Mikä ihme minua vaivaa

  • Viestiketjun aloittaja Isomasu
  • Ensimmäinen viesti
Isomasu
Täysimetän 3 kk ikäistä tytteliämme. Imetysaikana omat ranteet, kämmenet, jalkapohjat ja nivelet ovat tulleet tosi kipeiksi. Toinen ranne tulee yön aikana niin kipeäksi, että pelkään nostaa vauvaa sängystä, eikä aamulla leivän leikkaamisesta tahdo tulla mitään. Samaten aamulla ylösnoustessa jalkapohjat ovat niin kipeät, ettei liikkeelle tahdo päästä. Jälkitarkastuksessa kyselin lääkäriltä, joka totesi vain että "En tiedä, mikähän ihme se mahtaa olla..."

Löytyykö kohtalotovereita tai vaivalle nimeä?
 
tinny harmaana
ei oo tosi!!!mulla oli ihan sama vaiva ku imetin kuopustani!!etenkin ranteet tuli todella kipeiksi noin pari viikkoa synnytyksestä ja se kesti miltei vuoden.yritin myös kysellä lääkärissä et mistähän johtuu mut siellä ei muuta ku pyöriteltin päätä eikä oikeestaan otettu todesta ollenkaan.en tiedä mistä se johtui mutta mielelläni tietäisin...en ole kuullut ennen et muilla olis ollu vastaavaa... :eek: se oli tosi väsyttävä vaiva,yritä olla minua sinnikkäämpi ja selvittää mistä se johtuu.voimia sinulle :hug:
 
Kuulostaapa tutulta! Pari kuukautta synnytyksen jälkeen huomasin, että polvet, ranteet, sormien nivelet, ristiselkä jne. kipeät rasituksessa. Esim. lattialta nouseminen käsiin nojaten aivan mahdotonta ja vaipan vaihtaminen vaikeaa. Kipeimmillään olin tytön ollessa puolivuotias. Minullekkaan lääkäri ei osannut sanoa mitään erityistä syytä, kehoitti ulkoilemaan jne. Reumakokeet otettiin kaiken varalta ja ne ok. Vaiva onkin aika lailla hävinnyt, vaikka en mitään kuntoilua ole kerinnytkään harrastamaan... Kuopus on nyt 1v 4kk.

 
Isomasu
Kiitos vastauksista. Heti helpotti, kun kuulin, että en ole ainoa. Juuri tuo reuma-asia on huolettanut, sisarellani kun ne arvot ovat vähän koholla. No, luulen että vuodenvaihteen jälkeen käyn varmuuden vuoksi kokeissa.
Jotenkin vain tuntuisi, että kyse on jostain hormonaalisesta tai aineenvaihduntaan liittyvästä, joka nyt imetyksen myötä tulee esille.

Siskon mies keksi, että mulla on imetyssyndrooma ja pitää hankkia imetyssukat. Pakko koittaa löytää jotain hauskaakin tästä. Tuskin tämä kuolemaksi on.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Terv. Saara ja sen mutsi
 
tilly harmaana
joo,mulla kans ei oo reumasta kyse..jotain imetykseen liittyvää se tuntu olevan mut on helpottanu nyt ku tyttö on jo 1v ja 3kk.ei se ainakaan minua tappanut!! :wave: kyl se siitä..voimia vain paljon!! =)
 
Minulla kans oli nilkoissa sellaista kipua imetyksen aikaan, en saanut nilkkoja suoriksi enkä aamulla "venyteltyä". sain siihen kuukauden tulehduskipulääkekuurin kun imetyksen lopetin. ja röngenissä otettiin kuvat. mutta mitään varsinaista syytä ei lääkärikään osannut sanoa...onneksi en ole ainoa enkä kuvitellut vaivaa.
 
fibromyalgia
Minulla on fibromyalgia,eli pehmytkudos reuma.Tämä reuma ei näy verikokeissa,minulla reuma oireet pahentunut tai kivun sieto huonontunut nyt imetys aikana ja oireet aikalailla samat kun edellä kuvatut,paitsi että minullakin jalkapohjat kipeät,voipi olla aineenvaihdunnastakin.Oli mitä hyvänsä niin ei se kuolemaksi ole varmasti.
 
Oletko huomioinut ravintoaineiden määrän ruoassasi? Syötkö riittävän ravintopitoista ruokaa, mistä saat KAIKKI mitä itse + vauva tarvitsee? Suosittelen lämpimästi lisäravinteita; vitamiinit, kalaöljyt yms. mukaan kuvioon, niin luultavasti alkaa helpottamaan!
 
Isomasu
Kiitos lisävinkeistä. Nyt olen lisännyt reilusti juomista ja alkanut ottaa kalsiumpurutabuja. Olo on kohentunut jonkin verran. Mielelläni söisin myös jotain monivitamiineja, mutta D-vitamiinin annostus huolettaa, ettei vauveli saa sitä liikaa. Dtä kun on multivitassa, kalsiumtabuissa ja kalanmaksaöljyssä. No, kieli keskellä suuta vaan kokeilua.
 
Sopuli77
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2005 klo 19:46 Isomasu kirjoitti:
Kiitos lisävinkeistä. Nyt olen lisännyt reilusti juomista ja alkanut ottaa kalsiumpurutabuja. Olo on kohentunut jonkin verran. Mielelläni söisin myös jotain monivitamiineja, mutta D-vitamiinin annostus huolettaa, ettei vauveli saa sitä liikaa. Dtä kun on multivitassa, kalsiumtabuissa ja kalanmaksaöljyssä. No, kieli keskellä suuta vaan kokeilua.
Voiko vauva saada äidinmaidosta liikaa d-vitamiinia kun kaikille vauvoillehan annetaan aina lisä d-vitamiinia. Siis imeytyykö se maitoon? Musta tuntuu että tuskin vauva ainakaan sitä liikaa tulee saamaan maidon kautta.
 
pikku vinkkiä
Hei, onko teillä ollu myös niska- ja hartiakipuja samaan aikaan, kun on särkenyt ranteita? Opiskelen vyöhyketerapiaa ja juuri nuo ranteet alueet heijastuvat niskasta ja hartioista. Siihen voisi auttaa hieronta sekä ranteista, nilkoista ja ihan vaan hartioistakin. Myös venyttely auttaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.01.2005 klo 15:04 pikku vinkkiä kirjoitti:
Hei, onko teillä ollu myös niska- ja hartiakipuja samaan aikaan, kun on särkenyt ranteita? Opiskelen vyöhyketerapiaa ja juuri nuo ranteet alueet heijastuvat niskasta ja hartioista. Siihen voisi auttaa hieronta sekä ranteista, nilkoista ja ihan vaan hartioistakin. Myös venyttely auttaa.
Mulla ainakin kaikki ihan jumissa,ei ole varaa hierojalle :ashamed: venytellä olenkin koittanu en taida vaan osata oikein :ashamed:
 

Yhteistyössä