Mikä näköhäiriö ( lievä ) tuli tänä aamuna ja noin tunti sitten

  • Viestiketjun aloittaja mikäs?
  • Ensimmäinen viesti
mikäs?
kun heräsin päiväunilta?

Näköhäiriötä on vaikea näin kuvailla. Mutta näin sellaista väreilevää rengasmaisesti suurenevaa näköhäiriötä silmänurkassa silmiä räpsyttäessä ja päätä kääntäessä. Aamulla tuo "kohtaus" kesti pitempään ja nyt onneksi meni nopeammin ohitse. Ikävää kun räpsäyttää silmiää, niin tuo häiriö tulee esille
ja tuntuu, että se on häiritsevä tekijä, kun ei näe "normaalisti" ympäristöään.

Olen syönyt tässä (ti-la) Clomifen - tabletteja, mutta en tiedä voisiko noilla olla mitään syy-yhteyttä näköhäiriöihin? Eihän nyt hormonin pitäisi moista aiheuttaa.
 
"joo"
"Kuten kaikki lääkkeet, myös Clomifen voi aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.

Hoidon aikana voi esiintyä kuumia aaltoja sekä vatsan tai lantion alueen vaivoja ja kipuja, joihin joskus liittyy pahoinvointia ja oksentelua. Valmisteen käytön yhteydessä on myös ilmennyt rintojen aristusta, epänormaaleja kohtuverenvuotoja, emättimen kuivuutta, painonnousua, päänsärkyä ja lisääntynyttä virtsaamistarvetta. Näön hämärtymistä, iho-oireita ja hiustenlähtöä on esiintynyt harvoin. Huimausta, hermostuneisuutta, unettomuutta ja masentuneisuutta on myös havaittu. Verisuonitukoksia on havaittu harvoin. Kouristuskohtauksia voi esiintyä harvoin, etenkin potilailla, joilla on esiintynyt aiemmin kouristuskohtauksia. Maksan toimintakoetuloksissa on joskus ilmennyt muutoksia.

Jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole mainittu tässä pakkausselosteessa, tai kokemasi haittavaikutus on vakava, kerro niistä lääkärille tai apteekkiin."

Pakkauselosteesta toi edellinen, ottaisin yhteyttä lääkäriin.
 
alkuperäinen
miku, mutta kun ei tänään aamusta eikä päivästä eikä nytkään tunnu, että se päänsärky iskisi.

joo, mutta soitto lekuriin on muuten jees, mutta huomenna on vielä pyhäpäivä. En voi lapsettomuuspolille soittaa vasta kuin tiistaina ja mitä ne enää tähän asiaan voivat sanoa?
 
"joo"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26038971:
miku, mutta kun ei tänään aamusta eikä päivästä eikä nytkään tunnu, että se päänsärky iskisi.

joo, mutta soitto lekuriin on muuten jees, mutta huomenna on vielä pyhäpäivä. En voi lapsettomuuspolille soittaa vasta kuin tiistaina ja mitä ne enää tähän asiaan voivat sanoa?
No päivystykseen soitat ja selität asian. Harvinainen haittavaikutus, niin olisi ehkä ihan hyvä kuulla jonkun ammattilaisen näkemys asialle.
 
alkuperäinen
Anatolia, minä olen taas ymmärtänyt ,että migreeniin kuuluu myös kova päänsärky. Miksi voi esiintyä myös pelkästään näitä ns. aura - oireita ilman päänsärkyä?
 
alkuperäinen
joo, mutta jos tämä ei ole haitallista ja vaarallista, niin miksi vaivata ensiavun väkeä? Eivätkä he edes välttämättä tiedä näistä lapsettomuushoitoihin käytetyistä lääkkeistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mikäs?;26038910:
Olen syönyt tässä (ti-la) Clomifen - tabletteja, mutta en tiedä voisiko noilla olla mitään syy-yhteyttä näköhäiriöihin? Eihän nyt hormonin pitäisi moista aiheuttaa.
No minulla raskaushormonit ovat aiheuttaneet sen, että normaalisti auraton hyvin kivulias migreeni on muuttunut kivuttomaksi ja auralliseksi :D Valitettavasti vaikutus kesti vain odotusajan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26038992:
Anatolia, minä olen taas ymmärtänyt ,että migreeniin kuuluu myös kova päänsärky. Miksi voi esiintyä myös pelkästään näitä ns. aura - oireita ilman päänsärkyä?
En tiedä miksi, mutta olen tosi kiitollinen siitä että niin voi olla...itse kovasta migreenistä kärsineenä otin joskus ihan mielelläni pelkät auraoireet ilman tappavan kovaa, invalidisoivaa, halvaannuttavaa päänsärkyä :)
 
"joo"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26038992:
Anatolia, minä olen taas ymmärtänyt ,että migreeniin kuuluu myös kova päänsärky. Miksi voi esiintyä myös pelkästään näitä ns. aura - oireita ilman päänsärkyä?
Migreeniä on monentyyppistä. Mä en pelleilisi, jos on uusi lääke sulle ja aiheuttaa oireilua päähän. Eli edelleen suosittelisin soittelemaan lääkäriin.
 
Onhan noita vaihtoehtoja...minulle tuli näköhäiriöitä kun sairastuin basedowin tautiin. Toki voi liittyä migreeniin tai mihin tahansa. Lääkäri olisi kyllä paras henkilö tutkimaan tätä asiaa :)
 
alkuperäinen
vaikea sanoa, mutta mitä tavislekuri tälle asialle mitään voi? Ja onneksi minulla on lapsettomuuspolille käynti ensi torstaina aamusta eli ei tuonne ole enää aikaa kuin 4 päivää
 
"joo"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26039004:
joo, mutta jos tämä ei ole haitallista ja vaarallista, niin miksi vaivata ensiavun väkeä? Eivätkä he edes välttämättä tiedä näistä lapsettomuushoitoihin käytetyistä lääkkeistä.
Taidat olla sitä tyyppiä joka "vaivaa" työkseen ihmisistä huolehtivia tahoja vain jalat edellä, vakavaa tai ei. Itsepä tuon näköjään tiedät ;)
 

Yhteistyössä