mikä lastenne ikäero ?



meillä esikoinen 1.7 kk ja toinen tuli juuri viikon, eli ikäeroa on se 1.7 kk. mites teilä muilla ja olisi kiva kuulla miten mennyt kun on 2 pientä lasta perheessä.

monet nimittäin pelottelevat, että kyllä teillä raskasta tulee olee ku esikoinenki vasta "vauva"... :\|
 
meillä tyttöjen ikäero 1 v 7 kk. vauva nyt 9 kk ikäinen ja ihan hyvin on mennyt. isompi ei osannut olla esim mustasukkainen aluksi ollenkaan vaan oli heti alusta pitäen aina huolissaan, jos vauva itki ja toi leluja ja haki puhdasta vaippaa yms yms.

taite tuli sitten tuossa pari kolme kuukautta sitten kun isommalla oli samaan aikaan uhma pahimmillaan ja vauva alkoi istua ja olla muutenkin enemmän hereillä ja vaatia huomiota eri tavalla. silloin esiintyi isommalla vauvailua eli kiljui, jos vauva kiljui, makasi lattialla, jos vauva makasi lattiaalla, häntä piti myös syötää kun vauvaakin syötettiin jne. ja samalla tosiaan tää normaali 2-v uhma siis päällä. silloin esiintyi myös jonkin verran tätä, että tönäistiin sisko kumoon tai vietiin lelu kädestä ja kiivettiin siskon päälle kun sisko ryömi maassa jne.

no, tätä kesti ehkä just tuon pari kolme kuukautta ja nyt tosiaan kun isompi on 2 v 4 kk ja vauva 9 kk, niin elämä alkaa taas helpottaa. uhma alkaa taittua ja likat jo osaavat touhuilla keskenään. tarkkana vaan saa olla, ettei pienempi syö isomman leluja kun niissä voi olla pieniä osia, mutta noin yleensä ottaen päivät on paljon helpommat nyt kuin silloin kun oli vaan tuo yksi lapsi. silloin kun esikoinen oli tämän ikäinen, niin häntä piti äitin koko ajan olla viihdyttämässä, mutta nyt tosiaan tytöt keskittyvät jo aikas hyvin toisiinsa ja äiti saa vaikka istua täällä netissä ja kirjoitella omiaan.

kyllä on kiva ikäero tämä, suosittelen muillekin, että tehkää vaan lapset pienellä ikäerolla. mutta toisaalta, en minäkään kuitenkaan kolmatta tähän samaan syssyyn enää tekisi. kyllä kaksi pientä on ihan riittämiin, vaikka selviytyisi kai siitäkin, jos olisi pakko...
 
eve
Meillä on lapsilla ikäeroa 1v ja 1kk, ja olen ollut tosi tyytyväinen tähän, varsinkin nyt kun ovat 2- ja 3-vuotiaat, niin touhuavat loistavasti keskenään, vaikka riitelyn määräkin on hurjaa, mutta kun jaksaa ne ottaa rennosti.. Eikä ole tarvinnut mitään videoiden katseluita säännöstellä tai mitään, heillä kun on toisistaan niin kovasti seuraa ettei videot paljoa kiinnosta.
 
1. ja 2. ikäero on 1v5kk
2. ja 3. ikäero on 2v
3. ja 4. ikäero on 2v4kk

toisina päivinä jaksaa hyvin ja toisina päivinä miettii itsekseen mihkä minä olen itseni laittanu,mutta 3 vanhnta leikkii tosi hyvin keskenään ja heistä on seuraa toisilleen,Nuorin on vasta3kk siitä ei ole vielä muille seuraa.vanhemmat lapset on hyvin ymmärtänyt että mulla ei riitä heille aikaa niin paljon kun pitää hoitaa vauvaa.
 
13 ja puol kuukautta. Tosi hyvä ikäero, lapset ovat pian keskenää kavereita, aina missä vanhempi sieltä löytyy myös toinen. Rankemmalta minusta tuntui silloin ku oli vain yksi lapsi. Pienenpi on aina seurannut isompaa
 

Yhteistyössä