Mikä melestäsi paras voileipäkakun kuorrute?

Majoneesi pohjainen?tuorejuusto pohjainen? Sulatejuustopohjainen?joku muu, mikä?
Olen kohta aloittelemassa voileipäkakun koristelluaja ihan mielenkiinnosta kysyn minkälaisilla variaatioilla teette päällysteen
 
Tuorejuusto + kermaviilin/ranskankerman yhdistelmä, noilla siis löystytetään sitä. Maustan ripsauksella aromisuolaa tuon maustamattoman.

Sulatejuustokin on hyvää mutta menee ikävän näköiseksi jääkaapissa. Tuorejuusto säilyy nätin valkoisena. Ja tuon päälle sitten hieman juustoraastetta ja persiljaa, koristeet vaihtelevat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Vähän ohi kyselen!
Mitä laitoit sinne kakun väliin?
Pitäs tehä yhtiin kesäjuhliin voikkarikakku ja mietin eri vaihtoehtoja.
minä laitan aina omia "sötkötyksiä", mutta laitoin kinkkua pieneksi pilkottuna, kinkku-paprikatahnaa,ruohosipulisulatejuusto sekoituksen.kaiki sekaisin ja oli muuten hyvääToiseen väliin voileipäpikkellssiä.
Toiseen kakkuun laitoin ekaan väliin tuota samaa ja toiseen väliin metukka-kinkku-kinkkusulatejuustosekoitusta.
Nyt en tehnytkalakakkua toiseksi, kun nuo miehet enempi tuon kinkkukakun perään.
Minun on vaikeaa antaa ohjeita, kun laitan omanfiiliksen mukan, mutta tuossa noin suurinpiirtein

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Vähän ohi kyselen!
Mitä laitoit sinne kakun väliin?
Pitäs tehä yhtiin kesäjuhliin voikkarikakku ja mietin eri vaihtoehtoja.
minä laitan aina omia "sötkötyksiä", mutta laitoin kinkkua pieneksi pilkottuna, kinkku-paprikatahnaa,ruohosipulisulatejuusto sekoituksen.kaiki sekaisin ja oli muuten hyvääToiseen väliin voileipäpikkellssiä.
Toiseen kakkuun laitoin ekaan väliin tuota samaa ja toiseen väliin metukka-kinkku-kinkkusulatejuustosekoitusta.
Nyt en tehnytkalakakkua toiseksi, kun nuo miehet enempi tuon kinkkukakun perään.
Minun on vaikeaa antaa ohjeita, kun laitan omanfiiliksen mukan, mutta tuossa noin suurinpiirtein
Eipä niitä ohjeita tarvitakkaan noissa jutuissa! Vinkit vaan tuo vaihtelua!
Pitääkin kokeilla noita tahnoja ja pikkelssejä =) ihan olin kokonaan unohtanut niiden olemassa olon!
Kokoajan mielessä vaan pyöri majoneesit ja tuorejuustot.
Kiitoksia vinkistä!!
 
sulatejuustosta teen kattilassa ensin notkistan ja sitten levitän... tulee hyvä kun se ei valu ollenkaan mutta levittyy helposti.

kakun väliin voileiopäpikkelsistä kermaviilistä kinkusta (meetvurstista) suolakurkusta ja majoneesista teen tahnan, hyvää on olut... (laimealla lihaliemellä kostutan tosi kosteaksi leivät) :)
 
mam
Onko kukaan kokeillut sulatejuustoa johon sekoitetaan kermavaahtoa? Mä tein joskus sellaista (siskon tytön ristiäisiin 10v sitten) ja se oli tosi hyvä kakku. (toki sisuksellakin tais olla merkitystä) Jäi täytekakkukin maistamatta kun oli niin hyvää! Vaikka täytskäri on yleensä se mun suosikki!

Mutta siis jos joku tietää tuon kuorrutteen niin oisko antaa reseptiä - siis kerman ja sulatejuuston suhdetta lähinnä kaipaan. :)
 
Lilli
Alkuperäinen kirjoittaja Annikki Ahdasmieli:
Tuorejuusto + kermaviilin/ranskankerman yhdistelmä, noilla siis löystytetään sitä.
näin tai tuorejuusto+smetana. Joskus vispaan creme vispiä ja kuorrutan sillä. Kauniina säilyy ainakin seuraavaan päivään. Yleensä katoaa jo samana päivänä ;)
 

Yhteistyössä