammatkan äidin kanssa, mutta eiköhän tuo ole jo ääripäätä. Onnea valitsemallesi tielle. Muistakaa aina, että lapsen etu on se mikä sanelee ehdot.
 

Yhteistyössä