Mikä lapsille joululahja budjetti, montako lasta ja mitä ostatte?

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Mä olen päättänyt niin, että en osta mitään. Pikkujouluksi ostan pari-kolme lahjaa per lapsi (lapsia 3), mutta jouluksi en osta yhtään. Vietämme joulun vanhemmillani n.200km päässä, joten lahjojen raahaaminen sinne ja takaisin olisi aivan järjetöntä, kun auto on muutenkin tuolloin täynnä tavaraa. Joka joulu lapset ovat saaneet kamalat röykkiöt lahoja kummeilta, isovanhemmilta, isoisovanhemmilta, suvulta ja siinä on ollut enemmän, kuin tarpeeksi.
 
"minä"
Ennen joulua ostan n. 20 euron lahjat omille ja kummilapsille. Jotain olen jo ostanut, kun on löytynyt edullisesti. Eli pidän aina silmät auki, kun on jotain alennuksia.
Aattoaamuna tai joulun jälkeen käyn vielä alennusmyynnissä ja jos löytyy jotain kivaa edullisesti, niin ostan sitten vielä lisäksi.
 
esikoinen jouluna melkein 5v saa uusimman Helinä-DVDn, Pet Shop-ostoskeskuksen ja Toy Story-makuupussin. oiskohan yhteensä mennyt noin 60 euroa.

kuopus 2,5v saa Touhula-DVDn, Salama McQueen-duplopaketin ja Toy Story-makuupussin. yhteiseksi saavat Toy Story-kirjan. rahaa mennyt noihin noin 40 euroa.
 
Minä ostan alaikäisille lapsille ja lapsenlapsille lahjan (toivottavasti yhteisen, vaikka tapaankin lipsua tuosta,) Sen lisäksi ostan teineille ja teinin tyttikselle omat lahjat.
Samoin sisaruksilleni ja näiden lapsille.
Ja tietenkin vanhemmilleni ja appivanhemmilleni.
Kummilapsille Suomessa ja kauempana.
Joillekin ystäville.

Miehen kanssa ollaan sovittu jotta ostetaan toisillemme lomamatka ulkomaille sopivana ajankohtana.
 
"poikia3"
Meillä kolme lasta ja varmaan lahjoihin menee n. 100 - 150 euroa per lapsi. Yksi paketti on jokaisella iso kalliimpi, esim. n. 80 euron legopaketti ja sen lisäksi sitten kaikki ovat saaneet jonkun lautapelin, ja jotain muuta toivomaansa. Meillä miltei kaikki lahjat tulevat meidän vanhempien ostamina.
 
"vieras"
Ei ole budjettia mutta ajateltiin ostaa yksi lelu ja yksi pehmeä paketti per lapsi. Viime vuonna oli kamala kasa lahjoja ja keskimmäinen olisi halunnut leikkiä heti sillä ekalla lelulla koko ajan eikä avata ollenkaan muita lahjoja. Esikoinen taas repi kaikki paketit auki eikä oikein edes katsonut mitä sisällä oli. Ja onhan se kivakin että se yksi lelu on kalliimpi ja halutumpi.
Meillä on ollut tämä sama käytäntö jo yhdeksän vuotta ja toimii. Lapset saavat yhden paremman ja kovasti toivotun leluahjan sekä yhden vaatepaketin. Lahjoja tulee myös sitten miehen ja minun vanhemmilta sekä sisaruksilta. Ei niitä lapsia tarvitse hukuttaa lahjoihin eikä ostaa mitään turhaa härpäkettä. Syömme hyvin ja nautimme yhdessäolosta, kyllä se tekee meille sen joulutunnelman...
 
[QUOTE="vieras";22201161]Meillä muuten samat,mutta keskimmäinen tykkää enemmän isommista poneista,sellanen norjan vuonoponi varmaan hankitaan. Pehmeenä pakettina sit palvelija joka siivoo ne hevosenpaskat maneesista ja tallista.

Villakoira meillä on jo, ja kuopus 3v valittaa että se ei mahdu sen Pradaan,joten ehkä tänä jouluna jotain pienempää,chihu ekä?[/QUOTE]

:D
 
Miun budjetti on 20-30€/lahjansaaja... Kaksi omaa, siskon lapsia ja kummilapsia yhteensä 6.... Ja ehkä tulee muutamalle muullekin ostettua... Mutta jos 300-400€ riittäs lahjoihin ja yleensä joulutouhuihin niin olisin tyytyväinen...
 
Budjettia ei ole. Tyttö jouluna melkein 3v. saa jonkun leikkitalon (Peppi-, Koiramäki- tai nukkekoti) ja kirjan. Isovanhemmilta, sukulaisilta ja kummeilta lapsi saa tavallisesti aika paljon vaatteita ja esim. tänä vuonna kuulemma sukset. Luultavasti hankin itse sitten kuitenkin vielä kaikenlaista pienempää, vaikka nyt ajattelen, että kaksi pakettia meiltä riittää. ;) Viime- ja toissavuonna kävi niin myös.
 
etsiväkaksoset harmailee
Miun budjetti on 20-30€/lahjansaaja... Kaksi omaa, siskon lapsia ja kummilapsia yhteensä 6.... Ja ehkä tulee muutamalle muullekin ostettua... Mutta jos 300-400€ riittäs lahjoihin ja yleensä joulutouhuihin niin olisin tyytyväinen...
En ollut asiaa ennen tätä ketjua ajatellut. Mulla jotain samanlaista tuo budjetti. Meille tulee todennäköisesti appivanhemmat jouluksi, aikuisten kesken on sovittu että lahjoja ei aikuisille osteta. Toivoisin että selviäisin joulusta (myös ruokatarjoilut) jne alle 500 eurolla kaikkinensa. Todennäköisesti menee niin että 200e on lahjoja varten ja 300 sitten ruokiin +kuusi jos se pitää tänä vuonna hankkia...
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";22202551]Tonni per pentu vähintään, miten sitä nyt muka alle sen voi pärjätä??
Kyl täällä on niin köyhää porukkaa...[/QUOTE]

Riippuu tietysti kovasti siitäkin mihin rahansa haluaa laittaa. Minä ostan mieluummin lapsille vaikka muutamalla satasella indeksirahastoja, kuin että ostan leluja enemmän kuin millä kukaan ehtii ja jaksaa leikkiä.
 
Ei sentään hätää, lahjoja on osteltu pitkin vuotta. Nyt ei tosin lähikuukausina, joten en kunnolla enää muista mitä yläkaapista löytyy ;)

Esikoiselle kuitenkin ainakin diskopallo ja kuopukselle sellainen iso jääkiekkopeli. Sitten taisi olla molemmille kirjat... Sukulaisilta tulee sitten vielä lisää lahjoja ja täytyy nyt kuulostella jos noilta vielä jotain erityisiä viime hetken toiveita tulisi, niitä voi sitten jaella suvulle kun kuitenkin kyselevät ja mahdollisesti itsekin ostaa vielä jotain.

Omien lasten lisäksi on lahjoja ostettuna jo mun ja miehen sisarusten lapsille ja kummilapsille.
 

Yhteistyössä