MIKÄ IHME NYT ON VIALLA???

  • Viestiketjun aloittaja Vakkari harmaantui
  • Ensimmäinen viesti
vakkari harmantui
Ei alkanu menkat...hyvä vitsi.
Mitä oon syöny?No ihan tavallista kotiruokaa?
Ripulia on ollu jo muutaman viikon,mutta nyt oli ihan varessä koko vessanpönttö.Ei satu mitenkään kyseinen toimitus tms.

En millää kehtaa heti tollasen takia lääkäriin mennä=(
Mistä vois johtua.Pukamia ei ainakaan ole.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmantui:
Ei alkanu menkat...hyvä vitsi.
Mitä oon syöny?No ihan tavallista kotiruokaa?
Ripulia on ollu jo muutaman viikon,mutta nyt oli ihan varessä koko vessanpönttö.Ei satu mitenkään kyseinen toimitus tms.

En millää kehtaa heti tollasen takia lääkäriin mennä=(
Mistä vois johtua.Pukamia ei ainakaan ole.
No minusta tuo on vakavaa. Jos ei pukamia ole. Tai voihan niitä sisäisiä pukamiaki olla. Toivottavasti ei ole vakavaa mut soitappa lääkäriin.
 
vieras
mutta siis tulee persiin puolelta tuo veri? suna soittaisin heti lääkärille,vielä jos siis ihan pönttöön asti tulee eikä vaan pyyhittäessä.
joku mahahaava,sisäinen verenvuoto pahimmassa tapauksessa.
 
Satu
Jos veri on mustaa, tai sitä tulee runsaasti niin lääkäriin välittömästi. Tällaiset ohjeet olen saanut lääkäriltä, kun minulla on haavauma peräsuolessa ja tulee verta aina välillä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmantui:
Ei alkanu menkat...hyvä vitsi.
Mitä oon syöny?No ihan tavallista kotiruokaa?
Ripulia on ollu jo muutaman viikon,mutta nyt oli ihan varessä koko vessanpönttö.Ei satu mitenkään kyseinen toimitus tms.

En millää kehtaa heti tollasen takia lääkäriin mennä=(
Mistä vois johtua.Pukamia ei ainakaan ole.
Voi olla vaikkapa sisäinen verenvuoto. Kehtaatko joutua sairaalaan tai jopa kuolla sellaisen takia? :/
 
Vakkari harmaantui
Ei ole mustaa,ihan punasta on.Ei kai nyt vatsahaavaa vähän yli 20 voi olla?Mutta menen nyt soittamaan aikaa tk;seen.Inohttaa vain se peräsuolen tutkiminen.

Onko haavaumat kipeitä?
 
Lääkäriin menet samantien.
Jos on ollut pitkään ripulia, voi limakalvot ärtyä ja tulla veristä limaa, mutta verta pöntön täydeltä ei ihan kuulosta siltä.

Tuo on lääkäreille "arkipäivää", ei ole mitään syytä hävetä. :hug:
 
Vakkari harmantui
Soittelin nyt aikaa tk:seen ja huomiselle vasta puoliltapäivin.Oli kyllä niin törkeä naikkonen linjan toisessa päässä.Ei kuulemma ole vakavaa,kun vain tänään kerran tullut.Voin hyvin odottaa huomiseen asti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vakkari harmantui:
Soittelin nyt aikaa tk:seen ja huomiselle vasta puoliltapäivin.Oli kyllä niin törkeä naikkonen linjan toisessa päässä.Ei kuulemma ole vakavaa,kun vain tänään kerran tullut.Voin hyvin odottaa huomiseen asti.
Mua aina suututtaa tuollaiset, jotka pystyvät puhelimitse sanomaan ettei ole vakavaa.. Todennäköisesti ja toivottavasti ei olekaan, mutta mene heti johonkin, jos vielä jatkuu tai ilmenee muita oireita.
 
vierailija
Minulla on sisäisiä pukamia ja vaikkei niiden puhkeaminen tuntunut niin kerran on ulostaessa puhjenneet siten että on kirjaimellisesti pönttö ollut punaisena verestä. Sitä tutkittiin ja jätettiin seurantalinjalle, toiste ei ole sitä tapahtunut ja siitä on jo aikaa liki 1,5v. Silloin minulla oli haavaumiakin ja ne vuosivat vähän väliä, ja salvalla sain sen hoidettua. Varsinaisesti pukamia ei hoidettu, ja olen hieman ihmetellytkin sitä kun minulla on käsitys että pukamat pitäisi hoitaa pois, mutta silloin lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvetta jos eivät enempää vaivaa.
 
Vakkari harmaantui
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja Vakkari harmantui:
Soittelin nyt aikaa tk:seen ja huomiselle vasta puoliltapäivin.Oli kyllä niin törkeä naikkonen linjan toisessa päässä.Ei kuulemma ole vakavaa,kun vain tänään kerran tullut.Voin hyvin odottaa huomiseen asti.
Mua aina suututtaa tuollaiset, jotka pystyvät puhelimitse sanomaan ettei ole vakavaa.. Todennäköisesti ja toivottavasti ei olekaan, mutta mene heti johonkin, jos vielä jatkuu tai ilmenee muita oireita.
Mun olis kato pitänyt tämä vaiva tietää heti aamu 8,kun tk:n ajanvaraus aukee.Olisin saanu ajan vielä tälle päivälle,mutta minkäs teet kun ei ole kipeä kellon mukaan.

Mutta mitäs oireita tossa helicobakteerissa (vai mikä nyt oli ) on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vakkari harmaantui:
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja Vakkari harmantui:
Soittelin nyt aikaa tk:seen ja huomiselle vasta puoliltapäivin.Oli kyllä niin törkeä naikkonen linjan toisessa päässä.Ei kuulemma ole vakavaa,kun vain tänään kerran tullut.Voin hyvin odottaa huomiseen asti.
Mua aina suututtaa tuollaiset, jotka pystyvät puhelimitse sanomaan ettei ole vakavaa.. Todennäköisesti ja toivottavasti ei olekaan, mutta mene heti johonkin, jos vielä jatkuu tai ilmenee muita oireita.
Mun olis kato pitänyt tämä vaiva tietää heti aamu 8,kun tk:n ajanvaraus aukee.Olisin saanu ajan vielä tälle päivälle,mutta minkäs teet kun ei ole kipeä kellon mukaan.

Mutta mitäs oireita tossa helicobakteerissa (vai mikä nyt oli ) on?
Noi tk:n ajanvarausjutut on syvältä..

:headwall:
 
vieras
Punajuuri on joskus värjännyt mun kakan ihan punaseks, ihan veren näköseks. Ootko punajuurta syönyt?

Joskus oon kuullut että jos kakka on päältä hieman veressä niin ok, mutta jos kakan sisälläkin on verta niin ei ok.
 
vieras
Nyrkkisääntö on, että mitä mustempaa veri on, sitä ylempää ruuansulatuskanavasta se tulee. Eli maha- ja pohjukkaissuolihaavat tuottaa aika tummaa verta ja oireilevat kyllä oksetuksena, närästyksenä, kuumeiluna ym. Jos noin äkisti ja runsaana tuli kirkasta verta, niin veikkaisin sisäisen pukaman repeämistä. Mulla on pukamavaivaa, joka ärtyy aina kun vatsa pitempään kovana/löysänä.
 

Yhteistyössä