Mikä merkitys joululla on teille, jotka ette usko Betlehemin tapahtumiin?

  • Viestiketjun aloittaja pipari
  • Ensimmäinen viesti
Ei kuulu enkelit eikä hengelliset hommat. Juhlimme sitä, että kaikilla läheisillä on lomaa ja kaikki saavat syödä kupunsa täyteen herkkuja. Juhlimme valoa ja tonttuja. Lasten riemua, ja sitä kun saa hyvän syyn antaa lahjoja. Juhlimme myöhäisiä aamuja ja lämmintä kotia.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
vieras
meidän jouluun ei kuulu mitän hengellistä. ei enkeleitä, ei uskonnollisia koristeita, ei edes latvatähteä kuusessa :D

mulle joulu on perheen juhla, talven juhla. juhla kun ollaan rakkaiden kanssa, syödään hyvin ja muistetaan lähimpiä. jouluhan on alunperin pakanallinen juhla joten katson että mulla uskonnottomanakin on oikeus joulua juhlia.
meidän 2v ei tiedä mikä on enkeli tai jeesus, mutta pukin ja tontut tietää ja pukkia kovasti odottaa. koristeina meillä on palloja, tonttuja, joulunalleja yms..
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
Satuja
Sitä mäkin mietin joka vuosi joulun alla... Ihan oikeesti, Beetlehemiisä syntyi jonkun postinjakajan poika ja Maria pieni hätävalhe sai aikaan mukavan lumipalloefektin. Hups vaan... Meillä ei todellakaan juhlita "kristuksen" syntymäpäivää ja mitään muuta syytä on vähän vaikea löytää. Lasten ilo kaupallisesta hömpötyksestä on ihan hauskaa katseltavaa mutta tuntuu silti vähän turhalta.

Joulussa on kuitenkin se hyvä puoli että lapsia voi pelotella käyttäytymään hyvin muistuttamalla tontuista :)
 
vieras
Aikaa yhdessäololle, rentoutumista, hyvää ruokaa ja kivoja hetkiä.Enkelit ei kuulu meidän jouluun. Hengellisiä lauluja en voi sietää. Ne ei kuulu meidän jouluun.

Uskontoa ja joulua ei tarvi sekoittaa keskenään. Joulu on keskitalven juhla meille.
 
Mulla ei ole uskonpuutetta sen suhteen, että Jeesus-niminen mies on aikoinaan syntynyt Betlehemissä, mutta koska hänen syntymänsä ei alun perin liity millään tavalla jouluun, meillä ei juhlita hepun syntymäpäivää vaan keskitalvea asiaankuuluvin menoin :)
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Mulla ei ole uskonpuutetta sen suhteen, että Jeesus-niminen mies on aikoinaan syntynyt Betlehemissä, mutta koska hänen syntymänsä ei alun perin liity millään tavalla jouluun, meillä ei juhlita hepun syntymäpäivää vaan keskitalvea asiaankuuluvin menoin :)
Jeesushan syntyi keväällä.
 
Joulussa ei ole mitään hengellistä, ainakaan minulle. Ainoastaan siinä mieleessä hengellistä että "hyvä ruoka, perempi mieli". Mutta hyvää ruokaa syödään joka päivä muutenkin eli ei juurikaan eroa muista päivistä. Saapahan olla täydellä palkalla kotona. Suurimmalta osaltahan koko jouluhössötys on pelkkää materiallista vouhotusta kaikkine lahjoineen.
 

Yhteistyössä